Qlima SRE9046C-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Qlima SRE9046C-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Menno 12-10-2020

Zeer snelle verwarming

Geschreven voor: Qlima SRE9046C-2

Was op bezoek bij mijn schoonvader die een Zibro had staan en was direct helemaal verkocht over de lage kosten en het hoge comfort, nu blijkt Zibro overgegaan te zijn in Qlima.

Uitgekomen bij de SRE9046C-2 die 190m3 kan verwarmen met vele opties en omdat deze voor een zeer aantrekkelijke prijs in Belgie in de aanbieding was gekocht, bij een ook in Nederland bekende bouwmarkt.
Het oppervlak wat verwarmd moet worden is maar 130m3 het apparaat doet er van 17 naar 20 graden ongeveer 15min over!
Het apparaat beschikt onder andere over een omval en co2 sensor.
Het verbruik is ongeveer 120ml per uur (bij onze woning zonder spouwmuur isolatie) en heeft een tankinhoud van 9l.

Op het moment van schrijven is de gasprijs in nederland ongeveer 70ct/m3 en een petroleum type c prijs in belgie van 61ct/l, rij ik daarom graag even op en neer naar een tankstation in belgie die petroleum heeft voor 80l petroleum.
Het is misschien een ouderwetse manier van verwarmen maar gezien de hoge gasprijs en de lage petroleum prijs en ik op slaapkamers geen verwarming nodig heb of elektrisch zou kunnen verwarmen en het apparaat een stuk veiliger is dan vroegere apparaten, heb ik ervoor gekozen om tegenwoordig dit apparaat te gebruiken ipv de cv installatie.

Ben zeer tevreden met deze aankoop!
Eventueel ook aan te bevelen om stookkosten onder controle te krijgen bij huurwoningen waarbij de verhuurder bijv. niets doet aan isolatie of als je nog even wil wachten met isoleren zoals ons.

Pluspunten

• Verwarmt zeer snel, sneller dan CV
  • Vrijwel geurloos met de juiste brandstof
  • Co2 sensor
  • Omval beveiliging
  • Dagelijkse timer en kinder beveiliging

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken