Sony BDP-S480

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDP-S480 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

James Steward 31-01-2015
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Ik geef en 2 voor degelijkheid omdat deze speler na 3 jaar al stuk is.
De speler is weinig gebruikt, en nu al definitief stuk.
Jammer, dat de levensduur van dit soort producten zo kort is.

ralph40 10-11-2013
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Dit toestel bezorgt mij grijze haren .
Bij een blue ray DVD gaat alles goed .
Maar de gewone DVD's om die af te spelen daar gaat hij knipperen,valt weg met grote storingen .
Elke keer moet je het toestel van de stroom halen !
Ook verstoort hij onze nieuwe Sony KDL-46NX 720 ,waar door alle zenders weg vallen .
Hier moet je alles van de stroom halen,de kabel uit de muur en de smartcard van Ziggo er ook uit halen en alles weer op nieuw opstarten .
Wijzijn hier erg ongelukkig van !

E. Versteegt 13-05-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Dan toch ook maar mijn bevindingen van de speler (sinds eind 2011) in bezit.

In het algemeen ziet de speler er zeer strak en zonder fratsen uit. Daar houd ik (en m'n vriendin) wel van. Echter, als je het apparaat moet aanraken, de knoppen moet bedienen en een schijf in de la moet leggen, dan stelt Sony me wel een beetje teleur. Ik heb eerder een (slimline) DVD-speler van Sony gehad en die was een stuk degelijker gebouwd.

Helaas merk je dat ook terug in de werking van het apparaat. Bij het afspelen van een bluray (waar de schijf het snelst moet draaien om de gegevens met goede snelheid in te lezen) maakt het apparaat een vrij aanwezige (ook op zitafstand) fluittoon. Wellicht dat het velen niet opvalt, maar mijn oren zijn daar gewoon erg gevoelig voor. DVD's en audio-cd's worden wel zonder hoorbaar geruis afgespeeld.

Geluidskwaliteit is prima! Niet alleen digitaal (waar de geluidskwaliteit grotendeels afhangt van de DAC in je av-receiver) maar ook via de analoge uitgang is het gewoon in orde voor een consumenten apparaat in deze prijsklasse.

Het opgeschaalde beeld bij DVD's is ook in orde. Ik heb spelers (LG) gezien die dit nog mooier krijgen, maar dit is voldoende aangezien we het apparaat voornamelijk hebben voor blurays.

Voor de mogelijkheden en gebruiksgemak heb ik een zesje gegeven: Jammer dat het apparaat via het netwerk niet alle gangbare formaten en containers (MKV of ISO) automatisch herkent en opent. Via UPNP geldt hetzelfde, hoewel sommige andere formaten dan juist wel weer ondersteund worden. Ook het aantal online diensten is behoorlijk beperkt. Een uitgebreide mogelijkheid voor uitzending gemist zou bv. zeer handig zijn.

In het kort: Redelijk apparaat dat in principe doet wat het moet doen. Alleen jammer van het bijgeluid bij het spelen van blu-rays.

ralph40 14-05-2012

Hartelijk dank mijnheer E.Versteegt ,dat u ons gerust gesteld heeft met uw antwoord op onze vraag .Hartelijke groeten Ralph .

Henk Hok 15-01-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Prachtig apparaat maar niet echt heel degelijk. Geeft niet, want je bedient alles met de afstandsbediening. Slecht dat er geen hdmi kabel wordt meegeleverd. Heb een uitstekende stereo en dito boxen en dan komt het geluid echt goed tot z'n recht. Beeld is prachtig. Ook handig is USB poort voor afspelen video en dia's etc, maar heb daar nog geen ervaring mee.

Magitta 11-01-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Heb de speler een paar dagen gehad, maar hij gaat nu weer terug. Met het afspelen van een Blu-ray disc maakt de speler een vreselijke fluittoon. Dat was geen toevalligheid, want hetzelfde model van een vriend van mij maakte ook dat geluid. Motivatie voor de cijfers:

Geluid een 6, want ondanks de uitstekende HD surround kwaliteit via HDMI klinkt een CD erg dof en heeft weinig stereobeeld.

Beeld een 9, want daar is niets op aan te merken.

Mogelijkheden een 9, veel online services.

Gebruikersgemak een 7. De interface is erg gelikt, maar niet altijd even handig gesorteerd en beweegt niet extreem soepel.

Vormgeving een 4. De speler is erg te licht, te plastic en te klein (ondiep). Zo kan er geen andere apparatuur op staan als het een standaard hifi formaat heeft.

Degelijkheid een 3, vanwege de fluittoon.

knies044 02-12-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Prachtige techniek in een wel heel plastic jasje.
Uiterlijk te fragiel maar dat is misschien persoonlijk
Mooie beeld, super geluid. Prima afspeel mogelijkheden ......en heel eenvoudig zelf zonder boekje in te stellen.

Wifi mooie optie jammer dat Je er een aparte USB wifi a79,-€ bij moet kopen.

neet01 27-12-2011

Nee joh, gewoon een netgear wnci2001 kopen bij Redcoon ad 35,-. Opgelost!! Bydeway: speelt deze zonder probleem eigengebakken AVCHD disk af? En kun je met streamen ook normale dvd's (.vob) afspelen?

Thanx vast

vettejus52 19-11-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Probleemloze speler. Ook wat betreft aansluiten en bediening. Start snel op. Voor het bedrag wat deze spelers kosten tegenwoordig een prachtig beeld (kan me voorstellen dat een speler van 500 of meer nog mooier is, maar voor mij is dit goed genoeg)
Geluid bij bluray en dvd vind ik ook prima. Als je hem ook als cd en/of sacd(alleen 2 ch) speler gebruikt valt hij pas door de mand. Ben zelf kritisch als het gaat om audio alleen en heb daar dan ook aparte spelers voor.Maar voor je dagelijkse dvd/bluray portie is dit een top prijs/kwaliteit verhouding

maarten897 11-11-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Wat een prachtig beeld geeft deze speler. En wat mij betreft een groot voordeel: de speler kan ook oude dvd's op 4:3 weergeven. Meestal kan dat niet met hdmi.

Ideaal is ook de usb aansluiting aan de achterkant, is de externe harddisk mooi uit het zicht.

Verder mooi kleine afstandsbediening met toetsen 'audio' en 'subtitle', zodat je taal en ondertiteling kan regelen zonder dat je naar het menu moet.

lucia1966 15-11-2011

hoi,
is het ook mogelijk om te internetten via dit systeem?

andre1962 26-09-2011
Geschreven voor: Sony BDP-S480

Sinds gisteren in het bezit van deze speler, fluitje van een cent om hem aan te sluiten. Jammer dat bij dergelijke artikelen helemaal geen kabels worden meegeleverd. Gekoppeld aan mijn versterker en Sony tv kunnen genieten van het geluid en de ultrascherpe beelden van een bluray. Ook meteen ff wat muziek dvds geprobeerd en dat ziet niet niet alleen super uit maar klinkt ook heel goed. Geen vertraging van beeld en geluid kunnen waarnemen wat je soms nog weleens hoort. Nee voor deze prijs kan ik geen betere voorstellen zeker niet met de actie die hierop op dit moment van toespassing is.