Hitachi DS12DVF3 12V Drill/Driver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hitachi DS12DVF3 12V Drill/Driver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

felix 27-12-2015

toen ik hem pas had was ik er wel blij mee, maar wat een waardeloze boormachine is dit op langere termijn. de accu verliest zeer snel zijn kracht. de machine is twee keer terug geweest naar de importeur die een nietszeggend meetrapport meestuurt. daar heb je het mee te doen.

waar hitachi vroeger een kwaliteitsmerk was, is het nu dus niet meer.

bollejaap 25-10-2014

Ziet er stoer en krachtig uit. Ligt goed in de hand. Levensduur batterijen is zwaar onder de maat. Leek kort na aanschaf een redelijk apparaat. Na een paar maanden accu's al overleden. Krijg er geen schroef meer mee in een pakje boter. In totaal nog geen half doosje spaanplaat schroeven mee weg kunnen schroeven. na goede ervaringen met 230Volt apparaten van Hitachi was dit een echte afknapper

fcdakhaas 02-10-2012

Na diverse goedkope bouwmarkt machines te hebben versleten nu maar wat meer uitgeven voor een "echt" merk machine. In het begin is hij goed, redelijk wat kracht en de accu's gaan redelijk lang mee. Opladen ging ook snel. Maar na nog geen jaar zijn de accu's na een paar keer stevig schroeven al uitgeput. Wat een slechte machine, accu's zijn waardeloos. Ik heb veel betere goedkope bouwmarkt machines gehad. Met een agojama mijn komplete huis verbouwd. Voor mij geen Hitachi meer.

benno37 09-06-2012

In 2009 deze schroefboormachine gekocht. Moet mijn eerder geplaatste review herzien. De accu's die aanvankelijk goed waren, zijn van zeer slechte kwaliteit. Accu's zijn na opgeladen, bij het gebruik zomaar weer leeg. Mij is verteld beter een accu lithium-ion te nemen.

Wat verder tegenvalt is dat de snelspankop niet goed werkt. Regelmatig raken de bitjes tijdens het gebruik los.

Auto Service Joure 22-04-2012

Waardeloze boormachine Accu's zijn van een zeer slechte kwaliteit.Snel leeg ook al gebruik je ze niet.
Deze machin is aangeschaft ter vervanging van een 12 jaar oude METABO waarvan de accu wat slechter werd.
U raadt het al vaak als ik even moet boren pak ik het de "oude" METABO welke dus eigenlijk zo slecht niet is.
Nog maals gooi uw geld maar gewoon weg inplaats van investeren in een millieu onvriedelijk aparaat.

gmpvandam 07-04-2012

Ik heb deze accu boormachine gekocht in een grote koffer vol met Hitachi bitjes en boren. (niet de kleine koffer van de afbeelding)
De schroefboormachine zelf valt mij tegen omdat de snelspankop niet goed werkt. Regelmatig raken de bitjes tijdens het gebruik los.
De originele Hitachi boortjes, met onderaan een zeskante basis, zijn gewoon van erg slechte kwaliteit. Diverse boortjes raakte bij gebruik los van de zeskante basis. Hierdoor bleven de boortjes stil staan in het materiaal, terwijl de schroefboormachine met de zeskante basis in de kop, rond draaide. Ik heb de zeskante basis maar verwijderd en ik gebruik de boortjes nu zo. Ik heb Hitachi gekocht, omdat ik daar voorheen heel goede ervaring mee heb gehad. Wat ik nu heb gekocht, is niet de kwaliteit waar ik voor heb betaald. De prijs was hoog genoeg.

Hendrik Jan Timmerman 11-12-2011

Het eerste jaar voldeed deze machine goed. Daarna was het snel gedaan met de accus. Ze zijn zeer snel leeg. Ook als je ze niet gebruikt.

matra84 11-03-2011

Heb hem nu 3 jaar, goed apparaat, zeker omdat er twee accu's bijgeleverd zijn. Die zijn echter hard nodig omdat je regelmatig moet wisselen van accu omdat ze al na een nacht stilliggen totaal leeg zijn. Opladen gaat zeer snel, leegraken helaas ook. Nieuwe accu's zijn duur (95,- p.st.). Als de accu's dus echt op zijn, kun je beter en nieuwe set kopen.

Martin van der Welle 11-02-2011

Ziet er leuk uit ,Klip aan de riem is erg handig zeker als je op een ladder bezig bent. Jammer dat er in de koffer geen ruimte is voor extra boren etc.
Ronduit slecht vindt ik de accu's deze begonnen al vrij snel aan kracht in te leveren. Nu na 2,5 a 3 jaar gebruik kan ik ze weggooien kan er nog geen 5 schroeven mee uitdraaien,

conclusie machine is top accu is flop.

Mike B. 14-03-2010

Ik heb deze machine 2 jaar geleden gekocht en ik vind de machine zelf echt helemaal super.

Krachtig genoeg voor de gewone thuis klusser. Voelt lekker aan en de klip is ideal om hem even aan je broekzak te kunnen hangen als je 2 handen nodig hebt.

Het enige waar ik helemaal op afknap is de levensduur van de accu's. Toen ze nieuw waren gingen ze best lang mee maar nu na 2 jaar heeft ie al niet meer volledige power direct na het opladen.

Ik ben dus aan het kijken naar een vervanger voor de machine of voor de accu. Accu's zijn erg duur. Daar heb je bijna een nieuw set voor.

benno37 27-04-2009

Super Accuboormachine. Laad in een half uurtje accu op. Een heel verschil met de Bosch accuboormachine die minimaal 5 tot 6 uur aan de oplader moet. 2 accu's meegeleverd. Prijs/kwaliteit verhouding dikke 10 waard. Gebruik hem nu ruim 2 jaar en ben een zeer tevreden gebruiker

Voor een Bosch betaal je al gauw 50 euro meer voor minder goede kwaliteit met maar 1 accu. Niet twijfelen maar gewoon doen!

gmpvandam 27-07-2012

Ik heb de zelfde ervaring met de accu's.
Ze zijn van slechte kwaliteit.
Definitief mijn laatste Hitachi.
Onbegrijpelijk hoe men zo een goede merknaam te grabbelen gooit.

drool13 22-03-2009

waardeloze machiene
accu,s(twee stuks) na twee jaar compleet weg. heb nog contact gehad met hitachi
maar dit is normaal zeggen ze.
heb ook nog een bosch liggen van plus/min 14 jr oud
doet het in principe nog redelijk,met dezelfde accu

scheep 20-11-2008

Heb deze hitachi net gekocht en hij valt me wel wat tegen. Ziet er mooi uit maar is niet echt krachtig. Ook het wisselen van boor/bitje is niet handig. Is wel geschikt als hobby gereedschap maar niet voor professioneel gebruik. Als je goede zoekt(voor bijna zelfde geld) neem dan deze: aeg bs 12.

Ricolientje 16-07-2008

Zoek niet verder.
Dit is m.
Ik heb mijn hele huis vastgeschroefd en geboord met dit ding.
Accu gaat lang mee en is snel opgeladen.
Toppertje.

Hogenbirk 10-07-2008

Nu enkele maanden in bezit. Veel gebruikt tijdens onze verbouwing. De riemclip werkt gemakkelijk. Het is handig dat er zoveel verschillende standen zijn. Echter is het nog een vrij zware machine, maar misschien dat dit komt omdat wij een 12v accu ipv 9,6v hebben.

Al met al erg tevreden.

Harmse 01-05-2008

Nu 1 maand in gebruik en het gestelde bij vorige reviews klopt. Een prettig in de hand liggende machine, met ruim voldoende power. De accu gaat lang mee en is zo weer opgeladen. Hier kan het standaard bouwmarktspul niet tegen op. Ook de bijgeleverde lamp is erg praktisch en geeft veel licht. Een aanrader.

Naam200801 31-01-2008

Hitachi gekocht vanwege positieve beoordeling.
Alles klopt, behalve het uithoudingsvermogen van de accu. Met name bij koud weer valt die mij erg tegen (mijn 3 jaar oude B&D 14,4V houdt het langer vol, ondanks intensief gebruik).
Wel erg tevreden over de bijgeleverde zaklamp/schijnwerper.

efpa 30-01-2008

Dit is professioneel gereedschap. Solide en krachtig. De lamp blijkt erg handig te zijn, met name door de zware voet waardoor deze erg stabiel staat.

Euzzie 14-01-2008

Prima machine en zééé'r vrouwvriendelijk. Hij ligt lekker in de (vrouwen)hand en is eenvoudig te bedienen. Niet te zwaar! De extra's maken hem extra aantrekkelijk. Een echte aanrader.

robin hood 23-11-2007

Fantastisch apparaat, zelfs na maanden niet gebruikt zit er nog genoeg prik in de accu. Gebruik hem zelfs voor het starten van een rc bestuurbare benzine auto. Ligt lekker in de hand en lamp is ook erg handig.

Willem Maissonhomme 13-11-2007

ik heb deze machine via het internet besteld, en ik moet zeggen dat ik alleen maar met lof over deze machine kan spreken, ligt fantastisch in de hand en heeft een ongekende kracht. Mijn volgende machine zal weer een Hitachi worden

Martin Splinter 20-08-2007

Zeer compact, krachtig en snel oplaadbaar. Het uiterlijk spreekt me ook zeer aan. Je krijgt er ook nog een zeer felle bouwlamp bij die op dezelfde accu's functioneert. De accu is binnen een half uur opgeladen.Je krijgt er 2 accu's bij dus je kan altijd door blijven werken
Mijn machine had maanden stil gelegen en had nog evenveel power als toen ik hem weglegde. de meeste accu boormachines lopen toch vrij snel leeg als je ze weg legt

Anthony 17-06-2007

Op reactie van andere beoordelers afgegaan. Kan niet anders zeggen: topapparaat. Voltage is niet het belangrijkste. Amperage wel. De combinatie van beide maakt deze machine sterk. Compact model zodat je ook in kleinere ruimtes hem kunt gebruiken. Snel klaar met laden. Kortom zeer sterke machine van topkwaliteit

RLK 02-06-2007

Super goede machine. Zo`n maand in bezit en werkt echt fantastisch. Erg krachtig en accu`s gaan lang mee. Qua uiterlijk ook geen klagen!

Markie666 09-07-2006

Mijn eerste Htitachi aankoop tot nu toe maar niets dan lof. Voor zijn prijs een
goeie machine met veel extra's bij zoals 2° accu, zaklamp en 2 sets bits.
Batterijen laden inderdaad zeer snel op.
Vorige twee accumachine's waren van bosch maar de laatste was een echte
tegenvaller (eerder 0,15 Ah dan 1,5 Ah voor de batterij :)).
Kortom, voor zijn prijs een goeie machine die bovendien kompact en licht is en
vrij veel koppel heeft. Behuizing zeer solide maar wel kleurrijk.