Onkyo BD-SP809

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo BD-SP809 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

GL-HIA 28-02-2022

Veel afspeelproblemen bij cd's

Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Dit is de 3e set die ik van Onkyo heb, maar wel de laatste. De uitstraling en prijs hebben mij telkens over de streep getrokken. Ik heb nu de BD-SP809 samen met de TX-636 en dat is best een mooie combinatie, ook om te zien. De BluRay speler geeft inderdaad mooi beeld en geluid, áls hij doet wat je wilt. Inladen is zeer traag en lawaaierig. Eigenlijk moet je de TV erbij aanzetten om te zien wat je doet, tenminste als je CD's wilt afspelen. Voor dvd's en br's is dat natuurlijk logisch. Héél veel cd's en cdr's geven afspeelproblemen, stoppen halverwege of spelen in het geheel niet af. Hierdoor speel ik steeds minder cd's eigenlijk. Ik onderschrijf de robuustheid zeker, maar snap verder de lovende kritieken niet.

Pluspunten

• Uitstraling

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Afspeelproblemen bij cd's

fvanderk 23-12-2013
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Heb toch, na eerst de Samsung BD-F7500 aangeschaft te hebben, deze omgeruild voor de Onkyo BD-SP808 Zilver. Op zich ontlopen de beeld- en geluidskwaliteiten van de spelers elkaar niet zo, doch de Samsung heeft een hoog plastic gehalte en de speler werd rechts boven bij de voeding kokend heet. Dat beloofd geen lange levensduur. De Onkyo past daarentegen ook veel beter bij mijn Marantz AV-versterker de SR5001. Ik zocht naar een speler met twee HDMI-uitgangen en dat heeft ook de Onkyo. Is wel tweemaal zo duur. Wie geen behoefte heeft aan uitstraling dan is en blijft de Samsung wel favoriet. De Apps van Samsung die krijg je er tenslotte oof gratis bij. Onkyo is veel solider met een mooie uitstraling en is ook DLNA gecertificeerd (muziek van je PC-afspelen). De speler heeft zeer goede specificaties en si THX-gecertificeerd. Ik heb de speler aangeschaft als vervanger van mijn 7 jaar oude Panasonic BD10 blu ray speler. Was trouwens ook een goed apparaat.
Let op ook de kwaliteit van de opnames van de BD-disk. Deze is uiteindelijk bepalend. Met name beeldruis komt voor een groot deel af van de originele opnames.
Het geheel staat aangesloten op een Panasonic TX-L55WT60 Smart TV (met dubbele tuner voor Ziggo).

fvanderk 28-12-2013

Ronaldh,
Je hebt waarschijnlijk het geluid via een glaskabel lopen.
Normaliter kan je dit aanpassen als je een goede versterker hebt door de lip-synchronisatie aan te passen.

ronaldh 24-12-2013

Beste fvanderk, heb deze mooie speler onlangs ook aangeschaft, maar ik heb een probleem met het (niet) synchroon lopen van het beeld met het geluid (ook zonder een versterker te gebruiken). Heb met de resolutie-instellingen gespeeld dat leverde niets op. Bij gewone dvd's horen we ook af en toe een piep ik vermoed v/d processor die het op een of andere manier niet aankan. Gebruik een dure monster HDMI 3d kabel.

Jij of iemand anders nog een idee?

Vooralsnog gaat hij terug naar de leverancier maar ik heb ook weinig zin om zo'n lelijk plastic geval te nemen.

ronaldh 29-12-2013

Beste fvanderk,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn oude versterker (zonder LipSync mogelijkheid)er helemaal tussenuit gehaald. En alleen de Onkyo aangesloten op mijn Toshiba 55YL985DG met een HDMI kabel van goede kwaliteit. Helaas komen bij gewone dvd's de piepjes en het niet synchroon lopende geluid nog steeds af en toe voor. Maar als ik de speler dan uitzet en weer aan komt het ook voor dat het weer wel goed gaat. Misschien heb ik toch een maandagmorgenmodel?

w1946end 28-05-2013
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Zeer goede Blu-ray speler met uitstekende beeldkwaliteit. Ik heb deze in combinatie met een Samsung smart-led UE40F6400.
3D films zijn super, prachtige kleuren. De Onkyo BD-SP809 is zijn geld zeker waard. Een jaar in bezit en tot nu toe geen problemen ondervonden. Dat was met mijn LG wel anders, die moest binnen enkele maanden al naar de reparatieafdeling.

Jan. Hartelijk dank voor je uitgebreid antwoord. Ik ben er inmiddels via een Engels forum ook achter gekomen dat de Onkyo TX-SR607 niet compatible is met 3D.
Ik het de BD-SP809 gesplitst aangesloten: een HDMI kabel naar de tv, een HDMI naar de 607. Voorlopig heb ik het 3D probleem opgelost met een optische kabel van de tv naar de 607. Dit is uiteraard een stap terug in geluidsbeleving totdat ik geld heb voor een nieuwe receiver. De beeldkwaliteit van de BD-SP809 in combinatie met de Samsung UE40F6400 voortreffelijk. Adembenemend mooi!

C.H. Mooij 30-01-2013
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Ten eerste wil ik graag AV Trader heel hartelijk danken voor de goede service, zowel via de webshop als het versturen van het topmodel 3 D bluray speler Onkyo BD-SP809.

Kundig personeel en dat dan nog voor een eerlijke prijs...!!!

Wat een professionele 3D blu ray speler is dat, zowel in het geluid als THX, die is zeer goed hoorbaar.

Maar ook het beeld is echt realistisch van opzet, geen felle kleuren, maar zoals lucht moet zijn, maar ook huidskleur, niet te oranje of rood, maar echte kleuren.

Verder het gebruiksgemak is ff wennen, maar ook perfect.

Het gebruiksgemak is ook ff wennen, maar dan heb je ook echt veel plezier aan deze speler.

De mogelijkheden zijn o.a. dat je 2 schermen kunt aansluiten
op de speler, wat erg handig kan zijn.

En ja, het valt mij op dat deze speler 2 keer zo hoog is als andere blu ray spelers en de behuizing is ook nog van metaal
vandaar ook mijn mening over degelijkheid van deze speler.

Dat kun je niet zeggen van veel blu ray spelers, vandaar dat ik iedereen aanraad om deze Onkyo BD SP 809 topspeler aan te schaffen.

p.e.t.e.r. 05-12-2012
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Mijn keus is op de Onkyo BD-SP809 gevallen omdat ik al een Onkyo TX-NR515 reciever heb, waar ik heel tevreden over ben.
Het aansluiten is heel simpel en alle functie werkte direct.
De blueray worden haarscherp op mijn samsung 46" LCD TV weergegeven zonder enige hapering. Helaas heb ik nog geen 3D TV, dus het 3D gedeelte nog niet kunnen uitproberen.
Mede waarom de keuze op deze blueray speler viel was de goede recenties over de weergave van muziek CD's en ik kan dat alleen maar onderschrijven.
De BD-SP809 wordt via de originele, maar ook via een Logitech Harmony 900 bediend, wat snel en nauwkeurig werkt.

Dus voor mij een topper!

D.j.a.n.g.o 03-11-2012
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Laat mij deze review positief beginnen en BesteKeus.nl hartelijk bedanken
voor het feit, na maanden van Onkyo ellende, ingegrepen te hebben om mij
van dit apparaat te bevrijden.

Kijkend naar de meeste BD-SP809 reviews besluipt mij het vermoeden dat
een perfect Onkyo marketing-apparaat waarschijnlijk goed werk verricht.
De BD-SP809 reageerde zo traag op instructies dat ik vaak alweer een
andere instructie gaf waarna bleek dat de vorige nog verwerkt werd.
En erg logisch vond ik het menuverloop niet echt.
Daarnaast had ik bij Blu-Ray discs het vermoeden naar een oude karatefilm te kijken.
De synchronisatie van geluid en beeld liep NET niet. De één zag het en de ander niet.
Voor mij was het storend en concentreerde ik me op de ondertiteling als die nodig was.
DVD discs hadden deze scheve synchronisatie niet.

Mijn ervaring met de Onkyo-service:
*) Besteld: 27 maart 2012, Ontvangen: 2 juni 2012.
*) Probleem gemeld bij Onkyo: 2 juli 2012
[Speelt geen enkele Blu-Ray discs meer na poging Sony Blu-Ray disc af te spelen].
*) Twee avonden besteed aan het volledig omschrijven van al mijn ervaringen en bevindingen
en deze in een PDF vast te leggen.
*) Ik ben zelf een ICTer, maak zelf vaak testverslagen en heb een vermoeden wat een
servicedienst graag zou willen weten.
*) Onkyo presteerde het keer op keer vragen te stellen waarbij ik ze voor het antwoord
steeds naar mijn PDF verwees en voor alle duidelijkheid ook correct antwoord gaf.
*) Vraag van Onkyo-Japan: 7 augustus 2012… “Betreft het de BD-SP309 of BD-SP809?”
Geloof me. Ik zat en toch zakte mijn onderbroek op mijn enkels.
*) Probleem, na radiostilte, weer gemeld bij Onkyo: 13 augustus 2012
[Op mijn vraag het apparaat om te ruilen werd niet gereageerd.
Ik moest wachten op een nieuwe update die eind september medio oktober
zou verschijnen. Het werd eind oktober en ik kon Onkyo slechts melden
dat mijn probleem NIET was verholpen.
De alles zeggende reactie van Onkyo luidde: “Er is een nieuwe update,
meldt ons als uw probleem na deze update nog optreedt]
*) Ik vloog tegen het plafond en werd er gelukkig door BesteKeus.nl van afgeschraapt.

Ik ben sinds maart 2012 ook de “gelukkige” eigenaar van de receiver TX-NR809.
Al twee maanden lukt het niet meer het geluid van de TV over de Receiver te laten lopen.
Ervaar ik dit als een probleem?... Onkyo-ervaring rijker…
Nee, ik beluister het geluid van de TV gewoon via de TV-speakers.

Laat mij deze review positief eindigen. Een smoes die ik op het werk ook gebruik.
Onkyo maakt zulke perfect werkende apparaten dat het inrichten van een goed
probleemproces binnen gebruiksondersteuning, kwaliteitsmanagement en wijzigingsbeheer
niet nodig is.

tin1977 11-06-2014

dag beste
sorry dat ik lang na het plaatsen van uw review een reactie plaats/ vraag.

ik heb enorme problemen met een onkyo speler (bd-sp309)loopt vaak vast, slecht beeld, ghostvorming, enorm traaaaaag etc. ik dacht met de aanschaf van een andere speler (die van uw review) dat die problemen opgelost zouden zijn? is dat ook zo? of koop ik dan opnieuw problemen maar dan iets duurder? ik zoek er eigenlijk een die compatable is met mijn receiver (tx-nr5090 alvast bedankt. gr.

asro 08-04-2012
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

sinds 1 maand in mijn bezit aangesloten op de txnr 809 in combinatie met een samsung plasma de 8000 serie en een epson beamer de 5500, diameter scherm 120 inch.kijkafstand 5meter de beeldkwaliteit vind ik geweldig sommige goedkope dvd tjes bv 099 eurocent speelt ie echt supermooi af.alleen jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit .wel een dvd ,maar deze heb ik nog niet bekeken.geinstalleerd en kijen, plug en play maar mogelijken heden te over, net als de txnr809 deze nu een half jaar in mijn bezit,om mijn verhaal aftesluiten erg blij met deze onkyo producten

JMD76 22-04-2012

Hallo Asro

Ik heb zelf ook de SP809 en erg tevreden over de kwaliteit en design. En bovendien ook relatief snel met laden van een CD/DVD, in vergelijking tot concurrenten.
Alleen 1 ding: Ik kan op het display van de SP809 alleen niet zien welk nummer van bijvoorbeeld een normale CD wordt afgespeeld. Hiervoor moet je altijd de tv aandoen. Weet iemand misschien of dit in te stellen is?

jan kr 09-04-2012

Hallo, Asro
Graag meld ik je even dat je de gebruiksaanwijzing in et Nederlands gewoon kan downloaden op de site van Onkyo.
Ik geef je bij deze even de link waar je op kunt klikken of je copieerd hem naar je zoek regel op je internet browser.

De gebruiksaanwijzing is omvangrijk, in het Nederlands 55 pagina,s dus ik raad aan om hem uit te printen, je zult er veel aan hebben.
Ik ben nog steeds een zeer tevreden gebruiken nu al 7 maanden.
mvg Jan

andre195 18-03-2012
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

2 maanden geleden in combinatie van de TX-NR609 voor €695,00 kunnen kopen en geen moment spijt van gehad.

Diverse bestand type's geprobeerd en speelt ze allemaal moeiteloos af, voor mij belangrijk Dual Layer, DVDA en Flac bestanden.
Geluid en beeld geweldig ook het beeld van de gewone DVD 5 is beter dan onze vorige DVD speler.

Duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets over zeggen, maar ga hier veel plezier aanbeleven.
Een echte aanrader

jan Kr 21-10-2011
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

mijn derde verslag: Inmiddels de Onkyo BD-SP809 Blu-ray speler bijna 8 weken in bezit. Uitgebreid getest met vele Blu-rays Dvd's en Cd's, zowel op het gebied van films als ook met muziek in alle surround formaten. Alles klinkt en ziet er voortreffelijk uitgesproken mooi uit. Deze Onkyo maakt een grote indruk in beeld en geluid,zuiver en prachtig van kleur. Hij is snel met inlezen. Is mechanisch zeer degelijk en totaal stil, heeft ook geen ventilator en wordt helemaal niet warm ! Heel interessant is dat hij in het zojuist uitgekomen nummer 11 van het toonaangevende Duitse blad "Stereoplay" uitgebreid getest is door deskundigen.
De uitslag liegt er niet om:
Klank - analoog stereo,47 punten HDMI 64 punten = Absolute Spitzenklasse
Gesamturteil uberragend 107 punten daarmee bevind hij zich bovenin de absolute topspelers.
mvg Jan

Ed in den Berken 04-10-2011
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Sinds een paar dagen in het bezit van dit geweldige exemplaar.
Schitterend beeld en geluid.
Mooie strakke vormgeving.

Heb hem aangesloten op een Samsung led tv, serie 8700,
voortreffelijke beeldkwaliteit.

Een absolute aanrader!!

Ed in den Berken

jan Kr 01-09-2011
Geschreven voor: Onkyo BD-SP809

Inmiddels de Onkyo BD-SP809 bijna 2 weken in gebruik en bij deze geef ik mijn eerste aanvulling op mijn commentaar. Deze keer over het audio gedeelte en wel het draaien van CD,s in Stereo. Nog nooit heb ik zo'n prachtig open stereobeeld gehoord. Hij zet al mijn cd-spelers uit het verleden ongelovelijk in de hoek. De koffer met 500 cd,s heb ik maar weer naar beneden gehaald. Tot mijn verbazing hebben ze nog nooit zo zuiver en ruimtelijk geklonken het lijken wel LP's van hoogwaardige persing geworden. De plaatsing van alle instumenten en de vokaal is perfect. Alles is los van de speakers, ja de artiesten staan letterlijk in de kamer. Diepe bassen zonder verkleuring, meesterlijke stemmen en tintelend hoog. Alle toonhoogtes zijn levend geworden. Geloof mij dit is LIVE muziek van de eerste orde, voortreffelijk ! En stiltes zijn ook echt stil, hard zetten- het kan- nodig is het niet ook zacht hoor je nu alles in evenwicht, en mis je geen klanken. Mijn cd,s ga ik dus inderdaad allemaal weer draaien, ze zijn als nieuw. Draai bijvoorbeeld Yellow, Anouk, Tarja turunen, en Loreena Mckennith en hoor een de prachtige stemmen.
Volgende keer meer.
mvg Jan kr

jan Kr 21-08-2011

ONKYO BD-SP809 in-zilver- 1 dag in bezit
eerste reactie: belangrijk voor DVD gebruikers door Marvell Qdeo processor zien dvd's er plotseling inderdaad heel veel! beter uit.
Dacht niet dat het kon, maar ook de Blu-rays zijn nog mooier! Helder als glas, strakke contrasten en beeldlijnen, pixels staan volkomen stil, geen beeldruis meer, geen verstorende vonkjes. Prima en logische afstandbediening. Mooie rustige menu's witte letters op zwarte achtergrond. Geweldig geluid. Front past prachtig bij mijn Onkyo TX-NR808. Is zwaar robuust gebouwd en zeer mooi afgewerkt, alles metaal geen pvc. Speelt alles-ook Dvd RW en BD RW! Mijn andere blu-ray en DVD spelers kunnen definitief naar zolder. Zeker aanbevolen. Later volgen meer bevindingen.

yvan 26-11-2011

Heel mooi deze eigenschappen maar ik wil de speler ook als mediaspeler van HD video formaten; 720p en 1080p ed gebruiken. Hoe zijn de prestaties in combinatie met het netwerk?

Jack Wijnands 08-10-2011

Ik ben ook op zoek naar een blu-ray speler die ook goed audio kan afspelen, maar zie ik de handleiding dat de speler niet overweg kan met flac en wav bestanden ?

klopt dit?

vrgr, Jack Wijnands