Bosch PSB 14.4 LI-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSB 14.4 LI-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

Hans 17-03-2019

voor mij geen bosch accuboormachine meer

Geschreven voor: Bosch PSB 14.4 LI-2

ik zie hier een review staan die mij uit het hart gegrepen is. In 2015 een accuboormachine gekocht met 2 accu's want dan heb je er altijd een waarmee je an het werk kunt. Na enkele keren goed er mee te hebben gewerkt . deed hij het nauwelijks meer. steeds leken de accu's leeg. ik ging steeds vaker mijn snoer machine van Skil gebruiken (10 jaar oud). Laatst deed de boormachine helemaal niets meer, zelfs met een vol opgeladen accu. Mailwisseling met Bosch. stuur maar op. Gedaan. Dure reparatie of anders met korting een nieuwe. Hij leek nog als nieuw. Ze mochten hem houden en ik ga op zoek naar een ander merk. Het is denk ik niet voor niets dat de 14.4V boormachines vervangen worden door een 18V variant

Pluspunten

• 2 accu's
  • handzaam gewicht

Minpunten

• al snel prestatieproblemen. met name de acc's
  • nauwelijks begrip van Bosch

Mark 27-09-2018

Mooi ding, maar te snel defect en slechte service van Bosch

Geschreven voor: Bosch PSB 14.4 LI-2

Eind 2015 deze mooie accuklopboormachine gekocht, na al eerder 3 andere Bosch accuboormachines gehad te hebben. Op papier heel mooi: nieuwste accu-techniek, klopboren, 2 accu's etc. In de praktijk: net na de garantieperiode werd hij onbetrouwbaar. Vaak druk je op de knop als je iets wilt schroeven of boren, en hij doet niets... accu vol (tweede accu ook geprobeerd) maar er knipperen alleen drie lampjes... Op internet iets gevonden dat het een defecte thermostaat zou kunnen zijn omdat de machine of de accu's te warm zouden zijn. Maar nee, onbelast en gewoon kamertemperatuur. Dus naar Bosch gestuurd en enige service (ook buiten de garantietermijn) verwacht maar nee, ik mag gewoon € 72 reparatiekosten betalen. Mijn garage hangt vol met Bosch doe-het-zelf apparatuur maar deze ervaring en slechte service geeft een slechte smaak. Volgende keer een Makita proberen denk ik, Bosch is een zeer vaste klant armer.
Conclusie: een apparaat kan een keer kapot gaan, ook net buiten de garantietermijn, maar van een merk als Bosch mag je service en coulance verwachten voor een apparaat van € 200,-. En gezien het een bekende klacht mag heten (zie mijn commentaar over soortgelijke klachten op internet) een slechte score dus

Pluspunten

• Op papier een goed ding
  • moderne accu technologie
  • goede specificaties

Minpunten

• net na garantie defect
  • geen coulance van Bosch