Panasonic SD-ZX2522KXG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZX2522KXG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Marijke Riedesma 25-11-2018

Veel broodsoorten te bakken

Veelzijdige broodbakmachine
zelfs zuurdesem brood kan ermee bereid en gebakken worden.

Helaas voor de wat zwaardere deegsoorten
is deze Panasonic toch wat te zwak nl 550 watt
Volkoren meel wordt niet helemaal doorkneed
en het is te merken en te horen
dat de kracht van de machine er niet toereikend voor is.

Minimaal 650 of 700 watt is toch het minimale vereiste
voor het verkrijgen van een lekker en smaakvol 100% volkoren - of rogge brood.

Van lichtere meelsoorten worden heerlijke broden gebakken
zoals met volkoren meel en bloem half om half gemixed.

Het volkoren programma duurt erg lang nl 5 uur
en French bread zelfs 6 uur.

Ook is de bruiningsgraad uitsluitend bij wit brood in te stellen
wat toch wel wat beperkt is.

Kortom bakt lekker en smaakvol brood
en er zijn veel recepten om uit te proberen
Alleen wat betreft de zwaardere deegsoorten
zoals rogge en volkoren meel
laat deze Panasonic SD-ZX2522KXG een steekje vallen.

Kortom een aantrekkelijke bbm
zij het met de nodige beperkingen en verbeterpunten

Minpunten

• Niet geschikt voor de zwaardere meelsoorten
  • Programma's duren erg lang:5 uur volkoren,6 uur Fr
  • Bruiningsgraad alleen in te stellen bij witbrood.

Bob van Oorschot 01-08-2018

Heel snel een (glutenvrij) brood!

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Bij ons thuis hebben we iemand met een tarweallergie. Daarvoor kopen we normaal gesproken glutenvrij brood bij de supermarkt. We hebben al heel veel broden gehad en de meesten zijn droog of duur. En vaak allebei.

Nou heb ik zelf al geregeld zelf glutenvrij brood gebakken, maar dat kost tijd, veel tijd.
Want kneden, daarna rijzen en afhankelijk van het meel of bloem nog een keer kneden en rijzen.
Dan heb je bijna al geen zin meer... Daarom wilde ik graag een broodbakmachine. Lekker zelf bakken zonder al te veel gedoe.

Nu hangt er regelmatig de geur van vers brood in het huis. En de smaak is fantastisch 😍.
Dan is het vaak nog een flink karwei alles schoon te maken. Maar bij deze machine, na het bakken, valt het brood redelijk makkelijk uit zijn blik en is datzelfde blik met een paar vegen van de afwasborstel al schoon.

Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat de machine tijdens het kneden na een minuut of 3-4 een paar keer een harde tik geeft. Eerst dacht ik dat die stuk was, maar blijkbaar hoort het erbij...

Pluspunten

• Glutenvrij optie
  • Consistent resultaat

Minpunten

• Vrij groot

D. De Wit 23-07-2018

Heel veel programma's

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Ik was erg benieuwd naar de glutenvrije programma's van deze broodbakmachine. Ik heb er inmiddels verschillende glutenvrije broden mee gemaakt, waarbij gist is gebruikt. Het eerste brood was op basis van onder andere rijstmeel, het tweede op basis van haver en het derde brood op basis van boekweit. Steeds heb ik het programma voor glutenvrij brood gebruikt. Dit programma is veel eerder klaar dan een regulier broodprogramma voor gistbrood. Het duurt minder dan 2 uur. Zelf glutenvrij brood bakken is een verademing als je eerder glutenvrij brood uit de supermarkt hebt geprobeerd (droog en niet doorheen te komen). Vers gebakken brood is dan echt erg lekker. Deze broodbakmachine heeft een apart bakje voor gist dat opent nadat het water en de bakmix gemengd zijn. Let er wel op dat je eerst het water in de vorm doet en dan pas de bakmix, anders kan het gebeuren dat niet alle bakmix is gemengd en randen met poeder aan het brood zitten. Van de 3 genoemde broden waren de broden op basis van o.a. rijstmeel en op basis van boekweit erg goed gelukt met een mooie structuur en een knapperige korst. Helaas was het haverbrood klef en compact. Een ander programma was misschien geschikter geweest, maar dat is een kwestie van uitproberen, keuze genoeg. Naast het aparte bakje voor gist is er ook een bak voor noten en andere vulling, die bij sommige programma's aan het einde van het mengprogramma opent. Deze optie werkt niet bij de 3 glutenvrije programma's (glutenvrij brood, glutenvrije cake en glutenvrije pasta).

Pluspunten

• Glutenvrije programma's
  • Apart gistbakje
  • Aparte klep voor noten en rozijnen
  • Knapperige korst
  • Tijdsduur wordt aangegeven

Minpunten

• Klep voor vulling niet voor glutenvrij programma
  • Bovenkant brood blijft bleek

Victor 10-07-2018

Een brood binnen 2 uur!

Een brood binnen 2 uur!
Dit apparaat bakt al snel een heerlijk brood binnen 2uur. Een fijne broodbakmachine met een uitgebreid menu. Door dit uitgebreid menu is het in 't begin wel even zoeken.
Men kan vele verschillende broden bakken, waaronder ook broden voor mensen met bepaalde allergieën. Maar ook een cake bakken of pasta maken is geen probleem. Prima machine die zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• Vele mogelijkheden
  • Snel een brood gebakken
  • Niet meer in de rij staan bij de bakker :-)
  • Keuze uit licht, middel of donker brood

petra 07-07-2018

Veelzijdige, makkelijke machine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

De panasonic broodbakmachine is een veelzijdige machine. Je kunt er niet alleen heerlijke ‘normale’ broden mee bakken maar ook glutenvrij brood, spelt brood, cake of deeg voor pizza en pasta.
Het nadeel is dat de broden wel klein zijn, dus met een gezin va 4 zet ik elke avond de machine wel aan. Het fijne is dan ook de timerfunctie die je kunt gebruiken zodat je in de ochtend wakker word met een vers brood. Onze ‘jonge’ kinderen kunnen het brood ook waarderen en heb ik niet horen klagen over dat het anders smaakt dan het brood uit de supermarkt. Je kunt ook de grootte instellen (al ik de grootte dus vind tegenvallen) en de hardheid van de korst.
Het instructieboekje is duidelijk en uitgebreid. Ook staan er in het boekje meerdere duidelijke recepten. Er is een sticker bijgeleverd die je op de deksel kunt plakken zodat je niet telkens het juiste programma hoeft op te zoeken in het boekje.
Ik zou de machine aan iedereen aanraden als je nog een plekje over hebt in de kast om hem in op te bergen.

Pluspunten

• veelzijdig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• groot

RV 07-07-2018

Broodbakmachine met glutenvrijprogramma

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Mijn zoontje eet glutenvrij brood uit de supermarkt. Het brood wat hij eet vind ik maar droog en smakeloos maar hij is niet anders gewent, dus vindt het prima. Met deze broodbakmachine kan ik nu regelmatig zelf vers brood bakken. Ideaal! Het eerste brood (op de glutenvrije stand) lukte meteen! Het tweede brood kwam er niet zo mooi uit maar smaakte wel goed. Het is dus nog even testen met het broodmix (merk) en de duur van het bakken. Dit staat namelijk niet bij elk merk even duidelijk aangegeven. De geleverde handleiding is in ieder geval erg uitgebreid en duidelijk. Ik ben er in ieder geval erg blij mee (ook al gebruik ik maar een fractie van wat dit apparaat allemaal kan).

Pluspunten

• Glutenvrij programma

Maaaike 06-07-2018

Mooie compacte machine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Ik wilde niet nog een groot keukenapparaat, maar wel graag de lekkere geur van vers brood in huis. Deze machine is lekker compact en ondanks z,n uitgebreide mogelijkheden, simpel te bedienen. Ik heb er een eenvoudig broodje mee gebakken met kant en klaar mix, beetje water toevoegen, aanzetten en machine doet de rest. Later een lekker rozijnenbrood gemaakt, de rozijnen zijn apart toe te voegen via het speciale reservoir. De machine is gemakkelijk schoon te maken, topding.

Pluspunten

• Prettige bediening
  • Compact

L. Oppelaar 04-07-2018

Strakke broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Mooi vormgegeven zwarte broodbakmachine. Compact. Duidelijke gebruiksaanwijzing, veel recepten aanwezig. Veel instelbare programma's met tijdklok in te stellen. Apart gist reservoir, en noten/rozijnen of iets anders reservoir wat de machine op een bepaalde tijd bij de geknbede bakmix werpt. Fijn apparaat, een klein bakkerijtje in eigen huis, wakker worden in een vers gebakken broodlucht.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Maakt weinig geluid
  • Veel programma's
  • Apart gist en noten/rozijn reservoir

Victor Michiels 03-07-2018

Een 'wondermachine'!

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Maakt weing tot geen geluid. Alleen in het begin heel even bij kneden.
Mooie uitstraling met een zéér uitgebreid menu voor tal van bakmogelijkheden.
Niet alleen vele soorten brood, waaronder ook speltbrood en glutenvrij brood, maar deze machine bakt ook een heerlijke cake, deeg voor pasta of pizza.
Een standaard brood wordt binnen 2 uur kant en klaar gebakken….!
Ik geniet elke dag van deze ‘wonder-machine’.

Pluspunten

• Uitgebreid menu
  • Geschikt voor maken van glutenvrij brood
  • Maakt bijna geen geluid

Thomson 02-07-2018

Goede broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Ik heb deze broodbakmachine nu een week in huis en heb er twee broden mee gebakken. Hij is gemakkelijk in gebruik, hoewel ik wel steeds de gebruiksaanwijzing nodig had om uit te vinden welk programma ik nu precies moest gebruiken. Hij heeft heel veel verschillende programma's. Het resultaat is heel goed. Het bakje waar de gist in moet werkt erg goed. Bovendien is er een bakje om BV noten of zaden toe te voegen. Ik vond wel de vorm van de broden een beetje apart maar misschien komt dat ook door het deeg dat ik gebruikt heb.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Apart bakje voor gist en andere ingrediënten
  • Mogelijkheid voor zuurdesembrood

Minpunten

• Erg groot
  • Aparte vrom van het brood
  • Wel erg prijzig

S. Bouwman 02-07-2018

Goed voor 2 persoonshuishouden

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

Fijn apparaat. Ik heb er verschillende broden in gebakken. Lukte prima. Met de gist moet jezelf een beetje uitproberen. Mijn eerste brood was niet goed gerezen. Toch het recept goed gevolgd. 2de keer meer gist toegevoegd en ik had een prachtig brood. Als je alleen maar brood uit de broodbakmachine wilt eten dan ben je met een gezin van 4 personen, met schoolgaande kinderen. De hele dag aan het bakken, ik heb hem dan ook vooral gebruikt om luxe broden met toevoeging te bakken. Hij is wel ideaal als je een gezinslid hebt met bv. een glutenallergie. Het boek met recepten is duidelijk geschreven.

Jonas 02-07-2018

Veel recepten mogelijk

Geschreven voor: Panasonic SD-ZX2522KXG

De broodbakmachine is zeer compact en past goed op het aanrecht, zonder al te veel ruimte in beslag te nemen. Er zit een uitgebreid receptenboek bij waarin duidelijk veel verschillende recepten staan aangegeven. Ik heb veel recepten zoals wit brood, brioche, volkoren, maar ook met toevoegingen zoals rozijnen en noten uitgetest en ze zijn allemaal gelukt. :) Je kunt ook aangeven hoe krokant je de korst wilt hebben. Een enorm voordeel is dat je niet alleen kunt bakken, maar ook het deeg enkel kunt laten mixen. Hierdoor kun je dus ook pizzadeeg en pastadeeg maken, maar ook brooddeeg in kleinere stukken verdelen en zelf in de oven afbakken. Ook hiervoor staan de recepten gegeven, maar er staat niet aangegeven hoe lang het in de oven moet en op welke temperatuur. Dat moet je zelf dus inschatten en zie ik als enige minpunt.

Pluspunten

• mislukt nooit
  • gemak