Bosch 06039B0100

• Test panel 8,6 okt 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch 06039B0100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Herma 10-11-2016

Sterke schroefboormachine van een lekker compact formaat!

Geschreven voor: Bosch 06039B0100

Schroefmachine ligt zeer prettig in de hand door het kleine formaat. Voor een 18 volt accuschroefmachine is dit een verrassend licht apparaat! De accu gaat lang mee en houdt ook zijn sterkte goed vast! Al met al een erg fijn apparaat!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Licht prettig in de hand
  • Sterk

Minpunten

• Geen tweede accu meegeleverd

Chanchal 18-10-2016

Veel kracht en lekker licht in de hand

Geschreven voor: Bosch 06039B0100

Voor een 18V machine is hij veel lichter dan andere machine met zo'n accu. Daarnaast ligt hij lekker in de hand. Je kan er gemakkelijk met 1 hand mee boven je hoofd een schroef in het plafond schroeven.
Verder is er ook nagedacht over de plaatsing van knoppen. Zo zit de knop om hem te verzetten in indraai/uitdraai stand aan de onderkant, ipv aan de bovenkant van het apparaat. Hierdoor kan je hem gemakkelijk met 1 hand omzetten.

Al met al een fijne accuschroefboormachine. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Licht qua gewicht
  • Lange accuduur
  • Ligt lekker in de hand

Marijn 18-10-2016

krachtige accuboormachine die zeer prettig is in gebruik

Geschreven voor: Bosch 06039B0100

Krachtige accuboormachine die goed in balans is, waardoor makkelijk valt te hanteren en dus zo goed als iedere klus aan kan.

Pluspunten

• krachtig
  • in balans

Brink86 17-10-2016

Top ergonomie!

Geschreven voor: Bosch 06039B0100

Wat mij direct opviel was gewichtsverdeling en het gewicht van de machine. Ten opzichte van bijvoorbeeld de Bosch PSR 18-Li2 is deze boormachine iets lichter, echter door het geplaatste handvat voelt hij veel vertrouwder en lichter aan.
Wat verder direct opviel was de ergonomische houding die als zeer positief ervaren kan worden, doordat de boorkop nu in een lijn is met je hand en arm kan je nog makkelijker schroeven indraaien en boren. Bij traditionele boormachines had ik altijd handen te kort, omdat je door laag op het handvat kracht te zetten altijd de boor of de schroef uit zijn gareel drukte.
Daarnaast kan ik met minder kracht meer kracht uitoefenen doordat je hand en arm in een lijn zijn met de boorkop! De kracht van de machine is ook zeer positief.
Ook de LED lamp blijft gedurende langere tijd aan, waardoor je geen lichtopbrengst verliest en altijd ziet wat je doet.
De switch voor vooruit/achteruit is anders dan bij traditionele boormachines (links / rechts) maar werkt door met je wijsvinger naar voor of naar achter te duwen. Nooit meer nadenken welke kant op geboord moet worden en meer functioneel in gebruik! Daarnaast beschikt hij over twee standen (snel / langzaam) voor het boren, met meer dan voldoende draaimomentstanden om altijd de juiste krachtoverbrenging te hebben.

Pluspunten

• Ergonomische vorm
  • Langere brandtijd Led
  • Lange accuduur