Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber Pulse 2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MichelleW 15-06-2019

Goede grill, snel op temperatuur

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Ik heb deze barbecue nu een aantal weken in gebruik en ik moet zeggen dat het me zeker niet tegen valt. Deze grill is een perfecte vervanger wanneer je niet graag in de rook staat te barbecuen.

Het "installeren" van de weber met onderstel is erg makkelijk, hier heb je geen service voor nodig vind ik! Als je de handleiding goed volgt is het een eitje en heb je hem zo klaar staan.

De Weber is super snel op temperatuur, heel handig als je ineens besluit te gaan barbecuen en al trek hebt. Wat ik ook erg handig vind is dat de barbecue is verdeeld over twee zones, en van beide zones kan je de temperatuur afzonderlijk regelen.

Ik vind het een leuke toevoeging dat je de weber via bleutooth kan verbinden met de app, maar je kan hier voornamelijk de temperatuur op zien, niet op regelen. Wel erg handig als je de losse temperatuurmeters gebruikt om bijvoorbeeld in het vlees te steken. Je ziet dan op je telefoon de temperatuur.

Ik was positief verrast door de goede en zware kwaliteit van de roosters. Deze laten erg mooie grillstrepen achter op het vlees en de groenten. Je hebt uiteraard geen rooksmaak (geur) zoals bij het barbecuen op houtskool, maar het is wel heerlijk makkelijk om toch snel en lekker buiten te koken.

Het schoonmaken van de bak onder de verwarmingselementen vind ik wat lastiger dan staat beschreven, maar de bovenste roosters zijn er gelukkig wel makkelijk af te halen en schoon te maken. Ook zit er een opvangbak onderin die je ook makkelijk kan verwijderen en leeghalen.

Al met al een hele fijne barbecue (al noem ik het liever grill) die zeker aan de verwachtingen voldoet!

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Twee warmezones
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Schoonmaken van onderste bak

zwaantje1970 12-06-2019

Strak design

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Ik heb deze Weber nu een aantal weken in gebruik en ik moet zeggen hij bevalt uitstekend. Ik vond het altijd lekker om het vlees van de bbq op te eten, maar het zelf klaarmaken met al die rook dat vond ik niet zo leuk. Met deze bbq ben ik degene die er het meeste gebruik van maak. Hij is zo handig in gebruik dat het nog makkelijker is dan het vlees in de pan te bereiden (gezonder ook, alleen geen jus).

De bbq is gemiddeld met 15 tot 20 minuten klaar voor gebruik en het enige wat je hiervoor hoeft te doen is de stekker in het stopcontact te stoppen.
Voor extra gebruiksgemak kan je nog een app downloaden die je precies laat weten hoe hoog de temperatuur van de bbq is, via deze app kan je ook recepten zoeken en de bijgeleverde sensoren (2 stuks uit te breiden naar 4 stuks) kan je ook i.c.m. met de app gebruiken.

Ik heb nu 1x een sensor gebruikt voor een kippenpoot, dit werkte echt perfect, heerlijk mals en gaar. Via de app wist ik wat de kerntemperatuur moest zijn en dat ging soepel. Let alleen even op hoe je hem in het vlees prikt i.v.m. het draaien van het vlees. Niet met je blote handen lostrekken, want het is heet!!!! Ik ga deze zeker vaker gebruiken.

Het installeren van de bbq is heel gemakkelijk, hier heb je echt de installatieservice niet voor nodig. Gewoon de bijgeleverde handleiding volgen.
Je kan de bbq ook zonder het onderstel gebruiken gewoon door hem van het onderstel af te tillen.

Om de bak onder het verwarmingselement schoon te maken moet je wel het e.e.a. los maken, maar dit hoef je niet na iedere keer dat je hem hebt gebruikt te doen. Er zit een lekbak bij voor het overtollige vet en hier schuif je een wegwerpbakje in.

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Geen overtollige rookontwikkeling
  • Gebruik sensoren, voor mals vlees
  • Soepel verrijdbaar

Minpunten

• Schoonmaken onderbak
  • Geen houtskoolsmaak

Bianca 10-06-2019

Robuuste bbq

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

De barbecue is gemakkelijk en relatief snel in elkaar te zetten. Het materiaal voelt stevig en robuust aan maar desondanks ziet het er toch mooi uit.
De bediening is eenvoudig, alhoewel je, omdat het een elektrische barbecue is, wel altijd het verwarmingselement eraf moet halen. Het snoer van het verwarmingselement vindt ik wel te kort.
De barbecue beschikt over 2 zones voor de temperatuur in te kunnen stellen, al merk je ook wel verschil tussen de rand van het rooster en het midden. De temperatuur vind ik dus niet optimaal verdeeld. Daarnaast is de app handig om de temperatuur te kunnen controleren maar het zou nog handiger zijn als de temperatuur ook met de app in te stellen is. Dit mis ik wel echt aan deze barbecue.
Het schoonmaken van de barbecue gaat snel en eenvoudig, dankzij het vetopvang systeem. Enkel de grote bak schoonmaken kost wat meer moeite omdat je dan eerst een schroef moet losmaken. Het zou idealer zijn als dit niet nodig was geweest.
Verder laat de barbecue zich gemakkelijk bedienen, het is even wennen als je altijd een houtskool barbecue hebt gebruikt maar het went snel genoeg.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Stevige kwaliteit

Thom TBH 10-06-2019

Meesterlijke BBQ met geweldige resulaten

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Deze BBQ overtreft werkelijk elke verwachting die je van een BBQ mag hebben. Toen hij geleverd werd en eenmaal gebruiksklaar was kon je zien wat voor prachtig apparaat dit eigenlijk is. Het is een enorm robuust doch elegante machine waaraan veel aandacht is besteed aan de gebruikte materialen. Alles voelt solide en kwalitatief goed aan. Er wordt nagenoeg geen plastic gebruikt en dat zorgt onder andere voor een redelijk hoog gewicht.
Het besturingspaneel is erg overzichtelijk met 2 grote temperatuur knoppen. Ook het display is helder en is gemakkelijk af te lezen. Verder is het onderstel wat je apart bij de BBQ kunt bestellen erg functioneel. Door de wielen is de Weber erg makkelijk te verplaatsen. Ook zit er aan de rechterkant een soort opklaptafeltje waar je dingen op kunt zetten. Er zijn zelfs haakjes waaraan je je BBQ tools aan kunt ophangen.
Deze Weber Pulse 2000 is groter dan vooraf gedacht. Je kunt oprecht voor 8 a 10 personen tegelijk voedsel grillen/bereiden. Met name door de 2 apart in te stellen temperatuurzones kun je je producten bereiden op precies de manier zoals jij dat wilt. Dit is moeilijk te realiseren met een kolen BBQ. Ik hanteer vaak met deze BBQ de reversed sear method. Door eerst het vlees indirect te garen en op het laatste het vlees op hoge temperatuur (direct) dicht te schroeien krijg je prachtige resultaten. In combinatie met de iGrill en sensoren is geen enkel stuk vlees te gek voor deze BBQ. In de app kun je precies zien hoe hoog de temperatuur in je vlees is. Dit is erg handig en hoef je niet elke keer de deksel te openen om te voelen aan je vlees. Hierdoor blijft de temperatuur erg constant wat de malsheid van het vlees erg ten goede komt.

Het schoonmaken van de Weber Pulse doe ik na elke 2x gebruiken. Er is een enorm handig vetopvang systeem. Hierdoor draineert het vet in een bakje wat je eenvoudig kunt vervangen. De ‘grote’ schoonmaak is iets lastiger omdat je het verwarmingselement met een schroef los moet maken om hem te kunnen verwijderen. Het zou makkelijk zijn als deze zonder extra gereedschap te verwijderen was geweest.
Deze krachtpatsen van Weber heeft zoals gezegd al mijn verwachtingen overtroffen. Grote stukken vlees van over de 1 KG zijn makkelijk te bereiden dankzij de technische fufjes zoals de iGrill en de app. Deze prachtige machine is de koning van alle BBQ’s. Dit mag je dan ook verwachten met zo’n prijskaartje maar de prijs/kwaliteit verhouding is heel goed in balans.

Pluspunten

• Strak design
  • iGrill + 2 sensoren

Gertjan 05-06-2019

Weber Pulse2000

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Komende van een houtskool BBQ en vervolgens een gas BBQ stond ik sceptisch tegenover een electrische BBQ? Geen vlammen? Geen rook? Ik ben echter overtuigd... de Pulse2000 is een echte Weber, een solide barbecue die niet onderdoet voor zijn broertjes op gas of houtskool. Ja, er is geen vlam te zien, maar het vlees sist even goed op het mooie grillrooster en de kap zorgt ervoor dat je fantastisch indirect kan werken met temperaturen boven de 300 graden. Het is een ruime BBQ met 2 aparte zones die je eenvoudig bedient door de draaiknoppen aan de voorzijde. Binnen enkele minuten is de BBQ op temperatuur en kan je van start. Ideaal van de electrische BBQ is natuurlijk dat de temperatuur constant blijft. De ingebouwde iGrill zorgt ervoor dat je maarliefst met 4 probes je vlees in de gaten kan houden... de voorzijde van de BBQ geeft digitaal de omgevingstemperatuur aan.
Jammer is dat je niet kan switchen naar de diverse probes maar dat altijd via de app moet doen. Klein puntje... (wat overigens wel kan op de losse iGrill2).

Het schoonmaken, vergeleken met mijn gas Weber Q100 is een stuk eenvoudiger met het bijgeleverde rooster. Met een staalborstel is het aangekoekte vet er zo af en het rooster weer klaar voor gebruik. Eens in de zoveel tijd kan je de volledige bak onder uit de BBQ halen om dat schoon te maken. Een kwestie van een schroefje losdraaien en het verwarmingselement er uit tillen.

De prijs... met onderstel 900 tot 1000 euro. Een hoop geld, ook vergeleken met bijvoorbeeld de top line houtskool BBQ's zoals de Performer Deluxe van ca 550 tot 600 euro. Maar je hebt hier wel een complete set; stekker er in en barbecuen maar. Geen houtskool of gas meer nodig uiteraard. Het apparaat lijkt het me wel waard, het is waarschijnlijk het beste wat je kan krijgen op dit gebied en perfect voor gebruik op balkons of andere plekken waar geen open vuur gebruikt kan worden. Buiten dat is het gewoon een multifunctioneel apparaat want doordat het op electra is nodigt het uit om veel vaker je eten op de Pulse te bereiden...

Overall: als je bereidt bent om wat extra uit te geven voor een premium BBQ, dan is de Pulse 2000 echt een goede koop.

• Solide
  • Ingebouwde iGrill
  • Temperatuur regulering

Minpunten

• App vereist om probe temperatuur uit te lezen
  • Stevige prijs

pm 03-06-2019

Zeer mooie barbecue

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Dit is de 1e keer dat ik een elektrische barbecue gebruik. De reden dat ik een elektrische heb gekozen is het gebruiksgemak. Je kan snel beginnen en daarom ook makkelijk gebruiken als je thuis komt van je werk en toch snel iets op de barbecue wilt hebben.
De 2 verschillende warmte zones zijn zeer makkelijk, het is daardoor erg makkelijk om verschillende soorten vlees te bereiden en / of groentes, je kan direct grillen en indirect grillen en noem maar op. De i grill erbij is ook super handig, je download de app en alles wijst voorzich. Het schoonmaken van de barbecue vind ik altijd een drama, maar dat is bij deze zo gebeurt, alles kan je los halen en de lekbak is ook prettig. Ik ben heel erg tevreden over de Pulse.

• I grill
  • 2 warmte zones

Homerun87 01-06-2019

Allemansvriend

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Eerste keer dat ik een elektrische barbecue gebruik. Een van de redenen dat ik voor een elektrische heb gekozen is het gebruiksgemak. Lange dagen van werk, later thuis en dan nog een kolen barbecue aansteken kost gewoonweg teveel tijd. Voordeel van deze barbecue is dat hij binnen 15 minuten gebruiksklaar is. Dus ook als je doordeweeks "even snel" iets buiten wil bakken is dit een goede oplossing.

Doordat beide grillelementen afzonderlijk instelbaar zijn qua temperatuur kan je verschillende producten tegelijk bereiden. Iets wat je bij een reguliere kolenbarbecue minder secuur kan doen. Daarnaast geeft de iGrill optie geen excuus meer dat het je niet lukt om vlees te garen. Met de kerntemperatuurmeter bereid je gemakkelijk je vlees / vis / gevogelte.

Waar ik vaak tegenop zie is het schoonmaken. Handig in dit geval is de lekbak die het eventuele vet van het bakken opvangt en die je gemakkelijk weg gooit. Alle andere onderdelen van de barbecue laten zich gemakkelijk reinigen (hoewel je het natuurlijk ook gewoon bij moet houden).

Pluspunten

• Afzonderlijke baktemperaturen in te stellen
  • iGrill

Minpunten

• Gewicht

Dion 27-05-2019

Moderne bbq

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

Met de thuisbreng service van weber kwam dan vrijdag eindelijk de pulse 2000 volledig in elkaar binnen. Wat een luxe en fijne service. De bbq is gelijk gebruiksklaar en daarom er ook direct gebruik van gemaakt s’avonds.

In het begin is het even omschakelen als je een kolen bbq gewend bent, maar het went super snel. Moderne snufjes als de igrill geven het een technische twist. Daarnaast krijg je de perfect Garing in een handomdraai. Het is minder werken als met een kolen bbq dat wel, techniek neemt het over, maar maakt het niet minder leuk.
Daarnaast is het schoonmaken een verademing.
Kortom een zeer leuke bbq een zeer gebruiksvriendelijk. Maar vervangt zeker niet de kolen bbq.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Technische snufjes

Minpunten

• Klein bbq oppervlak

Smifter86 27-05-2019

Elektrische alles kunner

Geschreven voor: Weber Pulse 2000

De eerste indruk bij de aanschaf van een barbecue is het belangrijkste. Met de futuristische en stoer vormgeving van de Pulse 2000 valt hij enorm op. Door de mix van ronde vormen en scherpe lijnen, en het gebruik van de zwarte kleur met RVS accenten is het een ware aandachtstrekker. Wanneer je de Pulse 2000 tussen andere barbecues ziet staan, bijvoorbeeld in een showroom, dat wordt je er gewoon naartoe gezogen. Je kunt er niet omheen en moet hem echt van dichtbij bekijken.

Wanneer je de Pulse 2000 van dichtbij bekijkt zie je dat het een top kwaliteit barbecue is. Alle materialen die gebruikt zijn, zien en voelen zeer degelijk aan. Alles is zeer netjes afgewerkt, en je merkt dat de Pulse 2000 gebouwd is op gebruikersgemak. Weber staat sinds jaren bekend om zijn hoge kwaliteit barbecues, en daar is de Pulse 2000 ook weer een mooi voorbeeld van.

Alles op en rond de Pulse 2000 is gebouwd op het gebruikersgemak. Het bedieningspaneel ziet er indrukwekkend uit met zijn grote draaiknoppen, display en ingebouwde Igrill. Het zit er veel ingewikkelder uit dan een gemiddelde elektrische barbecue. Maar na het lezen van het meegeleverde instructieboek is de bediening net zo simpel. Wanneer je onder de deksel kijkt, zie je ook hier dat het gebruikersgemak bij het ontwerp voorop heeft gestaan. De Pulse 2000 is een topstuk als het gaan om gebruikersgemak en functionaliteit van de barbecue. De gietijzeren roosters, het verwarmingselement, de vetopvangschaal daaronder, alles is zeer makkelijk te monteren en demonteren bij bijvoorbeeld het schoonmaken. Ook het onderstel die bij de Pulse 2000 te verkrijgen is, is er ook voor het gebruikersgemak. En ook deze is zeer makkelijk te monteren na een blik in een speciaal bijgeleverd instructieboekje.

Het onderstel is er ook zoals besproken voor het gebruikersgemak. Het is er niet alleen om de Pulse 2000 op te zetten of te verplaatsen, maar er zitten ook handige haakjes op waar je je tools mooi op kunt hangen. Het plateau wat aan het onderstel zit is ook zeer handig voor bij het barbecueën. Hier kun je bijvoorbeeld mooi je snijplank op leggen, of de peper en het zout of andere kruiden die je gaat gebruiken. Zo heb je alles bij de hand wat je tijdens het barbecueën nodig hebt. En wanneer je klaar bent met barbecueën kun je hem heel makkelijk verplaatsen, doordat er mooie grote degelijke wielen onder zitten.

Het barbecueën met de Pulse 2000 is zeer veelzijdig, mede door de mogelijkheid om 2 aparte barbecue zones creëren. Hierdoor is het mogelijk om er direct en indirect op de barbecueën. Grillen, braden of roken? Het is allemaal mogelijk met de Pulse 2000. Door een draai aan de één van de knoppen of allebei, is het mogelijk de gewenste tempratuur in te stellen. De tempratuur is zeer makkelijk af te lezen in het centraal geplaatste display op het bedieningspaneel. Door de mooie grote heldere cijfers hoef je niet te zoeken naar het display.
Wanneer de gewenste tempratuur is ingesteld, kan het vlees, vis, groente of fruit op de barbecue.

Dankzij de ingebouwde Igrill hoef je niet elke keer de deksel op te tillen om te kijken of er al iets gaar is. De ingebouwde Igrill is heel simpel via Bleutooth met je telefoon of tablet te connecten. Mede door de mogelijkheid om 4 zondes aan te sluiten, waarvan er 2 meegeleverd worden, kun je via de makkelijk af te lezen en in te stellen app zien of hetgeen er op de barbecue ligt al gaar is. Zo heb je elke keer een perfect gaar stukje vlees, vis, groente of fruit. Doordat de Igrill ingebouwd is hoef je niet extra een (digitale) thermometer aan te schaffen.

Als alles dan gaar is kun je lekker gaan eten. En waarna dat allemaal gebeurt is, komt het minst leuke deel van barbecueën, het schoonmaken. Het schoonmaken is alles behalve een feest, maar het schoonmaken van de Pulse 2000 komt daar toch wel aardig bij in de buurt. Wanneer de Pulse 2000 uitgeschakeld en goed afgekoeld is, demonteer je het bedieningspaneel heel eenvoudig. Doormiddel van één enkele schroef is het verwarmingselement te demonteren. De rond vormgegeven schaal die zich daaronder bevind is nu zeer makkelijk te verwijderen en deze kan dan worden afgewassen of in de vaatwasser worden gedaan. Dankzij de ronde vormgeving van deze schaal zal er tijdens het barbecueën niet veel vet op blijven liggen, maar zal dit naar beneden lopen en daar op gevangen worden in een vet opvangbak. Door hier een aluminium weggooibakje in te plaatsen is het schoonmaken hiervan ook een fluitje van een cent.

Als fervent barbecue-er was ik zeer benieuwd hoe de werking van de Pulse 2000 zou zijn, en hoe het vlees van een elektrische barbecue zou smaken, dit omdat ik enkel gewend was te barbecueën op kolen. Doordat ik gewend ben op kolen te barbecueën waren de verwachting toch wel hoog, want kon de Pulse 2000 aan een kolen barbecue tippen? Ik moet zeggen dat het mijn verwachting heeft overtroffen. De smaak van het vlees wat van de Pulse 2000 komt is niet te onderscheiden van het vlees dat van een kolen barbecue komt. Door het niet meer gebruik hoeven maken van kolen, en dus ook geen as, scheelt het een hoop ruimte, en schoonmaak werk. Ook een bijkomend voordeel is dat het zeer eenvoudig is de Pulse 2000 op tempratuur te krijgen en te houden, wat bij een kolen barbecue nog wel is een opgave kan zijn.

Bent u opzoek naar een alles kunner op barbecue gebied? Maar heeft u geen ruimte of de mogelijkheid om een kolen barbecue te gebruiken, bijvoorbeeld doordat u geen open voor mag hebben op camping of appartement? Of heeft u geen zin om een kolen barbecue te gebruiken? Of heeft u geen zin om met een gasfles te lopen trekken? Dan is de Pulse 2000 dé barbecue die u moet hebben. Met de Pulse 2000 elke barbecue een feest, en hoeft u niet bang te zijn dat u kolen te weinig heeft, of dat uw gasfles bijna leeg is, want stroom is immers altijd dichtbij!
En met het maximaal vermogen van 2200 watt op elk stopcontact aan te sluiten, met of zonder verlengsnoer.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoon te maken
  • Ingebouwde thermometer
  • veelzeidig onderstel
  • stoer uiterlijk

Minpunten

• geen