Philips Avance Collection HR2196

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HR2196 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

J.W.J. 23-11-2016

super blender

Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe blender. Maakt heerlijke smoothies en je kunt hem helemaal schoonmaken. Dus echt hygiënisch.

Pluspunten

• hygiënisch
  • alles schoon te maken
  • maakt alles tot een sap.

Irma - 1966 22-11-2016

PHILIPS AVANCE PROBLEND 6

De Philips problend 6 van de avance collection is een goede sterke blender met meerdere snelheden. Een zeer goede blender, aanrader!

A. Koops 22-11-2016

Weinig geluid

Werkt als een trein, hakt alles doormidden en is fijn in het gebruik. Tevens is alles makkelijk uit elkaar te halen en in de vaatwasser te stoppen.

Pluspunten

• Geluid
  • Grote schenkkan
  • Veel vermogen

Minpunten

• Zware kan
  • Groot

Rene 10-11-2016

Degelijk apparaat

Voelt stevig en degelijk aan, geen poppenspul. Erg fijn in gebruik en bijzonder goed schoon te maken. Gewoon goed, niets op aan te merken.

Pluspunten

• Degelijk
  • Grote kan

Minpunten

• Neemt veel plek in de keuken in

MarkSt 30-04-2016

Perfecte Blender

Degelijk apparaat, de pulse functie is echt super, en ook de blender knop is erg fijn. Verder makkelijk schoon te maken.

Michel 24-04-2016

Goede blender (paar dagen in bezit)

Ik maak dagelijks smoothies en was op zoek naar een blender die dit goed doet en makkelijk schoon te maken is. De smoothies zijn mooi glad en omdat alle onderdelen in de vaatwasser kunnen is die ook weer zo schoon - top!

x 23-04-2016

Blender Grijs

Een goede blender voor ijsklontjes, maar ook voor bevroren fruit. Kan is heel zwaar en degelijk. Maakt een beetje geluid maar niet hinderlijk.

Monique van Ooteghem 19-04-2016

Prettig in gebruik

De blender is van een degelijke kwaliteit, praktisch in gebruik en gemakkeijk te reiningen. Het zwaardere gewicht van de glazen kan vind ik geen enkel probleem, glas biedt sowieso voordeel met betrekking tot onze gezondheid.

Corden 17-04-2016

Mooie machine

Ik heb hem net binnen. Hij ziet er mooi uit.
Weinig knopjes, dus super makkelijk.

Ik heb hem gekozen n.a.v goede reviews.
Ben zeer benieuwd naar het gebruik, geluid en de levensduur...

Intojoda 17-04-2016

Fantastische Apparaat

Apparaat heeft medere mogenlijkheden,makkelijk schoon te maken/houden, super apparaat om smooties mee te maken en allerlei groenten klein te snijden.

Iwan 11-04-2016

beoordeling blender

Mooi design, practisch in gebruik. Makkelijk schoon te maken. Bediening is ook zeer eenvoudig. Ik ben er uitermate tevreden mee.

AmeliusJan 09-04-2016

Mooi en makkelijk

Eigenlijk kan je er zonder handleiding gelijk mee aan de slag.
Mooie stevige kan. Eerste smoothie is er al uit vandaan gekomen!!

Katro 14-07-2015

Wat een timing. Net nu de buiten tempraturen boven de 30 graden komen geniet ik lekker van een heerlijk verfrissend drankje. Gemaakt met de HR2196/08 van Philips die ik mocht testen.

Dankzij de stevige doos is het een prima toestel om thuis te laten bezorgen. Als een klein kind open je de grote verpakking. Snel het boekje bekijken met gebruiksaanwijzingen en zelfs hier werd ik vrolijk van. Naast tekst waren er ook heel wat plaatjes dus je ziet in 123 hoe je kan beginnen en waar welke knopjes voor dienen. (geen tijdverlies met lezen, nee, onmiddellijk aan de slag) De Philips HR2196/08 heeft 3 grote functies:
Pulsen en eenvoudig schoon
Ijs cruchen
Drankjes maken

Ook kan je gewoon blenden dankzij een switch die van minimum naar maximum draait. Even de boel wassen en klaar om in de fruitschaal te duiken.
De grote glazen kom kan 2 liter aan en dankzij 6 mesjes kan je heel veel ingrediënten omtoveren tot een heerlijk drankje zonder die vervelende brokjes (zoals je nogal snel hebt met bosbessen)
In geen tijd smul ik van een heerlijke smoothie met banaan en aardbei. Op dat moment kan het stokbrood de oven uit en bedenk ik me dat ik ook tapenades kan maken…
Je raad het al, vlug de Philips HR2196/08 afwassen. Dit gaat heel snel, alles kan mooi uit elkaar. Oke, ik geef toe, ik had een filmpje nodig om te zien hoe ik de messen los kon maken aangezien het wel heel stevig vast zat. (Lang leve Google…) Wat zongedroogde tomaten er in, beetje kruiden, knoflook en start! Dankzij een mini maatbekertje dat je uit het deksel kan halen kon ik ook de olie netjes afmeten en zo mee laten swingen. Je ziet alles op en neer dansen en wanneer ik het deksel (dat met ringen goed afgesloten wordt) er af haalt, vult mijn neus zich met de heerlijke geur van tapenade. Dankzij een spatel die bij de set zit gaat alles zonder moeite en geknoei in een potje.
Even een glas water met zeepsop laten draaien op de snel schoon functie. Hierdoor dus geen tijdverspilling aan lang afwassen.
Later op de avond werden de smoothies vervangen door heerlijke cocktails. Ook nu weer is dat mini maatbekertje extra handig. Na een tijdje stopt de HR2196/08 automatisch met draaien en in de tussen tijd kan je naar de vriezer lopen voor de ijsblokjes. Dankzij een speciale ijsblokjes toets maakt hij gecrushed ijs. Geloof me, met dit extra warme weer smaakt een fris drankje extra lekker!

Ondertussen heb ik de HR2196/08 een 2 tal weken en de vriezer zit al vrij vol met soepjes. Het is geen probleem om warmere vloeistoffen te blenden en tot vreugde van de kinderen waren alle brokjes weg. Hier kan de spatel heel handig zijn zodat je de grote stukken groenten naar de messen kan duwen. Ook vruchtenijs kan je zonder problemen stukjes vrij maken met de spatel.
De HR2196/08 is eenvoudig in zijn onderhoud. Enkel de onderste blok mag niet in de vaatwasser maar met een doekje is hij zo schoon. De zuignappen zorgen er voor dat hij mooi blijft staan en de kinderen ook mee kunnen helpen met het koken.
Moest je bang zijn dat deze blender je kookkunsten niet aankan. Wees gerust hij heeft een power van 900W dus hij kan best zijn mannetje staan in de keuken.
Conclusie:
In de afgelopen periode dat ik de Philips HR2196/08 mocht testen heb ik al enorm veel nieuwe gerechten uitgeprobeerd. Van drankjes naar ijsjes tot zelfs malen van bloem voor vers brood. Het beste van de blender is dat hij zeer snel schoon te maken is en 900W heeft. Geen klus was hem te zwaar en het resultaat was telkens boven verwachtingen.
Ik geef mijn nieuwe beste maatje in de keuken een dikke 9 op 10 en hoop dat we nog heel lang kunnen samenwerken.

Pollie. 10-07-2015

Ik ben uitgekozen om de blender(HR2095) van Philips te testen. Het is een super apparaat wat je echt alles mee kunt. Ik had al veel vrienden om info gevraagd over de blender die zij gebruiken en iedere blender had wel iets wat niet goed was. Het enige minpuntje van de Philips blender is dat de kan wat zwaar is maar dat hebben ze opgelost door de mogelijkheid de Easyclean functie te gebruiken.
Waar je hem ook voor gebruikt noten, ijs, groenten, fruit, aardappels, ik ben nog niets tegengekomen wat niet goed ging.
Ik zou iedereen deze blender aanraden.

Monelf 04-07-2015

We hebben de Philips Blender HR2196/08 tot mijn vreugde mogen testen. We zijn een gezin met drie opgroeiende kinderen en houden enorm van smoothies en milkshakes.
Wat me gelijk opvalt aan de Blender, is zijn mooie en strakke design. Hij misstaat zeker niet op het aanrecht. De kan is van glas, wat hem enerzijds zwaar maakt, maar aan de andere kant makkelijk schoon te maken. Alle onderdelen gaan in de vaatwasmachine.

Na een aantal dagen gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. We hebben er van alles mee gemaakt en mee gedaan. IJsblokjes crushen is voor deze blender geen enkel probleem en dat vonden vooral de kinderen erg leuk, ze hebben o.a. slush puppies gemaakt. Het is wel even uitzoeken hoeveel ijsblokjes erin moeten en hoe vaak/lang je moet crushen tot het gewenste resultaat. Verder heb ik er smoothies mee gemaakt en milkshakes, makkelijk en erg lekker! Fruit en groente kan hij tot gladde sappen zonder stukjes verwerken. Ik heb er ook de basis voor satésaus mee gemaakt, door o.a. pinda’s te vermalen. Na het vermalen van pinda’s en noten kost het schoonmaken uiteraard iets meer tijd en moeite, doordat noten een olielaagjes achterlaten. In het algemeen is echter de Easyclean functie erg handig en makkelijk. Dankzij deze Easyclean functie is alles zo weer schoon. Bij de blender zit een handige spatel, waarmee je zelfs tijdens het blenden even kon omroeren.

Voordelen:
- Krachtig, waardoor ijsblokjes, noten, rauwe groente en hard fruit met gemak kunnen worden verwerkt
- Alle onderdelen gaan in de vaatwasser
- De grote 2 literkan is van glas, waardoor hij makkelijk en snel is schoon te maken
- Easyclean functie
- Mooi design
Nadelen:
- De kan is, juist doordat hij van glas is, erg zwaar (en breekbaar?)
- Er zit geen beveiliging op, zelfs zonder deksel kun je blenden. Dit kan een vies plafond opleveren, maar is ook gevaarlijk voor de vingers!

Conclusie: een mooi en handig apparaat, absoluut een aanrader!

Wawo001 02-07-2015

Heb voor de Philips deze blender mogen testen!Een mooie blender met een super design die prima bij onze keuken past !En daardoor ook een blije partner want hij mag op het aanrecht blijven staan en hoeft niet steeds opgeruimd te worden!Gebruik hem nu al een paar dagen en heb er al van alles in gemaakt... Smoothies ,milkshakes slushpuppies .Een heel gebruiksvriendelijk apparaat .
Met een zelf clean functie wat erg prettig is omdat de kan wat aan de zware kant is.
Kortom een super apparaat wat echt een toevoeging is !

xray79 30-06-2015

Heb deze blender van Philips ontvangen om te testen. Nu een paar dagen in gebruik.
De blender voelt degelijk aan maar de glazen kan is wel aan de zware kant hierdoor. Smoothies en fruit hakken gaat erg goed.
Kleinere hoeveelheden, zoals pesto, maken gaat bijna niet omdat de messen niet tot de zijkant komen van de beker en de ingrediënten dus niet bij de messen komen een keuken machine is dan makkelijker.
Schoonmaken gaat makkelijk met de easyclean knop. Gewoon wat water en zeep in komt en mixen maar.
De beker en messen kunnen ook in de vaatwasser en dat was wel nodig nadat ik wat pesto had gemaakt de easyclean kreeg niet alle olie/kaasresten weg onder de messen. Maar dat is te verwachten omdat dat zo klein en olieachtig is.

naam813 07-05-2015

Apparaat ziet mooi en solide uit. Duidelijke bedieningsknoppen. Mooie kleuruitstraling. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.

willemien 53 01-05-2015

aangekocht om smoothies te maken,gaat perfect,alleen wanneer je de kom wil schoonmaken,zit de ring met messen soms erg vast,de glazen kan is ook zwaar

H. Koning 01-05-2015

De blender ziet er degelijk uit maar dat zal de tijd leren. De mogelijkheden zijn, net als de gebruiksvriendelijkheid, prima in orde. We zijn er blij mee.

David Lau 29-04-2015

Het is goed keuken machine. Mooi van buiten en krachtig motor. Het is wel net we verwacht. We zullen in de toekomst nog meer aandacht aan Philips keuken machine.

kfud 22-04-2015

Het is geen Vitamix maar het is wel en goed blender voor het prijs. Ziet ook heel modern uit, en de glas beker is en plus.

peter_red 22-04-2015

Maakt goede smoothie, ook met groente en fruit tegelijk. Verstopt de spinazie voor de kinderen. Heeft mooie design.