Gardena ErgoJet 3000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gardena ErgoJet 3000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

j***********@g******** 10-02-2024

NIET Kopen Gardena bladblazer Ergojet 3000

Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Gardena Ergojet 3000 bladblazer. Drie keer gebruikt, schoongemaakt en opgeslagen. Doet het niet meer. De handleiding geeft aan dat er een resetknop zou moeten zijn; die resetknop is niet aanwezig. Waardeloos produkt van Gardena. NIET kopen.

Dries 11-01-2020

Kwaliteit niet zoals het hoort

Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Na een jaar kapot en niet meer te maken. Drie keer gebruikt. Geld terug gekregen. Verwacht je niet van een merk als Gardena. Zou het meerdere jaren goed moeten doen.

Pluspunten

• Blaast en zuigt heel hard

Minpunten

• kwaliteit

Martien van den Berkmortel 04-11-2017

Als bladblazer zeer handzaam en licht

Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Deze bladblazer heb in nu een jaar in bezit en gebruik hem enkel als blazer. Hij heeft een mooie kleine blaasmond waardoor je heel gericht kunt blazen. Ik gebruik hem ook om mijn kunstgrasmat te blazen zodat de sprietjes weer recht staan en de grasmat weer nieuw lijkt. Bladblazers gebruiken als zuiger is meestal niet aan te raden. Het is veel en zwaar werk en tast de duurzaamheid van de zuiger aan, Ik blaas het blad op een hoop en ruim dat daarna op. Veel gemakkelijker. De werkers in het openbare groen zie je ook altijd het blad weg blazen in plaats van opzuigen. Dus ik ben zeer tevreden met mijn lichte en handzame Gardena.

Pluspunten

• Krachtige regelbare blaasfunctie
  • Licht en handzaam
  • Maakt geen overbodig lawaai
  • Niet vermoeiend om er mee te werken.

Minpunten

• Voor mij geen

Jeanette 26-03-2017

Als Bladzuiger niet doen!

Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Zuigkracht is zeer slecht een slakkenhuis is al te zwaar. Zuigpijp moet je er recht opzetten anders doet hij het helemaal niet. Hierdoor is het vasthouden zeer belastend. Ik vraag me serieus af of dit ontwerp is getest door de fabriek.
Als bladblazer op grasveld is die wel goed. Dan is die best handzaam.

Pluspunten

• Handzaam bij het blazen

Minpunten

• Zuigkracht
  • Valse lucht door foute vorm inlaat
  • Belasting van je rug en armen

FVos 23-11-2016

Na 5 maal gebruik onherstelbaar

Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

In 2013 gekocht, na slecht vijfmaal gebruik om kleine tuin bladvrij te maken geeft apparaat de geest. Reactie Husqvarna, apparaten die minder dan €100,0 hebben gekost en drie jaar oud zijnkan je beter vervangen. Nooit meer Gardena dus.

Pluspunten

• Blaas-en zuigkwaliteit zijn ruim voldoende

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Zwaar en lawaaiig

denboer01 04-11-2014
Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Onhandig in gebruik erg korte stekker veel lawaai (meer dan een kettingzaag) wanneer het iets vochtig is is opzuigen al geen optie meer.
Dan werkt een bezem beter en is ook stiller en goedkoper.
Ik raad deze bladblazer niemand aan.

Corvang 05-11-2014

Hierbij een reactie van een tevreden gebruiker.
De kabel is inderdaad kort maar je moet toch een verlengsnoer gebruiken dus mij lijkt dat dit geen bezwaar is. Deze blazer als bladzuiger gebruiken bij natte bladeren is geen succes maar dat geldt absoluut voor iedere bladzuiger. De bladzuiger functie werkt alleen maar goed bij droge bladeren en bij kleine hoeveelheid anders ben je meer bezig met zakken te legen dan met zuigen.

Corvang 05-11-2014

Hierbij een reactie van een tevreden gebruiker.
De kabel is inderdaad kort maar je moet toch een verlengsnoer gebruiken dus mij lijkt dat dit geen bezwaar is. Deze blazer als bladzuiger gebruiken bij natte bladeren is geen succes maar dat geldt absoluut voor iedere bladzuiger. De bladzuiger functie werkt alleen maar goed bij droge bladeren en bij kleine hoeveelheid anders ben je meer bezig met zakken te legen dan met bladzuigen. Voor bladzuigen zijn dit overwegend ondingen.

Corvang 13-10-2014

Review Gardena ErgoJet 3000

Doordat onze tuin tussen de eiken- en beukenbomen is gelegen kan ik inmiddels bogen op een rijke praktijkervaring met bladblazers. In het verleden een Black en Decker gebruikt. Gezien de hoeveelheid blad wat er geblazen (en gezogen) moest worden was de plastic schoep voor het aanzuigen al na één jaar volledig versleten. Een nieuwe schoep koste relatief belachelijk veel geld (inclusief verzend- en behandelingskosten). Dus B&D bladzuiger einde oefening en kon al met pensioen. Daarna een Viking BE 600; een kleine krachtpatser die het altijd uitstekend heeft gedaan. Klein probleempje is de aan/uit schakelaar die niet helemaal stofdicht is waardoor de schakelaar om de 3 jaar vervangen moest worden. Inmiddels zijn de bomen en dus de hoeveelheid bladeren toegenomen. Hierdoor overwogen een benzineblazer te kopen die meer kracht heeft. Het nadeel van een benzine is het lawaai, onderhoud, benzine halen, etc. Uiteindelijk de Gardena ErgoJet 3000 getest en gekocht. Wat een machine, enorm veel blaaspower, compact, blaassnelheid instelbaar, etc. De zuigschoepen zijn van metaal; dus in tegenstelling van de B&D zal deze als bladzuiger zeker langer meegaan. Hoewel de zuigkracht goed is, gebruik ik deze functie niet omdat daar mijn tuin te groot voor is (15 groen containers blad). Daarnaast wordt de bladzuiger hierdoor intern sterk vervuilt, een extra argument waadoor ik deze functie niet gebruik.

Kortom, ik ben met de Gardena ErgoJet 3000 zeer blij. Dit lijkt mijn het beste alternatief van de benzineblazers.

dhoning 04-10-2014
Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Blaast inderdaad super; veel beter dan de B&D die ik hiervoor had. Lekker licht in gebruik trouwens. De borging van het verlengsnoer is ontoereikend; als je maar iets blijft haken, wordt ie er al uitgetrokken.
Dan de functie bladzuiger; dat is een ander verhaal. Op zich zuigt ie wel goed, maar er zijn toch wel zaken die Gardena van andere merken kan leren:
- Opvangzak wordt met ielige musketonhaakjes aan de pijp vastgemaakt; als je in de wintermaanden koude (verstijfde) vingers hebt, wordt dat een heel getob; moet veel groter uitgevoerd worden. De bevestiging van de opvangzak bij de (oude) B&D was veel slimmer, maar helaas weer knullig uitgevoerd met een plastic sluitlipje dat al snel niet meer functioneerde.
- De ritssluiting van de opvangzak geef ik een maand; dit moet veel groter en sterker uitgevoerd worden rekening houdend met zand, modder en andere troep die in de zak en tussen ritssluiting kan komen
- De aanzuigpijp bestaat uit 2 delen (kleinere doos nodig), maar takken kunnen op de naad tussen beide delen blijven steken met een verstopping tot gevolg
- Naarmate de zak voller wordt, gaat het hele gewicht toch aan je rug hangen; voeg verstelbare/uitschuifbare wieltjes toe, zodat je kunt kiezen tussen schrapen of rijden
- Als er een tak of een koek van vochtig zand in de trommel komt, is dit alleen te verwijderen door het schoepenrad (hakselaar) te demonteren

Positief is weer dat de hakselaar van metaal is ipv plastic. Die van B&D was helemaal aangevreten.

Ik kan de Gardena ErgoJet zeker aanbevelen als bladblazer, maar als bladzuiger mogen er voor mij nog wat verbeteringen doorgevoerd worden.

m en m en r 28-12-2013
Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Deze bladblazer blaast echt super en is niet echt zwaar.Er zit ook een knopje op om de kracht te regelen en voor in de hoekjes mocht hij van mij nog wat rustiger blazer.
Wij zijn er dik tevreden mee.

Hein142 26-10-2013
Geschreven voor: Gardena ErgoJet 3000

Heb nooit voordeel er van ingezien om bladblazer te kopen maar na aanschaf van Egojet 3000 baal ik dat ik niet eerder overstag ben gegaan. Had al een keer een Black & Decker geleend om te kijken of ik het wat vond en was toen niet overtuigd.
Egojet 3000 is vooral stiller, krachtiger en lichter met andere woorden top apparaat en scheelt me een boel tijd met bladvrij maken van tuin en oprit.