Foscam FI9900P - Reviews

zilver
Nachtvisie
Resolutie (max.)
1920 x 1080 pixels

Beoordeling op basis van 1 review

Mike 25-01-2016 Product paar weken in bezit

De Foscam Fi900P via Vivolanda gekocht. Nu een paar weken in gebruik. De camera heeft een goed bereik (WiFi) heeft een fijne brede kijkhoek. Voor de prijs die je betaald krijg je echt wel waar voor je geld. De camera geeft scherpe beelden. Hij kan eventueel ook direct op het internet worden aangesloten. Voor buiten en binnengebruik is het handig om het losse "opbergbakje" erbij te nemen, want anders is het wel een vraag hoe en of waar je de hoeveelheid draad wegwerken kan.

Via een App kan je de camera instellen, of als je op je account bij FosCam inlogt kan je vrijwel alle instellingen daar ook doen. Zelf gebruik ik de gewone computer en laat ik de beelden netjes binnenkomen. Afhankelijk van de snelheid van je WIFi ben je wel, want de beelden kunnen soms wat schokkerig overkomen.

De filmpjes die je met de computer maakt worden direct in een map op je harde schijf opgeslagen. Hoe dit met de App werkt weet ik niet. Ik kan de foto's en videos wel terug kijken, maar ik zie niet waar ze op de telefoon zouden worden opgeslagen. Volgens mij gebeurd dit niet met de telefoon App. Op deze wijze kan ik ze ook niet kopiëren of plaatsen waar ik de foto's en of filmpjes opgeladen wil hebben. Met e computer gaat dit dus een stuk gemakkelijker.

Intern schijn je wel een Mini-SD te kunnen plaatsen, maar daarvoor moet je het garantiezegel verbreken zoals ik op de Youtube filmpjes voorbij zag komen. En je moet de camera hiervoor open maken. Dat doe ik liever niet, maar het schijnt dus wel mogelijk te zijn.

En ander nadeel is, dat de kop niet alle kanten opgedraaid kan worden, dus je moet jezelf echt bedenken, waar je hem hangen gaat, en hoe je hem bevestigen gaat.

De camera doet erg mooi en robuust aan. Hij is helemaal van aluminium en dat zie je er ook echt wel van af. Netjes vormgegeven.

Je kan ook inzoomen, alleen wordt de kwaliteit van het beeld daar niet beter op. Maar voor de kwaliteit en de prijsverhouding vind ik deze camera zeer goed en daarnaast voldoende gebruiksvriendelijk.