Tefal Maxi Glass Blender Blendforce BL2338

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Maxi Glass Blender Blendforce BL2338 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

idzii 21-08-2017

Ruime, krachtige blender!

Gemakkelijk en snel de perfecte dip, saus of smoothie maken? Dan is deze blender een goede keus in zijn prijsklasse! Zodra je de doos openmaakt zie je dat de blender erg simpel en gemakkelijk te gebruiken is. De inhoud van de mixer is 2liter dus ruim voldoende om sapjes, sausjes of groeten/fruit te blenden. Het design is simpel, wat perfect is. 5 snelheden zodat de controle per bereiding aangepast kan worden en een pulse stand om net even dat extratje te geven. Ik gebruik de blender vooral om saus te maken en om bevroren vruchten te mixen voor een lekker sapje, wat perfect gaat! Het click systeem is erg handig om het kannetje eraf te halen en de inhoud uit te schenken. Het glas en roestvrijstalen mesjes maken het schoonmaken van de blender ook erg gemakkelijk, gewoon even onder de kraan met een sopje en klaar! Het enige nadeel voor mij is dat het soms lastig is om het blend stukje weer op de kan te zetten na het schoonmaken.

Pluspunten

• Ruime inhoud
  • Makkelijk schoon te maken
  • Verschillende snelheden
  • Krachtig

Minpunten

• Zwaar

Els 19-08-2017

krachtige robuuste blender

Het is allereerst een mooie blender en de power herken je meteen in de degelijke uitvoering. Bijzonder is het click systeem om de kan en de messen te ontgrendelen. De vering zorgt voor stabiliteit ook wanneer de blender in de hoogste stand met bevroren ingrediënten draait. Je hebt snel een heel goed resultaat dank zij de unieke constructie van de messen.

Pluspunten

• sterk in prestatie
  • makkelijk schoon te maken
  • ruime inhoud

Minpunten

• geen beveiliging op de deksel

Ismara 17-06-2017

Krachtig apparaat

Grote blender, fijn met glazen kan, wat het product wel wat zwaar maakt overigens. Door het klik-systeem heel makkelijk in en uit elkaar te halen en dus ook makkelijk schoon te maken. Voordeel van de glazen kan is dat je er ook warme vloeistof bij kunt doen, zonder dat het naar plastic gaat smaken . De blender doet precies wat ie doen moet, fijn malen, mooie smoothie maken, geen stukken groenten of fruit dat onder de messenblijft zitten, erg fijn.

Pluspunten

• Grote glazen kan
  • Makkelijk in gebruik
  • Ook makkelijk schoon te maken.

Minpunten

• Zwaar

Neefjes 16-06-2017

Fijn apparaat!

Ik vind de blender erg fijn, hij maakt lekkere smoothies en er kan heel veel tegelijk in. Helaas is hij wel iets aan de zware kant waardoor ik het lastig vind om hem goed schoon te maken. Wel handig is het klik systeem, zo weet je zeker dat de bovenkant goed op de onderkant zit. Dit vind ik erg vernieuwend aan deze blender. Daarnaast zit er een handige opening aan de bovenkant, mocht je tijdens het blenden nog een stuk fruit of yoghurt of iets dergelijks willen toevoegen. Het design vind ik mooi, het staat goed in elke keuken. Ik zou het product zeker aanraden aan vrienden, of ze uitnodigen om bij mij thuis te komen voor een lekkere smoothie (want ik kan er genoeg maken in één keer). Al met al een hele fijne blender dus, zeker een aanrader als je van verse sausen en sapjes houdt!

Pluspunten

• Goed schoon te maken
  • Mixt goed

Minpunten

• Zwaar

Marion 15-06-2017

Degelijk maar niet makkelijk in gebruik

Ik heb de blender nu een week in gebruik en mijn eerste indruk is redelijk positief. Je moet niet te hoge verwachtingen hebben, dan is het een prima apparaat. Ik was best verbaasd over de grootte van het apparaat en de kan. Doordat de kan ook nog eens van (dik) glas is, is het een zwaar geheel. Met afwassen vind ik dit ook niet erg fijn en ik heb de grote inhoud niet nodig. Bij het maken van smoothies wordt alles goed fijngesneden en het resultaat is een gladde, egale mix. Ik heb alleen nog maar vers fruit gebruikt, nog geen bevroren, maar dat wil ik komende tijd zeker nog proberen. Ik krijg de kan er nog niet goed genoeg in, waardoor ik zelf de kan naar beneden moet drukken om hem aan het draaien te krijgen. Dat vind ik wel erg tegenvallen. Al met al ben ik dus niet heel erg tevreden, maar doet ie wel wat ie moet doen.

Pluspunten

• Mixt goed
  • Snijdt alles fijn

Minpunten

• Zwaar en lomp

Anton van Beusekom 15-06-2017

Goede degelijke blender

Een degelijke blender die doet wat hij moet doen. Ik gebruik hem voornamelijk voor smoothies en daarvoor is de 600 wat motor voldoende. Als je er echt hele grove stukken groente en fruit in doet gaat hij protesteren en slaat de beveiliging erin. Wat ik op zich wel fijn vind want daarmee beschermd hij wel de motor. De glazen kan mag dan wat zwaar zijn maar ik vind glas wel hygiënischer dan plastic. De glazen kan pst gewoon in de vaatwasser en de onderdelen natuurlijk ook. Het is een degelijke machine met weinig poespas die doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• Glazen kan
  • Maakt goed glad

Minpunten

• Simpel design

Bert Knak 14-06-2017

Goede hulp bij veranderen voedingspatroon

Vanwege een ernstige knieblessure kon ik niet meer sporten. Dat was flink te merken aan mijn gewicht en omvang. Tijd voor een verandering van mijn voedingspatroon.

Fruit en groente leek me een goede start. De Tefal Blendforce Maxi Glass_blender BL2338 bleek daarbij een goede hulp.
Bij het thuis ontvangen van de Blendforce, dacht ik nog wow die is zwaar en groot.
De boel uitgepakt , even afgespoeld.
Daar viel me op dat vooral het glas zwaar is.
Volgens de instructie in elkaar gezet..-ahum- Eerst in elkaar gezet en toen de instructie gelezen. Tja..
Maar in ieder geval zo simpel is het. Klik- klik en nog een klik.
Stekker in het stopcontact en klaar voor gebruik.
Erg eenvoudig en simpel.
Beetje yoghurt in de kan gegoten, zwarte deksel geplaatst.
De Tefal Blendforce Maxi Glass_blender BL2338 op stand 1 gezet en door het kleinere gaatje partjes appel en sinaasappel in de kan laten vallen.

Met gemak werden de partjes gehakselt tot een heerlijke smoothie.
Ik denk door de messen die op verschillende niveaus geplaatst zijn, dat er een bepaalde stroming ontstaat, waardoor de partjes fruit naar de messen toe wordt gezogen.

Het schoonmaken leek me in eerste instantie een hele klus, maar dat was zo eenvoudig!
Ik ben nog van het soort wat geen vaatwasser tot zijn beschikking heeft, dus alles gaat met hand en borstel.
Geen enkel probleem, ook zo eenvoudig!
Zeer tevreden met de Tefal Blendforce Maxi Glass_blender BL2338.
En misschien ook aardig om te vermelden..
De 2,5 kilo die ik in 1,5 week kwijt ben geraakt is zeker mede dankzij de Tefal Blendforce Maxi Glass_blender BL2338.

Pluspunten

• Hakselt geweldig goed, laat geen stukjes heel.
  • Eenvoudig schoon te maken.
  • Prijs kwaliteit: Prima

Minpunten

• Maakt bij het hakselen wel veel lawaai.
  • Groot, neemt veel kastruimte in beslag

Martin 11-06-2017

Krachtige blender, waar voor je geld.

De Tefal blender heb ik nu een week in huis en ik ben er blij mee. Deze gekozen omdat de prijs gunstig was en Tefal een goed merk is. De blender is een eenvoudige zonder poespas, enige extra is de pulse functie. Ik wilde geen dure blender gewoon een simpele die doet wat hij moet doen. De laatste maanden ben ik veel meer fruit en groente gaan eten. Het maken van smoothies is een snelle en makkelijke manier om veel groente en fruit te eten. Ik heb de blender nu een aantal maar gebruikt voor het maken van smoothies. Het is een krachtig apparaat, zelfs met ijsblokjes werk hij prima. Het apparaat is gemakkelijk (wel na wat oefening) uit elkaar te halen en in elkaar te zetten, gemakkelijk schoon te maken. De mengbeker en plaatsing van de messen ben ik wat ontevreden over, De messen staan onder de beker, die teveel tabs toeloopt, makkelijk met uit elkaar halen minder plezierig met blenden want grotere stukken fruit zakken niet direct naar de messen als de eerste stukken geblend zijn. Toch zeker een aanrader voor de prijs!

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Makkelijk uit elkaar te halen

Bart 11-06-2017

Stevige degelijke blender

Na een jaartje met een klein blendertje van een paar tientjes te hebben gespeeld hebben we sinds een goede 2 weken deze machine in huis.

Het is een fijne en goede blender, we houden van smoothies in de ochtend en mooie zelfgemaakt soepen in de avond! De blender heeft er derhalve al de nodige uurtjes opzitten.

Vanochtend weer een prachtige ontbijt smoothie gemaakt. Met blauwe bessen, banaan, ijs, kokosmelk en een beetje chocola (ach het was weekend!).

De blender laat zich makkelijk schoonmaken, dit komt mede doordat hij nagenoeg volledig uit elkaar kan worden gehaald en vaatwasser bestendig is.

Als enige nadeel vind ik dat de deksel niet nodig is om de machine aan te zetten. Dus gebruik deze machine niet met kleine kinderen!

Al met al vind ik het een fijne blender en zal hij nog flink aan het werk worden gezet bij ons thuis. Door het design wat mooi en strak is misstaat hij zeker niet op het aanrecht en de stevige glazen kan met 2 liter capaciteit zorgt ervoor dat we nooit te weinig hebben!

Pluspunten

• Degelijk en stevig design.
  • 6 sterke messen die tevens naar beneden wijzen.

Minpunten

• Glazen kan zou kapot kunnen vallen.
  • Deksel niet nodig om machine aan te zetten,