Sony UHPH1B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony UHPH1B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alkmaarder 24-11-2017

Speelt cd's niet goed af

Geschreven voor: Sony UHPH1B

Ik ben muziekliefhebber en zocht een kwalitatief goede speler die cd's, sacd's, dvd's, blue rays en USB's goed weergeeft. Deze speler zou dat in theorie moeten kunnen. Maar helaas...

1 Deze speler slaat bij cd's steeds over en dit ligt niet aan de cd's.
2 Deze speler geeft geen 5.1 kanalen weer bij SACD's die dat wel meerkanaals weergeven.

De blue ray speler heb ik al 2 keer in aangeschaft. Eerst bij Media markt. Toen bleek dat de blue ray speler cd's niet goed weergaf (cd sloeg over) is de speler voor reparatie geretourneerd naar Sony. Dit duurde te lang en heb ik uiteindelijk mijn geld terug gekregen. Ik heb toen bij Otto dezelfde speler aangeschaft (want dacht dat er iets stuk was aan de 1e speler). Maar de 2e vertoond hetzelfde probleem; cd's slaan gewoon over, welke instelling ik ook verander. Daarnaast geeft de speler het geluid van SACD die meerkanaals zijn opgenomen niet weer in 5.1 . Ook al stel ik de output om meerkanaals in etc etc. Hij blijft het in 2 kanaals weergeven. Ik ben daarom zeer ontevreden met dit produkt.

Pluspunten

• Blue Ray's en dvd's worden prima weergegeven

Minpunten

• cd's slaan over
  • geen weergave meerkanaals SACD's

Fons Weijtens 05-10-2017

High end geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony UHPH1B

Ik wil nog even aanvullen op mijn eerdere review dat de geluidskwaliteit (ook de laagweergave!) alleen maar beter is geworden; de sony uhp had misschien wat "inspeeltijd" nodig. Ik heb mijn Samsung smart TV ook rechtstreeks aangesloten via de headphone uitgang op mijn versterker en het geluid is oké. De sony uhp h1 heb ik analoog aangesloten met dure Siltech G5 kabels op dezelfde versterker en het is net of je een gordijn opdoet. Detail, ruimte, plaatsing instrumenten, alles is er.

Pluspunten

• beeldkwaliteit is super
  • zeer veel instelmogelijkheden
  • bijna high end geluidsweergave

Minpunten

• helemaal niets
  • veel te goedkoop!

Fons53 15-06-2017

Net geen High End speler

Geschreven voor: Sony UHPH1B

Mijn Onkyo high end CD speler, C1-VL las geen cd's meer en mijn Sony blue ray speler recentelijk ook niet meer. Wat nu? Toen zag ik op internet de Sony UHP-H1. Wauw.....het geluid via cd en usb is werkelijk verbluffend (streaming heb ik nog niet geprobeerd); in het hoog misschien nog beter dan mijn CD speler van 1.000 euro alleen het laag is minder diep maar dit kan ik bijregelen. De beeld kwaliteit is superieur via mijn Samsung 100hz TV. Dus met deze Sony heb ik twee vliegen in een klap. Voor het geld een beeld- en geluid wonder!!

Pluspunten

• high resolution audio
  • uitmuntende beeld kwaliteit
  • prijs/kwaliteit is een dikke 10

Minpunten

• laag weergave cd/usb kan iets beter
  • verder niets kunnen vinden....