De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony UBP-X800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Gijs Bulthuis 11-04-2019

Geweldige 4K speler van Sony

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Onder het mom ''less is more'' ziet deze 4K speler er stijlvol en chique uit.
Mooi gecombineerd met mijn Sony 4K tv.

De 4K blurays die ik afspeel worden fantastisch weergegeven. Prachtige kleuren en reguliere blurays worden geupscaled.
Het menu en de interface zijn prima.
Voor mij persoonlijk mijn beste aankoop van afgelopen jaar en brengt film kijken naar een veel hoger niveau!

Pluspunten

• Uitstraling

Weij 15-03-2018

4k prachtig, blu-ray minder

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Sinds 2 weken de eigenaar. Kwam van de Ps3 af en wilde een stap maken. Bediening is niet lastig en loopt vlot. Gebruik van usb stick voor mij belangrijk, dit zonder problemen. 4k films aangeschaft is ook prachtig, maar ook nog in bezit van 'oude' blu-ray's. Deze speelt de speler bijna allemaal af op SDR. (?) Het lijkt wel of ik naar een oude dvd zit te kijken. Opties lijken goed te staan. Upscraling lijkt dus niet te werken op de grote nieuwe tv van me. Waarschijnlijk is de tv te groot of ik doe iets fout. Bij tips houd ik me aanbevolen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • 4k is prachtig

Minpunten

• twijfel over 4k upscraling

whoopy123 30-08-2017

Sony ubp-x800

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Deze Blueray player geeft zeer goed beeld en geluid, als je dit ziet en hoort wil je geen mediaplayer meer.
Smart functies zoals youtube werkt ook in 4k, maar netflix geeft geen 4k weer, dan krijg ik de melding geen ondersteuning HDCP2.2 maar dat zoek ik nog uit.
De blueray start snel op en uhd films zijn zeer mooi en geluid is gedetailleerd.
De afstandbediening werk prettig en voelt stevig aan.
Ik heb de player via een moderne receiver aangesloten naar tv via ARC en dat werkt goed.

Pluspunten

• Beeld
  • geluid
  • bediening

Nardie 29-05-2017

Prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Deze speler aangeschaft ter vervanging van een oudere Blue-ray speler. Ik was verrast door de enorme verbeteringen in beeldkwaliteit. De bijgeleverde film Inferno met prachtige beelden van Florence geeft al direct een mooie indruk van de kwaliteit.
Ook oudere DVD's of Blue-rays lijken beter beeld te hebben.
Groot voordeel is, dat deze speler eigenlijk alles kan afspelen. Een paar oude SACD schijven kunnen nu ook weer worden afgespeeld.
Als je over een aparte A/V versterker beschikt, dan kun je hiervoor gebruik maken van een tweede HDMI uitgang. Geluid wordt dan perfect weergegeven. Merk ook op, dat weergave van Netflix beter is dan via welk andere streaming (TV, tablet, telefoon). Dit geld ook voor het geluid. Dat is namelijk echt digitaal 5.1 en geen stereo, dat moet worden omgezet.

Enkele minpuntjes. Af en toe liep de software vast, waardoor je een herstart moet uitvoeren. Er Er is geen dislay op de speler zelf. Je moet hiervoor altijd de TV gebruiken. De USB aansluiting is achter een plastic klepje weggewerkt. Dit klepje ziet er niet echt degelijk uit.

Uitgezonderd het klepje voelt de speler heel degelijk aan.

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Zeer goed geluid
  • Eenvoudig in gebruik
  • Speelt alles af; ook SACD
  • 2 HDMI uitgangen

Minpunten

• Software loopt soms vast
  • Geen display op de speler
  • Zwak klepje voor de USB aansluiting

whoopy123 20-07-2017

Hallo, is het mogelijk om via usbstick of harddisk bvb films in div. containers af te spelen, om als mediaplayer te gebruiken.
vgr Henk

John van Mourik 22-05-2017

Klein krachtpatsertje

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Deze toch wel kleine speler doet zijn werk met groot gemak.
De bijgeleverde 4k bluray speeld geweldig mooi af op mijn LG-Oled.
Nu pas kan ik zien wat ik heb gemist, elke porie, elk haartje word haarscherp weer gegeven.
De speler is echt plug and play, menu settings zijn erg gemakkelijk en voor je het weet zit je op de bank met een zak schips.
Het volledige bioscoop gevoel is hier aanwezig.
Mede ook doordat deze speler er een perfect stukje geluid uit weet te persen.
Dolby 7.1 met 4K beeld, je voelt je in de film getrokken.
Uiteraard zijn er ook kleine min puntjes, de speler heeft geen display, het power ledje is groen.....blauw zou strakker zijn....
En de usb aansluiting zit achter een iel plastic dekseltje waarvan ik denk dat het heel gauw los komt te zitten...
Nee erg robust is dit niet gemaakt, maar daar in tegen, beeld en geluid zijn heel erg goed.
En daarvoor kopen we deze speler toch dus van mij een dikke 8

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Geluids kwaliteit
  • Instel menu

Minpunten

• Geen display
  • Groen power led
  • Usb cover

Karen Roza 22-05-2017

Supermachine die meer kan dan DVD's afspelen

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Sinds 2 weken in het bezit van de Sony UBP X800 Blu ray dvd speler. Sinds dat we in het bezit zijn van onze soundbar wilden wij ook een nieuwe DVD speler, een dvd speler die naar wij hoopten net zo'n grote stap in beeldkwaliteit zou gaan maken als de soundbar met het geluid deed.
Deze hoop en verwachting is meer dan goed uitgekomen.
Allereerst de installatie, die ging echt moeiteloos, letterlijk plug en play een dvd, een kind kan de was doen alles gedaan zonder gebruiksaanwijzing. Vervolgens de andere mogelijkheden die het apparaat bezit voor een deel zonder gebruiksaanwijzing gedaan en een deel met. Prima te doen zonder moeilijke niet te begrijpen dingen.
Dan natuurlijk waar het ons om ging, we hebben eerst een blu ray dvd bekeken, de beeldkwaliteit die is in één woord FANTASTISCH.
Vooral de scenes die zich buiten afspelen en die met uitzicht bijvoorbeeld een stad zijn, haar scherp, mooi helder en natuurgetrouwe kleuren.
Verder valt op dat je details heel scherp ziet, bijvoorbeeld een muur waar mos op zit, de structuur is dan goed scherp zichtbaar.
Daarna waren we nieuwsgierig of ook een "gewone reguliere dvd" beter in beeldkwaliteit zou zijn.
Ook deze was duidelijk scherper en helderder dan in onze oude dvd.
Nadat we het standaard werk hadden gedaan bekeken waarvoor we hem hebben aangeschaft zijn we op onderzoek gegegaan wat er nog meer mogelijk is.
Wat prettig is, is dat er een knop voor Netflix op zit die kan je dan via de speler bekijken.
Verder kan je spottify erop zetten en kan je youtube filmpjes en dergelijke via het app menu gebruiken.
Tevens kan je de speler gebruiken om middels blue tooth met je mobiele apparatuur te verbinden en op die manier bijv. foto's te bekijken.
Allemaal leuke gadgets die je als je ervan houdt zeker gaat gebruiken.
Wij zullen de speler vooral gaan gebruiken om DVD's mee te gaan bekijken en om Netflix te bekijken.
Als laatste is het een mooi plat slank apparaat zonder te veel toeters en bellen erop ziet er design uit.
Samengevat vinden wij deze DVD Blu Ray speler echt een aanrader, hij is niet goedkoop maar het geld dubbel en dwars waard.

Hans 22-05-2017

sony UBP-X800

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Sinds 1 week deze mooie BlueRay speler in gebruik. Hij is aangesloten, HDMI kabel helaas niet aanwezig, op mijn Epson EH-TW6600 Beamer. Een ware bioscoop ervaring met mijn passende audioinstallatie. Ook via mijn hardeschijf aangesloten op de BlueRay speler prachtige en spannende films afspelen in 3D format. Nog te vermelden dat via Wifi de wereld onder handbereik is!
ik zal deze zeker aanbevelen bij mijn vrienden en kennissen.

Pluspunten

• plug And play
  • makkelijk te bedienen
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• prijs

DairyBeat 19-04-2017

'Alleskunner'

Gebruikt:
TV: Sony-KD-65S9005B.
Receiver: Yamaha RX-A3010.
HDMI: Audioquest Pearl, 4K, 18Gbs.

Het is toch wel spectaculair wat een 4K mediaspeler tegenwoordig allemaal kan in vergelijk met het begin van het 'CD tijdperk'; ook qua prijs!

Mijn eerste, simpele, CD speler kostte mij in 1983 fl. 2.000,00 en voor dat geld kon die alléén maar dat, een CD afspelen. Deze nieuwe Sony 4K speler kan heel veel formats afspelen, maar kost ín fl. 'slechts' 878,00, en dat ook nog zoveel jaren later!

Het beeld dat die op mijn 4K TV tevoorschijn tovert met de bijgeleverde 4K BluRay DVD is verbluffend goed te noemen, en dat doet die tevens via 'Upscaling' met een 'gewone' BluRay DVD. Ook het bijbehorende geluid wordt zeer dynamisch via mijn receiver weergegeven.

Één 'minpuntje' wil ik toch wel vermelden.
Beeld en geluid kunnen gelijktijdig via 1 HDMI kabel, of gescheiden via 2 kabels worden weergegeven; is natuurlijk ook een pluspunt...!
Mijn vrouw wil echter beeld én geluid, gelijktijdig, via de TV weergegeven hebben, maar ik wil dat gescheiden, via de TV en de receiver. Indien ik echter beide HDMI outputs van de speler heb verbonden met de TV en de receiver, dan geeft de TV enkel beeld zonder geluid, ondanks dat de receiver uitstaat en de instelling van de 4K speler op 'Auto' staat. Koppel ik echter de HDMI Out-2 kabel van de receiver af, dan is er tevens ook geluidweergave via de TV.
Of dat nu aan mijn, niet, 4K receiver ligt, of dat dit zo hoort, kon ook Sony mij niet echt veel wijzer maken...

Deze mediaspeler is nu ook mijn SACD en CD speler geworden. De eerste kan enkel via HDMI, weergegeven worden en de 2e via HDMI en/of digitale Coax.
Ik laat beiden echter enkel via HDMI weergeven, want de Coax weergave is toch een stuk minder; of er een 'gordijn voorzit'!
Zet dan wel in de Audio instelling van de speler 'DTS Neo:6' Uit, dat doet eventueel mijn receiver wel, en 'DSEE HX' Aan. De Audio weergave wordt dan met een hogere én verbeterde goed hoorbare resolutie weergegeven!

Pluspunten

• Zeer goede beeldweergave.
  • Zeer goede geluidsweergave: DVD, SACD en CD.

Minpunten

• Onduidelijke scheiding Beeld en Geluid.

Dennis 18-04-2017

Grote stap vooruit

Geschreven voor: Sony UBP-X800

Kon niet wachten. Deze speler is nog maar net op de markt, dus zijn er nog maar weinig ervaringen/reviews beschikbaar. Door de combi met de 4K UHD blu ray van Inferno ben ik dan toch overstag gegaan. Afgelopen weekend meerdere films gekeken in 4K formaat. Naast de 4K UHD blu ray van Inferno ook Deadpool. Voor mij is het resultaat echt spectaculair. De gedetailleerdheid van het beeld, maar met name de toepassing van HDR maakt het echte verschil. Het bereik van donker naar (heel) licht, ook in één en dezelfde scene is fantastisch en voor mij toch echt wel een grote stap omhoog in de beleving t.o.v. blu ray. Let wel op de juiste instellingen op je TV: een kleine aanpassing in de instellingen (m.n. helderheid) heeft snel een groot effect op de kwaliteit van het beeld. Sony is verder overzichtelijk en 'plug and play', voelt robuust en werkt foutloos.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is spectaculair
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Beeldkwaliteit sterk afhankelijk van instellingen