Philips HR3756 - Reviews

Inhoud mengbeker
1,8 liter
Fabrikant kleur(en)
metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

FreekB13 27-09-2018

Mooie design Blender met uitstekende prestaties

Gebruik en uiterlijk:
Eerste gebruik:
Het voor het eerst in gebruik nemen van het apparaat is het verstandig de gebruiksaanwijzing te lezen. Zeker voor mensen die nooit een vacuümblender hebben gebruikt. Voordeel: De gebruiksaanwijzing is duidelijk en overzichtelijk.
Deksel:
In tegenstelling tot een normale blender is deze blender voorzien van een speciale vacuümdeksel die bestaat uit meerdere onderdelen. Alle onderdelen dienen gereinigd te worden. De onderdelen mogen niet ondergedompeld worden in water, maar wel in de vaatwasser. Dit laatste heb ik niet geprobeerd, daar ik bang was om een defect te veroorzaken. Dit was helaas niet helemaal duidelijk in de gebruiksaanwijzing terug te vinden. Ondanks dat ik de onderdelen niet in de vaatwasser heb gereinigd is het zeer makkelijk om de gehele deksel te reinigen. Dus ook zeer gebruiksvriendelijk voor mensen die niet over een vaatwasser beschikken.
Blenderkan en blendermes/mesunit:
De blenderkan zelf bestaat uit drie onderdelen. De kan zelf, het mes voor de blender en de ring die het mes voor de blender vast zet. De blenderkan kan in de vaatwasser, het mes daarentegen niet. Het mes zelf is zeer makkelijk te reinigen onder de kraan. Je kunt het blendermes tevens makkelijk schoonvegen met een vaatdoek of keukenrol. De ring(de kraag) om het blendermes vast te zetten komt eigenlijk nooit in aanraking met voedsel wat in de blender gestopt kan worden. Indien deze toch vies wordt is deze tevens zeer makkelijk af te spoelen onder de kraan of schoon te vegen met een vaatdoek of keukenrol. Tijdens het gebruik van dit apparaat heb ik geen lekken geconstateerd tussen het blendermes en de blenderkan.
Het apparaat / Blender:
Het apparaat zelf (waar de blenderkan op bevestigd wordt) heeft een mooi design. Helaas zie je wel alle vlekken en vingerafdrukken op het metaal en na ieder gebruik dient het apparaat aan de buitenkant dus even schoongepoetst te worden met een vochtig doekje en schoongeveegd te worden met een droge doek of keukenpapier om de vlekken en vingerafdrukken te verwijderen. Niet veel werk en ik veeg het even schoon met de vaatdoek waarmee ik de rest heb afgedroogd. Makkelijk te reinigen.
Het apparaat heeft een zeer krachtige motor die in combinatie met het vacuümzuigen van de blenderkan zeer gladde en egale en zachte smoothies, sappen, soepen enz. kan maken. Ik gebruikte voorheen vaak een blender, maar ik heb nooit een blender gehad die de smoothies en soepen zo glad en zacht kon blenden. Indien de blender gebruikt wordt op zijn max. stand maakt hij wel veel lawaai, dat valt verder in het niet tegen de kwaliteit van de sappen, smoothies, soepen etc. dat hij produceert. Verder is de blender aan de onderkant voorzien van zuignappen. Deze zijn wel nodig wanneer gebruik wordt gemaakt van het programma ijs vermalen. Indien de blender niet vast zit, draait deze rond. Tevens bij hoge snelheden is het vastzetten van belang, anders schuift hij over de tafel ( met een tafellaken eronder).
Draaiknop en keuzeknoppen:
De blender heeft kan aan en uitgezet worden middels het draaien van de draaiknop. Nadat het apparaat aanstaat zijn er vier keuzeknoppen die gebruikt kunnen worden:
1) De Pulsknop om de ingrediënten in de blenderkan snel te mengen.
2) De knop voor het vermalen van ijs.
3) De vaccuumknop. Deze knop kan worden gebruikt om de lucht uit de blenderkan te zuigen. Hierna kan gebruik gemaakt worden van de knoppen 1 en 2 en tevens kan aan de ring gedraaid worden om zelf een snelheid in te stellen.
4) De snelkeuzeknop om vacuüm te zuigen en te mengen/blenden. Dit is een automatisch programma op de blender waarbij je niets meer hoeft te doen. Mocht het zo zijn dat er na afloop van het programma ziet dat er onverhoopt toch nog stukjes in de blender zitten die niet fijn genoeg zijn, dan kun je handmatig met de ring de blender nog laten blenden.

Toevoeging Vacuümblenden:
Om dit te kunnen vergelijken heb ik twee blenders naast elkaar gezet met dezelfde ingrediënten. Doordat het eerst vacuüm gezogen wordt, alvorens de blender zijn werk doet zie je iets kleurverschil tussen de eindresultaten van de blenders. Het sap uit de vacuümblender heeft een natuurlijkere en helderdere kleur. Groen is echt groen en rood is echt rood. Bij de andere blender zie je dat de kleur doffer is, waarschijnlijk komt dit door de lucht in de blenderkan.
Verder heb ik gemerkt dat sappen en smoothies(gemaakt met de vaccuümblender), veel langer bewaard kunnen worden in de bijgeleverde Philips drink/shakebekers. Zelfs na een nacht in de koelkast of een dag op het werk in de koelkast heeft het nog een goede structuur en smaak. Bij de andere blender was dit niet het geval. Vaak zag ik lagen ontstaan in de sappen, smoothies (water ging onderin staan en de vezels gingen drijven). Het verbaasde mij dat dit niet het geval is met deze vacuümblender.

Inhoud doos:
- Deksel voor de blenderkan met daarin een filter van hard plastic (los te halen en te reinigen) ter bescherming van de vacuümmodule;
- Vacuümmodule;
- De blenderkan ( max 1,8 liter vloeistof, indien iets kan gaan schuimen max 1 liter);
- Mesunit
- Ring om de mesunit mee vast te zetten (Philips noemt dit de kraag);
- het apparaat met (niet te verwijderen) snoer waar de draaiknop op is bevestigd (Philips noemt dit de Motorunit) (1400 Watt);
- Twee degelijke drink/shakebakers (inhoud 0,7 L) voorzien van het merk Philips op de dop die een mooi design hebben en zeer goed afsluiten, waardoor shakes, sappen goed kunnen worden bewaard.
- Handleiding;
- Boekje met recepten ;

Resultaat:

Pluspunten
- Mooi design;
- Makkelijk te reinigen, ook voor mensen die niet beschikken over een vaatwasser.
- Zeer gladde en zachte smoothies, sappen met heldere kleuren door het vacuümeffect.
- De sappen, smoothies, soepen etc. zijn langer te bewaren door dit vacuümeffect. Zeker wanneer deze in de bijgeleverde bekers worden bewaard.
Minpunten
- Bij hoge snelheden veel lawaai (valt wel in het niet tegenover de kwaliteit van het eindproduct);
- Metalen behuizing van de motorunit wordt snel vies (vlekker, vingerafdrukken, maar wel makkelijk te reinigen);
- Apparaat staat niet stabiel op ondergronden die niet glad zijn (zuignappen werken dan niet). Hierdoor kan het apparaat licht tollen of verschuiven in bepaalde programma’s.

Kortom:
Een mooie en goede blender die na het lezen van de duidelijke gebruiksaanwijzing makkelijk in gebruikt is. Na afloop is dit apparaat makkelijk te reinigen, ook voor mensen zonder vaatwasser. De sappen, smoothies, soepen etc. die uit de blender komen hebben een zeer gladde en zachte textuur zonder nog verdwaalde stukjes tegen te komen in o.a. je smoothies. Deze zijn langer te bewaren en zeker wanneer deze in de bijgeleverde bekers van Philips worden bewaard. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tinevdb 27-09-2018

Kwaliteitsvolle blender

Al jaren maak ik smoothies. Ik dacht dat mijn combinatie van ingrediënten misschien niet correct was, gezien er nadien soms nog brokjes in de smoothie zaten. Nu blijkt dat helemaal niet het geval met deze blender. Dankzij het vacuüm systeem zijn de smoothies ook bubbelvrij en zijn ze langer houdbaar. De blender is ook gemakkelijk in gebruik, mijn technische kant is niet bepaald ontwikkeld maar dankzij de eenvoudige en duidelijke handleiding had ik het gauw onder de knie.

Pluspunten

• Fijne structuur
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Betere smaak en houdbaarheid

EvaK1991 27-09-2018

Dit product is een ideale toevoeging in de keukenapparatuur.

Deze blender is ontzettend gemakkelijk te gebruiken. De motor is erg krachtig, waardoor het geen moeite heeft allerlei soorten ingrediënten te vermalen, ook ijs is binnen twee minuten klaar. Door de fijne vacuüm deksel kan ik ook grote hoeveelheden klaar maken en een deel bewaren in de koelkast. Het formaat van de gehele blender neemt wel veel ruimte in de keuken in beslag en de vorm van de beker maakt het wat lastig vast te houden. Wel kan ik goed en makkelijk de beker schoonmaken zodat ik een nieuwe smoothie of juice kan maken. Een ontzettend fijn product wat ik iedereen zou aanraden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Manon94 15-09-2018

Super blender!

Echt een super blender! Zelfs fruit uit de vriezer blend hij in no time tot een goede smoothie. Doordat er een vacuüm stand opzit blijft het veel langer goed. Een top blender die hier dagelijks gebruikt word. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

BoukevA 12-09-2018

Zeer krachtige en fijne blender

Ik heb de blender nu enige tijd in bezit en ben zeer te spreken over de kwaliteit van het apparaat. De blender is ontzettend krachtig en maalt met gemak blokjes ijs, maar ook licht ontdooid bevroren fruit, ideaal voor een snelle en lekkere smoothie. Daarbij is het apparaat erg makkelijk in gebruik; nadat alle ingrediënten zijn toevoegt en de deksel dicht is gedaan, kan er met 1 druk op de knop een lekkere smoothie worden gemaakt. Een ander groot pluspunt is gemak waarmee de blender kan worden schoongemaakt. Al met al een aanrader dus. Let wel op, deze blender maakt, net als andere krachtige blenders, het nodige geluid tijdens het malen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 11-09-2018

Deze vacuumblender is een ideaal gebruiksvoorwerp

Deze vacuümblender heeft een zeer krachtige motor waardoor alle ingrediënten van groenten tot ijsblokjes makkelijk en heel snel tot een gladde masse vormen. De blender is ruim van formaat en er kan in grote hoeveelheden sappen en juices worden gemaakt. Wel is dan wel door de vorm van de beker het niet heel makkelijk om vast te houden. Daarnaast neemt het apparaat veel ruimte in in de keuken. Slim is er wel nagedacht door het gewicht hiervan en is kan ik het makkelijk in de koelkast zetten. Door de ideale vacuümband kan ik perfect sappen maken die ik nog later kan drinken zonder dat het verkleurd of niet meer smaakt. Het design geeft een luxe uitstraling weer en is makkelijk schoon te houden. Het fijne ook nóg is dat er twee to go bekers worden bijgeleverd zodat je makkelijk de sappen/juices kan meenemen.

Jaimy 11-09-2018

Smoothies met veel meer smaak

Vacuümblenden voor smoothies met meer smaak en voedingsstoffen. Door vacuümblenden blijven je smoothies langer vers. En het is echt zo, wat verschil met mijn vorige blender!
Er zit veel meer smaak aan de smoothies, de smoothie schuimt veel minder er zitten weinig luchtbellen in en ze blijver langer vers. Werden de smoothies bij het bewaren van mijn oude blender bruin en moest je de smoothies eerst roeren voor het drinken, zie ik bij de bewaarde smoothies uit deze blender geen verschil. Er zakt in de smoothie niks naar beneden en de kleur blijft fris. De smoothies zijn fijner van structuur en zijn mooi van kleur.

michelledeh 11-09-2018

Simpelweg de nummer 1 in zijn klasse!

Ons gezin maakt met grote regelmaat (5 keer per week) smoothies, waardoor we best een flinke kan nodig hebben.
Met onze oude blender, konden we telkens maar 1 portie maken en met bevroren fruit, was dit een hoop geschud en gedoe om alles verpulverd te krijgen. Maar... het werkte.
Sinds we deze Philips blender hebben, zijn we overtuigd dat het 10 keer beter kan. Wat is dit toch een geweldig apparaat.
Een mooie grote kan, waardoor je in één keer klaar bent, 1 simpele druk op de knop en het apparaat doet het werk perfect. Al het bevroren fruit is tot een mooie gladde pasta gemixt.
Wij willen niks anders meer, want deze is gewoon simpelweg perfect.
Hij maakt geen enorme herrie en werkt simpel en makkelijk.
Verder is hij makkelijk schoon te maken doordat de kan in de vaatwasser kan. We hadden een flinke kan gevuld, waardoor we 3 porties hadden. We hadden er echter maar 2 nodig, maar door het vacuum blenden, is de rest mooi vers gebleven.
Wij gaan hier ook de babyvoeding mee maken, we zijn verkocht! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Gijs23 10-09-2018

Mooie krachtige blender

Deze mooi blender is zeer krachtig en werkt perfect voor het blenden van verschillende soorten groente, fruit, noten, etc! Echter voor smoothies voor 1 persoon maak je nogal een rommel, dit doordat je niet direct in de beker blend. Voordeel van het vacuüm blenden is wel echt duidelijk te proeven. De smaak blijft behouden en zeer lekker. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Moritz 05-09-2018

Gebruiksvriendelijk, goed resultaat, makkelijk te reinigen.

Philips - High Speed Vacuüm Blender

De Philips high speed Vacuüm blender heeft mij overtuigd van zijn werking. Ik was eerst sceptisch over het in vacuüm blenden. Nu ik het een tijd heb geprobeerd merk je wel degelijk verschil. Ik gebruik de blender om sapjes, voedingsshakes en soep te maken. De smaak blijft behouden, het is luchtig van structuur en de sapjes zijn langer houdbaar. Sapjes werden eerst snel bruin, nu verkleurd het nauwelijks. Bij voedingsshakes is het erg handig omdat er veel minder lucht in de shake komt. Hierdoor krijg je minder lucht in je buik. De soep, met verschillende groente wordt snel homogeen van structuur.
De blender wordt geleverd met twee 2-go bekers, zo neem je echt sneller sap mee de deur uit. Daarnaast krijg je een leuk smoothies receptenboekje. Leuk voor de beginner zoals wij.
Alles kan in de vaatwasser en is goed te reinigen.

Pluspunten: Gebruiksvriendelijk, goed resultaat, makkelijk te reinigen.
Minpunten: De blender is van kunststof. Ik heb niet zulke goede ervaring met plastic blenders. Wellicht is de levensduur van deze lager. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Femke22 04-09-2018

Blender die smoothie lang vers houdt

Ik vond dat de High Speed vacuüm blender van Philips deed wat hij beloofde. Ik heb er verschillende smoothies mee gemaakt met bevroren fruit en groenten er in, en deze waren allen goed geblend tot een gladde smoothie. De smoothie bleef zeker 3 dagen lekker en verkleurde niet, dit komt doordat de blender vacuüm trekt voordat hij gaat blenden. Wel heb ik gemerkt dat je het beste het bevroren fruit als eerste in de blender kan doen, omdat het anders van boven in de blender klem blijft zitten. Als enigste minpuntje heb ik dat hij best wel wat lawaai maakt, maar ik denk echter dat dit met elke blender het geval is. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Suzanne32 03-09-2018

Gebruiksvriendelijke Vacuümblender

Deze Philips High Speed Vacuüm blender is erg handig in het gebruik en zorgt binnen een handomdraai voor een heerlijke smoothie. Doordat deze blender vacuüm zuigt komen de smaken volledig tot zijn recht en blijft de smoothie vers. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Cora22 02-09-2018

Smoothies met meer smaak

Als het blendprogramma klaar is, druk je op de knop bovenop de deksel. Zo komt er weer lucht in de kan en kun je de deksel open maken. Dit moest ik wel een paar keer oefenen voordat ik de deksel er makkelijk af kreeg. Als je voor het eerste gebruik de beschrijving leest heb je het gebruik zo onder de knie. In deze blender kun je ook heerlijke cocktails maken of heerlijke dipsauzen. De blender is makkelijk schoon te maken. De afneembare onderdelen van de vacuümblender mogen zo de vaatwasser in, behalve de messen, die kun je onder de kraan schoonspoelen. Bij de blender krijg je 2 handige bekkers om je smoothies mee te nemen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Smoothiefan 02-09-2018

Mooi apparaat

Na 2 weken gebruikt gemaakt te hebben van dit mooie apparaat kan ik zeggen dat ik hem top vind. Bij mijn vorige blender had ik er altijd veel belletjes in en schuim opstaan. Deze blender trekt vacuüm waardoor dit niet gebeurd. Het geluid dat hij maakt vind ik goed meevallen. Ook harde groentes als wortel kan hij makkelijk aan. Handig zijn ook de twee meegeleverde drinkbekers. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Melisa 31-08-2018

Een krachtige en stijlvolle assistent in de keuken

Ik gebruik het apparaat niet lang, maar wil al zeggen dat ik niet had verwacht dat ik deze blender zo leuk zou vinden. De eerste indruk - een stijlvolle en krachtige apparaat. Ook eens makkelijk om in elkaar te zetten. De werper is gemaakt van plastic, de blender staat dankzij speciale zuignappen stevig op het tafelblad gemonteerd en beweegt niet zelfs bij het hoogste toerental. De knoppen zijn heel eenvoudig te bedienen en zijn voorzien van achtergrondverlichting. De snelheidsmodus kan worden veranderd. Voor zo'n kracht is het apparaat heel stil. Lange tijd heb ik een andere blender gebruikt die heel luidruchtig was. Laat staan hoeveel tijd er nodig was om de producten tot een homogene massa te brengen… Met dit apparaat is alles veel eenvoudiger - doe alle ingrediënten er in, in welke vorm dan ook, zelfs bevroren, en kies voor de gewenste modus. Naast drankjes heb ik ook geprobeerd om soepen, zoals paddenstoelen- of pompoensoep te maken. In minder dan een minuut wordt een homogene massa verkregen zonder enige inspanning van mijn kant.

Ook is er een regeling van de mengsnelheid, voor stevige groenten en fruit is het apparaat voorzien van de turbo-modus. Thuis bereiden we vaak smoothies en cocktails. Ik wil opmerken dat er na het blenden geen sporen van pitjes of graantjes meer zijn! Het apparaat zal alles perfect blenden, inclusief ijs. Nog een pluspuntje is dat de blender na drie minuten zelf automatisch stopt. In de set zitten naast de werper nog twee shakers, waarin je smoothies kunt maken en meenemen, erg handig. Het apparaat is zeer gemakkelijk te onderhouden, het demonteren en wassen gaat heel eenvoudig.
De voordelen die wil ik benadrukken:
• multifunctioneel
• uitstekende blendkwaliteit (maalt alles perfect)
• gemakkelijk in gebruik en krachtig
Ik was ook heel tevreden over het boek met recepten die bij de set zat. Het is fijn dat de fabrikant ervoor heeft gezorgd dat de koper niet op zoek naar recepten moet gaan, maar meteen iets kan maken.
Resultaat: erg tevreden over de aankoop, we zullen het aanbevelen aan alle vrienden en kennissen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

tester123456 31-08-2018

Fijne blender

Fijne blender die ook bevroren producten maalt. Fruitsmootie zonder stukjes erin. Maakt alleen wel wat herrie, maar is ook wel snel kaar. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Matthijs82 31-08-2018

Geweldig

Heerlijk apparaat.
Mooi design en niet teveel geluid. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

pvruiten 23-07-2018

waanzinnig goed en makkelijk in gebruik

Normaal gesproken ben ik altijd een beetje huiverig met dit soort apparaten, dat je drukker bent met reinigen en schoonmaken na gebruik, maar dat is hier geenszins het geval! Het is een mooi en makkelijk te gebruiken apparaat. Het vacuüm-zuigen gaat ook bijzonder eenvoudig en de motor is bijzonder krachtig om z'n werk aan te kunnen (vol met verschillende soorten fruit). Sinds ik deze vacuümblender heb, gebruik ik hem dagelijks. Oók de persoon aan wie ik deze cadeau heb gegeven is enthousiast, en we zijn beiden redelijk kritisch waar het gaat om kwaliteit (en vormgeving). Helemaal TOP en zeer zeker aan te bevelen!