Panasonic Croustina - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Croustina op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Suzanne 03-08-2021

Afknapper

Geschreven voor: Panasonic Croustina

Wij gebruikten al jaren de Panasonic SD2500. Omdat daarvan de anti-aanbaklaag met een jaar of 4 bijna dagelijks bakken slijt, besloten tot de koop van de Croustina. Helaas al zeer snel spijt van. Bij het standaardprogramma rook en smaakte het brood verbrand en was de korst knoerhard. Gelukkig ook een programma voor zacht brood waarbij we de kleur van de korst ook lichter konden zetten, maar daarbij ook nog steeds zo'n harde korst dat het brood niet uit de bakpan te krijgen is. De korst bleef zo strak om de deeghaak zitten dat het brood er half kapot uitkwam. Ik bakte steeds het brood volledig volgens het recept in de gebruiksaanwijzing en we hebben de machine 4 maanden gebruikt en van alles geprobeerd zoals meer/minder water en meer/minder boter. Een voordeel van deze machine is dat je brood lukt en de korst inderdaad knapperiger/harder is dan bij de SD2500, maar bij de SD2500 is je korst ook knapperig als die vers is. Gelukkig doet daarvan je mond niet zeer, maar bij de Croustina is de korst zo hard dat je mond er gewoon van kapot gaat.
Ik heb rechtstreeks contact gezocht met Panasonic en ik kreeg een antwoord dat ik het een en ander nog kon proberen terwijl ik in mijn bericht had aangegeven dat ik dat al geprobeerd had. Vervolgens het antwoord dat ik de machine via de dealer ter reparatie kan aanbieden. Gelukkig biedt de dealer me aan dat ik mijn geld terugkrijg. Dat ga ik dus doen en ik koop weer een SD2500. Dan maar na een paar jaar een nieuwe omdat de anti-aanbaklaag loslaat. De Croustina heeft overigens een keramieken bakpan. Ik wilde wel eens testen hoe lang zo'n laag mee zou gaan. Helaas gaan we dat niet afwachten, want het brood is daarvoor niet naar tevredenheid.

Pluspunten

• brood lukt altijd
  • alle programma's die je nodig hebt

Minpunten

• de korst smaakt verbrand
  • de korst is veel te hard

broodbakster 14-03-2021

geweldige broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic Croustina

Wil je een broodbakmachine die het altijd doet en altijd een mooi en smakelijk brood bakt, nog lekkerder dan bij de bakker? Dan is deze broodbakmachine van Panasonic een goede keus! Ik heb deze machine nu al een paar maanden, hoewel we geen groot gezin zijn, maar wel in buitengebied wonen dus we gaan niet elke dag naar de winkel. Toch willen we lekker en vers brood, elke dag weer. Nou, dat lukt zeker met deze machine!! Elk brood lukt! Het brood komt er met beetje schudden makkelijk uit en de verschillende programma's bieden volop mogelijkheden. Dit is de Mercedes onder de broodbakmachines. Voor wie nog twijfelt: gewoon doen! Je krijgt er geen spijt van.

Pluspunten

• elk brood lukt gewoon
  • duidelijke handleiding
  • timer, dus ook lang van tevoren in te stellen
  • mooi ontwerp, mistaat niet in de keuken
  • makkelijk schoon te maken met beetje lauw water

Minpunten

• prijzig

H. v Ruler 13-06-2020

Panasonic broodbakmachine croustjna

Geschreven voor: Panasonic Croustina

Wat ik jammer vindt is dat veel programma's erg lang duren en dat t bakblik er vrij moeilijk in en uit gaat. Verder lijkt de kwaliteit van het bakblik wat minder te zijn in vergelijking met de panasonic sd2500.

Minpunten

• Langdurige programma's
  • Kwaliteit bakblik