Fujifilm MHG-XT10 hand grip voor de X-T10 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Fujifilm MHG-XT10 hand grip voor de X-T10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joren 05-09-2016

Hoogwaardige metalen handgreep, de x-t10 zoals moet zijn.

Ik ben erg tevreden met deze handgreep van Fuji. Ik zocht een accessoire dat subtiel de greep op de X-T10 verbetert, zonder te veel aan het kleine, compacte ontwerp van de x-t10 te veranderen. Deze greep doet precies dat. Hij past zo naadloos dat hij deel van de camera lijkt en verbetert de greep, maar het geheel blijft super compact en het karakter van de camera blijft dus behouden. Het maakt de x-t10 zoals hij eigenlijk had moeten gemaakt zijn.
Wie echt een dik DLSR gevoel zoekt kan de metro case multi-grip uit USA overwegen. Deze fuji greep blijft echter bij het originele idee van dit toestel, voelt bijzonder degelijk aan, en ligt zeer goed in de hand. Vooral als je het toestel gewoon in de rechterhand draagt bij het wandelen. Dat was voorheen het moment dat ik echt grip op het toestel miste. Nu kan ik het losjes met 2 vingers vasthouden zonder ooit het gevoel te hebben dat ik het kan laten vallen.
Bij het fotograferen is het verschil groot vooral met zwaardere zoomlenzen.
Door de extra greep neem je de camera ook iets anders vast waardoor de kans kleiner is dat je per ongeluk knoppen op de achterkant indrukt. Maar het "probleem" blijft wel enigszins bestaan. Dit hadden ze misschien nòg beter kunnen doen (zie metro case)

Je leest wel eens online reviews waarbij geklaagd wordt dat de geheugenkaart er moeilijker uit te halen is. Dit is voor mij absoluut niet terecht. Gewoon duwen op de SD kaart en batterij tegelijk en dan met het kussentje van de wijsvinger de kaart er uit schuiven. Ik kan dit letterlijk in 1 seconde.
Mooi product. Het blijft niet goedkoop, maar dankzij CameraLand toch een voldoende scherpe prijs.

Heel tevreden.

Pluspunten

• verbeterde grip
  • compact karakter blijft
  • vormt mooi geheel
  • hoogwaardige materialen
  • toegang batterij/SD