Cambridge Audio Cxu

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cambridge Audio Cxu op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Peter J. 15-12-2016

Deze speler doet 100 % wat hij moet doen

Geschreven voor: Cambridge Audio Cxu

Adembenemende beeld- en geluidskwaliteit van Blu-rays en DVD's worden opgeschaald naar 4K/ultra HD. CD's klinken mooi, scherp en helder als nooit tevoren. Zeer gedetailleerde weergave.
Razendsnelle laadtijd van elke disc. Ik heb hem sinds een dikke week en ben er zeer tevreden over.

Pluspunten

• beeld en geluidskwaliteit
  • snelle laadtijd
  • eenvoudige bediening
  • beeld is naar eigen smaak in te stellen
  • prachtige D/A converter

Minpunten

• niet goedkoop

Sjon 15-08-2016

Ideale digitale bron

Geschreven voor: Cambridge Audio Cxu

Aangeschaft als vervanging van mijn losse CD, DAC en blu-ray speler.

Pluspunten zijn:
*waanzinnig mooi en natuurlijk geluid via de analoge uitgang. Zelfs bij normaal volume is de weergave indrukwekkend. Vloeiend, ruimtelijk, detailrijk en een enorm dynamisch bereik. Bij hele zachte passages is alles zeer goed te volgen. Geen ervaring met de geluidsweergave via de HDMI-aansluiting. Mijn voorversterker is hier niet geschikt voor.
Mijn beleving van het geluid geldt voor alle soorten bronnen: CD's, SACD (2 en meer kanalen), HDCD-CD's en de DAC (gebruik ik voor weergave van muziek op mijn IPOD).
*Beeld is goed (ik was al heel goed gewend). De resolutie van mijn scherm (720P) is te beperkt om weer te geven wat de blu-ray speler kan zien.
*weergeven van foto's, video en muziek vanaf het netwerk werkt eenvoudig. Kwaliteit is goed. Bediening zonder app is ouderwets en omslachtig.

Verbeterpunten zijn:
* meer dan 1 aansluitingen aan de achterkant voor HDMI en optisch/coax;
* weergave van SACD's mogelijk zonder dat de TV (via HDMI uit) aan moet staan;
* surround/stereo instellen ook via toetsenbord mogelijk;
* speciale app voor gebruik netwerkfuncties

Pluspunten

• indrukwekkend geluid
  • goed beeld
  • universele digitale bron

Minpunten

• gebruikersgemak netwerk
  • aantal functies op AB

Sjon 03-12-2016

Update: afspelen van SACD's is mogelijk zonder dat de TV aanstaat. Bleek een kwestie van instellen. Uitstekend ondersteund door de Helpdesk van Cambridge.
Nu ook in het bezit van de receiver (CXR200) van Cambridge. Ook een aanrader. De CXU analoog met de CXR verbonden. In mijn oren klinken de DAC's van de CXU beter.