Philips 9000 series BDP9500/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series BDP9500/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

rsme 12-10-2010

Beeldkwaliteit is fantastisch, zeker als je van een DVD-speler van 8 jaar oud komt, met analoge SCART RGB aansluiting, en je via HDMI de naar 1080p upscaled beelden kunt bewonderen. De speler start snel op. Overigens kon er bij Philips geen HDMI-kabel vanaf, dat is jammer.

Ik heb de processing op mijn televisie uitgezet, de speler doet dat voor mij. Audio voer ik digitaal uit naar m'n 5.1-versterker via een optisch kabeltje, maar ik wil dat eerdaags vervangen door analoge kabels, zodat de processing volledig door de speler wordt gedaan. Er lijkt alleen een bug te zitten in het instelmenu voor de afstand van de achterste speakers, die kun je alleen in stappen van 1,5 meter instellen, terwijl de rest veel nauwkeuriger kan worden ingesteld. Of is dit een feature?

Waarom een 7 voor de mogelijkheden? Deze speler heeft ondanks fantastische hardware (Burr-Brown DACs met 120 dB S/N ratio, Marvell Qdeo videoprocessor, aparte lineaire voeding met ringkerntrafo) vrijwel geen instelmogelijkheden. Dat is prima voor de digibeten onder ons ("Sense and simplicity" oftewel de gemiddelde klant is te dom om onze spullen te begrijpen), maar afgezien van 5 standen in de beeldoptimalisatie (optimaal, documentaire, animatie, internetvideo en geen optimalisatie) valt er niks aan de videoprocessing te doen. Verder zit er wel een ethernetpoort op, maar die kan niets anders dan BD-Live content ophalen, Philips heeft niet de moeite genomen om DLNA-achtige functionaliteiten toe te voegen, laat staan ondersteuning voor wireless LAN. Wederom: jammer.

Geluid krijgt een 7, niet omdat de audiokwaliteit an sich niet goed is (integendeel), maar omdat het loopwerk van de speler lawaai maakt en niet de ventilator zoals elders wordt beweerd. Het lijkt net alsof er in de verte continu een goederentrein voorbij dendert, wat je overigens alleen in stille passages echt opmerkt. Jammer hoor, dat had ik niet verwacht voor een speler in die prijsklasse.

Afwerking en vormgeving van dit apparaat staan op een zeer hoog niveau. Geen plastic maar dik metaal. Er zit maar 1 drukknop op (aan/uit). Play, pause, en eject zijn aanraaktoetsen. Prachtige blauwe verlichting onder het apparaat gaat aan in de pauzestand, gaat uit als de film start. Ik moet het apparaat nog een ereplaatsje geven, het mag zeker gezien worden in m'n huiskamer.

Wat ook opgemerkt mag worden: deze speler kan voor wat betreft DVD's eenvoudig regiovrij gemaakt worden.

R.M. van Beek 15-06-2010

Prima Blu-Ray speler.
Ik heb hem al wat maanden.
Geluid prima vooral via analoge uitgang. Klinkt beter dan digital out via de surround versterker.
Vooral BD met DTS HD bijv het concert vanMika fantastich. Speelt alles snel en goed. Prima beeld via RGB.
Upgraden gaat er snel en goed.
Geluid ventilator een beetje hard. Uit een duitse test kwam hij heel goed.

tonkmen 17-03-2010

Deze blue ray speler nu een paar weken in bezit en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik gebruik deze speler in combinatie met een Arcam AVR 600 receiver en vind persoonlijk de dac's van de Philips beter dan de Arcam. Gebruik deze speler dan ook zowel voor cd's afspelen (via analoge aansluiting) alsmede voor het afspelen van dvd's / blue ray's (hdmi). Ten opzichte van de ps3 zowel qua beeld als geluid een klasse beter. De prijs/kwaliteit verhouding van deze speler is echt ongelooflijk. Zeer tevreden!

tokosoko 13-03-2010

Een paar maanden in huis en een geweldige speler. Beeld Blue-ray super en oude DVD's zien er stukken frisser uit. Ook op audio gebied zeer tevreden, helder en sprankelend geluid. Gebruik hem nu als hoofd CD en mp3 speler. Vormgeving zeer strak en het geheel voelt degelijk aan. Niks op aan te merken dan, jazeker toch wat te wensen over. Het loopwerk /ventilator zou stiller mogen. Bij stille passages hoor je een zacht suis geluid, echter niet hinderlijk wel waarneembaar.
De display info is erg karig, geen info over de muziek stukken. En de HDMI aansluiting verliest zijn connectie als je aan de kabel zit. M.a.w echt Philips, briljant in technologie maar in afwerking laten ze altijd steekjes vallen.

loup 20-02-2010

Na 3 maanden in gebruik, hierbij mijn ervaringen.

Blueray: zeer goed beeld en geluid (geluid via Analoge audio-uitgang (7.1-kanaals) naar versterker).

Dvd: super beeld en geluid (In de films van ‘Saving Private Ryan en Robin Hood van K. Costner is bijna alle beeldruis weggepoest, terwijl beeld scherp blijft!).
Als je bij instellingen beeld zet op 21:9 bij een 16:9 scherm, dan kan je ook de ondertitels naar boven of beneden verplaatsen. Dit werkt niet bij blueray helaas.

Xivd: goed beeld en geluid incl aparte ondertitels

MKV: goed beeld en geluid incl aparte ondertitels (bestanden niet groter dan 4 gb getest, meestal HD-series)

CD-audio: goed geluid (aansluiting via analoog links/rechts)

Opstarttijd: speler zeer snel, bluerays ongeveer 20 seconden en dvd ongeveer 10 seconden)
Wel tijdens opstarten van speler hoor je iets gezoem of klikjes, tijdens het afspelen van muziek of films hoor je dit niet (geluid uitgezet).

Tips: door de Qdeo Kyoto-G2- processor in de speler heb ik de beeldverbeteraar-programma’s in mijn tv (philips 37 inch 9732d) uit gezet. Anders hierdoor dubbel bewerking, kan nadelig zijn voor resultaat.

Harde schijven groter dan 160gb worden wel ondersteund, ik heb een medion 2,5 inch schijf 320gb werkend. Let op: is alleen fat-32 en bij 2.5 inch wel aparte usb-stroom adaptor bij nemen.

spj.laluce 15-02-2010

I have to use English, because my Dutch is not that perfect.
This regards the top of the line, Philips 9500 player.
While the video picture is very clear and sharp in imaging, the big disappointment is that the unit is too noisy - they use a cheap fan to cool the box from the inside, reminiscent of a cheap "Karioki" Oriental amplifier. Philips should take notice that at the age of Blu-ray and Blu-ray music discs this is un-acceptable. Also the sound quality is not in a class of their 7300 model which has one of the best sound ability to a degree that it can replace many professional CD players, no doubts, but this top of the line deserve a re-design. As it is now, it fall flat on its face. Bad.

alphaenigma 20-12-2009

Na lang zoeken eindelijke een speler gevonden die zowel voor Blu-ray, DVD als CD goede specificaties heeft. Op papier zeer indrukwekkend (Qdeo, Burr Brown, ringtrafo) de praktijk is qua prijs / kwaliteit prima in orde. Na een zeer korte inleestijd echt genieten van Blu-ray in alle digitale toonformaten, DVD's zijn als herboren en CD's klinken sprankelend met een zeer open stereobeeld. Geen storende geluiden van binnenwerk, loopt niet warm en koelventilator is onhoorbaar. Verschil in beeld en geluidskwaliteit met een PS3 is ook voor mensen die niet zo kritisch zijn duidelijk waarneembaar. Originele vormgeving; fraaie welvingen, een geborstelde aluminium buitenzijde met degelijke staanders en een centrale lade. Verbeterpunten? Jazeker! Afstandsbediening is Philips onwaardig: goedkoop kunststof met taalfout (bouns i.p.v. bonus). Slordig! Aansluiting aluminium aan beide zijden niet geheel passend (ongeveer 1 mm speling). Display links geplaatst met weinig info en grove letters. Geen video equalizer maar keuze uit instellingen afgestemd op beeldmateriaal. USB aansluiting ondersteund geen NFTS van Microsoft zodat alleen externe schijven of sticks met FAT formattering kunnen worden aangesloten. Mogelijk dat toekomstige firmware upgrades hier nog iets kunnen betekenen. Apparaat is trouwens iets breder dan normale 43 cm apparatuur, oppassen dus in een rack o.i.d. Al met al een echte Philips: technisch gezien geniaal met een paar kleine verbeterpunten voor een scherpe prijs !