Bosch PSR 14.4 LI-2 - Reviews

Gewicht
1140 gram
Toepassingen
boren, schroeven

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSR 14.4 LI-2 op Kieskeurig.nl.

8,1

Marzon 11-08-2016

prima ding

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI-2

de mijne stamt van 2011, 5 jaar oud alweer, en ik heb veel, erg veel schroef en boor werk gedaan bij de verbouwing van ons schip. deze machine is beresterk, accuduur en oplaadtijd is prima, maar er is 1 stom probleem. ze hebben het eerste tandwieltje op de as van de electromotor middels een krimp verbinding bevestigd, zonder spie of kartels of wat ook.. DIE komt dus los als je de boor echt gebruikt.
ik ben lapmiddelen aan t gebruiken om dat weer vast te krijgen, echt heel stom om enkel en alleen om die reden een perfecte machine weg te moeten donderen.

Pluspunten

• krachtig
  • accuduur is lang
  • hoog maximaal toerental

Minpunten

• motortandwiel bevestiging
  • prijs is best pittig

daniel2000 24-08-2013
  • Product half jaar in bezit

4,2
als de accu opgeladen is werkt hij prima, echter de accu is na een dag alweer leeg. dus op het moment dat je hem even wil gebruiken is gegarandeerd de accu leeg. dit is bij mij het geval sinds dag 1

San 08-11-2016

Top accuboormachine

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI-2

Lange accuduur, handig in gebruik, boormachine is licht waardoor je makkelijk kunt werken ook als je boven je eigen lengte moet werken.

Pluspunten

• Accuduur
  • Lichte boormachine

Renate-E 08-11-2016

Werkt goed, wel wat onstabiel

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI-2

Ik heb deze mogen testen via het testpanel. Vind het een apparaat dat goed werkt. Doet wat het moet doen. Zelf ben ik makita gewend en vind ik wel sterker. Ook vind ik deze onstabiel in de hand liggen. Batterij ging wel lang mee, fijn tijdens het werk.

Pluspunten

• Lange batterij

Minpunten

• Onstabiel

Marc 07-11-2016

Leuk apparaat

Geschreven voor: Bosch PSR 14.4 LI-2

Fijn, klein maar zeker ook krachtig apparaat, sterke accu en laadt snel op.
Ligt goed in de hand, voorzien van lampje voor donkere plaatsen bij te lichten,
makkelijk instelbaar in kracht, al met al een TOP accuschroefboormachine!

Pluspunten

• krachtige accu
  • formaat

Leonardus Boeke 13-05-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Heb met deze boormachine de steunen van de caravan op en neer gelaten. boormachine is vastgeslagen. Verkoper in Bosch Shop bij de Gamma geeft als oorzaak dat er geen stroomsignaal wordt doorgegeven (geblokkeerd). Wie weet een oplossing en wat gaat dat ongeveer kosten ?

Rene024 31-08-2013

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, wat is de oplossing? Wie kan me helpen?

harrie024 29-12-2011

Na een verouderde (3 jaar oud) bosch psr 12,4 V met Nicd accu nu een aangeschaft met een lithium batterij. Nu maar hopen dat de batterij het langer volhoudt. Het lampje en de indicator zijn handige foefjes. Ik kon ook kiezen uit een Li-uitvoering, maar deze Li-2 uitvoering had meer kracht, meer snelheden in te stellen en een vernieuwde accu en dat voor 2 tientjes meer. Maar... Nu had ik deze bij Karwei gekocht en dacht ik mee te kunnen doen aan een actie waarbij je een set bits, boren etc. bij kon krijgen. Nee dus! dit was alleen te doen bij heel veel andere (goedkopere maar ook duurdere) accuboormachines. Zo ook voor de Bosch Psr 14,4 Li-2 met TWEE accu's en niet voor mijn zelfde uitvoering met maar 1 accu, slap gedoe!!!

Paul1946 11-08-2011

5,8
Heb deze PSR 14,4 Li-2 machine in augustus 2009 aangeschaft, na slechte ervaringen met zijn voorganger, de Bosch PSR 12VE-2. Ik gebruik de boormachine onregelmatig, waardoor de Ni-Cd-accu regelmatig leeg was als ik het apparaat wilde gaan gebruiken.
Ik dacht dat probleem niet meer te hebben met de aanschaf van de PSR 14,4 Li-2 versie, met 2 batterijen. (Aanbieding Praxis met korting, voor € 178,46.) In de afgelopen 2 jaar heb ik de nieuwe machine een paar keer gebruikt. Voordeel van de Li-on accu is dat hij zijn kracht blijft behouden. Echter hooguit 5x opgeladen in de afgelopen 2 jaar.
Nu ik een klusje wil gaan doen blijkt 1 batterij defect te zijn. Dit is een forse tegenvaller: ik had me qua duurzaamheid van dit nieuwe type accu iets anders voorgesteld. Te gek voor woorden. Ik ga het apparaat via Praxis terugsturen naar Bosch. De fabrikant kan zich m.i. niet onttrekken aan zijn verplichtingen t.a.v. de kwaliteit van bijgeleverde accu's van een nog nauwelijks gebruikt apparaat.

paul1946 29-11-2011

Helaas, helaas, de accu valt dus buiten de garantie, zo wordt mij medegedeeld. Nu wil het geval dat ik al vele jaren diverse accuboormachines heb gehad, waarbij alleen de accu's het begaven. Nooit een mechanisch defect, dus zo is het wel erg gemakkelijk om garantie te geven.
Ik heb na de Bosch PSR 14,4 Li-2 tot 2 maal een zeer goedkope Lion-accumachine bij de Action gekocht voor 29,00 euro. Ondanks dat men dit minderwaardige machines noemt, doen deze het langer dan de Bosch en nog steeds uitstekend. Mochten ze desondanks kapot gaan, dan lig ik daar wat minder wakker van. Goedbeschouwd is de Bosch ook een wegwerpartikel, echter 4x zo duur.

Mark4321 17-05-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Absoluut een aanrader. Ik heb deze nu ruim 2 jaar in het bezit en werkt nog altijd perfect.
Capaciteit: zeer goed. Betreffende schroeven kan je met 2 accu's zeker een volledige dag aan. Opladen gaat ook snel +/- 1 uur. In 1 uur heb je zeker de andere accu nog niet leeg.
Boren: Kan in principe in elke muur in mijn huis fatsoenlijke gaten boren, alleen de vloer is te hoog gegrepen. Maar dat hoef je ook niet te verwachten van een accuboormachine.

Gebruiksgemak: Schroef/boor versnelling werkt zeer goed, scheelt doorgedraaide bitjes en afgebroken schroefkoppen. Licht in het gebruik, dankzij de Lithium-ion accu. Werklampje zeer nuttig.

Duurzaamheid: Meer dan 2 jaar veel en zwaar gebruikt en doet het nog zoals nieuw. Enigste is dat het wisselen van de versnelling lastiger gaat, maar nog geen probleem. Daarnaast mag Bosch voortaan de koffer(slotjes) iets degelijker uitvoeren, deze schieten er constant vanaf.

Conclusie: Een apparaat dat zijn geld meer dan waar maakt.

Frits51 26-07-2010

Mijn oude Bosch 14,4 volt wilde de boor in de snelkoppeling met geen mogelijkheid meer loslaten. Repareren kost een halve machine. Eerst aan een Makita gedacht maar toch weer een Bosch aangeschaft. Een hele vooruitgang t.o.v. de oude. Meer instelmogelijkheden en het lampje bij het werk is erg nuttig. Batterij laadt snel op en volgens zeggen duurzaam.
Door de jarenlange positieve ervaring blijf ik dit merk trouw. Komt een beetje door de naam, want dat is ook de achternaam van mijn vrouw en die ben ik ook al 45 jaar trouw.

osje72 22-07-2010

De machine een week geleden aangeschaft. Eerste indruk na een week: zeer tevreden. Een licht en makelijk in de hand liggende machine. Accu`s na een week nog steeds op 100%.
Hiervor had ik ook een Bosch (PSR 9,6 VE-2) maar beide accu`s hadden hun leeftijd bereikt en ik kon ze niet meer opladen. Naar een en ander speurwerk kwam ik tot de coclusie dat een nieuwe aanschaffen een betere optie was dan de accu`s te vervangen. Ik had hoge verwachtingen, gezien ik al zeer tevvreden was over de vorige Bosch machine, maar de nieuwe overetreft al mijn verwachtingen en ga hier mee veel klus plezier beleven.

sidje 01-06-2010

1,8
koop deze niet, wat een ellende met de batterij-en, heb het ding nauwelijks langer dan een kwartier kunnen gebruiken. De winkel bestaat niet meer, nou bel bosch dan maar eens op....
ja meneer, het is een slijtage deel, daar geven wij geen garantie op....
zit je mooi met de rommel

gegetoro 04-03-2013

Ik weet niet wat je met het apparaat uitgevoerd hebt,
maar bij mij gaat ie als een speer.
Batterij laat snel op en gaat heel lang mee.

marcel1234 17-05-2010

Prima, zeer krachtige boormachine. Handig met 2 mechanische versnellingen. Schroeven in de 1e, en boren in de 2e versnelling. Accu is snel opgeladen, en je doet heel lang met een opgeladen accu. Ik heb een 2e erbij wat handig kan zijn als de huidige bijna leeg is (wordt ook aangegeven door 3 led's op de boormachine).

DiederTimmerman 03-05-2010

Ik heb deze 2 weken terug bij de Praxis gekocht. Toen kon ik met een oude boormachine 30 euro+ 15% korting krijgen. Deze week is er bij de Praxis een gratis 2e accu. Er zijn veel andere acties, maar je betaald vaak meer voor het extra's. Koop wel degene met 30% meer power erop. Er zijn namelijke oudere versies in de handel. Bij mijn Praxis is er een echte Bosch man aanwezig die je kan adviseren. Dat vind ik top.

Die 2e accu heeft zin als je veel klust. De accu voor de klus even opladen. Opladen duurt een half uur.

Ik vind het een prettige schroefmachine. En er zit een lichtje voorop zodat je goed kan zien waar je schroeft of boort.Hij schoeft als de beste. Ik gebruik de schroef snelheidverstelknop veel. Vooral omdat schroeven er dat laatste stootje nodig hebben. Er zit geen peilstok bij en ook geen houdertje voor bits. Je kunt wel los een accessoire set kopen a 10-60 euro. In zo'nt zet zit vaak zo'n houdertje.

Ik hoop dat de accu lang mee gaat. Daar zit namelijk slechts een 1/2 jaar garantie op. Op de boormachine zit 2 jaar garantie. De duurzaamheid kan ik zo kort niet beoordelen.

henki00 17-04-2010

5,7
Lijkt een prima machine, maar de kop zit er niet recht op zodat boren en schroeven niet prettig gaat. De punt van de boor maakt hierdoor een circel beweging. Bij navraag bij de leverancier mocht ik een andere uitzoeken, maar ze bleken allemaal het zelfde mankement te vertonen.

steef234 23-01-2010
  • Product half jaar in bezit

Echt een goede machine. Accu gaat heel lang mee, dus een tweede is nauwelijks nodig.

Yme1951 26-07-2009
  • Product maand in bezit

Ik begrijp het niet helemaal, de prijs die ik er voor betaald heb was 87 euro, bij Wehkamp, het apparaat is licht en gemakkelijk in gebruik, het verlichten van de omgeving, is prima

Roel99 19-05-2009
  • Product maand in bezit

Had een PSR 12.6 Volt van Bosch. Wat een onding! Heb 2 keer nieuwe accu gehad, zonder beter resultaat. Na 3 schroeven accu leeg....Dus oude weggemieterd en deze gekocht. Wat een verademing! Kan weer eeens een schuttingkje plaatsen zonder met te ergeren aan de slechte kwaliteit van de ( oude ) Ni-Ca accu's ( uit China overigens..)
Dus Bosch moet maar snel die oude accu's vervangen door deze fantastiche Li-íon types. Licht, sterk en onvermoeibaar.

Theo_1 01-05-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Het opvallendste aan deze boormachine is uiteraard de Li-ion accu. Daardoor is de boormachine licht en bijzonder sterk.
Het lampje is ook erg handig.
1 nadeel: de machine geeft best veel geluid.

Bogo 24-04-2009

Geweldige machine, lekker licht maar wel krachtig met super accu, toerental regeling is uitstekend en het was voor mij (sorry voor de anderen) geen dure investering want ik betaalde 79 euro bij whekamp.
Je krijgt er dan maar één accu bij, maar ja voor zo'n prijs en zo'n geweldig apparaat valt er niets te mopperen.