Bosch PSR 12-2

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

3,3

Claasen 01-11-2008
  • Product kwartaal in bezit

Accu's zijn leeg na drie weken opgeladen wegleggen. Daardoor is het apparaat feitelijk onbruikbaar. Ook bij vers opgeladen accu's valt de capaciteit erg tegen.
Apparaat is nu terug naar Bosch. Eerste reactie 'helpdesk': ze moeten geactiveerd worden; dat heeft u zeker niet goed gedaan.
Beoordeling extreem laag om op die manier andere kopers te waarschuwen.

De beperkte tijd dat de accu's het doen is het een prima apparaat; zonder accu's is het een nutteloos stuk plastic.

jeffryl80 31-12-2014

5,8
Zelfde euvel, accu houdt het niet lang vol waardoor je ook weinig kracht hebt. En ik vermoed dat de accu's vooral stuk gaan doordat de lader niet afslaat en de accu's op zichzelf niet eens zo gek zijn. Maar je moet er maar net aan denken dat je niet veel langer dan 3 uur moet laden... een paar uur teveel is zo gebeurd.

Jos_R 01-01-2015

Aan alle gefrustreerde eigenaren van een Bosch PSR het advies om gewoon een andere set accu's aan te schaffen van het type NiMH. Al verkrijgbaar vanaf circa € 35,= (Accu-company, AboutBatteries, capaciteit tot 3,0 Ah!) en dat bespaart op de aanschaf van een ander apparaat met mogelijk hetzelfde probleem. Let op: er zijn ook bedrijven als ToolsXL die dezelfde accu's in de "aanbieding" heeft voor € 146,=. Boeven zijn overal, duur is echt niet nodig.
Het probleem dat Bosch niet erkent is dat de lader volkomen ONGESCHIKT is voor NiCd-accu's. Als ze dat gaan toegeven, dan gaat het schadeclaims regenen. Een originele NiCd-accu moet eerst helemaal ontladen worden en vervolgens helemaal opgeladen. De meegeleverde lader is niet veel meer dan een gewone transformator, dus krijg je de garantie dat jouw NiCd-batterij een snel teruglopende capaciteit heeft. De gemiddelde klusser heeft uiteraard geen geduld om de accu eerst helemaal leeg te gebruiken en vervolgens drie uur aan de lader te hangen. Het is feitelijk je eigen schuld dat je accu na drie klussen nog maar 30% van de capaciteit heeft. NiMH heeft geen geheugeneffect en ik ben weer helemaal blij met mijn inmiddels twee schroefboormachines, elk met een onvermoeibaar 3,0 Ah batterypack. En ik gun Bosch uiteraard geen extra omzet als de machine verder prima werkt.
Bosch verkoopt momenteel vrijwel alleen schroefboormachines met NiMH accu's. Die doen het qua accuduur uiteraard beter dan de NiCd-variant.

Chrisvans 20-07-2013

2,8
Op zich een prima apparaat, maar zoals vaker gezegd waardeloos door de accu's. Binnen no time leeg en elke keer als je wil klussen moet je eigenlijk van te voren bedenken dat je de accu's moet opladen. Niet te doen dus.

ViNo65 02-06-2013

Ik had graag een ander geluid laten horen als de vele andere reviews hier, maar helaas. Een prima apparaat toen hij net nieuw was, maar na een korte tijd zijn de accu's stuk en verliezen ze hun capaciteit binnen 2 schroeven. Een totaal onbruikbaar apparaat dus.

Een schande dat Bosch zulke waardeloze kwaliteit durft te verkopen. Nooit meer een Bosch accuboormachine voor mij. Ik wil graag iedereen afraden deze Bosch aan te schaffen (en de andere modellen lijken aan de reviews te zien al niet veel beter te zijn).

Jos_R 26-12-2013

Het is een prima apparaat, behalve dan de accu. De oorzaak is gelegen in de lader: deze is niet geschikt voor NiCd-accu's. Een goede NiCd-lader zal de batterij eerst helemaal moeten ontladen en vervolgens geheel opladen. Daarom zal na een paar keer opladen de capaciteit van de batterij nog maar een fractie zijn van het begin. Geheel volladen voor de klus en na nog geen kwartiertje voor geen meter werken... Veel mensen zullen dit beeld herkennen.

Ik heb er na jaren ellende weer erg veel plezier van, nadat er nu een 3,0 Ah NiMH batterij in zit. Na de eerste lading 3 maanden af en toe mee gewerkt. Wegzetten en als je 'm even nodig hebt, doet ie het gewoon prima en blijft het doen, zonder het "vertrouwde" geheugeneffect van de NiCd. Beter dan nieuw ;).

marcofloor 13-12-2012

2,5
Deze machine gekocht in aug. 2010. Dom om de reviews nu pas te lezen. Ik dacht dat ik de enige was met deze zeer slechte NiCad accu. Na een dag beide vol laden, zijn ze de andere dag alweer leeg. Waardeloze accu's en ik begrijp niet dat Bosch het daar bij laat.

boschbeu 08-01-2012

4,2
Machine is niets mis mee. Accu's zijn waardeloos. Onvoorstelbaar dat een bedrijf als bosch niet gewoon toegeeft dat de accu waardeloos is en de klant hiermee niet tegemoet komt. De prijs van een paar nieuwe accu's is asociaal duur. Dit was mijn laatste bosch!

Peter 2012 11-01-2012

Helaas zeer herkenbaar, zowel de klachten over de accu's als de reactie van de leverancier.
Bosch kan van het lijstje af. Echter is er binnen nederland geldende wetgeving waar ook Bosch zich aan moet houden. Een deugdelijk product leveren. Neem met 'Nee' geen genoegen. Raadpleeg consuwijzer en onderneem actie. U heeft recht op een deugdelijk apparaat, zelfs na de garantieperiode.

WvdM78 03-08-2011

5,5
Had deze gekocht maar kwam er achter dat deze dus een erg slechte lader heeft die niet afslaat als de accu vol is. Kon nog net binnen de tijd de machine omruilen voor de PSR12-2 die verder redelijke vergelijkbaar is maar een veel betere lader heeft. Bij deze dus de tip: wil je een Bosch dan is de PSR12-2 een geschikt instapmodel. Zie ook mijn review bij de PSR12-2

Klusser 09-07-2009
  • Product half jaar in bezit

3,8
Ik heb mijn bosch nu een halfjaar. Ik heb hem gekocht om dat mijn 15 jaar oude black en Decker wat lui werd ( accu ).
Tijdens het gebruik zijn de accu's binnen de kortste keren leeg.
En zelf als ik de 2 accu's had opgeladen, waren ze de een paar dagen later zo goed als leeg.
Het komt er dus op neer dat ik mijn oude black en decker nog steeds gebruik.

Mijn advies NIET KOPEN