Panasonic SD-ZB2512KXE - Reviews

Timer
Glutenvrij bakprogramma

Esther 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

Ik heb deze broodbakmachine gekocht omdat ik graag glutenvrij brood eet en zelfgebakken brood lekkerder vind dan uit de winkel. Ik was benieuwd of een zelfgebakken glutenvrij brood ook lekker zou zijn. Eerst heb ik n kant en klare glutenvrije broodmix gekocht. Dit lukte heel goed. De handleiding is heel duidelijk en het apparaat werkt eenvoudig. Het programma duurde wel wat langer dan ik gewend was van mijn oude broodbakmachine, maar het brood was goed gelukt en erg lekker.
Daarna een zelfgebakken brood gemaakt met speltmeel en boekweitmeel. Ook de timer uitgeprobeerd, zodat het brood in de ochtend klaar was. Ging prima, het brood was goed gerezen en lekker!
Later n brood met n mix van amandelmeel/kokosmeel en boekweitmeel gemaakt, ook deze lukte goed. Een fijne bakmachine met veel mogelijkheden!

Pluspunten

• Glutenvrij programma
  • Duidelijke handleiding
  • Veel programma mogelijkheden

Minpunten

• Groot apparaat

linda0478 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Huisbakker

Wij hebben deze mooie machine aangeschaft omdat onze dochter met een gluten allergie zit.
En zij toch graag brood wilt eten. Wij hebben in de winkel eerst maar van die kant en klare meel zakjes gehaald om een te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. Het spreekt allemaal voor zich. je kiest programma , daarna hoe groot je je brood wilt en of je een donkere korst wilt . Je zet hem aan en je hebt er geen omkijken meer naar.
Er zit ook een timer op zodat je hem savonds al aan kunt zetten en sochtends wakker wordt met heerlijk vers brood.
Wij hebben zelfs ook al ons eigen brood recept gebruikt en daar kwam ons broodje ook heerlijk uit.
De machine is super makkelijk om schoon te maken . Vaak kun je het af met een vochtige papieren doek. De binnenkant van het blik wordt namelijk niet heel erg vies. De machine verbruikt dus alles en laat weinig tot geen meel achter.
Hij wordt aan de zijkanten wel warm, maar zolang je hem snachts aanzet heb je daar geen last van. Wij zetten hem wat verder op het aanrecht zodat onze jongste er niet aankan komen.

Pluspunten

• Weinig kabaal
  • goed brood
  • makkelijk schoon tehouden

Minpunten

• heel groot

Flooruniek 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Perfect met aparte gistdispenser

Ik wilde niet echt aan de broodbakmachine maar ik had hem cadeau gekregen. Ik zou nu niet anders meer willen het ding neemt een hoop werk uit handen. Ik vind het zo makkelijk om s avonds de ingrediënten in de machine te doen en de rest gaat vanzelf. Het aparte vakje voor de gist is echt een uitvinding want ik had in een ver verleden een aantal flinke mislukkingen doordat de gist te vroeg was gaan gisten. Ik merk dat het standaard programma eigenlijk prima volstaat voor de normale bakmixen. Dus gezond brood gegarandeerd kan ik wel zeggen want je kan zelf bepalen wat de ingrediënten zijn en dus ook minder zout toevoegen. De enige minpunten zijn de grootte van de machine en de vorm van het brood. De vorm is toch wel wat vierkant en dat snijdt wat lastig. De uitvoerige gebruiksaanwijzing en accessoires maken dat wel weer goed.

Pluspunten

• Volledige automatisch
  • Timer
  • Gist dispenser
  • Geisoleerd
  • Makkelijj schoon te maken

Minpunten

• Geen houder voor het snoer
  • Groot

Marielle 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goede broodbakmachine

Bij ons wordt veel brood gebakken, na veel handmatig kneden, rijzen, etc. staat nu eindelijk de broodbakmachine op tafel. De machine was netjes ingepakt en alles wat je nodig hebt is aanwezig, maatlepels, 2 verschillende kneedhaken.

Gelijk met veel enthousiasme begonnen, het is erg makkelijk om het meel met water in het blik te doen, het juiste programma / grootte van het brood en de gewenste korst in te stellen. Het 'rozijnenbakje' erg handig als je extra ingrediënten wil toevoegen aan je brood.

Wat ik jammer vind is dat je toch niet een 'kijkscherm' hebt om te zien of alles goed gaat met het brood. Dat is iets wat ik zo gewoon ben als je het in de oven deed, tussendoor even zien of alles goed gaat, of de korst mooi bruin wordt. Dus dat is wel even wennen.

Het brood rijst heel mooi, tijdens het bakken begint het lekker te ruiken in de keuken en de smaak is erg lekker. Al met al een goed alternatief voor het zelf maken van brood deze machine!

Naast het bakken voor brood kun je bijvoorbeeld met deze bakmachine ook cake bakken. Dat klinkt leuk, maar persoonlijk vind ik het overbodig, aangezien je toch zelf de ingrediënten moet mengen voordat je het in de machine kan bakken.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • maakt weinig geluid tijdens kneden / bakken

Minpunten

• geen 'kijkscherm'
  • blijft meel in hoekjes van bakblik

Nico 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie uitstraling

De machine ziet er mooi uit, staat in de keuken op een vaste plaats naast de koffiemachine. gebruik is zeer gemaksvriendelijk. Inmiddels diverse broden gemaakt, geluid van kneden valt mee, is niet storend of hard. omdat een vriendin kwam logeren werd er speciaal glutenvrij brood voor haar gebakken. Lekker vers en dus een blije vriendin. Nu worden speciale recepten gezocht om daar verder mee te gaan. Vanwege de vele mogelijkheden van de dispencer en gistvakje moet dat lukken.

Pluspunten

• ziet er goed uit, strak en stijlvol
  • bedieningsgemak

bos 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

levensduur max 2 jaar.

Het begon goed: perfecte broden. De machine heeft weinig vermogen: 550W, dat is veel minder dan alle andere machines. Hoe het kan is onduidelijk maar na enige tijd werd de machine niet meer warm genoeg.
helaas levert Panasonic als er iets aan de hand is niet de gewenste service. Na twee jaar zegt Panasonic dat de machine aan het einde van levensduur is. Tja, als de fabrikant dat zelf al vindt.... dan is het toch een dure keuze. voor mij geen panasonic meer.

Minpunten

• levensduur
  • te weinig vermogen

mdk 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Panasonic ervaring troef in broodbakmachines

Mijn vorige panasonic sd255 vertoonde nu te grote slijtage en was aan vervanging toe na 9 jaar.(gemiddeld 3 broden per week).
Dit verklaart waarom ik absoluut terug een Panasonic wou.
Toestel getest op basis van vroegere recepten (om te vergelijken) alsook wat van de nieuwe mogelijkheden gebruik gemaakt in verband met gevuld brood.
Wat ik vast stel is dat dit toestel minder hard bakt dan het vorige toestel op dezelfde stand. Voor het overige wel blij met de nieuwe programma's.
Dit toestel maakt ook minder lawaai bij het kneden en is stabieler dan het vorige toestel. De automatische gist toevoer is handig alhoewel ik daar geen problemen mee had.
Ik merk wel dat de recepten tov vroeger gewijzigd zijn (minder suiker geen melk voor rozijnenbrood) maar doet het even goed als vorig toestel met het oude recept.
Mits de korst aan te passen toch tevreden over dit toestel en staat mooi met aluminium zwarte look.

Winy 21-05-2016 Product maand in bezit

De Rose Royce onder de broodbakkers

Na al eerder een broodbakmachine van Panasonic te hebben gehad (7 jaar dienst gedaan) voor deze gegaan. Echt een top broodbakker. Brood komt er iedere keer goed uit. De vele instellingen zijn heel leuk. We hebben al chocolade- en kaasbrood gemaakt. Heerlijk.
De gist- en notendispenser is perfect. De heerlijke geur na het bakken in huis zou nooit moeten verdwijnen. De buitenkant wordt ook niet warm van de machine.

marvin1979 10-11-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is een superapparaat. Buiten de mogelijkheden die de ZB 2502 heeft, heeft dit apparaat als extra een verkort programma voor volkoren brood ( = meel van de volle graankorrel) zijnde 3 uur en een normaal programma durende 5 uur voor deeg van de volle graankorrel. Ook een apart bakprogramma behoort tot de extra mogelijkheid, van de hoeveelheid programma's die er al zijn. Het aparte gisttoevoerbakje funktioneerd zeer goed. Het apparaat doet zeer degelijk aan en het is afwachten hoe lang het apparaat zonder bijzondere mankementen meegaat.