KlikAanKlikUit APIR-2150 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KlikAanKlikUit APIR-2150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,6

Jan Jansen 30-08-2021

Onbetrouwbaar product

Geschreven voor: KlikAanKlikUit APIR-2150

Ik heb 2 sensoren gekocht en een ontvanger om een buitenlamp te schakelen. Op zich makkelijk te installeren. Het werkte eerst goed, na 2 maanden schakelde ze allebei ineens niet meer. Batterijen vervangen en het werkte weer een maand of 2. Toen weer niet. Batterijen vervangen en het werkte slechts 1 dag. Ik heb het maar even laten zitten. Na een paar maanden ben ik het gaan repareren. Toen bleek de ontvanger van klik-aan-klik-uit defect. Deze heb ik vervangen, maar nu blijken de sensoren het inmiddels niet meer goed te doen. Ze schakelen in, maar niet meer uit. Probeer ik ze dichter bij de lamp, dan werkt het, maar zodra het echt donker is blijven ze de lamp steeds aan en uit schakelen. Geen mens of dier of warme lucht in de buurt. Misschien spoken? Kortom een waardeloos systeem.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Handig product als het werkt

Minpunten

• Snel defect
  • Duur voor wat het presteert

Wilco7 28-10-2018

Zeker niet perfect

Geschreven voor: KlikAanKlikUit APIR-2150

Met veel enthousiasme bezig met home automatization en daarvoor had ik ook twee APIR-2150 nodig voor het Klik-Aan-Klik-Uit systeem. Al snel bleek dat de plaatsing van de warmtegevoelige sensors van groot belang zijn. Ongewild aanschakelen bij bijvoorbeeld koude/warme luchtstromen, regen en anderszins gaven storingen. Ik kon met de bijgeleverde afdekkapjes het "gezichtsveld" van de sensors zo beperken dat ongewenste invloeden weinig kans maakten. Tot nu toe zijn de valsalarmen zeer beperkt. Ik zal het er mee moeten doen omdat er voor buiten geen alternatieven zijn. Het systeem werkt op 2 AA batterijen en dus mag het ook niet teveel energie verbruiken om "bewegingen" te signaleren. Kennelijk is warmtedetectie dan een bruikbaar alternatief ondanks de vele loze meldingen/signalen.

Pluspunten

• Makkelijk plaatsbaar

Minpunten

• Zeer lastig goed af te stellen.
  • Prijs / kwaliteit

Fred 28-04-2018

Zonde van je centen

Geschreven voor: KlikAanKlikUit APIR-2150

Binnen een half jaar 2 sensoren op mijn buitenlampen gehad die allebei binnen een paar maanden vreemde kuren gingen vertonen. In het begin gaat het even goed, dan schakelen ze op de vreemdste momenten aan en uit en soms doen ze helemaal niets. Lichtgevoeligheid was ook niet om te schakelen. Onbegrijpelijk dat deze rommel nog steeds in de handel is.

tjeerd 23-02-2018

slecht

Geschreven voor: KlikAanKlikUit APIR-2150

Inleren is erg eenvoudig, werking is prut. Vanwege dekkingsgraad begonnen met 2 sensoren, daar raakte het systeem van in de war, heel vaak ging licht nooit meer uit. Dus terug naar 1 ir sensor, deze schakelde random aan en uit en na vervangen batterij doet hij helemaal niets meer. Hoop gedoe met weinig resultaat.

Minpunten

• werkt slecht

jjjjjj 08-09-2015
Geschreven voor: KlikAanKlikUit APIR-2150

heb drie van deze sensoren op één ACD 1000 aangemeld om één buitenlamp te schakelen (op de ACD 1000 kunnen max. 6 zenders aangemeld worden), en niets dan ellende.
Soms schakelen ze wel, dan weer niet (sta er dan vlak voor, maar reageert vaak niet, na ongeveer 10 minuten wel weer).
Soms gaat het een paar dagen goed, en soms blijft de lamp aan omdat (waarschijnlijk door storingen op deze frequentie) het uit signaal van de APIR 2150 gemist word. Als dit uit signaal, die maar één keer uitgezonden word, gemist word, dan gaat de lamp niet eerder weer uit als dat één der sensoren opnieuw aangesproken word.
Nu, sinds twee dagen heb ik het probleem dat de buitenlamp bij het aanbreken van de dag en bij het donker worden (schemering) steeds aan gaat en 1 minuut blijft branden (de minuut die in de apir is ingesteld), dan uitgaat en na ongeveer 4 seconden weer aangaat. Dit herhaalt zich net zo lang tot het volledig licht (s'morgens) of volledig donker (s'avonds) is. Heb alle 3 de sensoren verwijderd en zo geplaatst dat deze onmogelijk beweging kunnen detekteren, en nog gaat de lamp aan en uit. Einde verhaal. Ik ga een vaste pir sensor aanschaffen. Boel geld aan uitgegeven, weggegooid geld. Misschien dat het wel functioneerd met één sensor van dit type, maar vanwege het geringe bereik (de sensor detekteerd beweging tot 6 meter) was ik er 3 stuks nodig. Dit werkt dus niet. Leuk systeem om met de mini afstandsbediening of schakelaar de lamp aan en uit te zetten, maar deze sensoren in combinatie met één lamp is een drama. Degelijkheid heb ik op 4 sterren gezet omdat ik het idee heb dat het kunststof beugeltje waar de apir in opgehangen word het gaat begeven als deze wat ouder word.
Gebruiksgemak één ster omdat het niet werkt. Als het wel zou werken dan had ik meer gegeven uiteraard, want het programmeren aan de ontvanger is simpel en werkt goed.

jjjjjj 17-09-2015

het is nog erger geworden:
Ik had op de acd 1000 ook de handzender akct 510 en de draadloze schakelaar awst 8800 aangemeld. Deze deden het wel goed.
Door bovenstaande problemen met de pir sensoren heb ik er twee afgekoppeld, dat wil zeggen de batterijen verwijderd. Nu wilde ik de buitenlamp aan zetten met de handzender, maar dit werkte opeens niet meer. Ook opnieuw aanmelden werkte niet meer. Ook de draadloze schakelaar reageert niet meer.
Het is een wonderlijk systeem. Ik heb dus aan de handzender en de schakelaar ook niets meer. Het enige dat ik er aan overgehouden heb is een lichtere portemonnaie en een hoop ergernis. Voor mij geen kaku meer.