Tefal Freshboost blender - BL181D - Reviews

Inhoud mengbeker
0,6 liter
Fabrikant kleur(en)
zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Freshboost blender - BL181D op Kieskeurig.nl.

Erikdekoe 07-01-2019

Fresh smoothie maker

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik heb dit product nu ongeveer een maand. En hij bevalt nog steeds goed.

Hij is niet heel groot en ziet er strak uit. Ook de werking van de blender valt niet tegen. Van fruit smoothies maken tot ijs crushen doet de blender het met gemak.
En wat helemaal handig is, is het omtoveren van blenderkom naar drink beker. Dit scheelt weer omgieten.

Ook door de vacuum mogelijkheid blijven je smoothies langer goed. Dit is handig omdat ik meestal teveel maak voor 1 keer. En normaal de 2de hoeveelheid weg kan gooien. Maar dat hoeft nu niet meer.

Wat dan wel weer het nadeel is. Dat is dat er geen gebruiks handleiding bij zit. Maar dit is voor mijn generatie niet zo probleem omdat het internet er vol mee staat.

Pluspunten

• Verser door vacuum
  • Drinkbeker

Minpunten

• Handleiding

Simo 20-12-2018

Mooie machine lastig schoonmaken

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

We hebben deze blender nu 2 weken. Qua werking is hij top. Ijs fijnmalen, smoothies of shakes deze machine krijgt alles snel voor elkaar.
Ook de vacuümfunctie is handig voor onderweg of een shake een dag eerder klaar te maken.
Een groot nadeel is het schoonmaken. De helft kan in de vaatwasser en andere helft moet met handwas. Begrijpelijk qua onderdelen maar toch lastig. Zodra je net iets teveel fruit of andere ingrediënten in de beker plaatst komt het er via het ventiel uit. Deze is dan weer lastig schoonmaken. Ook moet je perse beide bekers gebruiken ivm beveiliging.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Snel klaar
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Onhandig in gebruik

MelissaSchut 17-12-2018

Strak vormgegeven blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

De blender is strak vormgegeven en neemt weinig ruimte in beslag.
Het apparaat is erg degelijk en ziet er goed stevig uit. Knop werkt ook erg goed.
Er zitten vier verschillende functies op het apparaat, ijs crushen, blenden, vacuüm blenden en vacuüm. Het blenden gaat ontzettend makkelijk en snel. Tevens blijven de smoothies veel langer vers door middel van de vacuüm functie!
In het begin is het wel even kijken hoe je het apparaat in elkaar moet zetten. Er zit namelijk geen gebruiksaanwijzing bij. Maar als je het eenmaal door hebt is het super makkelijk.
Ik maak voornamelijk smoothies van fruit in de blender, alles blend hartstikke mooi en door de vacuüm optie blijven de smoothies heel mooi vers.
Ijs crushen gaat ook erg makkelijk, binnen no time kun je heerlijke cocktails maken van je gecrushte ijs.
Ik had wel verwacht dat alles in de vaatwasser zou kunnen, dit is echter niet het geval. Erg jammer, aangezien ik echt niet van afwassen houd!
Maar al met al is het een fijn en makkelijk apparaat dat je er zo even bij pakt en makkelijk te gebruiken is.

Pluspunten

• Strak vormgegeven
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing
  • Sommige onderdelen kunnen niet in de vaatwasser

EllenD1983 17-12-2018

Geen fijn apparaat

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik was in eerste instantie erg enthousiast over het feit dat er 2 bekers bij zitten die je gelijk als drinkbekers kan gebruiken. Maar meteen bij het uittesten was het mij niet meteen helemaal duidelijk hoe ik het apparaat kon gebruiken. Ik kreeg wel de bekers erop en het blenderen lukte ook, maar toen ik de dop met de messen van de beker af wilde draaien, lukte dit voor geen meter, er was geen beweging in te krijgen! Dus nog een keer de beschrijving bekeken en de stappen gevolgd, toen zag ik dat het schuifje omgezet moest worden van het vacuüm zuigen. Toen ik dat gedaan had en het apparaat weer aanzetten, begon deze meteen aan alle kanten te lekken, alles zat eronder! Hierna kon ik wel de dop openmaken, maar dit kostte nog steeds erg veel moeite. Ik heb weinig kracht in mijn handen, dus dit is niet aan te raden voor mensen zoals mij. De 2e keer heb ik de beker maar voor 3/4 vol gedaan, omdat ik dacht dat hij misschien te vol zat de eerste keer, maar ook nu lekker jij aan alle kanten en kon ik nogmaals alles schoonmaken! Ik heb daarna echt wel genoten van mijn smoothie, maar kon nou niet zeggen dat het anders smaakte als wanneer ik het met een gewone blender maak. Ook schoot de rubberen ring van de beker steeds los, daardoor hij tussen de messen is gekomen en gescheurd is, dit vond ik ook een groot minpunt. Dus voor mij werkt dit apparaat zeker niet een zak ik het ook niet aan anderen adviseren!

Pluspunten

• Handig dat er meteen 2 drinkbekers bij zitten

Minpunten

• Rubberen ring schiet los en komt tussen de messen
  • Hij lekt gigantisch
  • Dop erg moeilijk open te maken
  • Beschrijving voor mij niet duidelijk genoeg

FayMandy 16-12-2018

Klein maar super krachtig!

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Het eerste dat opviel aan de Tefal Freshboost BL181D was het compacte, maar erg mooie design. Super mooi, en doordat de machine compact is kan ze mooi op t aanrecht blijven staan, ideaal! Beperkte functies, maar precies genoeg voor waar de machine voor bedoeld is. Door de beperkte functies ook erg duidelijk voor gebruik, maar dit is ook wel nodig doordat de gebruiksaanwijzing zeer beperkt is. Een uitgebreidere beschrijving van functies en van het hoe en waarom van de vacuum functie is wel wenselijk. Geen showstopper, wel een klein nadeel. Verder voelt de machine heel degelijk, alle onderdelen zijn stevig en ook de bediening voelt kwalitatief goed aan. De Freshbooster is zeer krachtig en doet zijn werk uitstekend! Of het nu gaat om het maken van een smoothie of het crushen van ijs voor bijvoorbeeld een ijskoffie. De smoothies worden super smeuiig, zonder stukjes, echt heerlijk fluweelzacht! De smoothies zien er zelfs na een dag nog steeds vers uit, mooi van kleur! Dat maakt de smoothies extra aantrekkelijk; het oog wil immers ook wat. Nog 1 klein nadeel vind ik dat je niet tussendoor even makkelijk kan proeven. Al met al heeft de Tefal Freshbooster mijn verwachtingen overtroffen!

Pluspunten

• Krachtig
  • Degelijk
  • Klein
  • Snel
  • Mooi

Minpunten

• Zeer beknopte gebruiksaanwijzing
  • Geen recepten toegevoegd

Erwin.S 10-12-2018
  • Product gekregen

Robuuste blender, handig voor smoothies

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Oude onhandig grote blender was aan vervanging toe en werd eigenlijk alleen voor smoothies en ijscrushen gebruikt, daarom de Tefal Freshboost Vacuümblender gekregen
Hij is klein en dat is wel handig aangezien bij ons de keukenkastjes uitpuilen van keukengerei die je eigenlijk nooit gebruikt. De blender heeft meerdere functie’s, ik gebruik hem voor vacuüm blenden en ijs crushen. Er zit niet echt een handleiding bij, ik heb op youtube gekeken hoe ik m moest gebruiken, dit kan voor mensen die nog echt de handleiding lezen al gelijk een minpuntje zijn.. De vacuumblender doet waarvoor ik m heb aangeschaft, en superhandig dat ik savonds al mn smoothies kan maken zodat ik dat sochtends niet hoef te doen. Groot nadeel van de mengbekers en doppen.. Ze kunnen NIET in de vaatwasser. Nou draai ik mijn hand niet om voor een afwasje, maar ik vermeld t maar even. Wij gebruiken de blender ook voor ijscrushen (mojito) en dat doet ie ook prima.

Pluspunten

• Lekker klein
  • Vacuum functie

Minpunten

• Mengbekers niet vaatwasser bestendig
  • geen handleiding

Rieke 07-12-2018

Tefal Freshboost blender - BL181D

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

De Tefal Freshboost blender - BL181D. Wat ziet hij er mooi uit is mijn eerste gedachte. Hij is supercompact en neemt dus niet teveel ruimte in op het aanrecht en/of in een keukenkastje, heel fijn. Wat zit erbij, twee bekers en een blenderkop. De gebruiksaanwijzing, die is er wel maar er staat eigenlijk niets in, waardeloos, dat word uitvogelen. Na toch wel heel wat gedoe heb ik uitgevonden dat je in een can de bekers blend. Het andere stuk, ik noem hem
Maar even blenderkop, gaat eroverheen. Er zitten 4 functies op, blend, vacuumblend, vacuum en ice crush. Ik ga een smootiemaken, ingredienten erin (oja, ook geen receptenboekje, goole dus!) op het apparaat en blenden maar. Vacuumblend en ookbog maar eens vacuum. Super simpel en in 1,5 min. klaar, super! De kids nemen de smoothie mee naar school en ik naar mijn werk. Om 11 uur (gemaakt om 7:00) haal in mijn smootie uit de koelkast op mijn werk. Hij ziet er nog precies hetzefde uit! Het is een banana smoothie dus dat vind ik bijzonder! Hij smaakt alsof ik hem net heb staan maken! Heerlijk! Dat werkt dus echt, vacuum! Thuis kunnen de meeste onderdelen niet in de vaatwasser dat is dan weer jammer.
Conclusie; je moet even weten hoe hij werkt maar dan werkt hij prima en doet wat hij belooft! Ik heb op mijn werk (en de kids op school) na 4 uur een smoothie alsof ik hem net heb gemaakt, super!! Ik ben erg blij met dit product.

Pluspunten

• Vacuum werkt echt
  • Compact, neemt weinig ruimte in
  • Een heerlijk verse smoothie.

Minpunten

• Nagenoeg geen gebruiksaanwijzing
  • Geen receptenboekje
  • Meeste mag niet in de vaatwasser

Lidias 07-12-2018

Duur, onhandig, functioneerde niet goed

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Deze blender heeft hier een grondige test periode doorstaan. Helaas waren we al snel overtuigd dat we niet overtuigd waren. Dat begon al bij de gebruiksaanwijzing, deze is zo summier dat het even vogelen was voor we snapte hoe de verschillende functies precies in elkaar zaten. Je moet erg veel handelingen doen om het product van het begin tot het eind te gebruiken. Vooral als je de speciale vacuüm functie wil gebruiken wat toch hetgeen is waarvoor je dezelfde blender zou willen. Ingrediënten in de beker, mes in beker schroeven, beker op de kop op de juiste wijze in apparaat, vacuüm beker erover wat ook weer maar op 1 manier kan, schuifje lucht inlaat goed, knop aan, anderhalve minuut automatisch programma, alle stappen andersom herhalen met voor het mes eraf draaien het vacuüm er weer af halen. Erg omslachtig voor mijns inziens geen toegevoegde waarde van een halve minuut vacuüm blenden. Ook waren we nog hele stukken fruit achter gebleven na de automatische anderhalve minuut.

Helaas, geen aanrader. Wel weg leuk om te testen, dat wel.

Pluspunten

• Handige mee neem bekers
  • Vrij compact

Minpunten

• Blend niet alles
  • Erg omslachtig in gebruik
  • Matige gebruiksaanwijzing

L. Oppelaar 06-12-2018

Blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Mooi ogende blender, maakt weinig herrie tijdens t malen. Wordt gebruikt bij ons om smoothies te maken. De bekers zijn niet echt handzaam hiervoor, ook sluiten ze niet goed. Daar is nog wel eea aan te verbeteren. De extra dop voor over de beker vinden wij geen toegevoegde waarde hebben.

Pluspunten

• Maakt weinig herrie

Minpunten

• Grote bekers
  • Slechte afsluit i ng

Marrije 03-12-2018

Tefal blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Mooie compacte blender. Maakt snel een sapje of smoothie. Er zit geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Jammer dat niet alles in de vaatwasser kan.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • compact

Minpunten

• geen duidelijke gebruiksaanwijzing
  • maatbeker kan niet in vaatwasser

Nezje 02-12-2018

Wat een fijn apparaat

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Wat een fijn apparaat!!! Ik maar regelmatig smoothies voor mijn gezin maar helaas ging het niet lukken om in de avond de smoothie klaar te maken voor de dag erna. De smaak was echt een heel stuk minder dan wanneer je hem meteen opdrinkt.
En bij de Tefal Freshboost blender is de smaak de dag erna nog perfect.
Hij staat mooi op mijn aanrecht door het rvs en neemt niet veel ruimte in beslag.
Ik had eerst mijn twijfels over de stevigheid van de vacuumcap maar ik moet zeggen nu ik hem langer heb gebruikt deze toch goed is.
Wat minder is is dat de drinkopening erg klein is om de smoothie door te krijgen.
De functies zijn voor mij te veel omdat ik op dit moment alleen de blender gebruik...... maar de blender is perfect, hij maakt alles mooi glad en zonder stukjes er nog in.
Crushen van het ijs heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht hier niet zo veel problemen mee omdat de motor erg sterk is.
Ik wilde deze graag testen omdat ik me niet voor kon stellen dat dit zou kunnen werken.... maar echt waar het werkt heel erg goed vind ik

Pluspunten

• structuur
  • smaak
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• kleine drink opening van de beker
  • schoonmaken van de bekers

Silvia 28-11-2018

Krachtige blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Bij het uitpakken van de blender zagen we een mooi en compacte blender , geleverd met 2 mengbekers een meshouder en 2 drinktuitjes, wat het meenemen van een smoothie erg handig is Verder zoeker naar de gebruiksaanwijzing ?? hu nee zit er niet wel een papiertje over hoeveel fruit en dergelijke , en ow de mengbeker mogen niet in de vaatwasser ? das erg jammer .Dus zelf maar uitgezocht hoe hij werkt na wat geklooi is het gelukt, wauw wat een krachtige blender binnen no time was de smoothie klaar en goed gemengd . De volgende functie vacuüm blend er gaat over de mengbeker een andere beker dit is voor het vacuüm trekken van de mengbeker en een beveiliging als die er niet op zit dan doet de blender het niet . Eerst kijken hoe het palletje op de overzet beker moet staan en ja hij trekt alles vacuüm en als dat is gebeurd gaat ie blenden . om de overzet beker er af te halen moet je het palletje de andere kant op zetten en hij ontvlucht, het voordeel hier van is dat de zwaardere ingrediënten niet gaan zakken , soort van schiften ook niet na een nacht in de koelkast. En de vitaminen blijven langer door het vacuüm in het fruit en of groente . Ook de functie ijs crushen werkt goed door middel van pulsen , door zelf steeds op het knopje te drukken krijg je lekker fijn ijs en ook hier heeft deze blender geen moeite mee . Kortom een fijne blender die heerlijke smoothies maakt en zeker niet misstaat in de keuken

Pluspunten

• sterke blender
  • mooie design en compact
  • drinktuitjes die op de beker past

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing
  • mengbekers mogen niet in de vaatwasser

ReviewclubNL1991 28-11-2018

Consistentere smoothies

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik heb de Tefal Freshboost! (BL181D) vacuüm blender nu twee weken in gebruik. Ik heb er ondertussen meerdere smoothies mee gemaakt (fruit en groente) en ben erg tevreden over de vacuüm blender. Wat mij opvalt, in vergelijking met mijn normale blender, is dat het sap veel consistenter (fijner gemalen) is en dat het consistent blijft (de zware onderdelen zakken niet naar de bodem). Ik heb ook dezelfde smoothies gemaakt met normale en vacuüm blender op smaak vergeleken. De smaak verschilt niet, of in ieder geval ik kan geen verschil in smaak ontdekken. Het schijnt wel dat vitamines en mineralen meer in takt blijven met de vacuüm blender. Iets wat ik helaas niet kan testen, maar wat mij wel een gezond gevoel heeft omdat ik erin geloof.

Na twee weken werkt de Tefal Freshboost! (BL181D) vacuüm blender nog steeds vlekkeloos. Het is niet per se een mooi design, maar ziet er uit als een gewone doorsnee blender. Voordeel is wel dat de blender niet veel ruimte in beslag neemt op het aanrecht. Nadeel is dat de drinkbeker niet in de vaatwasser kan. Ik hou echt niet van afwassen.

Ik zou deze blender aanraden, omdat het meer doet dan een gewone blender. Vanuit dat oogpunt vind ik de prijs kwaliteit ook een pluspunt.

Pluspunten

• Consistente smoothies
  • Neemt niet veel ruimte in beslag

Minpunten

• Drinkbeker kan niet in vaatwasser
  • Doorsnee design

Essie0411 26-11-2018

Snel, gezond én lekker!

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik heb voor dit produkt gekozen omdat ik graag wat bewuster met mijn voeding bezig wil zijn. Meteen na de levering van dit apparaat ben ik dan ook aan het experimenteren geslagen met diverse gezonde ingrediënten. Helaas was de gebruiksaanwijzing niet helemaal duidelijk en erg summier, dus ik moest even uitvissen wat de juiste gebruikswijze was. Apparaat werkt prima, zelfs ijsblokjes en harde groenten (zoals wortels) gaan moeiteloos; een aanrader dus voor iemand die snel, gezonde en lekkere smoothies wil maken!

Pluspunten

• Goede motor
  • Snel
  • Mooie egale massa

Minpunten

• Onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • afdekdop gaat te makkelijk open

Saskia Manenschijn 23-11-2018

Lekkere smoothies

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik mag dit product testen. Super lekkere smoothies mee gemaakt. Snel en degelijk materiaal. Wel wat aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Prima formaat
  • Stevig materiaal
  • Geluidsniveau is acceptabel
  • Snel klaar

Minpunten

• Prijzig
  • Geen voorbeeld boekjes met verschillende smoothie

Don13 23-11-2018

Mooie blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Mooie blender met goed design!
Blend de smoothie’s mooi glad. En dankzij het vacuüm blenden blijft de kleur van de smoothie echt heel lang goed! De twee drinkbekers zijn ook fijn

• Drinkbekers

Minpunten

• Niet alles kan in de vaatwasser

Alia 23-11-2018

Fijne blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Heb nu iets langer dan een week de freshboost blender van Tefal.De uiterlijk van de blender is mooi en verdient zeker een mooi plekje in de keuken. Verder is de Freshboost makkelijk op te bergen.
Wat ik minder handig vind is de grote beker die over de kleine heen moet om de lucht eruit te halen.
Ik heb hem 2 keer uitgeprobeerd en 2 keer is hij gaan lekken tot aan het onder stuk, plus punt is dat hij heel snel blend en de smaken zijn goed te proeven bij meteen gebruik. Wat de handleiding betreft vind ik die helaas erg onduidelijk had liever tekst bij de plaatjes met uitleg zodat ik zeker weet dat ik de Freshboost goed gebruik.

Pluspunten

• Mooi Desing
  • Handig op te bergen

Minpunten

• Geen duidelijke handleiding
  • Lekt

Tsarah 21-11-2018

Echt verschil met gewone blender

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik heb dit product getest.
In principe is het een mooi apparaat. Werkt vlug en minder lawaaierig dan gewone blenders.
De functie is echt zoals te zien in de reclame, kleur, geur en homogeniteit van de smoothie blijft echt prachtig. Ik heb het getest met en zonder vacuum functie. Met de vacuum functie is het verschil overduidelijk. De prijs vind ik desalniettemin een beetje aan de hoge kant want er zijn ook wat minpunten. Niet alle vies geworden onderdelen mogen in de vaatwasser. Het is ontzettend wennen om met dit apparaat te werken. In de reclame ziet het er simpel uit maar het wordt algauw een lekkende bende als je het niet goed doet. Verder vind ik het soms super zwaar om de deksel met messen eraf te schroeven. Voordat je de kan losschroeft moet je echt meerdere keren de knop, die de lucht eruit laat, omzetten, zodat de vacuum weg is. En zelfs dan nog is het soms nog zwaar.
Verder is het voor een gezin van 5 handiger om 1 grote kan te hebben. De kleinere kannen zijn wel perfect voor meenemen!

Pluspunten

• Kleur, geur, smaak en consistentie echt beter
  • Snel
  • Weinig geluid

Minpunten

• Onhandig in gebruik
  • Jammer van de kleine kannen
  • Duur

Mirte 20-11-2018

perfect!

Geschreven voor: Tefal Freshboost blender - BL181D

Ik hou ervan om smoothies te maken en te drinken. Binnen no time heb ik op deze manier genoeg groenten en fruit binnen gekregen. Ik sport veel en vind eiwitshakes eigenlijk niet lekker. Tenzij ik ze mix met (bevroren) fruit. Heerlijk!
Mijn blender draaide dus overuren en het was dan ook niet gek dat deze het begon te begeven.

In mijn zoektoch naar een nieuwe blender sprak de tefal me erg aan. Door zijn vacuüm functie zou ik nog makkelijker smoothies kunnen maken. Mijn diepvries lag namelijk vaak helemaal vol met kleine plastic zakjes met fruit en groenten, precies voldoende voor één smoothie, zodat ik deze 's ochtends enkel nog maar hoefde te blenden. Want als ik dit de avond van te voren deed verkleurden ze zo.

Ik moest even goed uitzoeken hoe het stukje vacumeren werkte met deze blender. Met name omdat de gebruiksaanwijzing enkel bestaat uit plaatjes. De eerste ging dan ook niet helemaal goed, tijdens het vacumeren kwam aan de bovenkant de vloeistof eruit. Ik had dus de verkeerde plaatjes gevolgd. Gedurende de week ging het beter. En mijn smoothies werden steeds verser. Ik haalde ze 's ochtends of zelfs soms 2 dagen later uit de koelkast en het was alsof ik ze net geblend had.
Opvallend is ook de structuur van de smoothies. Super zacht. Geen klontjes van de havermout, geen grote stukjes fruit. Het bevroren fruit wordt mooi fijn gemaakt. Pluspunt!

Het vacumeren maakt een typisch vacumeer geluid, ik vind dat geen probleem. Mijn tv kijkende vriend soms wel. Maar ook dit is zo voorbij.
Het enige wat ik me afvraag is of mijn smoothie gevacumeerd blijft als ik de mesjes eruit draai en vast de andere drinkdop erop zet. Dit heb ik tot op heden niet geprobeerd. Omdat het me niet logisch lijkt. Ik weet niet precies of enkel het vacumerend blenden genoeg is.
Nadeeltje is wel overigens dat er soms restjes onderin de beker blijven steken die ik er maar moeilijk uit krijg bij het uitwassen.

Voor grote porties soep is de blender overigens minder geschikt. Er zit geen grote mengkom bij. Enkel 2 portie bekers. Dat is misschien nog iets waar aan gewerkt kan worden.

Pluspunten

• zachte goed geblende smoothies
  • versheid gegarandeerd
  • portie bekers, ideaal voor onderweg
  • drinkdoppen

Minpunten

• onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • restjes blijven onderin het tuutje steken.
  • kleine mengbeker