Makita 6271DWPE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Makita 6271DWPE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Henk 05-03-2015
Geschreven voor: Makita 6271DWPE

Ik heb deze machine in de aanbieding gekocht bij Gamma voor 89 euro. Ik vind het een koopje. De machine vervangt mijn oude Bosch (made in Zwitserland) waar ik heel wat jaren mee heb gedaan (Nicad batterij levert nog voor 3 minuten energie). Ik heb vanwege de horrorverhalen van de huidige generatie Bosch accuboren (o.a. op kieskeurig) voor een ander merk gekozen.
De Makita voelt zeer krachtig aan, is stil en compact en ligt lekker in de hand. Voorheen had ik maar één accu, nu twee, en dat is wel handig. Ik wil geen Li-Ion batterijen. Er zitten op korte termijn zeker voordelen aan, maar als hobbyist ga ik voor de lange termijn en dan ben je beter af met simpele NiCad (al hebben deze geheugeneffect). Immers, als je Li-Ion cellen het na drie jaar begeven kun je beter een nieuwe machine kopen en ben je uiteindelijk veel duurder uit. Li-Ion is naar mijn mening leuk voor in de bouw, waar machines maar twee jaar meegaan.
Het toerental is goed te regelen. Het draaimoment is goed in te stellen, al hadden er voor mij niet zo veel standen op hoeven te zitten. De lader vind ik wat aan de grote kant. Laden gaat wel lekker snel.
De tweede snelheid voor boren is wat hoger dan de Bosch, en dat is wel prettig.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Dat weet ik pas over 10 jaar. Het voelt allemaal wel goed aan, maar helaas is het geen Made in Japan maar Made in China.

Anoniem 15-06-2012
Geschreven voor: Makita 6271DWPE

Heb deze machine voor € 99 in de aanbieding.
Ik ging voor Makita , omdat ik dit merk ook op mijn werk gebruik.Dan wel de proffesionele met li-ion accu,s, maar deze zijn te duur voor wat thuis knutselen.
Kwa duurzaamheid weet ik dat het goed zit bij Makita, ik sprak een vertegenwoordiger van Makita en die zei: Het enigste waar ze echt kapot van gaan is zware schroeven indraaien in de boorstand (de hoogste snelheid) want dan kan hij doorbranden.Maar dat geldt voor ieder merk,uiteraard.

Ik heb ook wel een nadeeltje en dat zijn hoge reparatiekosten. Ik heb voor mijn werk ook een boorhamer op accu van Makita, daar ging na 5 jaar intensief gebruik toch de schakelaar (aan/uit/links/rechts)kapot. En dat moest €260 gaan kosten! Dus na 5 jaar werd toch een nieuwe machine voor € 400. Maar hij heeft in die jaren duizenden gaten geboord in de beton onder vloeren (vandaar accu/geen 220 onder vloeren)

Enfin bij Makita zit het wel goed, en voel ook eens andere merken in de bouwmarkt,wel degelijk kwaliteit verschil voelbaar en hoorbaar.

Let ook op kracht uitgedrukt in NM, deze machine doet 30NM, heel weinig machines halen dat.

Nee,ik werk niet bij Makita.

Anoniem 15-06-2012

Nog kleine aanvulling voor € 99 met 2accu's,snellader 30 min(heel prettig) en koffer.

G. Scheffer 04-01-2012
Geschreven voor: Makita 6271DWPE

Prima machine voor het geld. Zeker nu hij op het moment via diverse bouwmarkten als 90-delige set verkocht wordt voor €159 (ook de boren etc. zijn uitstekend). De machine is relatief licht en ligt goed in de hand. Bovendien laden de accu's vlot op, dus dat zorgt niet voor oponthoud. Gelukkig is de lader geruisloos, in tegenstelling tot mijn vorige Hitachi die een irritant krrrr geluid maakte.

Ook bij Tros Radar kwam hij als beste uit de test van 5 geteste machines.

Voor het gewone huis-, tuin- en keukenwerk voldoet hij aan mijn verwachtingen. Maar voor zwaar werk zou ik echter voor een krachtiger apparaat kiezen. De 12v 1,3Ah accu's zullen dan waarschijnlijk voor u niet voldoende zijn.

Of hij ook duurzaam is moet nog blijken...

Let op: vaak wordt hij aangeboden in de folders met Li-ion maar het viel me thuis pas op dat er in ieder geval bij mij NiCd accu's bij zitten. En zo staat hij ook op de Makita site. Ook zit bij mij verschil op de daadwerkelijke inhoud van de koffer en de aanbieding in de folder.