Zmodo ZH-IXD15-WAC binnen HD IP Camera - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Zmodo ZH-IXD15-WAC binnen HD IP Camera op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Piet 3 10-08-2016

Goede beelkwaliteit, slechte wifi en zorg om privacy.

Ik had 2 exemplaren van deze beveiligingscamera besteld. Bij levering bleek 1 camera echter al gebruikt. Het had duidelijke gebruikssporen en de documentatie ontbrak (was niet zo netjes van de webshop). Ik ben er toch mee aan de gang gegaan. De ervaringen waren:
- goede prijs, snelle levering;
- De camera is veel groter en bulky dan op de foto's lijkt;
- De beeldkwaliteit bij dag is goed, bij nacht matig. Doordat het een binnen camera is heb je nogal last van IR-reflecties door het glas bij duisternis;
- Zeer slechte wifi gevoeligheid, ik moest een wifi repeater binnen 1 meter plaatsen voor een werkbare connectie, dit terwijl al mijn andere apparaten op dezelfde locatie probleemloos draadloos HD beelden konden streamen;
- Om de instellingen van de camera te kunnen aanpassen is een chinese browser plug-in noodzakelijk. Deze plug-in is alleen maar te installeren op de veroudere Internet Explorer (dus niet op Edge, Chrome,Firefox of Safari). Deze Chinese plug-in vergroot nou niet echt het gevoel van privacy en hoe zit het met de toekomstvastheid?
-De iOS app voldoet aardig, je kan remote live beelden bekijken maar jammer genoeg kan je geen video opnames bekijken als je niet in hetzelfde netwerk zit. Vervelend als je een alarmmelding krijgt en je bent niet thuis. Het enig wat je dan op je smartphone krijgt is een foto waar eigelijk nooit iets op iemand op staat. (de foto wordt kennelijk steeds te vroeg genomen)

Al met al werkt de camera dus wel maar kan ik het geen aanrader noemen.

Ps : deze review is naar waarheid opgesteld maar de webshop vond het kennelijk toch te negatief en is mijn review bij de webshop geweigerd. Geen wonder dat daar alleen maar lovende reviews zijn te vinden. Was al opmerkelijk... Gelukkig is daar Kieskeurig.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit bij dag
  • Prijs

Minpunten

• Wifi gevoeligheid slecht
  • Chinese plug-in op IE
  • Geen remote opnames