Dyson AM05

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson AM05 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

JM 21-07-2018

mooi apparaat

Geschreven voor: Dyson AM05

Dyson luchtreiniger werkt echt prima en de koele luchtstroom is een verademing geen wervelende stof meer, heb voor de nieuwste 2018 versie gekozen wel duur maar is het zeker waard.
Wou dat ik hem eerder gekocht had, ook overweeg ik een tweede.

John Bouts 27-07-2017

Dyson cooler AM05

Geschreven voor: Dyson AM05

Dit apparaat ging naar 4 weken al kapot.
Ik zou dit apparaat zeker niet kopen, kreeg als antwoord dat het een gebruikersfout zou zijn.
Raar antwoord want er zitten maar een paar knoppen op.

Officiele reactie van Dyson 28-07-2017

Beste heer Bouts,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken over deze vervelende situatie. Erg vervelend dat er een defect in uw AM05 zit. Uw toestel staat helaas bij een dealer van ons. Mocht u in de toekomst nogmaals een probleem ervaren bij het gebruik van uw AM05 dan hoop dat u zich direct tot Dyson richt dan proberen wij u zo snel mogelijk te helpen.

Groeten

Michael 22-06-2017

Prijs te hoog, koel niet echt

Geschreven voor: Dyson AM05

Moderne vormgeving, andere Ventilatoren in prijs lager dan Dyson of geeft dezelfde luchtstroom.
Ik beveel dit product niet aan ivm hoge prijs en te laag koelend vermogen.

Pluspunten

• Moderne uitstraling
  • Plaats versparing tegenover andere ventilators
  • Licht van gewicht
  • makkelijk transportabel

Minpunten

• Koeld niet echt goed
  • Geluid loud
  • Te hoge prijs
  • Korte stroomkabel

Officiele reactie van Dyson 23-06-2017

Hallo Michael,

Dankuwel voor uw review. Onze AM05 is een verwarmende ventilator. Hij verkoelt door de lucht te bewegen, wat de gevoelstemperatuur doet dalen, omdat alle lucht ook verwarmd moet kunnen worden is de luchtstroom van een AM05 iets kleiner dan van een AM06 bijvoorbeeld. Ik ben het niet helemaal met u eens dat de luchtstroom van een Dyson gelijk is aan die van andere ventilatoren. De luchtstroom van een Dyson wordt niet doorbroken door bladen en is daardoor prettiger en geeft minder turbulentie. Via de link hieronder een kleine uitleg.

Vriendelijke groeten,

Lieske 05-02-2017

Dyson hot+cool

Geschreven voor: Dyson AM05

Wij hebben de Dyson ca 2 jaar geleden aangekocht en slechts een tweetal keren gebruikt hij maakt teveel herrie zodat het erg storend is terwijl er word beweerd in de reclame dat hij geruisloos zou zijn we moeten zelfs de tv harder zetten als de dyson aan staat slechte aankoop en dat voor veel geld

Officiele reactie van Dyson 06-02-2017

Beste Lieske,

Wat jammer te horen dat u niet tevreden bent over het geluidsniveau van uw AM05. Dit zou niet zo storend mogen zijn, het toestel zou pas een waarnemend geluid mogen produceren vanaf stand 4. U neemt best contact op met de Dyson Helpdesk op het gratis nummer 0800 0206 203 (NL) of 0800 392 08 (BE).

Rebekka 24-11-2016

Gewoon fijner!

Geschreven voor: Dyson AM05

Ik gebruik het apparaat vooral voor de schone lucht in huis. En ik moet zeggen, het voelt gewoon fijner in huis.
Fijne extra is natuurlijk dat ie gericht ook warmte of kou kan blazen! Nu we de koude dagen in gaan is dat erg welkom :)

Pluspunten

• Fijne lucht in huis
  • Snel warm of juist koud in huis
  • Stil

Minpunten

• De stekker mag niet in een verlengsnoer

Germaine 29-04-2016

Mooi apparaat

Geschreven voor: Dyson AM05

Gekocht om slaapkamer te koelen, doet het fantastisch. Gebruik hem ook om te verwarmen. Mooi design is een prettige bijkomstigheid. Ben er erg blij mee.

EPvA 04-07-2015
Geschreven voor: Dyson AM05

Sinds twee jaar hebben we deze mooi vormgegeven Dyson in huis. Het grootste nadeel vinden wij de enorme herrie die het apparaat maakt. Ook de blaaskracht om verkoeling te krijgen valt wat tegen. Onze goedkope staande ventilator doet het wat dat betreft beter en veel stiller. We hadden hem voornamelijk gekocht voor de slaapkamer voor warme zomernachten maar daarvoor maakt hij veel te veel lawaai. Het opwarmen van koude ruimten gaat prima.
Voor deze prijs hadden we wel wat beters verwacht. Wij begrijpen niet dat andere gebruikers daar geen last van hebben. Gelukkig zijn de nieuwere apparaten wat stiller gemaakt hebben we gelezen. Dat was ook echt wel nodig. Al met al hebben we spijt van deze dure aanschaf.

JD60.1 25-07-2014
Geschreven voor: Dyson AM05

Ik snap werkelijk niet waar de goede beoordelingen vandaan komen. De vormgeving is fantastisch en dat geldt ook de afstandsbediening. De werking echter is zeer teleurstellend. De kracht van deze ventilator laat zeer te wensen over. In de hoogste stand is er een aardige luchtverplaatsing maar dat gaat gepaard met zoveel geluid dat je alleen daarom al geneigd bent om een lagere snelheid te kiezen. Dacht de laagste snelheid voor op de slaapkamer te kunnen gebruiken, maar dan voel je nauwelijks iets. Je moet hem dan weer harder laten blazen wat weer gevolgen heeft voor de geluidsproductie. € 355,- is heel veel geld voor een zeer mooi vormgegeven apparaat dat helaas zeer matig presteert. Deze Dyson gaat in de doos retour afzender en ik pak mijn oude ventilator er weer bij. De laagste stand daarvan is vergelijkbaar met de hoogste stand van deze AM05 met minder geluid. Ik kan de goede beoordelingen hier niet onderschrijven, hoe graag ik dat ook had gewild.

fmj43 25-06-2014
Geschreven voor: Dyson AM05

In gebruik als koeling of bijverwarming in de serre bij extreem warme of koude dagen,
+ Fraai en compact design [voor mij essentieel]
+ Prima koelen en [bij]verwarmen
+ Gemakkelijke bediening
0 Hoge prijs [gekocht in DE, 301 EUR incl. verzend]
Zeer tevreden met dit TOPPRODUCT.

pinkyponky 16-02-2014
Geschreven voor: Dyson AM05

Veel te duur voor wat het is. Maakt op z'n minst evenveel herrie als een normale ventilator. Verwarmt de ruimte ook helemaal niet sneller dan onze vorige simpele ventilator. De bouwkwaliteit kan je ook over twisten, het is een en al plastic. Wel goed is dat hij geurloos verwarmt, en de afstandsbediening is handig. Kortom: echt veel te duur. Maar er is helaas niks vergelijkbaars te krijgen met een lagere prijs.

bimota 13-10-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Wij vinden de dyson AM05 een echte aanrader! Bij ons wordt hij gebruikt in het tuinhuisje, waar de kinderen heel vaak 's avonds zitten om te gamen en t.v. te kijken etc. Het is een ideaal apparaat, vooral omdat hij in de zomer zeer snel verkoelt en de temperatuur van de omgeving zeer aangenaam wordt, en in de winter verwarmt hij zeer snel en houdt hij de omgeving ook op temperatuur.

Hij werkt ook echt stukken sneller dan welke andere blower of kachel ook. We hebben daar al veel ervaring mee! Hij houdt de omgeving ook perfect op de ingestelde temperatuur en slaat op tijd af, zodat hij geen onnodige stroom gebruikt.

Wat ook ideaal is, is de afstandsbediening. Echt mooi en simpel te bedienen en ook fijn dat er een magneetje inzit, waardoor hij niet snel kwijt kan raken.

Ook is hij helemaal reukloos, wat je bij veel kachels niet kunt zeggen!

Hij is dan wel prijzig, maar je hebt ook wel echt waar voor je geld en een stuk minder ergernissen.

johanv1101 03-11-2013

Je heb nog altijd een airco nodig voor echte verkoeling.Een hoop geld voor een ventilater /electrische kachel.Zonde van het geld

altenor 06-09-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Ik vind hem top, gemakkelijke bediening, zelfs op adstand.

De ventilator is geweldig en wanneer het wat frisser is
in de avon even de verwarming aan en het is zo warm.

E.M. vanMierlo 28-08-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Prachtig design, past goed in interieur. De afstandsbediening is erg handig en is gemakkelijk d.m.v. magneetje op het apparaat te plaatsen.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk.
Met name deze zomer de ventilator vaak kunnen gebruiken,'s avonds als warmtebron op het balkon en tijdens de hittegolf als verkoeling in de slaapkamer. Ik had alleen wel verwacht dat de ventilator iets minder luidruchtig zou zijn.

hvmansom 20-08-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Ik heb een beetje het gevoel dat ik in de Dyson propaganda ben getrapt. Blaaskracht is niet beter als onze oude el-cheapo Bestron torenventilator. Om een beetje vergelijkbare blaaskracht te hebben moet hij in de hoogste stand staan, wat behoorlijk wat herrie geeft. Verwarmingsfunctie, nog nodig gehad. Duurzaamheid, komen we nog wel achter.
Verder een prachtig design handige afstandbediening.
Prijs waard, Nee.
Spijt van aankoop, Ja.

LeJeune12 08-08-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Ik heb de Dyson Hot&Cool nu al enige tijd in huis en ik moet zeggen het is veel meer dan alleen een kek hebbedingetje.

In de warme dagen brengt het namelijk echte verkoeling, in plaats van dat het alleen de warme lucht verplaatst. En in de winter heeft het je kamer binnen no time op temperatuur, waarna de verwarming het prima overneemt. Zelfs naast je bed is het goed te doen, daar het geluid meevalt.

Ik was wat sceptisch omdat ik dacht dat het veel elektriciteit zou kosten, maar door de efficiëntie waarmee hij verwarmd en koelt hoef je niet lang gebruik te maken van zijn diensten voor een optimaal resultaat.

Ik kan het daarom iedereen aanraden en natuurlijk ook vooral omdat het er zo lekker uitziet.

I.burgers 31-07-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Vind het een heel mooi en solide ontwerp. Hij is heel praktisch met de afstandsbediening. Heb hem aangeschaft voor de verkoeling, maar hij blijkt ook goed te werken als je warmte nodig hebt. Een slimme combinatie, vooral bij ons wisselvallig weertype.
In de hoogste stand geeft hij wel geluid, dat is prima voor de eerste verkoeling, zelf ga ik vervolgens naar een tandje minder, zodat ik er ook goed bij kan slapen.
Een aanrader, makkelijk in de bediening, doet wat hij moet doen.

hubsimons 02-08-2013

Wij hebben dit apparaat 1 augustus de gehele dag getest, maar de koelende werking viel ons ontzettend tegen. Hij werkt niet beter dan de ventilatoren die wie al hadden. Ook maakt hij op de hoogste stand veel lawaai. Meer dan onze huidige ventilatoren. Kortom voor ons een teleurstelling.

evdmoolen 14-07-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

De Dyson AM 05 is echt een fantastische ventilator. Het design is mooi, de koelprestatie is keurig en je ondervindt minder geluidsoverlast dan ooit. Het mooiste is dat hij ook nog ongevaarlijk voor kinderen is (tenminste tijdens de koelfunctie).

De Dyson AM 05 is een zeer handige ventilator. Het design is smaakvol en de koelprestatie is goed. Bovendien heb je geen last van geluidsoverlast.

harryapple 08-07-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Werkt boven verwachting beter dan een gewone ventilator. Minder geluid, gelijkmatiger luchtstroom. Bediening werkt intuitief

pvsandijk 27-06-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Wij gebruiken hem voor mijn zoon die op zolder zijn kamer heeft en waar het in de winter te koud is en in de zomer te heet. Het is de uitkomst voor ons. Wij hoeven niet meer het hele huis te verwarmen om het een beetje aangenaam te hebben op zolder. Zeer efficient dus. En het apparaat werkt makkelijk en zeer snel. De gewenste temperatuur is snel bereikt en makkelijk in te stellen. Wij zijn fan!

abovenberg 25-06-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

De Dyson AM05 ziet er allereerst prachtig uit. Hij heeft een prominente plek in de woonkamer, maar heeft een stijvol design waardoor hij tegelijk wel én niet opvalt. Hij mengt zich goed in het interieur en mensen verbazen zich over de functionaliteit. Want met een druk op de afstandsbediening veranderd de Dyson in een handige muultifunctionele ventilator die zijn werk veel beter doet dan mijn oude 'traditionele' ventilator en die de lucht niet zo droog maakt als een Airco. Bovendien kan hij (nog niet veel getest ivm seizoen) ook verwarmen!
Het apparaat is op veel manieren in te stellen voor de wens op dat moment. Temperatuur, blaaskracht, hoek en rotatie kunnen heel makkelijk worden ingesteld. Een leuk duurzaam dingetje dat de AM05 onderscheidt van traditionele elektrisch heaters is de sensor die het apparaat automatisch op slaapstand zet zodra de gewenste temperatuur bereikt is en ook weer opstart als deze onder die temperatuur zakt! Bovendien kan je ruimtes tot 37 graden Celsius verwarmen, ideaal als je een keer je trui hebt gewassen die snel moet drogen!
De normale ventilator stand zorgt voor een zeer stabiele luchtstroom die is aan te passen van zeer zacht briesje tot flink doorwaaien, ideaal en met een paar drukken op de knop.

Al met al ben ik heel tevreden met dit apparaat. Het geluidsniveau is stukken beter dan mijn oude ventilator, maar iets zegt me dat dit nog minder kan. Ik hoop dat Dyson bij het volgende model nog meer op duurzaamheid gaan focussen, dat zou het apparaat voor mij helemaal afmaken!

O. Turna 23-06-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

De Dyson hot + cool, het is werkelijk een super apparaat !

Toen ik het voor het eerst zag dacht is wat is dit voor iets en kwam er snel achter dit kleine 'ventilator' veel in z'n mars had dan alleen een mooi design.

Zoals we van Dyson gewend zijn is het kwaliteit werkelijk van superieure kwaliteit , dus alle lof voor de maker. Hij is handig in gebruik en de afstandsbediening is een grote uitkomst als je van je bank niet wil opstaan. Met de ingebouwde thermometer heb je de temperatuur van je kamer maar ook de caravan, de schuur, waar je ook wil snel op de gewenste temperatuur. Het is eigenlijk een airconditioner die een super strak design heeft maar nog belangrijker hij is praktisch overal mee te nemen. Dat kan je niet van je airconditioner zeggen. Ook thuis kun je hem met gemak van de ene kamer naar de andere dragen, dus zeer handig in gebruik.
Ik gebruik het met veel plezier en kan je alleen maar aanraden om dit super apparaat aan te schaffen.

xama 22-06-2013

Dyson AM 05 (hot + Cool)
Wat een schoonheid. Eindelijk staat dit stuk Dyson-design apparaat in ons huis, en hij doet het meteen, lekker koel. Het was dan wel ff uitzoeken hoe de afstandsbediening werkt, wel praktisch maar iets lastig met het precies instellen door enig vertraagde reactie van het apparaat. Wij hebben voor de witte gekozen, past mooi in het interieur. Toch is het lastig om overdag duidelijk de temperatuur in te stellen. Simpelweg – je kunt het niet aflezen als je van afstand wilt besturen. Niet alleen omdat hij vrij laag staat (hij mag wel iets hoger zijn) maar ook door de aanduiding van de temperatuur achter wit plastic. Wij misten wel een beschrijving waarop je kunt zien waar je het apparaat kunt aanpakken om te verplaatsen. Het is zeer verleidelijk om hem aan de bovenste kromming op te pakken. Maar het beste gaat- handen niet verbrand – vanuit de achterzijde oppakken. Het plastic wordt niet te heet, wel zo prettig. Het verwarmen van de ruimte ging relatief snel, toch bleef het apparaat doorgaan na het bereiken van de ingestelde temperatuur met 1 graad erboven. Dat kun je zelf dus regelen door een graad lager te zetten. Het instellen met de afstandsbediening vanuit de zijwaartse beweging in een gewenste continue stand is een klein beetje oefenen. Wat wel opvalt is de rust die deze Dyson geeft. Eindelijk niet meer de gebruikelijke herrie van andere verwarmapparaten op basis van ventilatoren. Al met al zijn we blij met dit HOT+COOL ook is hij niet goed koop en is wit niet de beste kleurkeuze zo trekt ie toch de aandacht van ieder bezoeker en doet ie wat ie moet doen – zorgen voor warmte of verkoeling.

Jan van Eeken 17-06-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Prachtige ventilator met handige afstandsbediening. Dit voorjaar gebruikt bij frisse dagen in de schuur om te verwarmen en bij warm weer op slaapkamer om te verkoelen. Mooi design, misstaat niet in de huiskamer. Maakt wel wat geluid, maar is niet storend.

Mole1628 14-06-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

DYSON is er weer in geslaagd om een apparaat te ontwikkelen op het gebied van klimaat beheersing met een eenvoudige afstandsbediening. Simpelweg de temperatuur instellen is genoeg!
Het is qua design net apple strak en mooi.
En niet te vergeten zeer stil!
Wij zijn zeer tevreden.

Marianne_65 12-06-2013
Geschreven voor: Dyson AM05

Sinds vorige week heb ik een mat zwarte AM05 van Dyson aangeschaft, echt een geweldig apparaat. Makkelijk te bedienen d.m.v. de afstandsbediening. Hij is snel op temperatuur, makkelijk schoon te houden en zeer veilig. Eerlijk is eerlijk hij niet geheel geruisloos op de hogere stand. Aan iedereen aan te raden, zeker voor het zeer wisselvallige Nederlandse weer.