Philips Viva Collection HR3555

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HR3555 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mus 23-12-2019

Teleurstellende ervaring t.o.v. eerdere Philps blender

Helaas is mijn beoordeling niet zo rooskleurig als de andere revieuws en het bevreemd me dat ik de enige lijk te zijn.
Wellicht mede door mijn goeie ervaringen met de Philips Blender HR 2093, waarvan na 5 jaar trouwe en dankbare dienst de motor het onlangs begaf.

Vanwege de goeie recensies (en de prijs) koos ik voor de Philips Viva Collection Blender HR3555/00. Al was ik minder gecharmeerd van de ogende degelijkheid en vormgeving.
In mijn eerdere HR 2093 zat een ingebouwde 'stop' als er iets niet goed zat (bv kan of mes niet goed vast of scheef gedraaid), dan knipperde lichtjes en weigerde de motor te draaien tot alles wel goed zat.
Ik heb al tijdens het 3e gebruiksmoment van de nieuwe Philips Viva Collection HR3555 mogelijk de schroef niet goed vast gedraaid.
In 1e instantie blende hij circa 30-45 seconden prima, halve stand pastsausje en kan halfvol, en nadat ik de stand naar 2/3 had gedraaid, stroomde na circa 10 seconden de hele inhoud van de kan via de onderzijde van de kan over het apparaat en het aanrecht (en daarmee onder het apparaat).
Apparaat onbruikbaar en zelfs saus tussen glas en plastic dat aan glas vast zit, wat niet meer te verwijderen was.

Had de blender via een retailer aangeschaft en kreeg gelukkig mijn geld terug (slechts 2 weken in gebruik).
Maar deze zal ik niet opnieuw aanschaffen. Hoewel hij OK blende, iets minder lawaai maakte en een lichtgewicht was t.o.v. mijn eerdere blender van Philips.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Geluid valt mee

Minpunten

• Beveiliging
  • Degelijkheid

ruudje 21-05-2019

Prachtige blender met heerlijke ijscrushfunctie

Heerlijk ijs rushfunctie Gemakkelijk schoon te maken Onderdelen mogen in vaatwasser Maakt toch veel lawaai maar is waarschijnlijk typisch voor een blender Prachtig design, staat mooi op aanrecht Maakt top smoothies Glazen kom is zwaar en groot zodat er moeilijk in ijskast kan geplaatst wotden

Randalle 09-05-2019

Zijdezachte smoothies

De blender maakt jouw bereidingen zo eenvoudig dankzij de zes krachtige mesjes. Ook kan ik er mijn zaadjes en nootjes in één handomdraai fijnsnijden. Ijsblokjes en diepgevroren fruit worden ook meteen een zachte consistentie. Mijn drankjes zijn dus gegarandeerd, keer op keer zonder brokken.
De blender komt met een grote glazen kan, voor een inhoud van 2L vloeistof. Doordat de blenderkan van glas gemaakt is, maakt het deze zeer makkelijk te reinigen en mag ie zelfs in de vaatwasser. Dit is optimaal, aangezien ik vind dat de blenderkannen die van plastiek gemaakt zijn gemakkelijk van kleur kunnen veranderen of geuren kunnen behouden als gevolg van het mixen van bepaalde ingrediënten. Ook kan een plastieken blenderkan sneller beschadigd worden door het mixen van ijsblokken. Bij deze stevige glazen blenderkan hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Het is dus hygiënisch en langdurig.

Kortom, de blender verricht uitstekend werk. Het maakt heerlijke smoothies, maar kan zeker ook dienen voor andere bereidingen en soep.

Ik raad het zeker aan!!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Glazen blenderkan
  • Zes scherpe mesjes
  • Zowel voor koude als warme bereidingen
  • Makkelijk afwasbaar

Minpunten

• Zwaar

Halis 30-04-2019

Uitstekende blender!

De blender werkt zeer goed en snel door de 6 messen. Zeker als je de prijs/kwaliteit bekijkt is dit product het zeker waard om te kopen.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi
  • Kwaliteit

Xenia 28-04-2019

Snel en handig

Ik maak graag smoothies, cocktails en bepaalde gerechten waarbij ik een blender gebruik. Deze blender is hierbij een grote hulp! Het blenden van bevroren fruit gaat zonder probleem. Ook bepaalde gerechten waarbij in andere blenders deeltjes blijven plakken in de groeven van de glazen bokaal, gebeurt bij deze blender niet. De blender mixt alles tot één geheel en meestal tot een romige substantie.
Het afwassen van de blender gaat heel vlot. Hij heeft weinig kantjes en randjes waardoor het makkelijk af te wassen is. Het enige nadeel is de rand langs onder, waar water in blijft staan.

Pluspunten

• Glazen bokaal
  • Maakt alles romig
  • Snel
  • Eten blijft niet plakken aan de rand

Minpunten

• Water blijft staan onderaan de bokaalrand
  • Rare plastic geur wanneer hij draait

Shauni 25-04-2019

Uitstekend product

Ik vind deze blender echt een super product !
Het is een heel krachtig en snel toestel met verschillende standen.
Hij mixt super snel en makkelijk.
Hij sluit ook zeer goed af zodat je niet morst.
De kan is ook heel erg groot waardoor je veel kan maken en perfect kan bewaren.
Ik vind het een zeer mooi design en zeer gebruiksvriendelijk omdat je alles perfect kan uitkuisen.
Ik ben zeer tevreden van dit product !

Pluspunten

• Snel
  • Krachtig

LaraVDV 25-04-2019

Krachtige blender om snel en gezond te leven

Ik gebruik de blender nu een drietal weken en ik ben verkocht! Een handige en krachtige blender die gemakkelijk al het nodige vermaalt. Zeer handig vind ik dat het een glazen kom heeft, dit is makkelijk af te wassen. Deze blender zorgt ervoor dat ik gezond kan leven (smoothies en dergelijke als ontbijt) en toch snel klaar ben! Ik maak meerdere porties en vries deze dan in of plaats ze in de koelkast. Zo kan ik er meerdere keren van genieten. Een laatste positief puntje is het 'deksel'. Ik had helemaal geen last van spatjes!
Het enige wat me tegenvalt is de zwaarte van de kom. Het is soms lastig om deze lang vast te houden (bijvoorbeeld bij het afwassen).

Pluspunten

• krachtig
  • glazen kom
  • makkelijk af te wassen
  • snel
  • goede afsluiting

Minpunten

• Zwaar

Vandenbroucke 23-04-2019

krachtig en stevig product

Deze blender gebruik ik nu een aantal weken en wat mij vooral opvalt is hoe krachtig en stevig deze blender is. Ik heb deze vooral gebruikt voor smoothies en havermoutpannenkoekjes na de fitness of als ontbijt. Bevroren vruchten worden rap vermalen en de onderdelen zijn snel en makkelijk af te wassen, dus zo ben ik snel klaar. Daarnaast is het ook handig dat meteen grote hoeveelheden gemaakt kunnen worden. Het deksel sluit ook goed af, dus geen last van spatjes.

Pluspunten

• krachtig
  • stevig
  • makkelijk af te wassen

Minpunten

• zware beker

Peter 22-01-2019

De slechtste blender die ik ooit heb gehad

Naar aanleiding van de reviews hier heb ik deze blender een jaar geleden gekocht. Het is de slechtste ooit die ik heb gezien. IJsklontjes werden na een paar maanden gebruik in dranken al niet maar fijngemalen. Het meest iritante is de ruimte tussen de glazen kom en de grijze voet waar de hakmolen in zit. Daar blijft na het omspoelen van de kan altijd water in staan, met als gevolg een nat kruis als je op je schoot de kan leeg giet in een glas.

Pluspunten

• Niet zoveel herrie

Minpunten

• Snel botte hakmolen
  • Blijft water in de rand staan

Mrln132 31-07-2017

Perfecte blender!

Enkele dagen in bezit. Voldoet aan de verwachting! Mooie en krachtige blender, geen enkel probleem met ijsblokjes kortom een hele fijne machine. Kan en messen kunnen gewoon in de vaatwasser!

Pluspunten

• Krachtig
  • Glazen kan
  • Kan in de vaatwasser

Minpunten

• geen

Arlette 29-07-2017

Geruisloze en krachtige blender

Super blender! Wordt bijna dagelijks gebruikt in huis. Het is een mooi design, is geruisloos en ook nog een krachtig. Ideaal voor het maken van smoothies, maar ook ijsblokjes fijn krijgen is geen probleem. Heb deze blender cadeau gegeven waarna ik het apparaat ook zelf heb gekocht. Zeker een aanrader dus en super service via FonQ.nl!

Wauw 26-07-2017

Ziet er prachtig uit en werkt uitstekend!!!

De prijs is perfect...en de blender ziet er mooi uit.... Werkt heel goed en is makkelijk schoon te houden.

Pluspunten

• Mooi

C. de Jong 17-06-2017

Mooi design en krachtig

Blender heeft een mooi design! Daarnaast is hij erg krachtig! Ideaal om je heerlijke smoothies mee te maken.

• Krachtig

Minpunten

• Zware kan
  • Groot model

Jolanda Snel 14-06-2017

zeer tevreden over blender

De blender doet wat deze moet doen, en hij doet het snel en goed. De blender is overigens vrij compact en is makkelijk op te bergen.

Emilia 13-06-2017

Tevreden

Zeer goed product, voert zijn functie goed uit. Zeer goed en sterk blad, voldoende vermogen om harde vruchten te grinden en mousses te maken. Gladde aanpassing - super. Kunststofversterkte kruik is zeer lichtgewicht, makkelijk te wassen, stootvast. Voldoende capaciteit, zelfs voor grote hoeveelheid cocktail / soep, maar het werkelijke volume is 1,5 liter, alleen 2 liter als u net onder het deksel gaat gieten. Het is een beetje luid, maar niet meer dan elke andere mixer. Ik raad ten zeerste aan.

Pluspunten

• duurzaamheid
  • ontwerp

Minpunten

• Werkvolume

koekie1981 12-06-2017

Prima blender

In een handomdraai zijn er heerlijke shakes gemaakt. Erg fijn dat het apparaat helemaal uit elkaar kan en zo in de vaatwasser. Alles wordt erg fijn gemalen. Al met al een heel prettig apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken

IlsePr 10-06-2017

Super fijne blende

Fijne blender, iets wat zware kan, makkelijk schoon te maken, met ijs crunch functie super handig voor smoothies en sauzen

Pluspunten

• Ijscrunchfuncte
  • Schoonmaken

Minpunten

• Zwaar
  • Geluid

Elke 08-06-2017

Blij verrast

Blij verrast tot nu toe met de eerste test banaan-yogurt mix! De banaan was in een no-time gemixt tot een heerlijke smootie!
Dat wordt makkelijk lijnen met deze blender!

Rehan Muhammad 05-06-2017

Best Blender

This is my first blender purchase and I am quite happy with it.
I like the sturdiness of this product with its aluminium body and glass jar.

The mix of fruits and start blending, in just couple of seconds you have the perfect smoothie.

Pluspunten

• Easy to wash
  • Sturdiness
  • Fast blending

Minpunten

• The suction pump in bottom can be more sticky.

Miranda 04-06-2017

Super Blender

Toen ik de philips viva blender ontving was ik nog een beetje sceptisch omdat ik dacht dat hij niks meer zou kunnen dan mijn staafmixer. Dit was helemaal niet waar! Ik ben verrast door de kracht van de blender en hij maakt mijn smoothies goed glad. Ook is de blender geschikt om soep in te maken, dit is erg handig. Ondertussen zou ik niet meer zonder deze viva blender willen.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• groot

Deenie87 04-06-2017

Mooie en degelijke blender

Het is een mooie en degelijke blender. De kan is van glas, deze vind ik persoonlijk wel erg zwaar. Helaas past hij ook niet gemakkelijk in de koelkast.

Je kunt de mesjes er aan de onderkant uit draaien waardoor je alles goed schoon kunt maken. Alle onderdelen van de kan en de kan zelf mogen in de vaatwasser.

Ook zit er een aparte functie op om ijs(blokjes) fijn te malen, dit gaat heel goed en snel. Ook in de gewone blender standen maalt hij het ijs goed fijn. Je hebt de hoogste stand niet snel nodig! Over het geheel gezien ben ik zeer tevreden over deze blender.

Pluspunten

• Snelle blender functies
  • IJs crunch functie

Minpunten

• Zware kan
  • Kan past (moeilijk) in de koelkast

bosrocks 02-06-2017

Nooit verwacht dat ik zo van een blender zou kunnen houden!

Ik gebruik de blender nu zo'n drie weken en ik moet toegeven dat ik een beetje verliefd ben geworden op de blender. Het is zo makkelijk om heerlijke smoothies te maken. Zeker met de app van Philips zelfs genaamd "Healthy Drinks". Je doet 500gram bevroren fruit + 200ml koud water erin en gaan!! Nog nooit zo makkelijk en snel smoothies gemaakt.

Naast dat het echt een top blender is, is het design ook fraai en misstaat het zeker niet in onze keuken.

• Vermogen/Kracht
  • Vaatwasbestendig

Minpunten

• Lawaai (algemeen min punt blenders)

Sandy74 30-05-2017

Fijn apparaat

Deze blender is ideaal voor smooty s. Fijn in gebruik. Mooi design. Ik zou hem zeker aanbevelen bij andere mensen.

Anita500 27-05-2017

Viva ProBlend 6

De plaatselijke winkel houdt regelmatig demonstraties en deze keer met diverse blenders, met deze blender werden diverse groente- en fruitsmoothies gemaakt, eenvoudig in gebruik, glazen kan is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • glazen kan = hygiënisch
  • tot 1,5 liter

Minpunten

• kan is wat zwaar

peggy 27-05-2017

Blender met power!

Zeer tevreden over de viva blender van philips. In tegenstelling tot andere blenders heeft deze blender een krachtig vermogen en heb je in een handomdraai de lekkerste smoothies,soepen of cocktails op tafel. De ingrediënten worden tot een glad beslag gemixed. Ijs crushen is ook geen enkel probleem voor deze blender.Mooi design waardoor je de blender gerust op het aanrechtblad kunt laten staan als blikvanger. Handig in gebruik en fijn dat de schenkkan uit glas bestaat (hygiënischer). Het schoonmaken van de blender is prima te doen. Gelijk na gebruik schoonmaken met een beetje afwasmiddel met water en dan is die weer klaar voor gebruik. Al met al zeer tevreden over dit product.

Pluspunten

• Grote schenkkan dus veel inhoud
  • Crushed alles snel en goed fijn

Minpunten

• Schenkkan is zwaar