Onkyo BD-SP809 - Reviews

9,6

fvanderk 23-12-2013 Product paar dagen in bezit

Heb toch, na eerst de Samsung BD-F7500 aangeschaft te hebben, deze omgeruild voor de Onkyo BD-SP808 Zilver. Op zich ontlopen de beeld- en geluidskwaliteiten van de spelers elkaar niet zo, doch de Samsung heeft een hoog plastic gehalte en de speler werd rechts boven bij de voeding kokend heet. Dat beloofd geen lange levensduur. De Onkyo past daarentegen ook veel beter bij mijn Marantz AV-versterker de SR5001. Ik zocht naar een speler met twee HDMI-uitgangen en dat heeft ook de Onkyo. Is wel tweemaal zo duur. Wie geen behoefte heeft aan uitstraling dan is en blijft de Samsung wel favoriet. De Apps van Samsung die krijg je er tenslotte oof gratis bij. Onkyo is veel solider met een mooie uitstraling en is ook DLNA gecertificeerd (muziek van je PC-afspelen). De speler heeft zeer goede specificaties en si THX-gecertificeerd. Ik heb de speler aangeschaft als vervanger van mijn 7 jaar oude Panasonic BD10 blu ray speler. Was trouwens ook een goed apparaat.
Let op ook de kwaliteit van de opnames van de BD-disk. Deze is uiteindelijk bepalend. Met name beeldruis komt voor een groot deel af van de originele opnames.
Het geheel staat aangesloten op een Panasonic TX-L55WT60 Smart TV (met dubbele tuner voor Ziggo).

w1946end 28-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Zeer goede Blu-ray speler met uitstekende beeldkwaliteit. Ik heb deze in combinatie met een Samsung smart-led UE40F6400.
3D films zijn super, prachtige kleuren. De Onkyo BD-SP809 is zijn geld zeker waard. Een jaar in bezit en tot nu toe geen problemen ondervonden. Dat was met mijn LG wel anders, die moest binnen enkele maanden al naar de reparatieafdeling.

Jan. Hartelijk dank voor je uitgebreid antwoord. Ik ben er inmiddels via een Engels forum ook achter gekomen dat de Onkyo TX-SR607 niet compatible is met 3D.
Ik het de BD-SP809 gesplitst aangesloten: een HDMI kabel naar de tv, een HDMI naar de 607. Voorlopig heb ik het 3D probleem opgelost met een optische kabel van de tv naar de 607. Dit is uiteraard een stap terug in geluidsbeleving totdat ik geld heb voor een nieuwe receiver. De beeldkwaliteit van de BD-SP809 in combinatie met de Samsung UE40F6400 voortreffelijk. Adembenemend mooi!

C.H. Mooij 30-01-2013 Product paar dagen in bezit

Ten eerste wil ik graag AV Trader heel hartelijk danken voor de goede service, zowel via de webshop als het versturen van het topmodel 3 D bluray speler Onkyo BD-SP809.

Kundig personeel en dat dan nog voor een eerlijke prijs...!!!

Wat een professionele 3D blu ray speler is dat, zowel in het geluid als THX, die is zeer goed hoorbaar.

Maar ook het beeld is echt realistisch van opzet, geen felle kleuren, maar zoals lucht moet zijn, maar ook huidskleur, niet te oranje of rood, maar echte kleuren.

Verder het gebruiksgemak is ff wennen, maar ook perfect.

Het gebruiksgemak is ook ff wennen, maar dan heb je ook echt veel plezier aan deze speler.

De mogelijkheden zijn o.a. dat je 2 schermen kunt aansluiten
op de speler, wat erg handig kan zijn.

En ja, het valt mij op dat deze speler 2 keer zo hoog is als andere blu ray spelers en de behuizing is ook nog van metaal
vandaar ook mijn mening over degelijkheid van deze speler.

Dat kun je niet zeggen van veel blu ray spelers, vandaar dat ik iedereen aanraad om deze Onkyo BD SP 809 topspeler aan te schaffen.

p.e.t.e.r. 05-12-2012 Product maand in bezit

Mijn keus is op de Onkyo BD-SP809 gevallen omdat ik al een Onkyo TX-NR515 reciever heb, waar ik heel tevreden over ben.
Het aansluiten is heel simpel en alle functie werkte direct.
De blueray worden haarscherp op mijn samsung 46" LCD TV weergegeven zonder enige hapering. Helaas heb ik nog geen 3D TV, dus het 3D gedeelte nog niet kunnen uitproberen.
Mede waarom de keuze op deze blueray speler viel was de goede recenties over de weergave van muziek CD's en ik kan dat alleen maar onderschrijven.
De BD-SP809 wordt via de originele, maar ook via een Logitech Harmony 900 bediend, wat snel en nauwkeurig werkt.

Dus voor mij een topper!

D.j.a.n.g.o 03-11-2012 Product half jaar in bezit

Laat mij deze review positief beginnen en BesteKeus.nl hartelijk bedanken
voor het feit, na maanden van Onkyo ellende, ingegrepen te hebben om mij
van dit apparaat te bevrijden.

Kijkend naar de meeste BD-SP809 reviews besluipt mij het vermoeden dat
een perfect Onkyo marketing-apparaat waarschijnlijk goed werk verricht.
De BD-SP809 reageerde zo traag op instructies dat ik vaak alweer een
andere instructie gaf waarna bleek dat de vorige nog verwerkt werd.
En erg logisch vond ik het menuverloop niet echt.
Daarnaast had ik bij Blu-Ray discs het vermoeden naar een oude karatefilm te kijken.
De synchronisatie van geluid en beeld liep NET niet. De één zag het en de ander niet.
Voor mij was het storend en concentreerde ik me op de ondertiteling als die nodig was.
DVD discs hadden deze scheve synchronisatie niet.

Mijn ervaring met de Onkyo-service:
*) Besteld: 27 maart 2012, Ontvangen: 2 juni 2012.
*) Probleem gemeld bij Onkyo: 2 juli 2012
[Speelt geen enkele Blu-Ray discs meer na poging Sony Blu-Ray disc af te spelen].
*) Twee avonden besteed aan het volledig omschrijven van al mijn ervaringen en bevindingen
en deze in een PDF vast te leggen.
*) Ik ben zelf een ICTer, maak zelf vaak testverslagen en heb een vermoeden wat een
servicedienst graag zou willen weten.
*) Onkyo presteerde het keer op keer vragen te stellen waarbij ik ze voor het antwoord
steeds naar mijn PDF verwees en voor alle duidelijkheid ook correct antwoord gaf.
*) Vraag van Onkyo-Japan: 7 augustus 2012… “Betreft het de BD-SP309 of BD-SP809?”
Geloof me. Ik zat en toch zakte mijn onderbroek op mijn enkels.
*) Probleem, na radiostilte, weer gemeld bij Onkyo: 13 augustus 2012
[Op mijn vraag het apparaat om te ruilen werd niet gereageerd.
Ik moest wachten op een nieuwe update die eind september medio oktober
zou verschijnen. Het werd eind oktober en ik kon Onkyo slechts melden
dat mijn probleem NIET was verholpen.
De alles zeggende reactie van Onkyo luidde: “Er is een nieuwe update,
meldt ons als uw probleem na deze update nog optreedt]
*) Ik vloog tegen het plafond en werd er gelukkig door BesteKeus.nl van afgeschraapt.

Ik ben sinds maart 2012 ook de “gelukkige” eigenaar van de receiver TX-NR809.
Al twee maanden lukt het niet meer het geluid van de TV over de Receiver te laten lopen.
Ervaar ik dit als een probleem?... Onkyo-ervaring rijker…
Nee, ik beluister het geluid van de TV gewoon via de TV-speakers.

Laat mij deze review positief eindigen. Een smoes die ik op het werk ook gebruik.
Onkyo maakt zulke perfect werkende apparaten dat het inrichten van een goed
probleemproces binnen gebruiksondersteuning, kwaliteitsmanagement en wijzigingsbeheer
niet nodig is.

asro 08-04-2012 Product maand in bezit

sinds 1 maand in mijn bezit aangesloten op de txnr 809 in combinatie met een samsung plasma de 8000 serie en een epson beamer de 5500, diameter scherm 120 inch.kijkafstand 5meter de beeldkwaliteit vind ik geweldig sommige goedkope dvd tjes bv 099 eurocent speelt ie echt supermooi af.alleen jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit .wel een dvd ,maar deze heb ik nog niet bekeken.geinstalleerd en kijen, plug en play maar mogelijken heden te over, net als de txnr809 deze nu een half jaar in mijn bezit,om mijn verhaal aftesluiten erg blij met deze onkyo producten

andre195 18-03-2012 Product paar weken in bezit

2 maanden geleden in combinatie van de TX-NR609 voor €695,00 kunnen kopen en geen moment spijt van gehad.

Diverse bestand type's geprobeerd en speelt ze allemaal moeiteloos af, voor mij belangrijk Dual Layer, DVDA en Flac bestanden.
Geluid en beeld geweldig ook het beeld van de gewone DVD 5 is beter dan onze vorige DVD speler.

Duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets over zeggen, maar ga hier veel plezier aanbeleven.
Een echte aanrader

jan Kr 21-10-2011 Product maand in bezit

mijn derde verslag: Inmiddels de Onkyo BD-SP809 Blu-ray speler bijna 8 weken in bezit. Uitgebreid getest met vele Blu-rays Dvd's en Cd's, zowel op het gebied van films als ook met muziek in alle surround formaten. Alles klinkt en ziet er voortreffelijk uitgesproken mooi uit. Deze Onkyo maakt een grote indruk in beeld en geluid,zuiver en prachtig van kleur. Hij is snel met inlezen. Is mechanisch zeer degelijk en totaal stil, heeft ook geen ventilator en wordt helemaal niet warm ! Heel interessant is dat hij in het zojuist uitgekomen nummer 11 van het toonaangevende Duitse blad "Stereoplay" uitgebreid getest is door deskundigen.
De uitslag liegt er niet om:
Klank - analoog stereo,47 punten HDMI 64 punten = Absolute Spitzenklasse
Gesamturteil uberragend 107 punten daarmee bevind hij zich bovenin de absolute topspelers.
mvg Jan

Ed in den Berken 04-10-2011 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen in het bezit van dit geweldige exemplaar.
Schitterend beeld en geluid.
Mooie strakke vormgeving.

Heb hem aangesloten op een Samsung led tv, serie 8700,
voortreffelijke beeldkwaliteit.

Een absolute aanrader!!

Ed in den Berken

jan Kr 01-09-2011 Product paar weken in bezit

Inmiddels de Onkyo BD-SP809 bijna 2 weken in gebruik en bij deze geef ik mijn eerste aanvulling op mijn commentaar. Deze keer over het audio gedeelte en wel het draaien van CD,s in Stereo. Nog nooit heb ik zo'n prachtig open stereobeeld gehoord. Hij zet al mijn cd-spelers uit het verleden ongelovelijk in de hoek. De koffer met 500 cd,s heb ik maar weer naar beneden gehaald. Tot mijn verbazing hebben ze nog nooit zo zuiver en ruimtelijk geklonken het lijken wel LP's van hoogwaardige persing geworden. De plaatsing van alle instumenten en de vokaal is perfect. Alles is los van de speakers, ja de artiesten staan letterlijk in de kamer. Diepe bassen zonder verkleuring, meesterlijke stemmen en tintelend hoog. Alle toonhoogtes zijn levend geworden. Geloof mij dit is LIVE muziek van de eerste orde, voortreffelijk ! En stiltes zijn ook echt stil, hard zetten- het kan- nodig is het niet ook zacht hoor je nu alles in evenwicht, en mis je geen klanken. Mijn cd,s ga ik dus inderdaad allemaal weer draaien, ze zijn als nieuw. Draai bijvoorbeeld Yellow, Anouk, Tarja turunen, en Loreena Mckennith en hoor een de prachtige stemmen.
Volgende keer meer.
mvg Jan kr

jan Kr 21-08-2011 Product paar dagen in bezit

ONKYO BD-SP809 in-zilver- 1 dag in bezit
eerste reactie: belangrijk voor DVD gebruikers door Marvell Qdeo processor zien dvd's er plotseling inderdaad heel veel! beter uit.
Dacht niet dat het kon, maar ook de Blu-rays zijn nog mooier! Helder als glas, strakke contrasten en beeldlijnen, pixels staan volkomen stil, geen beeldruis meer, geen verstorende vonkjes. Prima en logische afstandbediening. Mooie rustige menu's witte letters op zwarte achtergrond. Geweldig geluid. Front past prachtig bij mijn Onkyo TX-NR808. Is zwaar robuust gebouwd en zeer mooi afgewerkt, alles metaal geen pvc. Speelt alles-ook Dvd RW en BD RW! Mijn andere blu-ray en DVD spelers kunnen definitief naar zolder. Zeker aanbevolen. Later volgen meer bevindingen.