Weber OneTouch Original - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber OneTouch Original op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

JoBeu 19-03-2016

Prachtige BBQ

Geschreven voor: Weber OneTouch Original

Geweldige BBQ. Wel even wennen aan de schuifladen maar wanneer je dat 1-maal door hebt dan is het echt een fantastische BBQ. Vlees komt er altijd goed uit, ook zalm in folie is aan te raden. Blijft heel lang op de goede temperatuur.

fscholl 11-08-2015
Geschreven voor: Weber OneTouch Original

Na de vakantie weer eens op houtskool te hebben gebarbecued, toch maar weer de overstap gemaakt van mijn thuisstaande gasversie naar deze Weber.
Resultaat is geweldig. Momenteel aan het experimenteren met directe en indirecte warmte en lang en kort grillen. Spareribs en een hele kip met de indirecte methode gedaan en goed briketten gebruikt. Temperatuur blijft heel stabiel en met de deksel erop gaart het vlees mooi en krijgt een mooi bruin laagje. Opvangbakje eronder voor het vet en alles blijft prima schoon. Bij de juiste hoeveelheid briketten blijft de BBQ perfect op temperatuur en kun je heel lang genieten .........
Daarna alle klepjes dicht en de kolen doven snel en de restanten zijn weer prima te gebruiken voor een volgende keer.

Brandy48 03-05-2012
Geschreven voor: Weber OneTouch Original

Afgelopen weekend heb ik bij mijn schoonouders voor het eerst een Weber 47 One-Touch gebruikt.
Tot nu toe heb ik de meest gangbare BBQ sets gebruikt naar volle tevredenheid.
Mijn ervaring met deze Weber: je moet er continu voor waken dat het niet fout gaat. Houtskool of Briquettes die zonder deksel erg goed doen, hebben met het deksel erop juist de neiging om te gaan blussen. Zuurstof lucht/regulering werkt niet optimaal. Afgedekt zie je niet meer wat eronder gebeurt. Glazendeksel zou handiger zijn. Temperatuurmeter is handig ter indicatie, maar het is erg moeilijk om dit constant te houden. Sate's gingen goed, maar bij grote kipstukken die veel vocht produceren, kan je beter zonder deksel doen - anders wordt het vuur bijna geblust. Ik heb liever een systeem van verstelbare rasterhoogte, want de hitte heeft altijd een eigen verloop. Kortom, ik had het behoorlijk te doen met dit ding. Belangrijk: gebruik briquettes ipv standaard houtskool, anders wordt het probleem erger. Eerst volgende zonnige +20C weekend ga ik opnieuw mee aan de slag.

BBQuer 12-04-2011
Geschreven voor: Weber OneTouch Original

Heb dit model inmiddels al 15 jaar in gebruik. Bij aanvang gingen de poten loszitten. Een beetje ducttape om de buis gedaan, de warmte heeft ze vastgesmolten. Het onderrooster kan je voorzien van een laagje vierkantgaas. De kleine houtskooltjes vallen dan niet versneld naar beneden. Levert een aanzienlijke besparing op. Tevens kan je na het grillen direct alle openingen dicht zetten. De volgende keer even rammelen, de as is weg, aansteekblokjes erbij en aanvullen met kooltjes. Je grillt dan nagenoeg verder op de overgebleven kolen. Eén nadeel van deze BBQ is de prijs, alhoewel, als je weet wat je er allemaal niet mee kan maken: qua grill resultaat SUPER. De duurdere en uitgebreidere typen geven hetzelfde resultaat als deze. Aandachtspunt: het bovenrooster moet bij voorkeur klepjes hebben om houtskool bij te vullen, heel handig bij indirect grillen, het rooster hoeft er dan niet af voor het bijvullen. Tip: koop van Barbecook een plat, vierkant scheprooster erbij, past er precies in, kan je ook je groenten wokken. Niet vergeten de houtsoorten te kopen om je vis en gevogelte te "roken". Nooit spijt gehad van de aankoop, zou hem bij vervanging weer direct kiezen. Onderhoud: na het seizoen het rooster "vet" wegzetten, dan gaat het niet roesten. In de zomermaanden: het rooster met een ouderwetse staalborstel schoonborstelen boven een heet vuur, een servetje met zonnebloemolie om hem even in te vetten en starten maar! Met de grillreiniger van Weber en daarna in de autopoets kan ju nu nog je haar erin kammen.

Pedorstroika 04-07-2010
Geschreven voor: Weber OneTouch Original

Onlangs de weber one-touch original 47cm gekocht.
Was snel in elkaar te zetten, ziet er goed uit en voelt stevig aan.
Ook de brikettenstarter erbij gekocht en een hoes, omdat de bbq bij mij het hele jaar buiten staat.
Inmiddels heb ik hem 4 keer gebruikt. Het was even wennen het vlees niet de hele tijd om te moeten draaien en te moeten verleggen vanwege vet wat in brand vloog. Het bbq-en met deze weber is een veel rustigere bezigheid.
Briketten aan, vlees erop tijdje zijn gang laten gaan, omdraaien, biertje drinken, en eten maar.
Perfect. Ik ben blij dat ik deze heb aangeschaft!