Hitachi DV14DCL2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hitachi DV14DCL2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

joever 18-08-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Vind toch wel dat de batterijen erg snel leeg gaan als je gaten in ijzer gaat boren.Had een zelfde accuboormachine bij een collega gebruikt en denk dat die machine toch wel een iets zwaardere accu had met het zelfde type?? raar.
Valt me toch wel tegen deze machine.

bouwgraag 03-08-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Prachtige machine voldoet ruimschoots voldoende aan verwachting. Klopfunctie voor steen boren is geweldig, accu houd het heel lang vol.
Echt een aanrader voor wat zwaardere klussen.

polfromork 18-07-2013

INSTELMOGELIJKHEDEN
Instelmogelijkheden zijn min of meer standaard. Heeft alles wat je mag verwachten erop zitten. Klopboor zie je niet op alle machines.

KRACHT
Power van de machine is erg mee meegevallen. Doet niet onder voor de Makita die ik hiervoor gewend was. Klop/boor functie is zeer goed werkzaam op 'zachtere' materialen (hout, cellenbeton, baksteen e.d.). Je moet er geen zwaar beton mee willen boren maar laten we eerlijk zijn; daar gebruiken we andere materialen voor.

GEBRUIKSGEMAK
- Softgrip doet prettig aan.
- Controle op lage draaisnelheden moet ik nog aan wennen. Vorige machine (Makita) was hierin makkelijker/intuïtiever te gebruiken.
- Snelspanboorhouder loopt niet erg soepel; schakelen van kleine mm naar grote mm boor loopt minder snel dan ik gewend ben.

DUURZAAMHEID
Duurzaamheid is slecht te beoordelen vanwege korte gebruiksduur (paar weken in bezit). Ik kan wel aangeven dat (vwb accu-duurzaamheid) een volledig opgeladen accu ervoor zorgt dat ik een dag kan klussen zonden te hoeven 'schakelen'.

Al net al nog geen momentje spijt van de aankoop. Goede machine in iets goedkopere maar wel fatsoenlijke marktsegment.

toro1955 18-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Eindelijk een boormachine naar mijn zin. Prima koppel en de accu's zijn ook weer snel vol. Nu nog een goede set bits en boren zien te vinden.

herrieman1985 17-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Heb de boormachine nu een week in bezit. Het aandraaimoment is fijn in te stellen in 22 stappen zodat voor elke klus het juiste moment gekozen kan worden. Ook de twee verschillende snelheden (snel met minder kracht of langzaam met meer kracht) zijn erg handig.
Voor een accuboormachine is het een erg krachtig apparaat zodat ook boren in 3 mm dik staal vrij goed te doen is. Wel de juiste boor en snelheid kiezen natuurlijk. Overigens lijkt de snelheid efficiënter te worden geregeld dan bij de meeste accuboormachines door het gebruik van geavanceerde elektronica. Er wordt dus minder energie "verspild" dan bij goedkopere merken dus de accu gaat langer mee.
Qua gebruiksgemak valt er weinig over te melden: het is eenvoudig om het aandraaimoment, de snelheid en de draairichting te kiezen. Opladen van accu's gaat volledig automatisch.
Wat duurzaamheid betreft kan ik hier zelf nog vrij weinig over zeggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik uit mijn omgeving goede geluiden hoor van dit merk en model. Daarnaast heb ik vertrouwen in de duurzaamheid van de accu's: Lithium Ion is nu eenmaal beter dan Nikkel Cadmium (ouderwets) en Nikkel metaal hydride.

herrieman1985 17-07-2013

ronpels 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Buitengewoon handzaam licht en sterk apparaat, had hiervoor meerdere andere merken, maar deze bevalt tot nu toe het best.

Herpules 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Ik had al een Hitachi DS14DCL 14,4V. Dat is dezelfde machine, maar dan zonder klopboor-stand. Die gebruik ik al een jaar en ben daar zeer tevreden mee. Heb deze nu een aantal dagen in gebruik en ben zeer tevreden. Het is een krachtige machine die doet wat 'ie belooft.

Schroeven: van groot tot klein, van bout to schroef: gaat er moeiteloos in. Zelfs hele dikke bouten schroeft 'ie er moeiteloos in. Op zich is het niet de meest lichte machine, dus voor het vastschroeven van kleine schroefjes vind ik hem minder geschikt.

Boren: Krachtig en precies. Met name in hout geboord. Probleemloos. Ook grotere houtboren (15/20 mm.) gaan moeiteloos. Ook in baksteen boren gaat prima dankzij de klopboor stand. Voor beton blijf ik de boorhamer gebruiken, maar dat kun je ook niet verwachten van een compacte machine als dit.

Accuduur: ruim voldoende. Zitten 2 accu's bij en een accu is binnen 1 uur opgeladen, dus in principe kun je eindeloos doorwerken. Ook de bescherming tegen te diep ontladen is uiteraard een pluspunt. Komt alleen soms niet uit als hij er tijdens het boren mee ophoudt.

Over duurzaamheid kan ik niets zeggen omdat ik hem nog niet lang genoeg in bezit heb.

GoodJob 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Ik heb deze machine een paar weken geleden gekocht bij ibood. Hij komt in een koffer met 2 accu's en een lader. De accu's waren al opgeladen dus ik kon meteen aan de slag. Direct al viel mij op hoe lekker hij in de hand ligt. Je merkt dat er een hoop kracht achter zit, en hij reageert supersnel.
Ik klus niet heel veel, maar af en toe wil ik nog wel eens een paar dingetje veranderen in het huis. Ik hoopte hiermee een boormachine te kopen waarmee ik de komende 30 jaar al die klusjes kan doen, en ik ben er van overtuigd dat ik dat hierin gevonden heb. Hij is heel erg stevig en gaat naar ik denk nog wel een paar decennia mee.
Ik was aangenaam verrast dat er Li-ion batterijen bij zaten. Ik ben geen expert en misschien is dit inmiddels wel de standaard, maar ik weet nog wel dat de accu's die je er 10 jaar geleden bij kreeg een hoop werk kostten om ze goed te houden (helemaal leeg opbergen en dergelijke). Deze accu's zijn een stuk beter wat dat betreft.
De klopboorfunctie maakt dit helemaal compleet voor mij. Ik doe niet genoeg in het huis om een eigen klopboor nodig te hebben, maar af en toe wil ik toch wel ergens een schilderij ophangen ofzo, en dan is dit toch echt ideaal. Je moet het eigenlijk niet in beton ofzo proberen, maar een bakstenen muur gaat prima!
Al met al dus alles wat je van een goede accuboormachine mag verwachten!

Sterke punten:
- Licht
- Goede balans
- Krachtige machine
- Li-ion accu's
- Klopboorfunctie

Minpunten:
- Er had een lampje op kunnen zitten, is voor mij niet heel belangrijk maar zou een minpunt kunnen zijn
- eveneens wat mij betreft onbelangrijk, maar als je hem een tijdje gebruikt hebt begint hij wel te stinken (een soort brandlucht), maar dat kan ook komen omdat hij nog nieuw is.

Conclusie:
Een veelzijdige, krachtige machine die je heel erg gaat helpen met alle soorten klussen die je maar wilt doen.

rednas789 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Via een prachtige aanbieding bij IBOOD besteld. Wat een machine, wat een kracht. Machine is uitermate geschikt voor alle soorten klussen, echter boren in zwaar beton is niet aan te raden. Enige minpuntje er zit geen (led) lampje op. Voor de rest top!

tknaapen 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

De Hitachi ligt door de softgrip prettig in de hand. De batterijen zijn opvallend ligt, maar verstoren niet de balans van de machine als je deze vast houdt.
De instelmogelijkheden van de machine zijn ruim en meer dan voldoende. Vooral de instelling voor 'klopboor' is een uitzonderlijk prettige aanvulling. Verwacht er geen boorhámer van, maar bij het boren in steen geeft het net dát ietsje meer dat je mist bij andere schroefboormachines. De batterijen van 14,4 V leveren voldoende kracht elke stevige klus. Kortom, een zéér veelzijdige machine die door de tweede accu en de korte laadduur ook geschikt is voor de meer veeleisende klusser.

Edwin R 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Op de datum dat de boormachine verstuurd zou worden had ik hem al in huis. Goed verpakt en alls zoals omschreven.
Goede sterke machine, netjes afgewerkt. (ik had al meer Hitachi machines, nooit problemen mee gehad)

P_tje 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

De boormachine heeft een goede balans in de hand (dus niet dat de accu of de kop te zwaar zijn).

Vergeleken met een Makita vind ik hem wel een stuk lichter (dit kun je als een voordeel zien als je de hele dag met z'n apparaat loopt).

Er zit een boor- en klopstand op en heeft genoeg power (niet minder als een andere boormachine). De machine slaat instant aan, niet dat er een kleine vertraging zit op de kop.

Voor zover ik er mee heb gewerkt vind ik het een fijn apparaat en heb geen min punten. Misschien een led lampje voorop (maar dat hebben meestal alleen die kleinere varianten van 10.8V, dus dat is niet echt een probleem)

De duurzaamheid zal zich moeten bewijzen maar als het van dezelfde kwaliteit is als overige Hitachi apparatuur, dan moet dat wel goed komen.

Bifrin 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Sinds kort maak ik ook gebruik van de stijlvolle Hitachi accuboor/schroefmachine.
Dit product is goed van pas gekomen bij een aantal klussen. Om te beginnen moet ik zeggen
dat de Hitachi zeer gebruiksvriendelijk is, door het goede grip en het lichte gewicht.
Hierdoor heb je het voordeel dat je goed druk kan zetten tijdens het boren en geen lamme arm krijgt
als het iets langer duurt. Ik zelf heb dit product gebruikt voor het vastschroeven van mijn
kledingkast en bij het boren in wanden. De klopfunctie is goed van pas gekomen tijdens
het boren in de buitenwand (baksteen), dit ging vrij simpel. Ook was ik nieuwsgierig of zo een
kleine machine misschien een gat kon boren in een betonnen muur, maar zoals verwacht kan dit niet.
De batterijen gaan vrij lang mee en zijn opgeladen in ongeveer 40/50 minuten. Het enige jammere aan het product
is dat de boorkop van plastic is.

Op het product is niet veel aan te merken, maar wel op wat er allemaal meegeleverd word.
Ik heb maar 2 bits kunnen vinden uit het kunststofdoosje van de Hitachi. Dit is vrij weinig als je dit vergelijkt
met een aantal concurrenten die wel een bits en borenset meeleveren.

M.A.J. 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Op aandringen van mijn zoons ( allebij timmerman) deze Hitachi schroef/boormachine gekocht. Er direct mee aan het werk gegaan en hij maakt zijn beloftes meer dan waar. Ligt goed in de hand en niet te zwaar. Lang uithoudingsvermogen van de accu voor diverse klussen. Tevens is het makkelijk om in stenen muurtjes te kunnen boren door de klopfunctie.. Voorheen batterijen die snel en vanzelf leegliepen, met deze geen last van.
Wat betreft duurzaamheid kan ik nog niet oordelen maar volgens de kenners zal dat geen probleem zijn.

Salewi 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Wat een krachtpatserij, deze boormachine. Mijn vorige (Bosch) had er geen kracht meer voor terwijl ik op het punt stond de keuken te gaan verbouwen. De dag na ontvangst dus direct in gebruik genomen. Onvermoeibare machine die krachtig maar goed een goed te doseren toerental heeft. Geen moment spijt gehad. Topper!!!!

riestravel 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Lekker klein met genoeg kracht voor de gemiddelde hobby klusser. Jammer dat de boorkop van plastic is anders had de score hoger uitgevallen.

TacoMun 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Ik heb na ca 23 jaar lang trouwe dienst afscheid genomen van mijn Makita omdat de accu's nu toch echt op waren (goed excuus om weer wat nieuws aan te schaffen). Ik heb de Hitachi via IBood aangeschaft en er het afgelopen weekend diverse klussen in huis mee uitgevoerd.
De machine heeft een goede balans en is niet zwaar. Hij is sterk, heeft ruim voldoende instel mogelijkheden en de klopboor functie is een uitkomst. Deze is prima geschikt voor lichte boorwerkzaamheden. Handig, want je hoeft niet die andere machine te pakken maar gewoon even snel boortje wisselen. Wanneer de muur te hard is en/of de boordiameter te geoot dan kun je beter de boorhamer pakken. De machine is dan gewoon 'te licht' voor dat zware werk. En dat is logisch want het is en blijft in principe een accuboor/schroefmachine.
De accu's zijn snel geladen en houden het prima uit. Het geluid is even wennen (hoge pieptonen van de toerental aansturing, mijn oude Makita was oude techniek aan en uit), maar niet storend. Al met al een supermachientje en prijstechnisch erg aantrekkelijk, zeker met de IBood aanbieding.

knarftseeg 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Robuste krachtige machines! Ligt perfect in de hand! Heerlijk die volle accu's ook na een aantal weken nadat ze op de lader gestaan hebben. Eerlijkheidshalve moet wel gezegd worden dat de duurzaamheid pas na een langere tijd beoordeeld kan worden. Maar voor een Hitachi verwacht ik daar niet te veel problemen mee!

vanadium 08-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Afgelopen mijn DV14DCL2 ontvangen via iBood. Ik kon meteen aan de slag. In mijn hardhouten buitenkozijnen moest ik de oude scharnieren vervangen. En dit is zeer hard hout. Met mijn oude B&D kon ik met moeite een schroef eruit of erin krijgen, zelfs boren in dit harde hout ging lastig.

Nu gewacht op mijn nieuwe accuboormachine en dat was het wachten waard en scheelde een boel ergernis. De scharnieren waren binnen no-time vervangen. Machine ligt zeer prettig in de hand en heeft veel power. Ik kan niet wachten op de volgende klus :)

roeljanssen 06-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Zeer degelijke machine, ben er zeer over te spreken.
Een heerlijk huis tuin en keuken machine.
Ik zou hem zo weer kopen.
De klop functie is erg makkelijk en werkt goed.

tromp37 15-11-2011
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

mooie machine weegt niet erg zwaar en staalt gewoon japanse degelijkheid uit.
heeft erg veel kracht
ook een voordeel is dat je da accu type blc1415
op internet kan kopen rond de 75 euro per stuk dit valt nog wel mee vind ik de machine zelf zal ik niet verslijten omdat ik maar een paar x per jaar iets schroef maar het is gewoon fijn als me machine me niet in de steek laat.

zeker een aanrader

had hem bij gereedschappelijk gekocht dit was keurig en een snelle levering was er dik tevreden over.

Rik Vogel 01-06-2011

Gisteren binnen gekregen.

Heb vandaag de klopfunctie uit geprobeerd.
Zo wat een kracht zeg.
Deze Hitachi boort zo door de muur.

Kortom: Een zeer tevreden gebruiker en is aan te bevelen.

gvlsblm1 21-03-2011
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Machine komt zeer degelijk over, knoppen zijn goed te bedienen.
Een paar testboringen en schroevingen gedaan. Erg veel kracht, vooral in de mechanisch langzame stand. Batterijen wisselen gaat gemakkelijk. Ik ben er van overtuigd dat deze machine erg nuttig gaat worden en veel werk voor me zal verrichten. Qua duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen, maar volgens mij zit dat wel goed. Ik wist niet dat Hitachi zoveel en degelijk gereedschap maakte, dit zeg ik na 5 jaar een Gamma-machine te hebben gebruikt, welke de geest heeft gegeven. Wel had ik bij wegwerkzaamheden een keer een Hitachi graafmachine gezien. Kortom dit is pas een eerste indruk, maar volgens mij wel een aanrader.

JanF 27-12-2011

Beste gvlsblm1,

Ben je nog steeds zo tevreden over de machine en de accu's? Ik twijfel tussen deze en de Bosch PSR18 Li-2, die iets sterker lijkt, maar slecht één accu heeft (en bij Bosch zijn nogal wat klachten over de accu's.
Groet, Jan F