Hähnel ProCube2 Sony - Reviews

Aantal batterijen
Geschikt voor batterijsoort
Lithium-Ion (Li-Ion), Nikkel-Metaalhydride (NiMH)
Geschikt voor batterijgrootte
AA

HaV 02-10-2018

Degelijk en komt standaard met leuke extra's

Ik was op zoek naar een accu-lader voor mijn Sony Rx100M5 camera. Sony levert niet standaard een acculader bij deze camera. Wanneer je in het bezit bent van meerdere accu's ben je na verloop van tijd het zat om deze elke keer in de camera op te laden.
De keuze is uiteindelijk de Hähnel proCube2 geworden. Een mooi ogende lader, welke zeer zeker niet misstaat op een bureau.
De behuizing van de lader bestaat grotendeels uit aluminium en staat stevig op een viertal rubberen voetjes. Er worden een aantal inzetplaten meegeleverd waardoor deze lader geschikt is voor 3 typen accu's: NP-BX1, NP-FW50 of NP-FZ100. Tevens is het mogelijk wanneer er geen accu's worden geladen er AA batterij plaat bovenop de proCube2 te plaatsen (standaard meegeleverd).
Persoonlijk vind ik het jammer dat er een adapter bij zit en deze niet in de lader zit verwerkt. Tijdens reizen moet je dus toch weer een extra adapter meesleuren. Hetgeen wat dit weer goed maakt is dat de proCube2, is dat de adapter is voorzien van meerdere landen stekkers (EU, UK & US) en er een handige 12V autostekker word meegeleverd.
Display geeft het laadpercentage aan en tevens hoeveel de proCube2 de accu heeft bijgeladen. Deze waarde is dus niet het aantal mA in de accu, maar het aantal mA bijgeladen.
Op de achterkant zit naast de aansluiting voor de adapter een 2.4A USB uitgang welke handig is om een extra apparaat zoals mobiel / tablet of zelfs een camera met nog weer een accu op te laden.

Al met al een mooi en degelijk product met handige extra's.

Pluspunten

• Duo lader (2 accu's) en geschikt voor 3 accu-typen
  • Display met laadpercentage en bijgeladen mA
  • Tevens AA batterij oplader
  • 2.4A USB uitgang
  • EU, UK & US adapter stekkers & 12V autostekker

Minpunten

• Losse adapter
  • Formaat
Geschreven voor: Hähnel ProCube2 Sony