De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood BM450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Yemapa 08-02-2023

Top machine tot nu toe

Geschreven voor: Kenwood BM450

Ik vind het een super fijne machine. Ik heb het nu een week in gebruik en het is heerlijk om beneden te komen met versgebakken broodlucht.

astrid.opdenacker@outlook.com 11-12-2021

KNEDER BLIJFT IN BROOD PLAKKEN

Geschreven voor: Kenwood BM450

Bak goed maar kneder blijf in brood groot verlies van brood groot gat onderaan als de kneder eruit getrokken is geen zicht voor op tafel laatste sneden met een groot gat

Pluspunten

• GOED GEKNEDEN

Minpunten

• KNEDER BLIJFT IN BROOD ZITTEN
  • GROOT VERLIES DOOR DE KNEDER
  • GEEN ZICHT ZO GATEN ONDER IN BROOD

Yemapa 18-02-2023

de deeghaak kan je er met een grote sateprikker eruit halen. als het gat groter is dan de deeghaak zelf zou je misschien even de verhouding met gist moeten aanpassen. als je het gat ter grootte van de deeghaak nog te groot vind: probeer er mee te leven. als dit je grootste probleem is dan heb je namelijk een geweldig leven!

NRH 22-06-2020

Slechte maschine

Geschreven voor: Kenwood BM450

Wij hebben de broodmachine ongeveer een maand lang dagelijks gebruikt. De broden smaken, als alles heeft gewerkt, prima. De programma's werken bij ons niet naar behoren. Het alarm werkt meestal niet, net als de automatische dispenser. Toen zagen wij nogal wat kritiek over de levensduur. Teruggestuurd en geld terug gevraagd.

Pluspunten

• De looks
  • De smaak van het brood

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Hanny 23-12-2017

deeghaak blijft zitten

Geschreven voor: Kenwood BM450

Een heel mooi apparaat maar altijd een groot gat in je brood.
Deeghaak blijft in het brood zitten en zover erin zodat je altijd met een mes hem eruit moet snijden wat weer niet goed is voor de coating van de haak. Ik teruggestuurd met de klacht, krijg ik gewoon een nieuwe deeghaak. Ja dat schiet niet op. Weer gebeld, krijg ik de mededeling om na het kneden de haak eruit te halen, pardon je bent niet altijd in de buurt en wat is dat voor oplossing. Lekker warm brood als je wakker wordt. Jahoor wel even midden in de nacht je deeghaak eruit halen.
Een goedkopere broodbakmachine die ik hiervoor had was dit absoluut niet aan de hand. 150 euro weggegooid, zonde. Nooit geen Kenwood dan maar.

Femke Abma 23-03-2014
Geschreven voor: Kenwood BM450

Slechte machine, niet kopen omdat de prijs-kwaliteitsverhouding zoek is. Ik heb al verschillende broodbakmachines 'versleten' omdat ik glutenvrij moet eten en elke avond bak. Ik heb verstand gekregen van machines. Ik dacht bij de Kenwood dat hij lang mee zou gaan, maar dat is niet het geval. De bak gaat snel lekken en de aandrijving was na twee jaar versleten. En Kenwood geeft niet thuis. Zelfs voor het niet repareren, maar weer terug opgestuurd krijgen van mijn nog kapotte machine had ik 30,- euro moeten betalen. Daarnaast maakt hij veel lawaai. Is zijn geld niet waard, helaas. De service bij Kenwood is slecht. De winkel heeft de reparatiekosten op zich genomen.

hendrik86 03-10-2018

Je review is al van een tijdje geleden maar ik probeer het toch nog even. Ben momenteel op zoek naar een degelijke broodbakmachine, weet je machines/merken die beter zijn dan deze kenwood? Met dagelijks gebruik vind ik 2 jaar (> 600 broden bakken) nog niet eens zo hele gek klinken.

hendrik86 03-10-2018

ger60 01-03-2013
Geschreven voor: Kenwood BM450

Na 15 jaar Panasonic vielen we voor het design van deze machine, en dus aangeschaft. Toegegeven, het brood smaakt voortreffelijk, mooie korst, niks mis mee. Maar dan wil je om 7 uur in de ochtend brood en stel je de timer in. Om ca. 4 uur zaten we rechtop in bed, wat een herrie!! Niet te hareden, we hebben geen aparte keuken met een dikke deur ervoor, dus kunnen hem eigenlijk nooit gebruiken! Terug ermee!

Frans snarfviper 03-11-2011
Geschreven voor: Kenwood BM450

Wij hebben de machine nu 1 maand in gebruik. Brood bakken doet hij geweldig, maar cake bakken doet hij slecht kan ook niet anders het is een broodbakmach.
Gebruiks gemak is goed op een paar dingen na.
1 instellen van het app. Gaat niet altijd goed want je druk met je arm snel op de start knop, en dan moet je de machine 8 min. Geheel uitdoen dus de stekker uit het stopkontact halen.
2 ik vind het blik wat zwak aandoen en de teflon raakt snel beschadigd zie ik nu al.
3 er is weer bezuinigd op het elc.snoer veel te kort, mag wel 20 cm langer.
4 tijdens het rijsen van het deeg is de linker kand hoger dan de rechter kan.

Voor de rest een top app. , maar Kenwood zou iets meer van onze verhalen kunnen leren.

mar811031 28-09-2011
Geschreven voor: Kenwood BM450

Nog nooit eerder een dergelijke machine gehad, dus ik kan niet vergelijken. Ik vind het een super apparaat.

Voor mij handig dat hij er mooi uitziet en dat mijn aanrecht groot genoeg is. (Het is een behoorlijk groot apparaat!)

Alle broden tot nu toe feilloos gelukt, behalve die van de L, die rijzen niet goed.
Zo'n apparaat maakt wel herrie bij het kneden, dus als je geen afgesloten keuken hebt en 's nachts wil bakken voor de ochtend, is dat wel iets om rekening mee te houden.

Timer is handig, programma's ook. Deeg kneden bijvoorbeeld, pizzadeeg programma, allemaal super. Pastadeeg van Tipo00 meel met eieren is echter geen succes, het deeg wordt te taai voor de machine. Vaak doe ik het eerste deel in de machine totdat het apparaat het niet meer kan en doe de rest dan zelf met de hand.

Handig schoon te maken. Meestal blijft de kneedhaak er niet in zitten. Een enkele keer wel. Ik stoor me daar niet aan.

We bakken 6 dagen per week brood. Genieten!

ronwun 27-09-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Wij bakken al ca. 10 maanden bijna elke dag een brood; 's avonds vullen, 's ochtends heerlijk (en) vers brood.
Al vrij snel ging het bakblik lekken, wat een vieze zwarte aanslag onder het blik geeft. soms zelfs een plasje onder het apparaat.
Ook raakte de elektronica een keer of 3 van slag: apparaat reageert niet meer op de toetsen en die toetsen lichten achtereenvolgend op. Dat was na een tijdje (wisselend) over.
De reparatieservice (E-care) is echter een ramp. Het duurt erg lang (bijna 2 maanden) voor een nieuw bakblik met roerder binnen is. Over de van slag rakende elektronica heeft men niets terug kunnen melden, zelfs niet of het 'getest' is.
Tevens is de communicatie met E-care belabberd: de telefoniste weet niets, kan niets en wil ook niets uitzoeken/navragen. Datzelfde geldt trouwens ook voor de mensen bij Kenwood die wij daarop gebeld hebben. Maar: waarschijnlijk wordt de hele machine vervangen als je het oude apparaat 3x ingestuurd hebt.

jutta 12-09-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Voornamelijk vanwege zijn metalen uiterlijk voor deze Kenwood gekozen en dus niet voor de plastic Panasonic. Tot nu toe geen spijt van deze aankoop. Alle broden zijn prima gelukt. Het grote gemak van bakken in een machine vind ik -nu ik hem eenmaal heb- de snelheid waarmee je klaar bent. Je hebt er geen omkijken naar en schoonmaken is een fluitje van een cent. Ik schrik alleen nog wel elke keer na 20 minuten als hij een soort alarm afgeeft voor het eventueel toevoegen van losse ingrediënten. Dat zou prettig zijn als je dat kon uitschakelen, maar helaas is die mogelijkheid er niet. Deze Kenwood staat prachtig op mijn (granieten) aanrechtblad en zo is het dus niet nodig om het apparaat in een kast te zetten. Bak nu circa 2 x per week een brood en ben nog met diverse mixen aan het experimenteren, maar mijn voorkeur gaat uit naar volkoren broden (met wat extra zaden). De deeghaak blijft goed in de machine zitten en ik heb nog niet meegemaakt dat hij in het brood bleef hangen. Eigenlijk blijft hij een beetje te goed in de machine zitten! Ondanks dat ik het blik meteen met water en wat zeep vul gaat de haak moeilijk uit het blik. Nou ja dat is dan weer beter dan dat hij vastzit in het brood. Ik bakte al vele jaren volkoren brood met de hand (wat ook niet veel werk is), maar ik ben toch blij dat ik voor deze machine heb gekozen. Het bakken in de machine bespaart me heel veel tijd en schoonmaakwerk en de broden zijn veel luchtiger en daardoor makkelijker te snijden. Een prima en mooi apparaat.

An37toinet 26-04-2012

Beste Jutta,
Sinds 1 week heb ik mede door de goede review van jou ook een Kenwood 450 gekocht.Mijn derde broodbakmachine
Voordien had ik een goedkope [AFK]zelfs 3x.Hij deed het goed maar snel stuk.Ik bak alleen maar 9 granen brood te vergelijken met volkoren mnaar het brood rijst niet voldoende.Ik gebruik i.p.v.boter olijfolie
en verder geen toevoegingen alleen meel/water en droge gist.Ik gebruik programma 3 maar vind de bereidingstijd erg kort. Drie uur 25 min.waar nog een half uur verwarmen afgaat de vorige machine deed er drie uur en 40.min.over Heb je een tip b.v.d. Antoinette

jutta 01-06-2012

Beste An37toinet, Lees vandaag nog je vraag; je kunt -als je de tijd te kort vind- handmatig nog extra tijd toevoegen, maar ik vind het programma 1 perfect van tijdsduur (3.15 uur voor een brood van 1 kilo); ik gebruik dit programma voor diverse soorten volkorenbrood en brood komt er altijd goed gerezen en knapperig gebakken uit. Programma 3 voor tarwe zou je ook kunnen gebruiken: die heeft een tijdsduur van 4.35 uur.

bakmachine 16-08-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Dit is een hele mooie broodbakmachine die in het begin goed werkt. Na 50 broden begon het echter steeds moeilijker te worden om het blik uit het apparaat te halen: hij bleef hangen achter de nogal zwak uitgevoerde grijpers waar toch een enorme torsie op wordt uitgeoefend tijdens het kneden van het deeg. Na nog een aantal broden braken de grijpers zelfs af en is het apparaat onbruikbaar. Kortom, leuk voor mensen die maar een paar broden per maand bakken, maar voor dagelijks gebruik een sterke afrader, zeker gelet op de prijs. Mijn vorige broodbakmachine van de Aldi, die nog niet eens de helft van de prijs kostte, ging wel 3 jaar mee.

wipi64 21-07-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Heb deze broodbakmachine nu enkele maanden en er al veel lekkere broden mee gebakken. Gebruik alleen kant en klare mixen, verschillende merken uitgeprobeerd en mijn voorkeur gaat uit naar de ambachtelijke broodmixen van meelhandel Voogd, oa verkrijgbaar bij de AH, deze smaken het beste en je krijgt luchtige broden. Enige nadeel is dat de bovenkant vh brood minder krokant wordt dan de rest vd buitenkant, dit is echter wel op te lossen door bv het brood na het bakken 5 min onder de grill vd combi-oven te zetten. Bediening is eenvoudig en veel programma's aanwezig, heb deze nog niet uitgeprobeerd. Brood wordt goed gekneed en is door wat schudden makkelijk uit het blik te verwijderen en de deeghaak blijft netjes in het blik zitten. Mocht je per ongeluk de machine al starten dan kun je deze makkelijk weer stoppen door de aan/uit toets enkele seconden vast te houden. Machine ziet er prachtig uit en is van buiten en binnen makkelijk te reinigen. Machine ziet er degelijk uit echter de tijd zal dit nog uit moeten wijzen of dit ook zo is.

pvdma 18-07-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Goede en mooie machine. Bakt goed brood.
Het instellen vind ik onnodig lastig gemaakt. Zo is hij bijna niet te stoppen als je hem even verkeerd hebt ingesteld (ook niet met aan/uit zetten of de cancel knop). Dat kan echt veel beter. Verder zeer tevreden.

kirstenholwerda 25-04-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Eindelijk heb ik hem dan in huis!! Jawel, hij is eindelijk in Nederland gearriveerd! En oooh wat is hij goed!

Nu lekker puzzelen met alle receptjes en programma mogelijkheden...
Maar alle broden die ik tot nu toe gebakken heb zijn verrukkelijk!

anthony2101 29-03-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Afgelopen vrijdag machine gekocht en ik moet zeggen het ziet er allemaal prima uit.
Handig beschrijving etc.
Timer ingesteld en dacht dat ik zaterdag ochtend een lekker ruikende broodgeur tegemoet zou komen als ik beneden zou komen.
Een en ander was wel degenlijk anders.
Aardlek eruit gesprongen !!!
Dus ik dacht ligt aan mijn installatie ergens anders geprobeert.
Poef alle stroom eruit!!!
Machine gaan ruilen bij beste keus in best waar ze mij keurig geholpen hebben en snel een panasonic SD255 retour genomen.
Weekend toch nog goed gekomen want zodag had ik wel lekker brood!!!!!!!!!!!!!!!!!

apbo 20-03-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Ik heb deze machine twee maanden geleden aangeschaft en inmiddels zo'n 40 broden mee gebakken. Alles lukt perfect, de machine is zeer gebruiksvriendelijk, degelijk en ziet er voor een broodbakmachine ook nog prima uit voor op het aanrecht. Eeen top apparaat.

Sietze1965 20-01-2010
Geschreven voor: Kenwood BM450

Wat een geweldig mooie machine! Strak RVS design met een glazen deksel. Het bedieningspaneel is voorzien van tiptoetsen op het glas wat een voordeel is bij het schoonmaken. De machine staat door zijn gewicht (9,5 kg) en rubber poten stevig op het aanrecht en gaat niet zelf aan de wandel tijdens het kneden. Naast 15 standaardprogramma's kun je zelf ook nog eens 5 programma's samenstellen. Daarmee is de machine ontzettend veelzijdig. Enige minpuntje is dat de receptenboekjes alleen in het Frans en Italiaans zijn bijgevoegd. Heeft iemand de recepten inmiddels vertaald in het Nederlands? Dan zou ik die graag willen ontvangen.

SM 27-01-2020

wij hebben ook een Kenwood bakmachine gekocht ongeveer acht maanden geleden , alles heeft goed gegaan enkele maanden , maar dan begon het te lekken , en het aandrijf asje van het bakblik valt eruit langs onder . Er staat nergens waar je een vervang blik kunt kopen .Het zag er inderdaat een degelijke machine uit maar , eruit zien of zijn is een groot verschil