Alecto WiFi LAN IP-camera DVC-215IP Geschikt voor App: Ja wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WiFi LAN IP-camera DVC-215IP Geschikt voor App: Ja wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Tom 05-11-2019

Goed en goedkoop

Stevige behuizing van aluminium geeft een degelijk.gevoel van de camera af. Overdag vrij scherp beeld en kun je ook nog redelijk goed inzoomen. Heb de camera bij de praxis gekocht voor 89 euro zie hier nu dat die bij de bol.compressor goedkoper is en behoorlijk wat ook nog wel.

Installatie gaat zeer makkelijk.
App down loaden
Camera aan de route en instellen.
Loskoppelen en dan kan die via wifi
Ophangen en klaar
Bijgeleverde handleiding is zeer duidelijk.

Over de kabel aan de camera is wat minder goed nagedacht omdat je voor de netwerk aansluiting een gat van 20 mm moet boren. Dat is behoorlijk. Je kan ook kiezen om een kastje bij te plaatsen zodat je alleen de voedings kabel naar buiten hoeft te brengen. Maar dan moet je de camera wel op zo'n plek plaatsen dat men dit niet kan loskoppelen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Voelt degelijk aan
  • Makkelijk te plaatsen
  • Makkelijk in gebruik te nemen

Minpunten

• Grote van gat om te boren voor kabels

Nathalie 29-09-2019

makkelijk te installeren

Zowel geschikt als deurbel en camera, werkt prima.Geeft duidelijk signaal bij beweging ook 'snachts.

Willy159 04-06-2019

Goede beveiligingscamera voor zijn prijs

Deze Alecto DVC-215IP beveiligingscamera is een goede camera voor zijn prijs. De camera heeft een stevige behuizing en is daarmee prima geschikt voor buiten. De camera heeft ook infrarood-leds waarmee je ook in het donker kan filmen. Ook heeft hij een intern geheugen van 8GB waar de beelden worden opgeslagen. Ook is er een app van Alecto zelf ontwikkeld voor Android en Ois, waar je de beelden op kan bekijken.

De installatie moet eerst in huis bij de modem gedaan worden, dat gaat via een vaste internet-kabel. Dat vind ik vanuit veiligheidsoogpunt een goed punt. De installatie gaat verder via de app op de telefoon of tablet, dit wordt duidelijk stap voor stap aangegeven in het instructieboekje die in de verpakking zit. Na deze installatieronde kan de camera eenvoudig geïnstalleerd worden aan een muur of kozijn, maar zorg er wel voor dat er een stopcontact in de buurt is want de stroomkabel is niet erg lang. De verbinding met het netwerk kan gedaan worden met een ethernetkabel, of via de Wifi. Aan de camera zit een bundeltje kabels vast, waar verder geen bescherming omheen zit. Ik heb voor de zekerheid dan ook een plastic zakje om deze kabels heen geplakt, zodat hier geen vocht bij kan. In mijn geval werk ik met WiFi, zodat alleen de stroomkabel ergens door de muur of het kozijn moet. Gelukkig heb ik ruimte in mijn ventilatierooster kunnen vinden waar de kabel doorheen past.

De camera heeft erg goed beeld, ook tijdens de nacht. De gehele oprit staat goed in beeld, de kijkhoek is voldoende. Wel is het glas op een kort moment van de dag gevoelig voor schittering van de zon, maar dit heb ik inmiddels al verbeterd door de camera iets meer naar beneden te richten.

De camera komt ook met een bewegingsmelder, dit is digitaal in de camera verwerkt. In eerste instantie had ik de camera op de straat voor het huis gericht, maar door het vele verkeer reageerde de bewegingsmelder alleen op de auto's die voorbij reden. Na de camera wat meer op de oprit zelf te richten moest ik nog steeds de gevoeligheid op maximaal zetten, maar is de melding wel wat nauwkeuriger. Als de wind wat harder door de bosjes blaast, dan wordt dit ook gezien voor beweging. Als je voor de bewegingsmelder ook een alert instelt dan wordt dit al gauw erg vervelend en onrustig.

De app die bij de camera komt ziet er erg mooi uit. Er kunnen meerdere Alecto beveiligingscamera's toegevoegd worden aan dezelfde app, wat natuurlijk erg prettig is. Op de app kun je alle instellingen van de camera aanpassen. Wanneer je Wifi hebt, dan kan de camera op de hoogste (HD) kwaliteit gezet worden. Heb je echter alleen mobiel internet, dan moet de kwaliteit op het laagst gezet worden, wat nog steeds redelijk beeld geeft. In de app kun je ook kiezen om continue beeld op te nemen, of alleen bij een alert dit te doen. Bij continue opname kan er niet heel veel opgenomen en opgeslagen worden, maar bij de alert-functie worden alle alerts van ongeveer een dag bewaard. Wat ik helaas wel mis is de mogelijkheid om in landscape-mode (van de telefoon/tablet) het beeld te kunnen stilzetten, en later weer af spelen. De opgenomen video kan wel afgespeeld worden in landscape, maar moet eerst gestart worden in portret-modus. Daarnaast heb ik nog niet de mogelijkheid gevonden om de video's op de telefoon/tablet te kunnen opslaan.

Al met al is de camera voor zijn geld lang niet gek, met een prima beeldkwaliteit. Als Alecto ervoor zorgt dat in ieder geval de filmpjes via de app opgeslagen kunnen worden, dan ben ik uitermate tevreden!

Pluspunten

• Goed beeld
  • Prijs
  • Bewegingsmelder goed, wanneer goed gericht

Minpunten

• App niet compleet
  • Stroomkabel niet lang genoeg

Jac 25-05-2019

Hoe krijg je de draden door de muur

Het is een buitencamera maar daar is niet goed over nagedacht want er zitten drie pluggen aan, allemaal op dezelfde hoogte. Het gat in de muur moet minimaal vier cm in diameter zijn om de draden onbeschadigd erdoor te krijgen.

Pluspunten

• Kwaliteit

Minpunten

• Installatie buiten

rene 17-03-2018

Alecto DVC-215IP

Na deze camera gekocht te hebben werkten hij niet goed , Alecto gebeld en de camera werd
zonder problemen omgeruid.DE nieuwe camera werkt probleemloos .Goed wifi bereik hangt achter in de tuin .Goede service van Alecto .

Pluspunten

• goed beeld
  • WiFi bereik

Minpunten

• geen