De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Qlima SRE3531C-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Marc 19-02-2023

Fijne kachel alleen wel modificeren

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Prima Kachel tot hij na een anderhalve maand goed werken code E17 steeds maar aangaf en toen was het uit met de pret. De kachel schakelde steeds weer uit en na nazoek werk bleek dat de Co² sensor te zijn. in mijn naïviteit had ik er geen dure Qlima Kristal brandstof in gekieperd maar gewoon petroleum van de pomp uit België. Fout dus en de kachel kan dus volgens Qlima alleen op Qlima Kristal brandstof werken en niet op gewone petroleum. Geen garantie meer want ja...ik had het verkeerde spul gebruikt. Maar ik kom niet uit een zijstraat zoals we in Rotterdam wel eens gekscherend zeggen, dus ben is even in de kachel gaan kijken hoe en wat. Nou ik heb denk ik wel de oplossing want aan de achterkant van het branderhuis is nog een extra plaat gemonteerd die de luchttoevoer lekker knijpt. Daardoor is de verbranding zo afgesteld dat er alleen maar zuivere Qlima brandstof in kan. Die heb ik er dus uit geschroefd en wat denk je...branderhuis is gewoon nog dicht alleen is de luchtinlaat optimaler. Nu krijgt de verbrandingskamer dus wat meer zuurstof van de ventilator en de kachel brand al maanden op de gewone petroleum en niks geen storingen meer. Alle beveiligingen zitten gewoon nog in de kachel en werken gewoon naar behoren. Ook is de kachel niet gaan ruiken en wordt ook niet heter. Wel is de warme luchtstroom optimaler. Vind het een prima ding is mijn ervaring.

Pluspunten

• Compact en geeft voldoende warmte

Minpunten

• Werkt alleen op dure Qlima Kristal brandstof

Anthonye17 31-01-2023

Hoi beste lezers
(Het is niet uitverkocht staat op google van wel)

Heeft u het probleem dat u kachel steeds uitschakelt code e17.
Dit komt omdat de co2 meters niet deugen
Er is niets mis met uw kachel maar vervelend is het wel!!

Dit kan eenvoudig verholpen worden met een andere conector wat de co2 sensor buiten werking steld.
Dus met andere woorden u trekt de stekkertje die gekoppeld zit aan de co2 meter er uit op de printplaat en de sensor wat u bij mij koopt sluit u aan op de printplaat.in de kachel
(Zie de foto in de advertentie)
Is ongeveer 10 minuten werkt

Stuur u ook aan uitleg hoe je het zelf kunt doen (echt heel simpel)

Als u vragen heeft kunt u mij altijd een berichtje sturen

U kunt altijd een losse co2 melder
Mijn advertentie staat op marktplaats
Qlima e17 oplossing

n*************@l****** 25-01-2023
  • Product gekregen

???

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Goedemiddag, wij hebben ook het probleem dat t steeds de code e17 aan geeft. Zo vervelend. Genoeg ventilatie hier. Ik lees dat er sommige de sensor afplakken. Waar zit die precies?hoe ziet die eruit? En doen jullie die gewoon met tape afplakken?

Pluspunten

• Warmt goed

Minpunten

• Valt steeds uit

Anthonye17 29-01-2023

Hoi beste

Ik kan u e17 problemen oplossen

Kijk op marktplaats qlima e17 petroleumkachel

Dan kan ik u verder helpen

Mvg Anthony de wit

Tim 21-12-2022

Goed en slecht

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Apparaat heeft twee jaar naar volle tevredenheid gewerkt.
Sinds gisteren begon echter de ellende met melding E17.( co2).
Om een lang verhaal kort te maken: Ga de houtjes proberen en anders plak ik de co2 melder maar af, zoals in eerdere reviews is aangegeven
Maar hopen dat het werkt....

Willem uit Kimswerd 18-12-2022
Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Ik heb de kachel in het midden van de woonkamer staan,maar volgens mij is dat niet goed.
Iemand een beter idee,mail me dan even.
De kachel blijft maar draaien,volgens mij reageert de thermostaat niet op deze plek.

Pluspunten

• Lekker warm

Minpunten

• Neemt veel brandstof

Guus 04-11-2022

Pech of gewoon een slechte kachel

Pech of gewoon een slechte kachel
Na een goede ervaring met mijn Kero Laserkachel wilde ik een tweede Laserkachel, zeker met deze energieprijzen. Mijn oog was gevallen op een Qlima SRE 3230 TC 2 bij de Praxis. Kachel heeft het 2 weken prima gedaan, na 2 weken kreeg ik een E02 foutcode en kachel deed niets meer. Kachel aangemeld bij Qlima en opgestuurd naar hun technische dienst, na een aantal dagen bericht gekregen dat de kachel niet meer te repareren was, ik vond dat vreemd maar ok kan gebeuren, ik kon mijn aankoopbedrag terug krijgen omdat Qlima geen nieuwe kachels meer op voorraad had. Ik wilde natuurlijk een nieuwe kachel en de Praxis heeft dit netjes voor mij geregeld en kon bij de Praxis een nieuwe ophalen. De nieuwe kachel heeft het uiteindelijk 3 weken volgehouden, en wat denk je, E02 foutmelding en kachel deed niets meer. Weer aangemeld bij Qlima, opgestuurd, en weer hetzelfde bericht terug gekregen, kachel was niet meer te repareren. Ik was natuurlijk erg benieuwd wat nu elke keer het probleem was, dit nagevraagd en volgens hun was de brandstofpomp kapot, ontsteking kapot en problemen met de leidingen. Omdat ze nu ook geen nieuwe kachels op voorraad hebben, heb ik voorgesteld als ze weer nieuwe kachels binnen krijgen om mij dan een nieuwe te sturen. Daarop kreeg ik het antwoord dat er geen nieuwe Laserkachels bij hun meer binnenkomen. Ik heb gevraagd of dat ze mijn kachel terug wilde sturen maar dat deden ze niet, omdat hij al was verwerkt bij hun technische dienst, ik gebruikte de Qlima kristal brandstof en heb hier voldoende ventilatie. Nu krijg ik mijn aankoopbedrag terug, maar omdat ik deze in de aanbieding destijds heb gekocht kan ik voor dit bedrag geen nieuwe kachel meer kopen. maar ik zou veel liever mijn kachel terug hebben gehad. Mijn Kero kacheltje brandt al een jaar probleemloos. Ik baal dat ik mijn Qlima kachel niet terug krijg, want mijn inziens is alles te repareren.

g********@x******** 22-09-2022

Pas op met honden

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

De kachel doet het goed, maar niet aan te raden voor mensen met huisdieren.
Onze honden worden er ziek van.
Wij vinden dat de olie geurloos is, maar honden kunnen veel meer en beter ruiken dan mensen en na ongeveer 30 minuten is het heerlijk warm in de woonkamer, maar de 2 honden zijn misselijk en moeten overgeven.
Duidelijk niet op getest.
Dus een afrader voor mensen met honden.

Pluspunten

• Verwarmd snel

Minpunten

• Honden en misschien andere huisdieren worden ziek.

r************@h********** 05-02-2022

E17 MELDING

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Het begon goed alleen na een tijdje sloeg hij uit en gat E17 storing aan op het display, had met de co2 te maken.
De co2 sensor afgeplakt met tape en nu niks meer aan de hand.
Komt flink warmte af van zo'n kachel dus ben dik tevreden.

Pluspunten

• Wordt goed warm
  • Kleine kachel met een groot vermogen

Jonneke 23-01-2022

Aanrader

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

De qlima petroleum kachel overtreft al mijn verwachtingen. Besparing van m3 gas is enorm bij de huidige hoge gasprijs. Heb t aankoopbedrag incl de petroleum er de 1ste maand al mee terugverdiend! Geurloos met de kristal petroleum. Alleen de 1ste uren op de dag na aankoop n doordringende geur. Warmt onze kamer van 43m2 in 10 min van 16 naar 18 graden op bij n buitentemp van 4 graden! Aanvankelijke twijfel mbt stoken op petroleum is helemaal weg. Heb n koolstofmonoxide melder als extra zekerheid maar het apparaat is prima beveiligd. Aanrader.

G.L 10-04-2021

Storing E 17

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

De qlima kachel, maakt de caravan snel warm.
Het grote nadeel was na een half uur storing E 17 kachel uit en in de kou.
We hebben als oplossing de kachel op balkjes zetten van 3cm hoog en zorgen dat het gat aan onderkant vrij blijft, zodat de lucht kan circuleren. Na deze actie is de storing niet meer gekomen.
Nu dus tevreden over de aankoop.
Wel een raampje open zetten voor voldoende ventilatie.

Pluspunten

• Snel warm

Minpunten

• Storing E17

Chaletaandeijssel.nl 08-03-2021

Qlima laserkachel bevalt niet

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

We hebben deze laserkachel gekocht voor ons chalet. Maar het wordt niet warmer dan 13 graden want na een half uur slaat hij af met de melding/code E17 dwz teveel CO2. Resetten helpt niet, de foutmelding komt steeds terug. (We hebben een CO2 melder in het chalet hangen maar die gaat niet af.)Ook als we de ventilator in het chalet aanzetten. De ramen van het chalet beslaan als de kachel aanstaat.
Kortom voor ons is het een miskoop en we kunnen deze kachel helaas niet aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Mooi compact

Minpunten

• Slaat steeds af
  • Dure brandstof
  • Ramen beslaan

frenk1 02-01-2022

rechtsonder zit een kapje met eronder de co2 sensor,verwijder het kapje en verwijder de sensor(kan je zo lo klikken) boor daarna een paar gaatjes 4x met een boortje 8mm in het midden van het dekseltje waardoor er meer luchtcirculatie bij de sensor ontstaat.dit heeft mij geholpen en daarna de melding niet meer gehad.veel succes.

danu 10-01-2021

Qlima sre 3531 c-2

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Qlima sre 3531 c-2 is een miskoop voor iedereen mens. nooit kopen.
dit kachel geeft na 1 uur een fout melding E17 dat betekent geen voeldoende zuurstof in huis. en we als mensen leven nog. hoe kan dat nou Qlima. hahaha.
Qlima zegt dat jij een kleine ventilator achter het kache aanzetten. om de kachel na uurtje afkoelen en die ruimte ventelleren. deur en raam open.
beste lezer ik moet der deur constant 5cm oplaten anders de kachel springt uit E17 melding op display.het huis en kachel word niet waarm dan 13 grad omdat de deur moet ophouden. dus ik zet in de koud
huis waar heeft het zin als een kachel met open deur aanlaten en nog ventilators achter kachel aan laten.
dit nom ik een fabriek fout van Qlima en qlima verdiend een koude douch.

Karin 28-09-2020

Miskoop van de eeuw

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Dit is echt de miskoop van de eeuw. Als vervanging voor onze oude Zibro deze gekocht voor in de stacaravan. Vanaf het begin af aan gaf dit ding de melding E17, te weinig zuurstof in de ruimte. Dit terwijl er altijd een raampje en soms ook een deur openstaat. Maar ook dan slaat ie na 3 kwartier af. Daarbij wordt het niet warmer dan 20 graden in de caravan. De Zibro konden we, als het erg koud was, 's nachts op 14 graden laten staan, in de caravan bleef het dan 18 graden. Nooit sloeg ie af. En binnen anderhalf uur was het 23 graden in de caravan. Echt heel erg veel spijt van deze aankoop.

Minpunten

• Slaat af na 3 kwartier
  • Warmt niet goed op

Diny maas 09-10-2019

Mooie maat

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Fijne kachel. Was binnen een paar minuten op temperatuur. Handige functies oa timer, en instellen op vaste temperatuur. En heel zuinig.

Pluspunten

• Ruikt bijna niet en zuinig
  • Snel heerlijk warm

Minpunten

• Je hoort de ven maar is niet storend

M van Wijland 10-02-2019

Olie kachel - Qlima SRE 3531 C-2

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Gekocht voor in een tuinhuisje
Na een paar minuten de melding E17 = CO2 gehalte te hoog.
Dan gaat de kachel uit en kan dan 10 minuten niet meer aangezet worden.
Deze melding blijft bij het opnieuw aanzetten terug komen.
Een mooie kachel maar GEEN aanrader.

Minpunten

• Gaat steeds uit

John 05-04-2018

Qlima Laserkachel

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Aangeschaft voor de stacaravan.
Na 5 minuten al de melding E17 = CO2 gehalte te hoog, zelfs bij 3 ramen en een deur open.
Zelfs een electrische kachel erachter gezet voor extra windwerveling.

De melding blijft terug komen.
Alleen op de spaarstand lukt het om 15 minuten deze kachel aan te kunnen hebben.

Wendy 17-10-2016

Goed en goedkope verwarming

Geschreven voor: Qlima SRE3531C-2

Mooi formaat en erg handig in gebruik.
Hij staat bij ons op de zolder (slaapkamer) schakelt automatisch uit als de gewenste temp is bereikt.

Pluspunten

• Formaat.
  • Timer
  • Logische bediening
  • Co2 beveiliging