Unold 68511 - Reviews

Kleuren
wit

joviool 13-01-2015 Product paar dagen in bezit

1,3
k heb een review geschreven deze is verwijderd.
het deksel zit scheef en is niet helemaal sluitend en de display is niet goed en mooi uitgesneden.
ik heb 6 broden proberen te bakken maar niks lukt.
de knop voor de grootte van brood werkt niet en de kleur ook niet.
de machine gaat half uur verwarmen en dan pas kneden.3 en half uur bezig.
mijn tomado ging gelijk kneden na 3 uur mega groot luchtig brood.
het zijn allemaal ingezakte kleine plakkerige broden.
korst kei en keihard.
ik kan hier helmaal niks mee.
dacht dubbel zoveel geld uit te geven voor een super machine,helaas was die van 50 euro veel beter.
bij redcoon review geschreven maar deze wordt verwijderd.

cees1941 09-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Koop al twee jaar geen brood meer maar bak alles zelf.Als je na de derde rijzing het deeg even optilt en de vleugeltjes eruit neemt heb je minder "schade"
Muesli brood en bolletjes alleen deeg maken en in de oven afbakken want de wanden van het bakblik worden zo heet dat er een brandsmaak van de rozijnen en noten ontstaat.Veel plezier ,groeten Cees van Kampen

ted winkels 08-03-2012 Product half jaar in bezit

De Unold nu ca. 9 maanden in gebruik en met ca. 100 broden verder ben ik nog steeds erg tevreden over deze broodbakmachine. En wat ik in mijn eerdere review al opmerkte: de kwaliteit van de broden is constant goed. Nog geen uitlubber-verschijnselen zoals 2 andere gebruikers opmerkten, maar wij oliën de assen zodat de schoepen makkelijker los laten. En voor nabestellen van onderdelen zit er een bestelformulier in het boek...

Marije xxxxx 14-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Deze broodmachine ruim twee jaar in het bezit. Wordt dagelijks gebruikt. Toen gekocht vanwege voordelige prijs en het kunnen bakken van grote broden. Heeft het nu begeven!! De assen waar de kneedhaken in klemmen zijn helemaal uitgelubberd, bakblik vervormd waardoor het brood er de laatste tijd moeizaam uitging. Broden waren wel altijd smaakvol. We bakte wel altijd op de korte stand dan rezen de broden beter.

ElineD 07-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze bbm gekocht omdat je er relatief grote broden mee kunt bakken. Hij bevalt uitstekend.
We gebruiken altijd het 9-granen donker broodmeel van Soubry, wat een heerlijk brood! We bakken er ongeveer 3 per week en ook onze kinderen van 2 en 3 vinden het heerlijk.'s Morgens worden we wakker met de geur van vers brood en we eten dan eerst de kapjes want die zijn extra knapperig.
Omdat ik zelf iets te enthousiast de deeghaken had schoongeboend, waren er krassen ontstaan. Ik heb nieuwe deeghaken besteld bij Unold rechtstreeks (per E-mail) en was blij verrast over de lage prijzen. Voor een paar euro had ik nieuwe deeghaken. Bij het vorige merk, Panasonic, was daar véél duurder.

We gebruiken de dubbele bakvorm zelden, maar de keren dat ik daarin 2 kleine broodjes bakte, ging dat ook prima. Die hebben alleen een wat afwijkende vorm, hoog en smal.

ted winkels 28-10-2011 Product kwartaal in bezit

Dit is mijn derde en ik denk tevens mijn laatste broodbakmachine. Het brood da uit de machine komt is altijd van een constante kwaliteit. Ik heb de Unold 68511 nu ruim 4 maanden in bezit en bak elke week zo'n 2 a 3 broden van verschillende soort: dus wit, bruin, volkoren enz. altijd goed! Makkelijk is ook de extra broodvorm waar je 2 halve broden in kunt bakken. Dus b.v. wit en bruin tegelijk. Meel en vers gist haal ik in Rotterdam bij de Molen de 4 Winden en dat is ook altijd goed. De machine is ook erg degelijk: dus geen plastic maar metaal. De anti-aanbaklaag is ijzersterk en als je de assen waar de kneders op zitten vooraf insmeert met wat olie, vliegt het brood bij wijze van spreken zo uit de vorm.

Ad alewijn 18-05-2011 Product maand in bezit

Schitterende machine, bakt beter dan onze vorige b merk machine.

Het was even wennen maar met het verse meel direct van de molen is het inmiddels weer als van ouds.
De mogelijkheden zijn legio met deze thuis akker. Wij ervaren de uitgestelde baktijd als een uitkomst, alleen moet je het brood er niet te lang in laten zitten na het Windsor aal, anders wordt de korst kei hard.

Nogmaals we zijn er blij mee.!

L.g.K 13-01-2011 Product paar weken in bezit

Heb nu verscheidene broden gebakken en kan concluderen dat deze machine goed bevalt.
Is robuust en goed te onderhouden als je de voorschriften volgt.
Het gebruiksgemak vind je o.a. in de de handleiding die duidelijk is. Eveneens de mogelijkheid om eigen bakvoorkeuren in te kunnen stellen is een plus.
Met de verscheidene soorten kneedhaken kan je verschillende meelprodukten gebruiken, van fijn tot grof.
Misschien 1 minpuntje......De display is duits, voor me zelf geen probleem maar voor anderen.........?

Marvisser 07-01-2011 Product jaar of meer in bezit

De mogelijkheden met deze machine zijn zeer uitgebreid en je kan een groot brood maken. Hij is makkelijk in gebruik. Minpunten: Soms lukt het brood niet, waardoor het komt, ik heb na een jaar nog steeds geen flauw idee. Het lijkt soms net alsof hij niet wil kneden terwijl alles goed zit. Wat ook heel vervelend is dat de draaipunten van de kneedhaken vastzitten met kleine klemhaakjes. Die gaan na verloop van tijd steeds makkelijker los. Slechte constructie.
Een ander minpunt is dat je gewoon NERGENS onderdelen kan krijgen. De bakvorm begint te slijten en een van de kneedhaakjes was weg. Mails naar de fabrikant worden niet beantwoord en waar ik hem heb gekocht (redcoon) verkopen geen onderdelen.

Conclusie: een goede broodmachine met minpunten die pas merkbaar zijn na langere tijd.

robert105 29-12-2010 Product kwartaal in bezit

Ik heb al verschillende broodmachines versleten. Sommigen waren vrij duur en gingen na twee jaar stuk (meestal de bakvorm, maar die zijn ook te duur naar verhouding). Na lang zoeken en dank zij andere positieve beoordelingen is de keuze dan op een Unold 68511 gevallen. Zelfs mocht die het na twee jaar begeven dan nog was het een goede koop. Toestel blijft heel proper, brood lukt zeer goed. Dus prijs kwaliteit top. Ook perfecte prijs en levering van Redcoon.

willmilar 14-11-2010 Product paar weken in bezit

Nu een week in bezit en al een paar heerlijke broden gebakken.
Voorlopig nog kant en klaar mixen gebruikt, een tarwe/rogge brood van het merk Rivercote van Lidle en een zaans wit van AH.

Beide in grote en kleine bakblikken gemaakt.
Nog even de verhouding zoeken voor de bakmix van lidle, aangezien deze uitgaat van 500gr meel en 350ml water welke voor de kleine vorm te veel is.
Op de verpakking van AH broodmix staan wel aangepaste hoeveelheden.

Ook nog het cake recept uitgeprobeert uit het boekje, helaas niet gelukt. bovenkant van de cake was goed van kleur maar wel tamelijk hard.
De zijkanten te donker. De binnenkant was goed van kleur zoals een cake moet zijn maar erg droog. en brokkelig, is de vuilnisbak in gegaan.
Heb misschien de verkeerde bloem gebruikt.

De machine zelf doet degelijk aan , ziet er mooi uit was wel groter dan verwacht.
Jammer dat het signaal voor toevoeging niet instelbaar is, vind het behoorlijk hard.

Tot nu toe tevreden .
Nu nog experimenteren met recepten.

KarinQ 17-06-2010 Product maand in bezit

Ik heb deze machine nu ongeveer 2 maanden en ben er dik tevreden mee. Het is fijn om twee kleine broodjes te bakken waarbij je dan kunt experimenteren met de ingrediënten. Ideaal om een lekker kruidenbrood te bakken voor bij een maaltijdsalade. Meestal heb je daar dan maar een paar sneden voor nodig.

Ik bak meestal met de Soezie bakmixen en bij voorkeur bak ik vezelrijk wit met een toevoeging van melk ipv water en extra zout en honing. Dat is mijn favouriet. Echter de korst van dit brood wordt wel donkerder (zelfs bij een kort programma met de lichte korststand) dan bij mijn voorgaande machines.
Maar de smaak is prima.

Geezzzke 30-05-2010 Product paar dagen in bezit

Hele fijne broodbakmachine!

Na een jarenlange ergernis aan een Princess broodbakmachine heb ik deze Unold aangeschaft. Ik heb de machine nu enkele maanden en heb nooit meer een mislukt brood gehad.

Het dubbele broodbakblik vind ik erg handig, één brood vers voor het ontbijt en het tweede brood blijft vers genoeg om met de lunch te op te eten.

Gemakkelijke bediening, werkt prima.

tolsma69 12-03-2010 Product paar dagen in bezit

Zoals eerder is aangegeven is het leuk met de dubbele bakvorm te werken.
Ikzelf gebruik deze om een beetje te experimenteren met toevoeging van supplementen zoals kummel, kaneel, nootmuskaat, sterremunt etc.

De resultaten zijn bijzonder goed. Niet voor niets is deze machine zeer goed beoordeeld. Deze machine is subliem. Zeker ook gezien de prijs kwaliteit.

Aanrader.

cees1941 18-02-2010 Product paar dagen in bezit

Prima machine , lichte en donkere broden gebakken en zeer goed.De kleine bakblikken geven je ruimte voor aparte broodjes en is heel leuk.Goede keus.

rened80 26-12-2009 Product paar dagen in bezit

Ik heb het apparaat nu ongeveer 2 weken en het bevalt prima. Maakt weinig geluid, nog geen brood mislukt. In vergelijking met de panasonic, die toch €50,- duurder is doet deze echt niet onder.

Ik vind de Unold makkelijk in gebruik (alleen de eerste keer even goed lezen), apparaat doet redelijk degelijk aan, zitten verschillende bakblikken bij.

Prima apparaat.

Brouwer 24-08-2009 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken in het bezit van deze broodbakmachine. We bakken elke dag een brood en hebben verschillende hoeveelheden gist/suiker en water geprobeerd. Altijd prima broden gehad, nog nooit eentje mislukt!
De machine is redelijk stil, tijdens het kneden alleen een aantal harde piepen. Verder geluidloos.
Er komt een heerlijk groot brood uit, welke makkelijk uit de bak te halen is. Ook de twee kleine bakjes zijn ideaal! De bediening is erg simpel en je hebt de mogelijkheid de bak en rijstijden aan te passen.

Wat ons betreft de perfecte maachine om lekker mee te experimenteren en heerlijke broden in te bakken!

beejkenpeet 04-08-2009 Product paar dagen in bezit

Deze broodbakmachine bevalt prima. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Bakt mooie broodjes (zowel de 2 kleintjes als 1 groot).Voorzien van degelijke handleiding. Gemakkelijk te bedienen. Veel mogelijkheden. Aanrader.

appie emmerik 05-07-2009 Product maand in bezit

Nu enkele weken in bezit. Voorheen ca. 4 jr. lang princess 1935 machine gehad en per week 3/4 broden gebakken. Bak zowel met complete broodmixen als eigen bedachte recepten.

Erg goede resultaten: brood is stukken groter, luchtiger dan in Princess. Brood laat na bakken gemakkerlijk los uit bakblik, machine maakt minimaal geluid. Ook gebruik van klein bakblik makkelijk( voor 2 verschillende broodjes), maar moet nog wel optimale afstemming weten te vinden in hoeveelheden.