Powerplus POWDP1520

• Test panel 8,4 jul 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Powerplus POWDP1520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Pim 13-10-2019

Goede prijs kwaliteit

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Na een half jaar testen ben ik nog steeds blij met deze accu schroef boor machine. Gaat met gemak door beton heen dankzij de klopstand. Is niet zwaar kwa gewicht, laad snel op. En de koppen/ boortjes zijn makkelijk te verwisselen. Het is boven verwachting wat de prestaties zijn. (Na veel andere opgebruikt te hebben)

Pluspunten

• Krachtig
  • Prijs

Alfred Smit 23-07-2019

Powerplus klopboor doet naam eer aan

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Een zeer goed in de hand liggende, nieuwe generatie klop- boor en schroefmachine, met vele mogelijkheden. Heel handig het LED lampje, gericht op de werkplek. De zachte handgreep voelt goed aan en is schokproof. De bijbehorende accu is tevens te gebruiken voor alle andere Power Plus apparaten. Al met al een fijne en veelzijdige machine in een mooie prijsklasse.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • zachte handgreep, waardoor schokproof
  • LED lampje schijnt op werkplek
  • accu ook voor gebruik andere apparaten
  • fijn om mee te werken

Minpunten

• let op: accu apart bijstellen

Sjoerd 18-07-2019

prettig in gebruik!

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Het viel op dat de greep nogal klein was, in hebt begin moest ik daar erg aan wennen. Het positieve was het gebruik de klopstand was zeer prettig in steen, in betonmuren moest de machine zich gewonnen geven. Jammer dat de machine qua gewicht nogal fors is, waardoor het minder geschikt is voor het verwerken van schroeven. Prima (zeker als) boormachine voor die prijs.

Pluspunten

• klopstand in steen
  • licht prettig in de hand

Minpunten

• gewicht
  • accu snel leeg

Ed Saämena 28-06-2019

Powerplus klopboormachine POWDP1520

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Heb de Powerplus POWDP 1520 mogen testen.
De Powerplus is uiterlijk een mooi apparaat.
Hij ligt makkelijk in de hand, is wel wat zwaarder dan mijn eigen boormachine.
De ingebouwde ledverlichting is heel handig.
De accu is heel gemakkelijk in-en uit te schuiven.
In steen boren gaat heel goed, in beton wordt het toch wat lastiger en ook in ijzer boren is niet optimaal. De prijs is oké.
De accu opladen duurt ongeveer 40 minuten.
Het haakje aan de zijkant van het apparaat om het apparaat aan je broek te hangen vond ik zelf niet erg handig, maar je schroeft het er snel af
Al met al een fijn apparaat voor de wat lichtere klussen, echter niet voor de hele zware klussen

Pluspunten

• Ligt makkelijk in de hand
  • Geschikt voor hout
  • Krachtige accu van 20 V
  • Accu opladen snel
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Zwaar
  • Minder geschikt voor beton
  • Lastiger in metaal boren
  • Geen bitjes bijgevoegd

Rob van Zwieten 27-06-2019

Kleine handzame krachtpatser

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Na machine uit de doos te hebben gehaald en accu te hebben opgeladen viel gelijk de enorme 'power' in positieve zin op. Kan op de krachtige 20V accu zowel kloppen, gewoon boren als schroeven. Zelf heb ik een oude- tamelijk forse- klopboormachine en een aparte accuboor voor schroeven e.d. De powd1520 is een alles in 1 apparaat, erg compact wat vooral makkelijk is voor de kleine hoekjes. Wat ook erg prettig is is de ingebouwde led-werkverlichting. Altijd goed licht op de juiste plaats! Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Ziet er qua uiterlijk ook stoer uit. Erg tevreden!

Pluspunten

• Zeer krachtige 20v accu
  • Erg compact, makkelijk op moeilijke plaatsen
  • Verlichting welke pas aangaat als je gaat boren
  • Opladen lege accu gaat snel ( ca 40 min)
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Bij powerplus moet je alles los bestellen

Marcel Tummers 27-06-2019

Krachtige accu boorschroefmachine

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

IK heb de Powerplus POWDP1520 mogen testen.

Toen ik de doos open maakte zag ik dat de lader, accu en schroeftol allemaal apart verpakt zaten.
Bij het uitpakken van de schroeftol merkte ik dat deze redelijk aan de zware kant was maar lekker in de hand lag.
Toeren regeling van de tol is ook super vergeleken met mijn Makita, zo ook de accuduur en de slipkoppeling is ook prima in te stellen.

Had er wel een paar bitjes bij verwacht die bij andere merken wel bijgeleverd zitten.

Boorkop van machine is goed verstelbaar.

Schroeven en boren in hout is geen enkel probleem.
Boren in diverse metalen gaat ook goed.
Boren in steen gaat goed bij beton heb ik zo mijn bedenkingen over de slagkracht van deze machine.

Al met al is het een goede machine voor deze prijs, je heb gewoon alles bij de hand met klussen.

Pluspunten

• Krachtig
  • LED verlichting in de voet
  • goede boorkop

Minpunten

• Opladen kan sneller

Pascal den Otter 27-06-2019

goede doe-het-zelf schroefmachine

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Ik heb de powerplus mogen testen.
Bij het uitpakken van de spullen (accu en oplader zaten apart in een doos) is dat de machine lekker in de hand ligt.

Het opladen van de accu duurde bij mij in totaal 1 uur. Wat ik wel een gemis vond is dat er niet een paar bitjes bij zitten zodat je meteen aan de slag kunt.
Schroeven gaat echt heel goed en snel en merk je de kracht van de machine.

Boren in hout is geen probleem, beton raad ik niet aan de rest is geen probleem.

Ik vind dat deze schroef-/boormachine voor mijzelf meer dan voldoende zijn werk doet en ben dan ook aangenaam verrast.

Pluspunten

• krachtig
  • prijs/kwaliteit is goed
  • led verlichting op de voet
  • makkelijk te wisselen van bitjes/boortjes

Minpunten

• geen bitjes of boortjes
  • geen snellader opladen duurt ongeveer een uur

Mark B 26-06-2019

Krachtige motor

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

IK heb de Powerplus POWDP1520 mogen testen.
Wat mij opvalt bij het open maken van de doos is dat de machine lekker in de hand ligt en mooi van design. Na Alles uit de doos te hebben gehaald heb ik de accu opgeladen, dit laad proces gaat een stukje langzamer dan mijn eigen boormachine. +/- 25min
Het gewicht van de boormachine is geen probleem hij is wel iets aan de zwaardere kant maar dit komt ook deels door de accu.
Het gebruik van de machine. Wat ik mis bij deze machine is een bitje om een schroef in of uit te draaien. Nu heb ik de machine mogen testen maar stel dat je geen bitje of boortjes hebt dan moet je eerst meer producten er bij kopen. De batterij gaat langer mee dan mijn eigen boor, non stop 30/45 min. Mijn eigen boor is net zo groot maar lang niet zo krachtig.
De snelheid van de boor op verschillende standen is fijn, Zo kun je zelf instellen hoe ver en hard je de schroeven in het hout of stenen wil boren. hij heeft kracht om een dikke schroef ver weg te boren in het hout.
Boren in het hout, ook hier heeft deze boormachine geen problemen mee. En in stenen is het lastiger. Voegen ook hier geen probleem
Maar de klopboor is niet 1 van de beste. Hij draait snel rond, maar heeft niet echt de kracht om in een muur te komen. Het kloppen werkt niet naar behoren. Het lukt wel door hem er in en er uit te halen, dus te stoten, maar daar is de boor niet voor bedoeld.

Het gebruik op zich, heb ik als prettig ervaren. De boormachine is een mooie 3 in 1 machine. Boren, schroeven en kloppen. Prijs kwaliteit verhouding vind ik acceptabel, mocht mijn boormachine er mee stoppen in de toekomst, dan denk zeker na om een powerplus aan te schaffen.

Pluspunten

• krachtig
  • goede prijs kwalititeit verhoudding

Minpunten

• lang opladen accu
  • geen bidjes mee geleverd

P Nijhof 25-06-2019

Krachtige accu klopboor

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Ik heb deze klopboor mogen testen. De accu was snel opgeladen met bijgeleverde accu. Duidelijk indicatie hoever deze al opgeladen is doormidden van lampjes. Het inschuiven van de accu op de boor is makkelijk en stevig. Door zijn 20V vermogen behoorlijk krachtig. Ik heb geschroefd en daarna als klopboor gebruikt. Het apparaat behield zijn kracht en ging met gemak door steen heen. Op de boor zit ook een led lampje om zo goed te zien waar je boort. Al met al een goed apparaat voor een prima prijs.

Pluspunten

• Krachtig
  • Goede accu aanduiding

Minpunten

• Meerder apparaten op een accu zou ik willen
  • Zwaar in de hand

Mark 25-06-2019

Veelzijdige accu boorschroefmachine

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

De machine heeft mij verbaasd qua prestatie.
De accuduur van de machine is zeer goed.
De opties voor boren en schroeven is ook zeer goed.
Het draaigemak is uitstekend.
Evenals de slipkoppelling.
Het gebruiksgemak is goed.
De kwaliteit is goed.
Ergonomisch houdt de Powerplus Dualpower Klopboor goed vast.
Het gewicht is voor een ervaren klusser uitstekend.

Pluspunten

• Ergonomisch handteerbaar
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Gewicht is voor vrouwen een uitdaging

René Abbenhuis 25-06-2019

Zeer krachtig en toch handzaam

Geschreven voor: Powerplus POWDP1520

Wist niet of dit zou kunnen voldoen aan de wensen gezien de, in mijn ogen, gunstige prijs.

Echter, het is ene zeer goede boormachine, uiterlijk denk je aan een schroefmachine, maar zodra je de knop indrukt merk je direct dat je met een krachtpatser te maken hebt. Wat een vermogen!

Met deze klopboor NAAST je schroefmachine hoef je dan ook niet te rommelen met wisselen van boor naar schroefbit en kun je dus met een echte klopboor je gaten boren in steen, hout, metaal etc.

Bovendien vliegt deze boor werkelijk door het materiaal in tegenstelling tot mijn al in bezit zijnde schroef/boormachine.

Accuduur was zeer goed, heb hem niet eens leeg gekregen ondanks behoorlijk wat boorwerk in steen en hout. Ook aantal platen hout vast geschroefd zonder dat ik in kracht moest inboeten.

Kwaliteit is erg goed, voelt erg prettig aan door de vorm en oogt zeer degelijk.

Pluspunten

• Zeer krachtige machine
  • Handzaam formaat
  • Sterke accu (ook voor andere Powerplus machines)
  • Fijne LED-verlichting op machine
  • Snel wisselen boren/schroefbits

Minpunten

• Niets kunnen ontdekken