Philips AVENT SCF398/11 Elektrische borstkolf - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AVENT SCF398/11 Elektrische borstkolf op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bruijn1990 07-06-2021

Elektrische borstkolf

Fijne borstkolf, hij is snel en makkelijk in gebruik te nemen. Heel fijn dat je de motor kan opladen zodat je niet altijd gebonden bent aan een stopcontact of batterijen. De borstschelpen zijn zacht en dat is aangenaam tijdens het kolven. Doormiddel van de (vele) verschillende standen kan je het kolven aanpassen aan wat je prettig vindt. Ook vind ik het fijn dat het een compleet pakket is, inclusief koel/reistas. Ik zou het nog wel handig vinden als ze er bakjes of zakjes zijn die je kan afsluiten en invriezen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Fraai design
  • Compleet product
  • Oplaadbare accu

Hoofwijk 03-06-2021

Handige kolfpomp, klein en compact

Ik heb deze kolfpomp getest en ben erg tevreden.
Het is handig dat je beide borsten tegelijk kan afkolven en dat je, mits dit nodig is, je toch kunt verplaatsen doordat de apparatuur zo klein, licht en draagbaar is.
De tepelpads zijn zacht en daardoor een stuk aangenamer.
Wel heb ik even moeten wennen met het goed aandraaien van het kabeltje, deze ging nog wel eens los.
Kortom ik ben erg tevreden over de pomp en er zit ook nog eens een mooie compacte reistas bij.

Pluspunten

• je kunt je tijdens het kolven verplaatsen
  • tepelpads zijn zacht

Minpunten

• kabeltjes kunnen losschieten

Groothuis 03-06-2021

Fijne geluidsstille borstkolf

Hele fijne en gemakkelijke borstkolf met veel standen. Gebruik vaak zelf dezelfde standen, maar voor iedereen dus wel de goede ertussen. Hiervoor een Medela gehad en vind deze kolf veeel fijner in gebruik. Geluid is zachter en een groot pluspunt is dat de kolf oplaadbaar is, geen gedoe met snoeren. En schilden zijn zachter en sluiten goed aan. Zou deze aan iedereen aanraden.

Benthevdzandt@hotmail.com 02-06-2021

Fijne Borstkolf

Fijn kolfapparaat ! Mijn eerste indruk van dit kolfapparaat was goed. Ik heb al verschillende kolfapparaten gebruikt maar dit is toch wel echt een topper ! Het apparaat is vrij stil in gebruik, en heeft ontzettend veel standen om je melkproductie op peil te houden of op gang te krijgen. Ook onthoud die de laatste stand die je hebt gebruikt tijdens het kolven zodat je niet weer opnieuw de juiste stand hoeft in te stellen. Wel adviseer ik er een kolf bh bij te kopen zodat je je handen vrij hebt tijdens het kolven. Verder bevatten de kolfschelpen zachte silicone kussentjes wat erg aangenaam is tijdens het kolven. De onderdelen zijn makkelijk los te maken en schoon te maken en is eventueel vaatwasser proof. Fijn dat je het apparaat kunt opladen zeker handig voor onderweg of na verlof wanneer je op het werk nog wilt kolven. Alles compact opbergen is tas incl isolerende etui zodat je melk voldoende op temperatuur blijft.

Pluspunten

• Handig om mee te nemen voor onderweg
  • Stille motor maakt weinig lawaai

Minpunten

• Dubbelzijdig kolven is onhandig zonder kolfbh

a************@h********** 02-06-2021

Fijne borstkolf

De borstkolf past altijd door het fijne siliconen kussen. Door de handige batterij kun je de kolf overal gebruiken.

Pluspunten

• Mooi desingn
  • Handige tas
  • Makkelijk te reinigen

j*********@i********* 01-06-2021

Zeer fijne borstkolf

Ik heb de kolf getest en ben zeer enthousiast, de prijs kwaliteit is het meer dan waard. Het kolfapparaat is makkelijk te bedienen, stil en werkt uitmuntend. Ik zou deze kolf zeker aan vrouwen adviseren . Ik heb er meerdere getest en ben over de Phillips zeer tevreden

Pluspunten

• Geluid
  • Makkelijk te bedienen
  • Prijs kwaliteit

89NZ 31-05-2021

Fijn product

Mijn eerste indruk van het product was goed. Het product ziet er mooi en compact uit.

Het is een fijn product en doet echt zijn werk!
Door de verschillende standen lukte het al snel om de melkproductie op gang te krijgen.
Het product is vrij stil tijdens het kolven en dat maakt het prettig. Het product zit comfortabel door de siliconen kussentjes en het was niet pijnlijk. Het product is makkelijk in gebruik en door de dubbele kolf scheelt het een hoop tijd.
Het doet echt zijn werk en ben er zeer tevreden over.

Het product werd geleverd met een fijne reistas waar alle spullen makkelijk in passen. Hierdoor is het product fijn om overal mee naartoe te nemen. Door de lange kabels kan je ook echt overal gaan zitten.
Echter is het soms ook een gehannes om deze aan te sluiten en uit elkaar te halen.

Na gebruik is de borstkolf makkelijk uit elkaar te halen en te reinigen.

Al met al een fijn product!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Gehannes met de kabels

RM30 31-05-2021

Praktisch en doet wat het moet doen

De elektrische borstkolf SCF398/11 is een dubbele borstkolf welke praktisch zeer prettig werkt. Het is een compact en lichtgewicht apparaat welke daardoor ideaal is om mee te nemen. De accu zorgt ervoor dat de borstkolf naar wens meerdere malen achtereenvolgend kan worden gebruikt. Het apparaat past zich keurig aan en stimuleert een prettige voor het gevoel natuurlijke melkafgifte. Bij de borstkolf worden de nodige accessoires geleverd, zodat deze naar eigen voorkeur te gebruiken is.

Pluspunten

• Stimulatie/aanpassend vermogen
  • Compact
  • Dubbele kolf
  • Accessoires

Minpunten

• Geen; doet wat het moet doen

LucasD 30-05-2021

Fijne Borstkolf

Wij hebben de afgelopen twee weken deze borstkolf getest. Er zit een heel handig tasje bij waarin je alles kunt opbergen. Handig om mee te nemen na het werk! Hij doet geen pijn in tegenstelling tot andere borstkolven, maakt nauwelijks geluid en valt makkelijk schoon te maken. Tot slot is zitten er veel standen op en de zuigkracht is prima!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Goede zuigkracht

Astrid 30-05-2021

Erg fijne kolf!

Fijne kolf die makkelijk in en uit elkaar te zetten is. Grote voordeel is fijne siliconen cups voor om de borsten en dan je door de dubbelzijdigheid 2 keer zo snel klaar bent als met een enkele kolf. Staat wel tegenover dat het vrij veel onderdelen zijn , maar weegt voor mij er niet tegenop! Het apparaat kent super veel verschillende standen waardoor er altijd wel een bij zit voor jou. Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• Dubbele kolf dus snel klaar
  • Makkelijk in en uit elkaar voor reiniging

Minpunten

• Vrij veel onderdelen

w***************@i********* 28-05-2021

Compact & aangenaam

De borstkolf werkt naar behoren. Wat erg fijn is zijn de siliconen kussens. Ik heb (sinds de zwangerschap) pijnlijke borsten en door deze kussens is het kolven vele malen aangenamer.

Door de verschillende standen die het apparaat kent is deze kolf te gebruiken voor bijna alle vrouwen die borstvoeding geven. Zelf heb ik de twee hoogste standen niet hoeven gebruiker.

Daarnaast is de borstkolf erg stil en compact. Dit vind ik prettig aangezien ik het apparaat meeneem naar het werk. Daardoor vind ik de twee kleine flesjes ook erg handig die erbij geleverd worden.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Stil
  • Compact

i*******@l****** 27-05-2021

Top kolf

Erg fijn apparaat, de siliconen kussentjes zijn zacht en werken goed. Wat ik meest prettige aan dit apparaat vind is dat er zoveel standen op zitten. Hierdoor kan het tempo heel precies bepaald worden.
Nadeel vind ik de tas, bij mijn vorige kolf zat een stevigere.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed schoon te maken
  • de verschillende standen

Minpunten

• stevigheid van de tas

Spijkkie 26-05-2021

Fijn apparaat

Wat een fijn apparaat! Hij sluit goed aan en pluspunt dat hij makkelijk te reinigen is. Daarnaast werkt de kolf snel en ben je zo klaar. ik ben zeer tevreden over de electische borstkolf.

Pluspunten

• Prijs
  • Makkelijk reinigen

Lizzy1989 26-05-2021

Gebruiksvriendelijke en compacte borstkolf.

Eerste indruk van het product is goed. Alles zit opgeborgen in een bijgeleverde en compacte draagtas, ideaal om de set makkelijk mee te nemen of op te bergen. Tevens is het gemakkelijk dat er een ingebouwde accu bij zit zodat je niet afhankelijk bent van netstroom tijdens het gebruik. Verder maakt de kolf weinig geluid tijdens het gebruik wat wel zo prettig is (bijvoorbeeld op het werk). De stimulatiemodes helpt goed om de melkafgifte op gang te helpen. De borstkolf is makkelijk te reinigen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Fraai design
  • Goede prijs/kwaliteit

Mobarak 26-05-2021

Hele fijne borstkolf met heel veel standen!

Ik heb dit product van Philips gekregen om te testen. De borstkolf zit erg comfortabel en ook het kolven doet geen pijn. De zuigkracht is heel goed. Het is ook heel fijn dat hij zoveel verschillende standen heeft om de melk op gang te laten komen, zeker in de eerste periode van borstvoeding. Er zit een luxe etui en draagtas bij. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij geen batterij-indicatie heeft, en dat je daardoor niet weet hoe lang je nog kan kolven.

Pluspunten

• Fraai design
  • Comfortabel
  • Veel verschillende standen
  • Luxe etui en draagtas meegeleverd

Minpunten

• Geen batterij-indicatie

Anouk1 26-05-2021

Fijne compacte borstkolf

Fijne compacte borstkolf; Fraai design, reisetui, stil, compact, veel standen

Een borstkolf die naast een mooi design, ook nog eens comfortabel is in gebruik door de verschillende standen. Ideaal om mee te nemen, met een handig reisetui.

• Reisetui
  • Veel standen

Arts333 25-05-2021

Top

We hebben de borstkolf getest. Er komt een goede draagtas bij waar alles in kan. Het is een mooi design. Het is makkelijk in gebruik als je 1 minuut het instructieboekje bekijkt.

Na het aanzetten heb je 2 programma’s, het aanzuigen en het kolven zelf. Het aanzuigen konden wij overslaan, het kolven ging meteen goed. 2 tegelijk werkt dan snel en het is makkelijk in gebruik. Je hebt wel 2 handen nodig om de kolven vast te houden, ze zuigen niet genoeg vacuüm om ze los te kunnen laten

Hij maakt ook weinig geluid!

Het is dus een aanrader wanneer je echt wilt kolven. Het is te veel gedoe als je na de borstvoeding van je baby dit gebruikt om de laatste beetjes eruit te kolven!

• Stil

Minpunten

• Veel kabels

Sann93 25-05-2021

Super dubbele borstkolf met vele standen

Afgelopen weken heb ik de Philips Avent dubbele elektrische borstkolf mogen testen. Als eerste was ik al super verrast bij het uitpakken van de kolf. De kolf is super compact en wordt daarbij geleverd met een handige tas en etui voor het opbergen, meenemen en het vervoeren van de kolf, de onderdelen en de flesjes. Ideaal voor als je de kolf bijvoorbeeld meeneemt naar het werk, zo heb je altijd alles bij de hand.

Het design van de kolf is compact en handig in gebruikt. Wat de kolf extra fijn maakt zijn de vele functies. De kolf heeft namelijk 8 stimulatiestanden om de melkproductie opgang te helpen. Zeker voor de eerste periode van borstvoeding geven echt een must. Daarbij schakelt de kolf bij het eerst gebruik na de stimulatiestanden vanzelf over naar de kolfstanden. Bij het eerste gebruik van kolven is het even zoeken welke standen fijn zijn. Gelukkig zijn er 16 standen, dus voor ieder wat wils.

De onderdelen van de borstkolf zijn gemakkelijk aan de kolf te plaatsen. Het is even goed opletten bij het eerste gebruik. Tevens zijn de slangen lang genoeg, waardoor kolven een stuk makkelijker wordt. Het zou helemaal ideaal zijn als er een bijpassende kolfbh bijgeleverd wordt zodat je geheel handsfree kan kolven.

Al met al zeer tevreden met de kolf en raad deze iedereen die veel wilt of gaat kolven aan.

Pluspunten

• Vele standen
  • Met handige meegeleverde tas

Minpunten

• In elkaar zetten puzzeltje

Mansvelders 25-05-2021

Fijne dubbele borstkolf

Erg vriendelijk te gebruiken borstkolf. Tijdens het kolven ervaar je weinig geluid. Door de fijne silicone kussentjes worden de verschillende standen als prettig ervaren. Daarnaast is de geheugen functie erg fijn, hierdoor kost je het niet elke keer opnieuw tijd om alles in te stellen. Vooral tijdens drukke dagen is dit aangenaam.

Naast gebruikt gemakkelijk school te maken. Door de handige opbergtas snel op te ruimen of erbij te pakken. Het voelt daardoor alsof het starten met kolven je minder moeite kost.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Onderhoudsvriendelijk

Michelle Heur 25-05-2021

Super kolf!

Het is een hele fijne kolf. Hiervoor gebruik gemaakt van een handkolf en dit is echt een heel groot verschil. De kolf is heel handig en simpel in gebruik. Ik dacht dat hij veel geluid zou maken maar vond dat heel erg meevallen. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi model
  • Maakt weinig geluid

lauw 25-05-2021

Fijne stille borstkolf

Het is een fijn product, de kussentjes van de kolf sluiten mooi aan om de borst. De kolf is erg stil, waardoor het een fijn apparaat is om mee te nemen. Je kan de zuigkracht aanpassen aan je eigen wensen. De batterij gaat lang mee, perfect voor onderweg zonder gedoe met snoertjes. de flessen en toebehoren zijn gemakkelijk te reinigen. Alleen het slangetje is wat lastiger schoon te krijgen. Alles zit in een mooie handige isolerende tas. Hierdoor is de borstkolf gemakkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• stil
  • aanpasbare zuigkracht
  • Handige draagtas

Minpunten

• slangentje lastig te reiningen