Alecto DVC-255IP zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DVC-255IP zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

G. de Beijer 14-05-2019

Slecht functionerende app.

Geschreven voor: Alecto DVC-255IP zwart

Op het eerste gezicht lijkt het een prima camera: PTZ, infrarood, verbinding via UTP of WiFi, 8GB interne opslag. Maar al zijn de eigenschappen nóg zo goed, een plezierig gebruik valt en staat bij een gebruiksvriendelijke bediening. En daar gaat het mis met Alecto. De app die beschikbaar is in de app store van zowel Google als Apple, is erg matig. Opnemen is alleen mogelijk als de app op de achtergrond aan staat op je smartphone. en die app vreet energie. verder kun je instellen dat de cam gaat opnemen bij detectie van beweging, op basis van infrarood. Maar hij neemt te pas en te onpas op, zonder beweging te kunnen ontdekken op de opnames. die opnames zijn alleen te benaderen dmv de app. Verder is het volgens Alectocam niet mogelijk de cam te benaderen in de webbrowser via pc. Ik kan via mn thuisnetwerk de cam probleemloos benaderen. het benaderen via pc is zelfs veel fijner, omdat er veel meer functies beschikbaar zijn.
Verder heb ik mijn twijfels bij de veiligheid van de verbinding, zeker omdat de app nauwelijks wordt geüpdatet. het geleverde pakket vind ik ook gebrekkig, aangezien er een veel te korte aansluitsnoer aan de cam zit, met een dik blok voor de UTP-kabel. De cam noemen ze outdoor, maar de aansluitingen zijn totaal onbeschermd, en alleen binnen veilig aan te sluiten. je ontkomt er ook bijna niet aan nog een (niet meegeleverde) lasdoos te gebruiken.

Minpunten

• Opnames alleen in App te bekijken
  • bewegingsdetectie onnauwkeurig
  • gebrekkige app

alex 30-01-2019

DVC-255IP

Geschreven voor: Alecto DVC-255IP zwart

Zag er in de winkel erg indrukwekkend uit, ook aan de muur hangend, heb ik netjes op een extra waterdichte kast gemaakt zodat de camera bekabeling aangekoppeld kon worden aan de doorde muur doorgevoerde bedrading, daarna nog een kapje eroverheen gemaakt voor de beschutting tegen regenval.
De software die bij de camera wordt aanbevolen loopt regelmatig vast en je zit gewoon naar een dia-voostelling te kijken, ook al is de camera aan via een LAN kabel direct aan de router aangesloten zodat ik de draadloze verbinding niet nodig had, leek me beter dacht ik...
De camera hangt er nu 4 weken, de laatste 2 weken geeft hij overdag alleen nog zwart-wit beeld.
Voor serieuse beveiling is dit een stuk onbetrouwbaar speelgoed, de bewegingssensor voor ALARM staat op "max", dan nog moet je een olifant door het beeld jagen voor een reactie.
De helpdesk van ALECTO reageert nergens op, komt niet met een suggestie of oplossing, gekocht is gekocht... domdomdom van mij.
Ik heb inmiddels naast deze "camera" een webcam van 30 euro opgehangen, prima kleurenbeeld en overal ter wereld bewegende beelden.

Pluspunten

• ziet er indrukwekkend uit op afstand

Minpunten

• slechte software/app.
  • hardware onbetrouwbaar

Hans 20-11-2018

Zeer slechte camera

Geschreven voor: Alecto DVC-255IP zwart

Zeer ontevreden over dit produkt heeft even in het begin bewegende beelden opgenomen en sindsdien iedere keer zwart opname beeld. Als ik de camera op de gevoeligste stand heb staan neemt hij alleen maar de bewegende struiken op terwijl als ik zelf door het beeld loop dan neemt het niks op. Zeker geen aanrader!!

Pluspunten

• Als het werk redelijk beeld

Minpunten

• Te veel storing
  • Zwart beeld bij opname

N 15-11-2018

goede camera

Geschreven voor: Alecto DVC-255IP zwart

zeer tevreden over de camera, erg handig is het bedienen via de app op je telefoon waar je ook bent. goed beeld , aangesloten op de alecto ip opname recorder en werkt goed. kun terugkijken waar nodig is en dit ook nog opslaan op harde schijf .Erg tevreden over de klantvriendelijkheid en behulpzaamheid vanuit Alecto/Hesdo