Rowenta HQ8120 Silent Comfort 3-in-1 HQ8120 ventilatorkachel - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta HQ8120 Silent Comfort 3-in-1 HQ8120 ventilatorkachel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Lenaerts Rohnny 09-01-2021

Rowenta silent comfort 3 in 1

Ik had voordien reeds een paar verwarmingselementen van rowenta vectissimo turbo in gebruik en heb mij laten verleiden om dit toestel in huis te halen. Voor wat betreft de verwarm capaciteiten ben ik ontgoocheld, voor het overige zijn er geen noemenswaardige bemerkingen. De rowenta vectissimo verwarmt echt en deze verplaatst veel lucht en zijn verwarming is duidelijk ondergeschikt. als verwarmingselement zou ik het niet aanbevelen

Pluspunten

• afgewerkt
  • design
  • blaast goed

Minpunten

• prijzig
  • als verwarming onvoldoende
  • in hoge stand nogal lawaaierig

Wouter 18-11-2020

Met één apparaat je kamer altijd comfortabel

Laatst hebben wij onze zolderkamer ingericht als werkkamer, vanwege het vele thuiswerken in de coronacrisis. Op deze kamer hebben we geen radiator, dus de kamertemperatuur is moeilijk te regelen. Met de Rowenta HQ8120 Silent Comfort waren we in één keer klaar: hij verwarmt in de winter en zorgt via de ventilator voor verkoeling in de zomer. Daarbij zuivert hij ook de lucht, ook een prettig idee op een kamer waar je een groot deel van je week doorbrengt. De kamer is niet groot, zo'n 20m2, en de Rowenta heeft geen enkele moeite de temperatuur hier te regelen. Het is prettig dat de gewenste temperatuur in te stellen is via de afstandsbediening, waarna je er eigenlijk geen omkijken meer naar hebt - net als met een normale thermostaat. Het enige nadeel is dat hij vrij lawaaiierig is als hij moet verwarmen, in de stille stand is alleen luchtzuivering mogelijk. De ventilator is op de lage standen niet echt hinderlijk luid, maar wel wat luider dan mijn ouderwetse ventilator met 3 bladen. Hij blaast wel een stuk harder. Al met al een prima apparaat om een minder goed verwarmde kamer zoals de onze comfortabel te maken.

Pluspunten

• Verwarmt een kleine kamer goed en snel
  • 3-in-1

Minpunten

• Lawaai bij verwarmen

Bianca Renard 12-11-2020

Behaaglijk warm en nog zuinig ook

Ik gebruik deze ventilatorkachel in mijn werkkamer op zolder waar geen verwarming aanwezig is. Was erg benieuwd of het apparaat in staat zou zijn deze ruimte te verwarmen. Dat verwarmen gaat dus prima: de kachel gaat een aantal minuten aan als ik hem in de ochtend aanzet en de rest van de dag hoor ik hem af en toe aan gaan als de temperatuur onder de ingestelde waarde komt. Gaat trouwens heel snel, stevige verwarmingscapaciteit. Het apparaat is mooi stil, geeft dus goed rendement en op de momenten dat hij gaat verwarmen pakt hij rond de 750 watt. Ik had eigenlijk een veel hoger stroomverbruik verwacht. Ben er dus erg blij mee. Ook de draaistand werkt bij mij prima.

Pluspunten

• Zuiniger dan ik had verwacht
  • Stil
  • Veel warmterendement
  • Erg handig dat er een thermostaat op zit
  • Werkt allemaal prima

Martijn 12-11-2020

Ideale extra verwarmer in huis

Mooi klein design en stil apparaat wat je huis/ kamer snel lekker verwarmt. Slaat automatisch af als de gewenste temperatuur bereikt is. Op de silent stand hoor helemaal niet. Eene chte aanrader als je een kamer snel op temeratuur wil hebben. Bovendien zuiniger dan de CV hoger draaien.

Pluspunten

• geruisloos
  • temperatuur in stellen
  • klein design

Eric 12-11-2020

Degelijke ventilatorkachel, wel prijzig

De kachel is gemaakt van stevig plastic. de indruk is goed, maar niet echt premium. Je ziet de vrij hoge prijs niet af van het apparaat.
De werking is prima, het apparaat verwarmt goed en gelijkmatig, met een goed werkende thermostaat. Koeling heb ik niet kunnen testen (het is nu november), maar ventilatie lijkt redelijk goed te werken. De bediening eenvoudig, ook met de meegeleverde afstandsbediening.
Grootste nadeel is echter het geluid, ik had voor deze prijs een stiller apparaat verwacht. Ook op standen 'smart' en 'silent' maakt het duidelijk geluid. Ik zou dit apparaat willen afraden voor slaapkamergebruik.

Pluspunten

• Aantrekkelijk ontwerp
  • Stevige bouw (vel veel plastic)
  • Gelijkmatige verwarming en ventilatie
  • eenvoudige bediening incl. afstandsbediening

Minpunten

• Redelijk lawaaierig
  • Veel plastic
  • Duur voor wat ie biedt

Bianca 12-11-2020

Lekker warm

Ik ben er super blij mee, gebruik hem in mijn thuiswerkkamer. Normaal gesproken met de verwarming aan heb je al snel droge lucht. Nu ik deze niet gebruik en alleen deze ventilator geen last meer van droge lucht. Temperatuur kun je instellen en is deze bereikt dan gaat hij uit en weer aan als het koeler word. Nu alleen nog de verwarming getest. Hij is gemakkelijk te verplaatsen.

Pluspunten

• Geen droge lucht
  • Mooi

ZK 11-11-2020

Rowenta Silent Comfort

Fijne verwarming. Hij is in te stellen op temperatuur, waarna hij vanzelf uit slaat.
Draaistand werkt erg goed. Werkt goed in niet te grote ruimtes.
De ventilator is niet op temperatuur in te stellen, maar een "gewone" ventilator.

• Snel op temperatuur
  • Stille modus

Minpunten

• Koeling niet op temperatuur
  • Prijzig

EvaF 11-11-2020

Handige 3 in 1 ventilatorkachel

Ik heb dit product via Insiders getest, in algemeen ben ik tevreden. Voldoet aan de verwachtingen. Doordags staat in de woonkamer om een gezelligen sfeer te creeren, 's avonds in slaapkamer voor een aangeneme temperatur voor slapen gaan.
Met de silent modus hoor je amper de ventilator.
Simpel en elegant design, makkelijk past bij elke inrichting.
Makkelijk om te verplaatsen.

Pluspunten

• Silent modus
  • Makkelijk om te bedienen

Minpunten

• Display is altijd aan
  • In draai modus knickt

Danielle 11-11-2020

Mooi en effectief apparaat

Mooi apparaat, design past overs wel denk ik.
Doet wat het moet doen, koelt of verwarmd en gaat vanzelf uit als temp bereikt is.

Marit 09-11-2020

Handig in huis

Ik mag dit product testen, en tot nu toe prima! In de huiskamer kon ik de temperatuur aangenaam krijgen. Maar vooral in de werkkamer super fijn. Lekker stil. Nu alleen nog het verwarmen getest.

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijzig