Sony BDP-S6500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDP-S6500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Frans van Helvoort 10-05-2017

update voor review 20-01

Geschreven voor: Sony BDP-S6500

Nu een tijdje in bedrijf. Nog steeds een vette 10! Heerlijk apparaat. Doet gewoon wat ie moet doen. Had hiervoor een Chinees ding wat steeds haperde en bleef hangen. Deze komt natuurlijk ook uit China, maar wel gemaakt volgens de kwaliteits eisen van Sony!

Frans van Helvoort 20-01-2017

Prachtige allround media blu ray speler

Geschreven voor: Sony BDP-S6500

Zelfs voor een digibeet een zeer simpele installatie. Goed overzichtelijk menu, zeer eenvoudig te linken aan de wifi met toegang tot internet. Speelt allerlei formaten af. Heb er eigen gebrande dvd's in geladen. Zeer snelle werking. Harde schijf van 2 TB wordt meteen herkend. Alle bestanden worden gezien en verwerkt. Muziek, foto, films, het hele scala wordt moeiteloos gespeeld. Wat een verbetering t.o.v. de oude speler. Zeer snelle werking.

Pluspunten

• snelle laadtijd
  • overzichtelijk menu
  • simpele installatie
  • prachtig beeld

Minpunten

• Geen!

Frans van Helvoort 28-08-2017

Nu een half jaar in bezit en de review hierboven is nog helemaal passend. Gewoon goed!

Steven 04-07-2016

Mooie compacte blu-ray speler met goede specificaties

Geschreven voor: Sony BDP-S6500

Wij hebben ook een Sony tv dus vandaar ook de keuze voor deze Sony blu-ray. Het is een mooi compact ontwerp en hij heeft veel mogelijkheden. Beeld en geluid is super en handig is ook de WiFi verbinding en app mogelijkheden (oa Netflix).

RdB 06-05-2016

Veel waar voor je geld

Geschreven voor: Sony BDP-S6500

Sinds 2 weken heb ik deze Sony Blu-ray speler nu in huis en het is werkelijk een heerlijk apparaat. Ik heb deze gekocht samen met een Samsung 4K smart tv en Samsung soundbar. Logischerwijs zou ik dan ook een Samsung speler hebben gekocht en zij hebben ook een soortgelijke speler met min of meer dezelfde mogelijkheden tegen dezelfde prijs in de aanbieding. Echter vanuit verschillende kanalen kwam het advies toch voor deze BDP-S6500 te kiezen. Met name vanwege de geluidskwaliteit die bij deze Sony beter is dan bij de Samsung tegenhanger.

En dat geluid is ontegenzeggelijk fantastisch, al kan ik over de andere speler niet oordelen natuurlijk. Omdat de speler ook nog eens over 4K upscaling beschikt, worden de beelden van mijn Blu-rays en dvd's ook nog eens naar UHD kwaliteit opgepimpt. Over met name de beeldkwaliteit van mijn dvd's ben ik onder de indruk. Zelfs deze worden haarscherp weergegeven, bijna Blu-ray kwaliteit. Ik had al een wat oudere Philips Blu-ray speler maar het verschil met mijn nieuwe Sony is toch wel groot.

Daarnaast zijn de ingebouwde wifi, apps etc. wel handig al heb ik al deze functies ook op mijn tv. De bediening is een fluitje van een cent als ook de installatie van de speler. Hij laadt snel de discs in en doet dat op een geruisloze manier. De RC laat zich intuïtief bedienen en ligt door het handige, kleine formaat lekker in de hand. Qua vormgeving moest ik wel even wennen omdat de speler vrij klein is maar ik moet zeggen dat het wel goed staat dat kleine apparaat. Hij voelt degelijk aan als je deze uit de doos haalt, niet te licht.

Enige minpuntje is dat er geen display op zit. Je kunt dus niet zien hoe lang je onderweg bent in een film of bij welk nummer je op je cd bent. Dit moet je echt op je tv scherm bekijken via de "display" button op je RC maar dat is dan ook het enige. Onoverkomelijk vind ik het in elk geval niet, hoogstens wat onhandig.

Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat ik voor de zeer gunstige prijs die ik heb betaald, een zeer goede Blu-ray speler in huis heb gehaald waar ik de komende jaren veel plezier aan zal beleven.