Sony BDP-S580

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDP-S580 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Mr. Acapulco 08-04-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S580

Na deze speler aangeschaft te hebben flink uitgeprobeerd en na 2 dagen uitvoerig testen terug gebracht.
Wat een onding!
Muziek afspelen met de usb stick gaat alleen i.c.m. televisie beeld.
Van de 60 avi bestanden worden er nog geen 20 afgespeeld. Speler geeft dan aan dat het bestand beschadigd is of niet wordt ondersteund.
Divx wordt al helemaal niet ondersteund.
Nu een LG aangeschaft deze kent de boven genoemde beperkingen niet en wordt alles netjes afgespeeld.
Zeker voor de aanschaf prijs van deze Sony had ik meer verwacht.
Zeker gezien dat de net aangeschafte LG speler 52 euro goedkoper is en wel alles waarmaakt.

BramdB 16-03-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S580

Heb deze speler nu al een tijdje in mijn bezit.
Eerst nog zitten denken aan een PS3 maar uiteindelijk voor deze speler gekozen. Dit omdat ik zo makkelijker audiocd's kan afspelen. (zonder de tv te hoeven aan zetten) Het beeld en geluid zijn prima in orde. Maar dit is eigenlijk bij alle spelers wel in orde.
Bediening is niet al te moeilijk en de speler is behoorlijk rap.
Wat het afspelen van media bestanden zijn er de nodige opties toegevoegd. Sony doet je zo laten denken een alleskunner in huis te halen. Dit is echter zeker niet het geval hij speelt veel af maar lang niet alles.
Daarbij komt dat de speler sinds de laatste firmware update een cinavia beveiliging heeft. Hier door speelt de speler sommige films niet meer helemaal af, het aantal films met deze beveiliging zal neem ik aan flink toenemen. Het spelen van "Backups" is hiermee (voorlopig)vaker verledentijd. (tip, als je nog geen firmware update gedaan hebt, doe dit dan nog even niet).
Mogelijkheden een 5 dit door de beperkingen die sony je oplegt.

Wimvb63 22-01-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S580

Altijd prettig om weer te ervaren dat Sony je niet teleursteld. Zowel beeld als geluid zijn perfect. Ook het gebruik als cd speler werkt prima. Het aansluiten op internet en je netwerk met een draadloze verbinding werkt goed. Echter, ik heb gekozen voor een niet draadloze verbinding omdat dat altijd nog stabieler is. Ook leuk is om gebruik te maken van uitzending gemist. Bijv het laatste journaal. Je kunt er via een USB 2 aansluiting ook je harde schijf op aansluiten en film mee af te spelen. Uiteraard herkent hij maar weinig video formaten. Maar dat wist ik voor aankoop en daar hebben we uiteraard een medeaspeler bijv WD TV Live HD voor.

Vincent van Drie 31-07-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S580

Enkele dagen geleden deze blue-ray speler gekocht, ter vervanging van mijn oude vertrouwde Sony DVD-speler, deze hield er na 10 jaren trouwe dienst mee op.

Zelfde tactiek als destijds gehanteerd, een net iets duurdere variant van Sony genomen (duurder dan instappers), tot op heden kan ik nog niets zeggen over degelijkheid, maar over de andere dingen des te meer.

Okay over degelijkheid, apparaat is klein, knopjes voelen wat ielerig aan en de lade is wel heeel dun. Kan wellicht op langere termijn parten gaan spelen, maar nu vooralsnog zeker niet.

Sja de overige elementen.
Bijna plug en play installatie, je sluit alles aan wat je wil aansluiten, zet hem aan, doorloopt het menu trouw en je kan kijken en genieten van prima beeld en geluid.

Op dat punt is er weinig over te zeggen dan het helemaal goed is! Beeld strak, helder en rustig en het geluid, sja, doorgelust via de digitale output kan ik niets anders zeggen dan geweldig. Eerste BDspeler die ik tegenkomt die meteen audio syncht ! plus punt !

Voor de rest draadloos meteen een update binnen, vond mijn DLNA server en internet gaat ook wel aardig.
Interne Wifi ontvanger vind tvkasten niet fijn houd daar wel rekening mee ! staat hij buiten de tvkast of heb je hem aangesloten via UTP, dan geen centje pijn in de verbindingen. Gewoon via WIFI een blue ray bestand van de server kijken is prima mogelijk.

Noot van kritiek bij mediaplayerfuncties, hij ondersteund een aardig aantal, maar is wel kritisch. Verwacht geen fullforce mediaplayer functie, want dat is hij niet. Hij speelt prima bestanden van een netwerkaf, maar niet alle MKV containers en een DVD/BD indeling op het netwerk herkent hij niet...

Voor de rest een prima machine en hopelijk brengt hij net zo veel kijk plezier als mijn oude vertrouwde Sony DVD-speler

A Verburg 19-07-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S580

Toch weer een klasse produkt van Sony. Ietsje duurder dan de goedkoopste blu-rayspelers , maar je hebt wel waar voor je geld. Uitstekende beeldkwaliteit. Ook het geluid is om te smullen. aangesloten via HDMI en tulpstekkertjes op de versterker. Dit evenaart zeker het geluid van mijn Denon 1500 PMA Cd speler. Ook DVD's speelt hij af met een geweldig beeld. Ook CD's en SACD's allemaal grote klasse. Wat een apparaat !!! En dat voor de rond 200 euro.

Marco_BK50 13-07-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S580

Speler gekocht i.c.m. 52LX900.
Prima combinatie. Goede sychr tussen beide apparaten.
Beeld wat je van Sony mag verwachten. Prima dus!

Alleen heb ik een probleem met DTS-True HD. Dit loopt via home-cinema niet helemaal synchroon...