Panasonic SD-ZB2512

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZB2512 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

annettewessels 22-06-2022
  • Product gekregen

Probleem is roest

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Op mijn verjaardag kreeg ik deze broodbakmachine van mijn kinderen. Omdat ik elke week met de hand zuurdesembrood bakte. Wat een luxe om alleen maar de ingrediënten erin te doen en de machine het werk te laten doen. Elke week bak ik een zuurdesembrood in 2 programma's. Zelf uitgevogeld omdat Panasonic daar niet in voorziet. Eerst programma 26 en daarna 9 met niet al te lange tijd ertussen. Zo krijg ik een perfect brood.

Inmiddels heb ik het apparaat al vier jaar. bij mijn dochter die een oudere versie heeft, gebruik ik programma 24 en 8 (ook zelf uitgevogeld). Daar bakte ik ook al 3 jaar ervoor zuurdesembrood. Heb dus nu ruime ervaring met Panasonic. Wat me echter opviel was dat al vrij snel rond het bakblik alles gaat roesten. En nu na vier jaar is bij mijn broodbakmachine bijna de hele bodem onder het bakblik weggeroest. Ik begrijp niet waarom dit niet van aluminium of rvs gemaakt wordt. Dit komt de duurzaamheid niet ten goede. Wat moet ik nu, het apparaat doet het nog maar de bodem roest eronder weg. Kan dit ook het electronische deel aantasten? Loop ik hiermee gevaar brand te krijgen? Kan iemand en dan ook zeker de producent hier antwoord op geven?

Pluspunten

• gemak

Minpunten

• roest

Betsy 05-01-2022
  • Product gekregen

Bevalt erg goed en is zeker aan te raden.

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Superfijne gemakkelijke broodbakmachine, er eenvoudig. Ik heb nog een aanvulling: Het snaarwiel moest ik vervangen en dat riempje er daarna weer opkrijgen is een hele toer. Nu heb ik dat riempje in een pannetje gelegd met koud water. Heb het tegen de kook aan verhit en daarna was het heel gemakkelijk om hem erom te krijgen. Toen was dat riempje soepel dan kun je het beter oprekken.

Willem 27-12-2018

behoorlijk apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

bakt goed , ik vind de omvang van het brood wel klein en je heb altijd een gat in de bodem van het brood door de kneedhaak

Minpunten

• gat in de bodem van het brood door de kneedhaak

ingewertwijn 11-12-2018

Zonde van het geld

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Dure machine die 5! dagen na het verstrijken van de garantietermijn kapot ging. Noch de fabrikant noch de verkoper (Coolblue) wilde helpen - anders dan aanbieden om de machine op mijn eigen kosten te laten repareren. Nooit meer!

Pluspunten

• bak goede, simpele broden

Minpunten

• duurt lang
  • geen timer mogelijkheid voor deeg
  • geen instelbaar programma
  • recepten vol met vet en suiker

Frank 04-09-2018

Slechte service

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

De antiaanbaklaag van het kleine kneedmes is na 10 maanden enigzins versleten. Kleine zwarte schilfertjes in het brood. Panasonic en mijn dealer gebeld, maar het is dan de bedoeling dat je voor 17 euro ex. verzending een nieuw kneedmes koopt. Slechte service en matige prijs-kwaliteitverhouding voor zo’n duur apparaat. Ook het speltbrood dat wij bakken is van wisselende kwaliteit. Al met al geen slecht apparaat, maar ik had er voor deze prijs meer van verwacht, vooral van de service.

Leon 19-05-2018

Handig in gebruik, perfect product

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Ik ben voor dit type broodbakmachine gegaan voor de uitgebreide opties en mogelijkheden.
Qua prijs zit hij in het hoger sigment maar dat is hij dubbel en dwars waard. Het brood is heerlijk en van goeie grootte. Het kneed mes laat maar een klein gat achter en bkijft in de machine zitten. Het apparaat is super stil en trilt niet tot nauwelijks, alleen de gist dispenser maakt een paar harde tikken (5 tot 8) bij het opstarten. Deze machine vele malen snachts laten draaien op de timer om sochtends vers brood te hebben alle tijden alles goed gelukt.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • mooi ontwerp
  • goede anti aanbak laag

Minpunten

• geen warmhoudt functie

Jacques 23-04-2018

Alweer uitstekend resultaat

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

De vorige Panasonic machine had ik ruim 9 jaar meermalen per week gebruikt. Uiteindelijk heeft de as unit het begeven. Tijd voor een nieuwe machine dus. De nieuwe machine heeft hetzelfde gebruiksgemak, een goede coating zodat het bakproduct er mooi uitkomt en de vin onder in de machine blijft zitten. De eerste vier broden zijn mooi uit de machine gekomen.

Pluspunten

• Gemakkelijk te gebruiken
  • Prima coating, inhoud kleeft niet
  • Ruime programmakeuze
  • Gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• scherm mocht wat meer contrast hebben.
  • geen warmhoudfunctie, Eindtijd zelf bewaken.

Jean-Pierre 10-02-2018

Heerlijk brood met deze machine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Ik heb deze broodmachine nu één week in huis en al diverse broden gebakken. Het resultaat is telkens een mooi luchtig brood met knapperige korst. Ook rozijnenbrood lukt perfect. Ik kocht de machine tweede hands maar ze is wel nagekeken door Panasonic, de herstel klever plakte er nog op en omdat ik ook de 8harde klappen hoorde bij het toevoegen van de gist, belde ik naar Panasonic. Deze bevestigde dat de machine inderdaad door hen werd nagekeken en een riem vervangen, wat betreft de 8 harde klappen hebben ze mij bij Panasonic verzekerd dat dit eigen is aan dit model. Hoe dan ook de resultaten zijn schitterend en dat is wat voor mij telt. ik betaalde de machine 100 euro en dat is ze zeker waard

Pluspunten

• mooi design
  • goede bakresultaten

Minpunten

• de harde klappen zijn storend

Mp 18-12-2017

Broodbak aan de binnenkant gaat snel kapot

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Het is een mooi apparaat echter prijs niet waard.
De bak aan de binnenkant gaat te snel kapot voor een apparaat van dese prijsklasse en dan kan je hem niet meer gebruiken.

Daarnaast andere functionaliteiten zoals de gist en notentoevoer gaan ook snel kapot.

Kwaliteit is zeer onder de maat

Minpunten

• Broodbak snel kapot

bakgraag 10-05-2017

Goede look en doet het fantastisch

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Wat een verademing na mijn vorige broodbakmachine. Het eerste brood lukte meteen, de haak bleef keurig in het blik zitten, het brood was goed gerezen, de machine maakt weinig lawaai bij het kneden, het aparte bakje om krenten e.d. in te doen en het bakje om gist in te doen zijn heel handig, de bediening spreekt voor zich alhoewel er ook een fantastisch duidelijke handleiding bij zit met plaatjes en al. Er zitten ook recepten in. Tot nu toe lukte volkorenbrood en krentenbrood in een keer, dit ben ik niet gewend gezien mijn ervaring met de vorige machine die ik had. Ik heb er zoveel vertrouwen in dat ik een brood recepten boek heb gekocht om te gaan experimenteren. Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen gezien ik de machine maar net heb.

Pluspunten

• alle recepten in 1 keer goed
  • apart krenten- en apart gistbakje
  • weinig herrie
  • duidelijke handleiding
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen

jan en maria 12-04-2017

Harde metaalachtige klappen bij starten deegproces

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Op 20 maart jl. hebben wij onze nieuwe Panasonic broodbakmachine SD-ZB2512KXE ontvangen.
Dit is onze 3e Panasonic broodbakmachine.

Bij het eerste gebruik met menunummer 5 startte na de rust van 1 uur het kneden.
Na 3 minuten rustig kneden kregen we 8 heel harde metaalachtige klappen te horen (dus bij timerstand 3.57 uur nog te gaan). Daarna werd het programma verder doorlopen met een prima brood als resultaat. We hebben ook kortere menu’s uitgeprobeerd met hetzelfde probleem.

Volgens onze dealer en Panasonic zijn deze geluiden als normaal te beschouwen (geluidsbandje door ons opgestuurd) en het gevolg van de automatische gisttoevoer die open en dicht gaat. We hoeven ons dus geen zorgen te maken. Bij omruil zouden we een machine ontvangen met dezelfde geluiden.

Het optreden van deze harde metaalachtige klappen wordt niet genoemd in de handleiding.
Eveneens staat er bij geen enkel review over deze broodbakmachine een negatieve opmerking over deze geluiden. Zelf zijn we dus helemaal niet gerustgesteld. Bij afwezigheid durven wij de machine niet via de timer te laten werken.

Pluspunten

• goed bakresultaat

Minpunten

• 8 harde metaalachtige klappen bij deegproces

Miranda 18-12-2017

Hoe lang duurt het voor die nare "nieuwgeur" van de machine verdwenen is (vooral als je apparaat opent en/of ermee aan het bakken bent, ruikt het enorm hard naar "nieuw" en dat is beetje storend).

lenny1301 10-06-2017

mijn net nieuwe apparaat geeft inderdaad ook 8 harde tikken. Brood is goed. Beetje vreemd!

Jean-Pierre 06-02-2018

Vandaag voor het eerst de SD ZB2512 gebruikt. Tweede hands gekocht maar nagekeken door Panasonic in Deinze ( B) Deze hebben inderdaad het toestel nagekeken en een riem vervangen. Omdat ik ook enkele harde klappen hoor bij de inbreng van de gist heb ik hierover ook uitleg gevraagd. Men heeft mij verzekerd dat dit eigen is aan dit model en dat ik mij verder niet ongerust hoefde te maken. Dit ter info

Maria 12-04-2017

Graag een reactie over uw ervaring met geluiden tijdens het deegproces over deze machine

Delaney 09-09-2017

Kennelijk is dat de "yeast dispenser" (aldus uncle Google .. http://eng.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/25268/~/during-some-of-the-breadmaker-programs%2C-i-can-hear-a-loud-click-sound.-is-this)

Miranda 11-01-2018

Ook wij horen ook dit geluidje bij onze nieuwe machine (is misschien wel storend als je 's nacht wil bakken ? geluid hoor je wel wat harder, maar duurt inderdaad maar heel even) ... voor de rest een prima, mooie machine met mooie bakresultaten !
Dit is dus normaal ? Ik had dit doorgegeven aan dienst na verkoop van Panasonic (via email) en die hadden aangeraden om de machine om te ruilen. Maar dat heeft dus geen zin als ik deze reacties lees ... Dit type toestel heeft dit blijkbaar altijd ... (?) .. wel raar dat de dienst na verkoop van Panasonic dat niet weet ...

Miranda 18-12-2017

Machine sinds dit weekend in gebruik en slechts 2 broden mee gebakken. Maar ook ik hoorde dit metaalachtige geluid vanaf het moment dat het mixprogramma moest beginnen, nadien helemaal niet meer (machine is bij het kneden ook veel stiller dan mijn vorige, oude Panasonic).
Ik had een all-in mix gebruikt, dus geen gist in het gistbakje gedaan. Kan het geluid dan ook van het gistvoorraadbakje komen ?

Alberto 30-01-2017

Vers brood !

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Bij het uitpakken nog even geschrokken van het formaat. Was toch iets groter dan ik dacht.
Maar goed kon niet wachten om hem uit te proberen en smorgens van het lekkere verse brood te gaan genieten. Helaas mislukte de eerste poging, wat waarschijnlijk aan ondergetekende zelf lag. 2e poging ging helemaal goed. Gebruik gemaakt van de timer en 's morgens kwam de geur van vers brood je al te gemoet. Het apparaat heeft heel veel mogelijkheden waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Eerste indruk is wel dat hij makkelijk te bedienen is.

Pluspunten

• Diverse programma's
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Formaat apparaat

elmaggo 17-01-2017

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Heerlijk elke ochtend vers brood. 'S avonds het apparaat vullen en instellen en 's ochtends vers brood; fantastisch!

Het apparaat werkt erg eenvoudig. Je kiest het juiste broodtype met de menu knop en vervolgens stel je de grootte van het brood in en de kleur van de korst. Als je gebruik van de timer maakt kies je simpelweg voor tijd er bij tot het moment dat het brood klaar moet zijn. Ook biedt het apparaat mogelijkheden om vullingen te laten toevoegen. Daarvoor zit een apart bakje in de deksel dat de noten, rozijnen enz. toevoegt aan het broodmengsel.

De handleiding is ook echt een toevoeging. Er staan broodrecepten in en mogelijke toevoegingen.

Ik zou iedereen het apparaat aanraden!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • heerlijk brood
  • brood zoals je het wilt.

Jennifer 16-01-2017

Heerlijk vers brood!

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

We hebben deze broodbakmachine nu ongeveer een week in huis. En we genieten enorm van het heerlijke verse brood!
De machine zelf misstaat zeker niet in de keuken, alhoewel we hem wel opruimen als hij wat langer niet gebruikt wordt. Hij is namelijk best fors, maar dat zijn de meeste machines wel. Ik had het zelf leuk gevonden, wanneer er een kijkraampje oid in had gezeten. Ik moet mijn nieuwsgierigheid nu behoorlijk bedwingen.
Er zijn heel wat verschillende programma's beschikbaar op deze machine. Je kunt volgens mij wel elk brood bakken van normaal tot gevuld en heg is zelf mogelijk om cake te bakken.
In eerste instantie leek het brood wat klein, maar de broden due we tot nu toe hebben geproefd, vullen allemaal goed. En de geur van vers brood in dr ochtend is wel heerlijk!
Voor een gezin van 5 is het alleen ondoenlijk om al het brood voor de gehele dag zelf te bakken. Vooral omdat onze vriezer niet groot genoeg is. Voorlopig is het dus vooral een weekend-ding, maar zeker de moeite waard!

Pluspunten

• Timer
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen kijkraampje

Ann115 14-01-2017

Bak je eigen brood.

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Ik heb de Broodbakmachine nu iets meer dan een week in huis en ben blij verrast. Ik wilde het graag is proberen omdat het brood uit de supermarkt toch altijd tegenvalt. Met name als het al in je tas heeft gezeten. Na aandringen van een vriendin, dacht ik we gaan het gewoon proberen. De grote van de machine daar had ik niet bij stil gestaan. Het is een behoorlijk groot apparaat in de keuken, maar dit blijkt normaal te zijn voor een machine nadat ik even naar afmetingen van andere heb gekeken. De grote maakt wel dat hij stevig staat. De machine heeft heel veel verschillende functies en een duidelijke uitleg hierover in de handleiding. In eerste instantie een broodmix bij de supermarkt gehaald om maar is uit te proberen. Een klein broodje, maar wel erg lekker. Met een andere mix kregen we een groot en luchtig brood! Naast gewone broden kun je er ook gevulde broden mee maken of een brood met noten en rozijnen.
Hiervoor zit boven op de machine een apart vakje waar je deze ingrediënten in kan doen. Het apparaat zorgt dat deze pas later worden toegevoegd zodat ze helemaal tot hun recht komen, super handig. Het apparaat is ook goed schoon te houden dat is ook altijd prettig. Ik bak nog even door en experimenteer vooral met verschillende broden, heerlijk!

Pluspunten

• Veel programma's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Apart toevoegen ingredienten

Minpunten

• Prijs

Caro 14-01-2017

Panasonic broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Mijn panasonic broodbakmachine, SD-ZB2512 een week geleden thuis bezorgd gekregen, wat een feest om hiermee brood te bakken. Als je de machine uit de doos haalt, zie je een stevig apparaat, dat staat als een huis op je aanrecht. Geen gedans en weinig geluid tijdens het kneden vab het brood. Ik ben blij met deze machine, die veel stabieler is dan mijn vorige apparaat, de vorige broodbakmachine maakte tevens veel meer herrie tijdens het kneden.
In een week al 4x brood gebakken, met de diverse programma's. Er is ook meer keuze uit bak en kneedprogramma in vergelijking met een goedkopere broodbakmachine.
Alle programma's werken eenvoudig,zijn zeer gebruiksvriendelijk, maar je kunt ook alles prima in de handleiding terugvinden.blijf wel goed bij je recept, om een mooi resultaat te krijgen.
Het uiterlijk van de broodbakmachine is mooi, hij is prima schoon te maken en het bakblik is breed en stevig, daar een goede vorm van je brood na het bakken.
Als extra heeft deze machine een gistdispenser en een rozijnen strooier, erg handig en beter om het gist later toe te voegen.
Als de prijs geen probleem is, zou ik zeker voor deanasonic broodbakmachine kiezen met de voordelen en het uiterlijk. Een topper, aanwinst in de keuken.

Pluspunten

• Gistdispenser
  • Rozijnen-notenstrooier

Minpunten

• Prijs

leander1980 25-12-2016

Heerlijk apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

de panasonic SD-ZB2512KXE,wat een heerlijke machine,iet wat aan de hoge kant voor in mijn keuken,maar op het gasfornuis kan hij prima staan en de klep omhoog doen.
na de handleiding gelezen te hebben wat echt heel veel informatie geeft en mooie recepten en tips ben ik zelf maar even aan de slag gegaan, ik heb eerst maar even op safe gespeeld en een pak waldkornbrood gehaald van het bekende bak merk. Na eventjes te wachten en gek te worden van de geur van heerlijk vers brood ging eindelijk het alarm van de machine af dat het brood klaar was. Mijn eerste indruk was een grote wauw,een mooi volume van het brood, de bak gaat makkelijk uit de machine en het storten is opnieuw uit gevonden,bij mijn vorige machine bleef het kneed mes vaak hangen in het brood,hier glijd hij er geweldig uit.

ik kan niet wachten om morgen ochtend een eigen gemaakte brood te gaan bakken en proeven.

Pluspunten

• gistbakje
  • makkelijke menu

Minpunten

• hoogte

Jose 18-12-2016

Goede bakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Wat een fijne bakmachine in gebruik ! Als je de handleiding erbij neemt is hij erg handig in de bediening , en heeft een ruime keus in programma's. Zelfs voor mensen met een dieet is deze machine handig , daar hij speciale programma's heeft voor glutenvrij brood en degelijke . Het brood komtmooi uit de machine , hij mengt en rijst goed , het brood is mooi van maat en structuur. Zelfs op het snelle programma is het brood erg luchtig , dit was bij mijn vorige bakmachine wel anders ! Ook erg handig vind ik het bakje in het deksel voor de extra ingrediënten die je in het brood wilt toevoegen . En tijdens het proces word dit automatisch aan je deeg toegevoegd! Minpuntje vind ik wel dat er voor een groot brood wat te weinig krenten/rozijnen in passen .

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Lekker luchtig brood
  • Weinig geluid

Minpunten

• Klein rozijnen bakje
  • Geen kijkvenster

Esther 07-12-2016

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Ik heb deze broodbakmachine gekocht omdat ik graag glutenvrij brood eet en zelfgebakken brood lekkerder vind dan uit de winkel. Ik was benieuwd of een zelfgebakken glutenvrij brood ook lekker zou zijn. Eerst heb ik n kant en klare glutenvrije broodmix gekocht. Dit lukte heel goed. De handleiding is heel duidelijk en het apparaat werkt eenvoudig. Het programma duurde wel wat langer dan ik gewend was van mijn oude broodbakmachine, maar het brood was goed gelukt en erg lekker.
Daarna een zelfgebakken brood gemaakt met speltmeel en boekweitmeel. Ook de timer uitgeprobeerd, zodat het brood in de ochtend klaar was. Ging prima, het brood was goed gerezen en lekker!
Later n brood met n mix van amandelmeel/kokosmeel en boekweitmeel gemaakt, ook deze lukte goed. Een fijne bakmachine met veel mogelijkheden!

Pluspunten

• Glutenvrij programma
  • Duidelijke handleiding
  • Veel programma mogelijkheden

Minpunten

• Groot apparaat

linda0478 06-12-2016

Huisbakker

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Wij hebben deze mooie machine aangeschaft omdat onze dochter met een gluten allergie zit.
En zij toch graag brood wilt eten. Wij hebben in de winkel eerst maar van die kant en klare meel zakjes gehaald om een te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. Het spreekt allemaal voor zich. je kiest programma , daarna hoe groot je je brood wilt en of je een donkere korst wilt . Je zet hem aan en je hebt er geen omkijken meer naar.
Er zit ook een timer op zodat je hem savonds al aan kunt zetten en sochtends wakker wordt met heerlijk vers brood.
Wij hebben zelfs ook al ons eigen brood recept gebruikt en daar kwam ons broodje ook heerlijk uit.
De machine is super makkelijk om schoon te maken . Vaak kun je het af met een vochtige papieren doek. De binnenkant van het blik wordt namelijk niet heel erg vies. De machine verbruikt dus alles en laat weinig tot geen meel achter.
Hij wordt aan de zijkanten wel warm, maar zolang je hem snachts aanzet heb je daar geen last van. Wij zetten hem wat verder op het aanrecht zodat onze jongste er niet aankan komen.

Pluspunten

• Weinig kabaal
  • goed brood
  • makkelijk schoon tehouden

Minpunten

• heel groot

Flooruniek 04-12-2016

Perfect met aparte gistdispenser

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Ik wilde niet echt aan de broodbakmachine maar ik had hem cadeau gekregen. Ik zou nu niet anders meer willen het ding neemt een hoop werk uit handen. Ik vind het zo makkelijk om s avonds de ingrediënten in de machine te doen en de rest gaat vanzelf. Het aparte vakje voor de gist is echt een uitvinding want ik had in een ver verleden een aantal flinke mislukkingen doordat de gist te vroeg was gaan gisten. Ik merk dat het standaard programma eigenlijk prima volstaat voor de normale bakmixen. Dus gezond brood gegarandeerd kan ik wel zeggen want je kan zelf bepalen wat de ingrediënten zijn en dus ook minder zout toevoegen. De enige minpunten zijn de grootte van de machine en de vorm van het brood. De vorm is toch wel wat vierkant en dat snijdt wat lastig. De uitvoerige gebruiksaanwijzing en accessoires maken dat wel weer goed.

Pluspunten

• Volledige automatisch
  • Timer
  • Gist dispenser
  • Geisoleerd
  • Makkelijj schoon te maken

Minpunten

• Geen houder voor het snoer
  • Groot

Marielle 02-12-2016

Goede broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Bij ons wordt veel brood gebakken, na veel handmatig kneden, rijzen, etc. staat nu eindelijk de broodbakmachine op tafel. De machine was netjes ingepakt en alles wat je nodig hebt is aanwezig, maatlepels, 2 verschillende kneedhaken.

Gelijk met veel enthousiasme begonnen, het is erg makkelijk om het meel met water in het blik te doen, het juiste programma / grootte van het brood en de gewenste korst in te stellen. Het 'rozijnenbakje' erg handig als je extra ingrediënten wil toevoegen aan je brood.

Wat ik jammer vind is dat je toch niet een 'kijkscherm' hebt om te zien of alles goed gaat met het brood. Dat is iets wat ik zo gewoon ben als je het in de oven deed, tussendoor even zien of alles goed gaat, of de korst mooi bruin wordt. Dus dat is wel even wennen.

Het brood rijst heel mooi, tijdens het bakken begint het lekker te ruiken in de keuken en de smaak is erg lekker. Al met al een goed alternatief voor het zelf maken van brood deze machine!

Naast het bakken voor brood kun je bijvoorbeeld met deze bakmachine ook cake bakken. Dat klinkt leuk, maar persoonlijk vind ik het overbodig, aangezien je toch zelf de ingrediënten moet mengen voordat je het in de machine kan bakken.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • maakt weinig geluid tijdens kneden / bakken

Minpunten

• geen 'kijkscherm'
  • blijft meel in hoekjes van bakblik

Nico 02-12-2016

Mooie uitstraling

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

De machine ziet er mooi uit, staat in de keuken op een vaste plaats naast de koffiemachine. gebruik is zeer gemaksvriendelijk. Inmiddels diverse broden gemaakt, geluid van kneden valt mee, is niet storend of hard. omdat een vriendin kwam logeren werd er speciaal glutenvrij brood voor haar gebakken. Lekker vers en dus een blije vriendin. Nu worden speciale recepten gezocht om daar verder mee te gaan. Vanwege de vele mogelijkheden van de dispencer en gistvakje moet dat lukken.

Pluspunten

• ziet er goed uit, strak en stijlvol
  • bedieningsgemak

bos 29-11-2016

levensduur max 2 jaar.

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Het begon goed: perfecte broden. De machine heeft weinig vermogen: 550W, dat is veel minder dan alle andere machines. Hoe het kan is onduidelijk maar na enige tijd werd de machine niet meer warm genoeg.
helaas levert Panasonic als er iets aan de hand is niet de gewenste service. Na twee jaar zegt Panasonic dat de machine aan het einde van levensduur is. Tja, als de fabrikant dat zelf al vindt.... dan is het toch een dure keuze. voor mij geen panasonic meer.

Minpunten

• levensduur
  • te weinig vermogen

chris 23-11-2017

Hoi , je vergist je inderdaad. Ik heb dit model gekocht in maart 2013 en hij heeft het 4,5 jaar uitgehouden: motor stuk, niet herstelbaar. Met 2 à 3 broden per week op kort programma, altijd netjes onderhouden en niet geforceerd vind ik dat toch net te snel voor zo'n machine.

Robertine 11-02-2017

Sorry als ik het verkeerd voorheb maar volgens mij is dit model pas op de markt van november 2015 . Kan dus nog geen 2 jaar oud zijn .
Er is trouwens een garantie van 2 jaar .
Ik bak al jaren met een Panasonic, betere zijn er niet .

mdk 17-07-2016

Panasonic ervaring troef in broodbakmachines

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2512

Mijn vorige panasonic sd255 vertoonde nu te grote slijtage en was aan vervanging toe na 9 jaar.(gemiddeld 3 broden per week).
Dit verklaart waarom ik absoluut terug een Panasonic wou.
Toestel getest op basis van vroegere recepten (om te vergelijken) alsook wat van de nieuwe mogelijkheden gebruik gemaakt in verband met gevuld brood.
Wat ik vast stel is dat dit toestel minder hard bakt dan het vorige toestel op dezelfde stand. Voor het overige wel blij met de nieuwe programma's.
Dit toestel maakt ook minder lawaai bij het kneden en is stabieler dan het vorige toestel. De automatische gist toevoer is handig alhoewel ik daar geen problemen mee had.
Ik merk wel dat de recepten tov vroeger gewijzigd zijn (minder suiker geen melk voor rozijnenbrood) maar doet het even goed als vorig toestel met het oude recept.
Mits de korst aan te passen toch tevreden over dit toestel en staat mooi met aluminium zwarte look.