Tefal Blender - Promix BL850D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Blender - Promix BL850D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ennie 05-05-2020

Wat een tegenvaller, vooral voor dat geld !

Ik had een blender die mooie smoothies maakte, maar wat vastliep bij iets taaiere dingen en wanneer de blender iets voller was. Dus ik wilde graag een betere met wat meer kracht. Alle reviews hierboven toonden groot enthousiasme over deze machien. Dus ik besloot hem te kopen, ondanks de behoorlijk hoge prijs. Maar wat een teleurstelling ! Hij doet niets meer als mijn andere blender, loopt snel vast, spettert erg en er zit een behoorlijke holte onder de messen, die erg klein is waardoor er veel restanten in blijven zitten, die er moeilijk uit te krijgen zijn. Misschien zelfs mee de oorzaak van het snelle vastlopen? Als ik een smoothie van sinaasappelsap (zonder vruchtvlees) maak blijven er kleine stukjes banaan in zitten. Dat had ik bij mijn andere blender niet. Ik voel me wat bekocht en ben erg teleurgesteld. Zonde van het geld !

Minpunten

• loopt snel vast
  • onder de messen blijft veel zitten.
  • onderin moeilijk schoon te maken
  • spettert erg
  • er blijven stukjes banaan zitten bij een smoothie

Joop geuze 09-11-2018

matige kwaliteit

Na 4 goedkope blenders binnen 1 jaar in de vuilnisbak te hebben gegooid wegens een te zwakke motor, besloot ik om voor kwaliteit te gaan. Tefal dus, met een krachtige motor. Na 3 keer te hebben gebruikt voor milkshake, maakte ik voor de 4e keer van wat oud brood paneermeel. Na 1 minuut begon de machine te roken en bleek de overbrenging onder de messen te zijn warm gelopen en geheel gesmolten. Nu probeer ik bij Bol.com garantie te claimen, maar ik kom niet op de site vanwege het niet werkende Captcha, waar je als een idioot 10 keer hokjes met verkeersborden moet aangeven. Met e-mail versturen hetzelfde verhaal. Ook op de site van Tefal kom ik geen stap verder, ondank dat ik alle gegevens invul op hun pagina. Ik ben echt helemaal klaar met dit product, het is een duur apparaat met hetzelfde slechte resultaat als de goedkoopste blenders. Niet echt aan te bevelen.

Pluspunten

• mooie vormgeving

Minpunten

• plastic overbrenging is inferieur.
  • De as van de messen loopt te zwaar en loopt warm.
  • geen service te vinden van Tefal.

Toetenel 19-03-2018

Uitstekende degelijke blender

Zeer degelijke en krachtige blender voor alle doeleinden te gebruiken. De kracht van het toestel maakt het verschil met de andere merken.

Pluspunten

• Kracht
  • Zeer snel te reinigen
  • Gebruiksvriendelijk
  • Zeer goede duidelijke tekst

Angel 31-12-2017

Nooit meer een ander en hetzelfde als WMF voor minder geld

Ik zocht al een tijdje naar een nieuwe blender en toen kwam er een leuke aanbieding voorbij voor deze tefal blender. Ik ben er zeer tevreden mee, het heeft zoveel kracht dat mijn ijsblokjes in een paar seconden verdwenen zijn tot een fluweelzachte smoothie.

Van der Meij 29-12-2017

Stevig krachtig en robuust

Zeer stevig en robuust. Zeer krachtig. Handig in gebruik en makkelijk schoon te maken. Het apparaat is wel groot

Pluspunten

• Krachtig
  • Robuust

Minpunten

• Groot

Maurice 28-12-2017

Mooi design en gebruiksvriendelijk

Gebruiksvriendelijk, design die je niet hoef op te bergen in de kast en degelijk wat je van tefal mag verwachten

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Degelijk

Minpunten

• Lawaai

Jill 12-12-2016

Perfecte hulp in de keuken

Een ideale, krachtige blender! Omdat ik ontbijt met smoothies, vaak pastasaus of pesto maak, zocht ik al een tijdje naar een goede blender. Mijn oude blender, met plastic kan en amper power voldeed echt niet meer. Na veel research leek de Tefal Mastermix de ideale kandidaat om dat oude ding te vervangen, hoewel ik moet toegeven dat ik het prijskaartje wat aan de hoge kant vond. Maar gezien het vele gebruik kan ik nu zeggen dat ik daar wel vreselijk veel kwaliteit voor teruggekregen heb. In de ochtend doe ik alles in de kan voor mijn smoothie en activeer volgens de ’smoothie' functie, top want dan kan ik er zo bij weg lopen om me verder klaar te maken voor de dag. Vervolgens de autoclean functie aan. Die werkt erg top, dus van dat vervelende schoonmaakklussie ben ik ook af. Ook de mesjes zijn top en kunnen tot nu toe nog alles aan wat ik erin heb gestopt. Dankzij de zuignapjes blijft de blender erg goed op het aanrecht staan, dus geen gevaarlijke situaties! Hij is wel vrij groot, dus in een kleine keuken misschien minder perfect. Ik zou ‘m zeker aanbevelen!

Pluspunten

• krachtige mesjes
  • auto-functies
  • glazen kan
  • zuignapjes voor stabiliteit
  • grote kan

Quannie 09-12-2016

Nog steeds een ‘powerblender’

Al twee weken maak ik gebruik van de blender en ik ben er super tevreden mee. Alles is in de blender te blenden en te mixen. Ik gooi er dan ook van alles in. Experimenteren met mijn dochtertje kan gelukkig ook makkelijk. Alles wat ze lekker vind kan er zo in. In de ochtend een smoothie of in de middag een milkshake, het is zo gemaakt. Koude soepen zijn niet echt mijn ding dus dat maak ik dan ook niet, maar ik kan me goed voorstellen dat dit ook zo gemaakt is. Alles wordt namelijk glad en smooth.
Verder blijft deze 'powerblender' een groot en zwaar apparaat waardoor ik soms moeite heb om het ergens weg te stoppen. Maar wat dan wel weer een groot pluspunt is: de nopjes onder de blender. Het is zo fijn de blender aan te kunnen zetten en even weg te kunnen lopen, wetende dat het stabiel blijft staan. Ook blijft het bedienen van de blender nog even gemakkelijk als daarvoor en is het nog steeds eenvoudig schoon te maken.
Al met al, het is en blijft een prachtige ‘powerapparaat’. Dat met zijn mooie lichten lekker opvallend is. Ik kijk ernaar uit om het met de kerst eens flink aan het werk te zetten. Mijn volgende experiment is misschien wel het maken van een dikke jus. De blender is echt nog steeds een aanrader en denk ook wel dat dat zo blijft!

Pluspunten

• Nopjes, waardoor het stevig vaststaat
  • Grote glazen maatbeker
  • Heeft blauwe lichtjes (mooi)
  • Volume precies afstelbaar

Minpunten

• zwaar
  • onderkant is groot

Mamaloes 06-12-2016

Prima mixer

Prima apparaat, mixt alles goed fijn. Heeft diverse functies en is makkelijk te bedienen. Pluspunt is dat de mixer met een beetje sop een zelfreinigende functie heeft, handig om dit gelijk te doen na een smoothie omdat hij dan gelijk weer schoon is. Als je lang achter elkaar mixt dan ruik je de blender, dit is een minpunt. Ik heb er soepen, smoothies en babyvoeding mee gemaakt en dat ging allemaal snel en was goed gemalen. Zelfs heel lijnzaad maakt hij helemaal fijn. Ik vind het een mooie mixer, is niet heel groot. Ook is hij niet zwáar en makkelijk te verplaatsen indien gewenst. Ik zou het product iedereen aanraden. De prijs vind ik wel wat aan de hoge kant. Ik ben er erg blij mee

Pluspunten

• Mixt heel fijn
  • Veel vermogen

Minpunten

• Ruikt als hij lang aan staat

arjanmeun 10-11-2016

oerdegelijke slimme machine

Totaal verrast was ik door de Tefal Mastermix blender! Ik was gewend aan een hoop herrie en matige resultaten van m'n oude blender maar nu was 'blenderen' een totaal andere beleving. Volledig automatisch werd m'n product bereid en zelfs schoonmaken gaat via een programma. Naast de hoge kwaliteit, de uitstekende prestaties moet ik ook het design nog roemen, een echte glazen kan op een stevige basis staat prachtig in onze keuken

Pluspunten

• design
  • robuust
  • geautomatiseerd

Willemijne 02-11-2016

Alleshakker met veel herrie!

Fantastische alleshakker die doet wat hij moet doen. Alles hakken en mixen wat je kunt bedenken. Soms restjes onderin, heel klein gat in het deksel waar eten /vocht uit kan ontsnappen... Super fijn ding, met handige schoonmaak functie!

Pluspunten

• Multi hakker

Minpunten

• Enorme herrie maakt hij

Marijke 02-11-2016

fijne disign blender

De blender is over het algemeen erg Fijn in gebruik. De kan heeft veel volume wat eg handig is en het glas is dik zodat het goed tegen warme vloeistoffen kan. Hierdoor is de kan wel erg zwaar. De blender ziet er mooi uit en staat goed op het aanrecht, het is een echte "eye catcher". De draaiknop vind ik persoonlijk een beetje gammel. De blender heeft wel veel power en kan met gemak ijs crushen. Maar een lage stand kan ook wat soms ook weer erg handig is. Ik heb er verse tomaten soep mee fijn gemalen, zo heel vanuit de pan in de blender. Ideaal! Wat ik iets minder vind is dat de kan los op de blender staat, je kan hem niet vast klikken. Je moet de kan dus goed vast houden als je de deksel eraf wilt halen en met warme vloeistof erin is dat niet handig. Wat is echt geweldig vind is het wasprogramma! Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• grote kan/veel volume
  • afwasprogramma
  • krachtig

Minpunten

• zware kan
  • kan staat los in blender
  • gammele draaiknop

Riez 28-10-2016

Krachtige blender

Sinds een aantal weken heb ik deze blender in mijn bezit. Voorheen maakte ik smoothies met een zogenaamde hand blender. De gerechten die ik met deze Tefal blender gemaakt zijn waren vooral smoothies voor mijn gezin. Deze smoothies vallen erg in de smaak. Vooral mijn oudste zoon vond ze lekkerder dan diegene die ik altijd met de hand blender maakte. De glazen beker waarin je de ingrediënten doet is erg gemakkelijk in gebruik en is makkelijk af te wassen. De 1400 watt is perfect en mixt de smoothies perfect. Er zit zelfs een speciale smoothie knop op het apparaat. De glazen kan en het makkelijke afwassen hiervan vind ik echt twee pluspunten. De knop waarmee je de snelheid regelt en de juiste stand voor bijvoorbeeld de smoothies voelt een beetje goedkoop aan, maar doet wat hij moet doen. Ik heb deze blender ook aanbevolen bij mijn broer en die is er ook zeer tevreden mee.

Pluspunten

• 1400W
  • Glazen kan

Minpunten

• Knop voelt goedkoop aan

Natascha 24-10-2016

Supermakkelijk in gebruik

Een aantal maanden geleden begon ik met het ontbijten met smoothies, ik kocht een goedkope blender en dacht dat dat wel prima was. Een tijdje geleden vond ik dat het wel tijd werd voor een volwassen blender. Ik heb nu de Tefal Mastermix in mijn bezit en deze is op alle fronten geweldig. Ik verwachtte een prima blender met als extra optie de smoothiefunctie. Toen ik de blender thuis kreeg vond ik het design ook erg mooi. De tefal staat mooi op het aanrecht en de zuignapjes aan de onderkant vind ik ook erg handig. Ik maak sindsdien in ieder geval iedere ochtend mijn smoothies en de mesjes zijn superscherp! geen stukjes fruit meer ! Ook heb ik er al meerdere malen andere dingen in gemaakt (bananenijs van bevroren bananen, dadels en noten kleiner maken etc.). Alles is mogelijk met de blender. De Icecrusher is fantastisch, de mesjes stoppen om de zoveel seconden zodat alles even naar beneden zakt en die stukken ook worden gesneden ;). Ik raad deze blender echt aan! Hij is niet goedkoop , maar je krijgt zeker waard voor je geld!

Pluspunten

• meerdere opties
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• zwaar

Mieke 24-10-2016

Perfecte Smoothies

Gekocht omdat ik een grote keukenmachine heb die ik voornamelijk gebruik voor het maken van smoothies en pureren van soepen en graag iets kleiners en mooier op mijn aanrecht wil hebben. De stevige glazen kan past meteen op de blender, je hoeft niet te draaien of vast te klikken . De bevroren onderdelen voor mijn smoothies maak ik eerst fijn met de voorgeprogrameerde stand en dit doet de blender perfect . Daarna de vloeistof erbij en met de smoothie stand heb je ook een smoothie die zeer luchtig is. De glazen kan is na gebruik makkelijk schoon te maken . De blender staat zeer stevig en vast op het aanrecht . Ook het pureren van soepen gaat goed . Het enige minpuntje vind ik dat hij nogal al wat geluid produceert.

Pluspunten

• Perfecte smoothies en soepen
  • Makkelijk in gebruik
  • Staat zeer stabiel

Minpunten

• Geluid

M 22-10-2016

Stijlvolle functionele blender

Stijlvolle blender die door zijn mooie vormgeving ook nog eens mooi staat in de keuken.
De blender heeft een eenvoudige bediening, alleen het plaatsen van de blend-kan is een feestje, geen ingewikkeld indraai systeem maar gewoon inzetten en klaar. Door de hitte bestendige kan is kokend hete soep direct te blenden en aangezien ik vrij regelmatig soep maak ik dit voor mij ideaal. De standen op de mixer staan duidelijk aangegeven en zelfs op de minst harde stand maakt hij de soep al goed fijn.
IJsblokjes zijn geen probleem maar ook bevroren bananen en ander bevroren fruit doe hij moeiteloos. In een handomdraai maakt hij een iced smoothie waarbij vooral het gelijkmatig 'smoothen' hem goed af gaat. Klein puntje van kritiek is de losse rubberen ring die je steeds opnieuw moet plaatsen indien je de blender helemaal uit elkaar haalt voor grondige reiniging, bijvoorbeeld na het maken van soep

Pluspunten

• Vormgeving
  • Functionaliteit

Minpunten

• Reiniging mengkom

Taartenmiep 21-10-2016

Krachtige herrieschopper

Deze blender is groot en krachtig. Door de zware glazen kan is hij vrij lomp maar kan daardoor wel warme vloeistoffen aan. Hij blender gemakkelijk alles tot een gladde substantie. Superscherpe messen, wel oppassen met in de kan bevestigen. Hij maakt heel veel geluid wat mij enorm tegenstaat, mijn app meet 78 decibel.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Blender alles makkelijk glad

Minpunten

• Lomp
  • Herrie