Bosch ALS 25

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch ALS 25 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

Niek 12-11-2020

Zeer slechte kwalieit

Geschreven voor: Bosch ALS 25

De blaser funktoneert goed als het werkt maar was bij mij na dri keer gebruikt te hebben kapot. ALs het werkt is de blaaskacht goed maar zoals vemeld doet het apperaat niets meer nadat ik het drie keer circa 30 minuten gebruikt heb.

Pluspunten

• goede blaaskracht

Minpunten

• Zeer snel kapot
  • slecht ombouw blazer/zuiger

adriaan 16-04-2019

bosch bladblazer/zuiger als 25

Geschreven voor: Bosch ALS 25

Artikel is minder goed dan men verwacht van Bosch. Als men de kabel probeert vast te leggen in de speciale stekker blijkt dat men een kabel moet gebruiken die heel dun moet zijn, anders gaat deze niet door de sleuven in de stekker. Ook is het materiaal van de stekker heel erg stug. De kabel die normaal wordt gebruikt voor tuinmateriaal is in ieder geval te dik en krijgt men op geen enkele manier door de sleuven in de stekker van het apparaat. BOSCH, Zorg voor een oplossing!

Pluspunten

• wisselen van blaaskracht

Minpunten

• ZIE OMSCHIJVING
  • aansluiten van opvangzak erg intensief
  • schakelaar drukt men snel uit

Adriaan 04-08-2019

Ik heb de bladblazer nu enige tijd in bezit en ben toch niet tevreden over dit product. Zoals ik reeds schreef blijf ik bij deze uitspraak en bovendien is de machine slecht uitgebalanceerd. Hij ligt slecht in de hand en het zwaartepunt is teveel naar achteren. Voorheen heb ik een black en decker blazer gehad die veel gebruiksvriendelijker was. Het is een hele klus om van zuigen naar blazen te wisselen. Daarom neem ik gemakkelijker de bladeren met de hand op. Dit zou toch niet de bedoeling zijn geweest van Bosch.

Andre 28-11-2015
Geschreven voor: Bosch ALS 25

Ik heb deze bladblazer een jaar in bezit en ong 6 keer gebruikt. En inderdaad regelmatig vastlopers. De laatste keer was dat al na een minuut. Bij natte bladeren vormt zich een dikke 'pasta' waarop het schoepenblad helemaal vast loopt. Bij droge bladeren heb je daar geen/minder last van. Maar ja, bladeren vallen in de herfst, niet in de zomer.
Wat betreft de blaaskracht. De motor is -ook op de zwakste stand- zo sterk dat bladeren alle kanten op vliegen tenzij ik op drie meter afstand ga staan.
Ik weet niet of dit aan dit specifieke model ligt of in zijn algemeenheid voor alle bladblazers/-zuigers. Maar ik heb een fantastisch alternatief ontdekt. Een bladhark, een flinke tuinafvalzak en een sneeuwschop om de bijgeharkte bladeren in de genoemde zak te scheppen. Uurtje werk met de bladeren van vier bomen.

vindor 19-11-2014
Geschreven voor: Bosch ALS 25

na enkele minuten gebruikt te hebben is dit apparaat verstopt. Na een niet zo makkelijke demontage/montage weer bruikbaar. Na enkele ogenblikken weer hetzelfde euvel. Krijg hiervan de zenuwen. Slecht apparaat van BOSCH. Nooit kopen(misschien enkel voor gras opzuigen bruikbaar.

bladblazer 21-11-2011
Geschreven voor: Bosch ALS 25

Bij het zuigen blijven de versnipperde bladeren tussen de rotorbladen zitten. Het apparaat begint binnen een paar minuten veel lawaai te maken en te trillen. Vervolgens raakt de zaak verstopt en wordt er geen blad meer opgezogen. De oplossing is dan: de aanzuigbuis demonteren, de rotor schoonmaken en de aanzuigbuis weer monteren. Om dat dan, na het vervolgen van het gebruik, een paar minuten later weer te moeten herhalen. Ik ben er mee terug naar de winkel geweest. De winkelier geloofde het eerst niet, maar moest mij gelijk geven toen hij de proef op de som nam. Ik heb mijn geld teruggevraagd en gekregen.
Als bezitter van een grote tuin en na vele jaren ervaring met bladblazers heeft het renommeerde merk Bosch mij erg teleurgesteld. Waarschijnlijk is er te weinig ruimte tussen de rotorbladen. Bij mijn vorige bladblazer van het merk Black & Decker, die dit soort problemen niet had, zit er tweemaal zoveel ruimte tussen de rotorbladen als bij de Bosch ALS 25.

Joep1710 02-12-2011

Ik heb vandaag ook de ALS 25 gekocht. Hij komt bij mij zeer degelijk over. Zeker na mijn GAMMA blazer. Deze blazer was erg zwaar maar de Bosch is lichter en sterker.

Met vastlopers heb ik geen probleem. Het is niet de bedoeling om natte bladeren op te zuigen. Dan loopt iedere bladzuiger vast. Het regelbare toerental valt mij wel tegen. Er zit nauwelijks verschil in. Heeft u dat ook gehad?