Bosch PSB 650 RE - Reviews

5,6

• Slecht

robert desmet 02-08-2011 Product jaar of meer in bezit

6,2
Handig voor de doe-het-zelver en niet te zwaar.
Na één jaar regelmatig, maar niet intensief gebruik treden problemen op met de schakelaar: bij rechtsdraaiende instelling kan de schakelaar niet volledig ingedrukt worden. Na drie jaar bleef plots de schakelaar ingedrukt, kon het toestel slechts stoppen door de stekker uit het stopkontakt te trekken! Toestel naar de schroothoop wegens te onveilig...

UitEde 14-06-2011 Product jaar of meer in bezit

4,5
Vanaf begin problemen met dit apparaat, de motor liep nogal rauw. Een keer schoot de zijhandgreep eraf en kwam klem te zitten om de draaiende boorkop, waardoor ik bijna de pols brak. Resultaat: alle ribbels op de boorkop waren verdwenen. Klagen bij Bosch leverde alleen een bit-setje op. Nadat ik een 16mm gat moest boren door een buiten- en binnenmuur met een 40cm lange boor, kreeg ik geen beweging meer in de boorkop. De boor kon ik er nog wel uittrekken, maar de kop was onbruikbaar geworden. De machine heb ik in de kliko gegooid, voor mij geen Bosch meer.

Frank Stuifbergen 03-02-2009 Product jaar of meer in bezit

Deze Bosch PSB 650 RE boormachine valt erg tegen. Wij hebben deze machine nu ongeveer een jaar in het bezit maar hebben niet de indruk dat het apparaat nog een lang leven zal hebben.

Zeer kort na aankoop begonnen de problemen al met de blokeer-knop om een boor vast te zetten in de boorkop, heel de tijd wil die knop niet meer terugveren. De afstandshouders is heel handig, echter verschuift deze telkens dus je hebt er alsnog niet zoveel aan. Na een paar maanden begon de aan / uit schakelaar problemen te geven, wil regelmatig niet aan en dan opeens volle toeren gaan lopen. Verder valt de kracht van de motor erg tegen, hiervoor hadden wij een Skill boormachine van 550 watt, ondanks dat de Bosch 100 watt meer vermogen heeft, merk je dat niet aan de prestaties. De motor loopt snel warm en bij harde muren komt er zelfs een schroeilucht uit de motor.

Nee erg positief kunnen we niet over deze machine zijn en gezien de reeds geplaatste review zijn wij niet de enige met problemen bij dit type boormachine.

Om het apparaat dan toch niet helemaal af te kraken; een boor blijft zelfs na tientallen gaten goed vast zitten in de boormachine, natrekken van de boorkop is vrijwel niet nodig. En door de extra handgreep is het gemakkelijk werken met dit apparaat.