Weber Q 1200 gasbarbeque / zwart, paars / ovaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber Q 1200 gasbarbeque / zwart, paars / ovaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jelke 12-09-2017

Weber Q1200 Garantie & Service (Intratuin)

Geschreven voor: Weber Q 1200

Ik had sinds 3 jaar een Weber Q1200 gas barbeque. Deze is afgelopen zomer in de brand gevlogen, hoogstwaarschijnlijk omdat het lekbakje onder de bbq te vol zat met vet, waardoor dit tijdens het schoonbranden van de bbq in de brand is gevlogen.

Ik ben terug naar de Intratuin gegaan met de vraag of ik garantie zou krijgen aangezien Weber op de website heeft staan dat je 10 jaar garantie krijgt op je BBQ.

Intratuin heeft de BBQ aangenomen, netjes een bon van inname afgegeven en hebben de garantie vraag overgenomen.

Weber heeft aangegeven wat de mogelijke faal oorzaak was (gaslek of te veel vet in het bakje) en garantie verleend. We hebben dus een nieuwe BBQ gekregen!

Rond uit SUPER Service! Zowel van Weber als van Intratuin.

Daarnaast is de Weber Q1200 ook gewoon een top product. Het is makkelijk te reinigen (Let op, maak het vet bakje wel leeg voordat je gaat schoonbranden), is makkelijk op te bergen, neem je gemakkelijk mee als je gaat camperen (licht van gewicht), voelt ZEER degelijk aan, en byzonder gemakkelijk in gebruik.Ik heb de BBQ op een vaste plek in mn tuin onder de weberhoes. Al willen we maar even twee stukjes vleesbakken, hop de bbq is binnen 2 minuten aan en op temperatuur... Ideaal!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik en te reinigen
  • licht maar niet te licht om niet degelijk te zijn
  • compact
  • perfect rooster design (niets verbrand door vuur)
  • temperatuur is goed te regelen

Minpunten

• Er zijn simpelweg geen min punten

JV 08-07-2016

Gasbarbecue Weber Q1200 voldoet aan alle verwachtingen

Geschreven voor: Weber Q 1200

Mooie, degelijke gasbarbecue die makkelijk is in gebruik en een lekker stuk vlees of vis oplevert. De uitklapbare zijtafeltjes zijn erg handig, je kunt er je gereedschap op kwijt of je etenswaren zelf; onmisbaar.
Prima schoon te maken. Gekocht omdat familielid deze bbq al jaren met veel plezier gebruikt. Ook ik inmiddels zeer tevreden. Een aanrader!

stadler 30-05-2016

Top mobiele bbq

Geschreven voor: Weber Q 1200

De ideale bbq die je meeneemt , voor op de camping of balkon. Ondanks dat het vlees geen kolensmaak heeft, heeft het alles mee. Leuk model, gebruiksvriendelijk en snel warm. Heeft ons zeker verrast!Aanrader dus

stadler 02-04-2022

Ik heb de bbq nog steeds en ben er happy mee. En het gaat met vakanties mee. Fijn mijn eigen vertrouwde bbq waarvan ik weet dat ie schoon is . En makkelijk in gebruik.

Tollenaar123 29-05-2016

Prachtige bbq die heel snel super heet wordt!

Geschreven voor: Weber Q 1200

Met gepaste trots bracht ik mijn Weber Q1200 mee naar huis. Trots omdat ik eindelijk een goede bbq bezat. Hiervoor had ik een simpel ding waar ik niet echt tevreden mee was. Het uitpakken en installeren van de bbq kost ongeveer 20 minuten en is heel vanzelfsprekend. Je hebt een kruiskop schroevendraaier nodig en een waterpomptang om een twee klipjes goed vast te zetten. Het installeren van de gasfles is een fluitje van een cent. Je haalt het dopje er van af, draait de voorgeïnstalleerde slang en sluiting erop vast en zet 'm in het daarvoor ontworpen rekje.

Over het bbq'en zelf:
We hadden kip, vis en groenten voor de eerste keer. Ik heb de roosters waarop het eten komt eerst even afgewassen. En toen de fik erin. Ook dat is makkelijk. Je drukt op het knopje waardoor er een klein vonkje ontstaat en het gas direct vlam vat. Deksel erop en wachten totdat de bbq de juiste temperatuur heeft. Het mooie hiervan is dat dit maar een paar minuten duurt. De bbq is echt heel snel heel warm: >250 graden +. Het resultaat was prachtig. Het gemarineerde vlees en het stukje vis waren heerlijk en de groenten nog lekker sappig.

Ik heb voordat ik deze bbq aanschafte lang nagedacht of ik een Weber op kolen of een Weber op gas zou aanschaffen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een gasvariant omdat ik met een jong gezin en een druk leven eigenlijk te weinig tijd heb om uitgebreid te bbq'en. Voor mij is het snel warm worden en makkelijk schoonmaken dus echt een pluspunt. Het ruikt misschien niet zo vertrouwd als een bbq op kolen maar dat neem ik voor lief.

Tenslotte nog een kort woord over het design: ik heb een blauwe variant en hij staat prachtig op mijn buitentafel.

Riez 25-05-2016

Gemakkelijk te bedienen bbq

Geschreven voor: Weber Q 1200

Vandaag de barbecue van Weber gekocht en omdat het mooi weer is gelijk maar uitgeprobeerd. Ik heb nog nooit op gas gebarbecued maar mijn buurman heeft me overgehaald. Gelijk maar een aantal mensen uitgenodigd. Want ik wil hem gelijk uitproberen. De barbecue is netjes verpakt en is voor het grootste gedeelte al gemonteerd. Het enige wat ik moest doen was de deksel monteren.
Het gas aansluiten op de slang is simpel. en de batterij plaatsen voor de elektrische ontsteking ging erg gemakkelijk. De Nederlandse gebruiksaanwijzing is duidelijk en wijst zich vanzelf.
De barbecue gaat gemakkelijk aan door middel van de elektrische ontsteking. Je draait het gas open en voila. Doordat je de deksel kunt dicht doen en je in de gaten kan houden hoe warm het binnen in de pot is wordt het vlees goed doorbakken en blijft het erg mals. In de gebruiks-aanwijzing staan de verschillende gaartijden voor de gerechten gemakkelijk beschreven.
Aan de reacties van mijn gasten maak ik op dat de barbecue een succes is en dat deze zeker nog vaker deze zomer aan gaat.
Al met al een goede barbecue om snel te kunnen beginnen met bakken.

annebos 25-05-2016

Voor heerlijk vlees

Geschreven voor: Weber Q 1200

Hoewel het de afgelopen tijd behoorlijk slecht weer was, toch geregeld gebarbecued. En wat een heerlijke vlees en vis kun je ermee bereiden. Handig met die zij tafeltjes en makkelijk te verplaatsen. Ook prima schoon te maken.
Met 1 gas bus hebben we 2 keer flink kunnen barbecuen.

Igor Schut 22-05-2016

Klein en fijn

Geschreven voor: Weber Q 1200

Vanavond lekker gegeten met behulp van deze Weber. Zoals het hoort bij een goeie test van een barbecue, hebben we goed vlees opgehaald bij de slager zodat de ervaring des te beter naar voren te brengen. Het in elkaar zetten van de Weber is zo gebeurd, slechts enkele schroefjes vast zetten en je kan aan de slag. De barbecue is van erg degelijk materiaal en voelt stevig aan, zoals je dit verwacht van een goeie barbecue. Er is een speciale houder waar een gasflesje in kan. Eenmaal de barbecue aangezet viel het direct op dat de barbecue snel op temperatuur was. Dit is belangrijk en erg handig omdat je de barbecue wel eens open doet (en warmte verliest) om even naar het vlees te gluren. Deze barbecue is niet heel groot maar dat was in ons geval ook niet nodig. Met z'n 5en konden wij genoeg vlees op de barbecue kwijt om deze avond lekker van ons vlees te kunnen genieten.

Mecht 21-05-2016

Ik ben fan

Geschreven voor: Weber Q 1200

Sinds een week de gasweber q 1200 in huis. Wat een heerlijk apparaat. Ik heb een mooie fuchsiakleur genomen. Hij was makkelijk en snel in elkaar te zetten. En zo als ik van Weber gewend ben een juweeltje van functionaliteit gecombineerd met een goed design met gebruik van degelijke materialen. Het is een tafelmodel. Maar je kan er een standaard bij krijgen en dat ga ik zeker overwegen. Ik mis nog wel een beetje de rooksmaak maar dat ga ik oplossen door een rookboxje aan te schaffen en te plaatsen. Voordeel van deze bbq is dat hij in 10 minuten op temperatuur is en gebruiksklaar. Als je hem uitzet is hij ook echt uit en snel afgekoeld. We hebben de eerste keer hamburgers gegrild. Die werden lekker sappig en bruin. En de tweede keer werd het kipsaté. Die was heerlijk sappig gebleven. Ik vind het een top apparaat en bovendien verkrijgbaar in verschillende gezellige kleuren

wendy 21-05-2016

In 1 woord 'bbq-tastisch'!

Geschreven voor: Weber Q 1200

Eindelijk was daar de dag! we konden eindelijk de Weber Q1200 gaan gebruiken.
En dat hebben we gedaan gezellig met familie.
Hij ziet er echt super cool uit! mooi vormgegeven niet te klein en ook niet te groot. wij hebben een mooie paarse deksel lekker uniek en niet zo standaard.
De Weber Q 1200 had ik al in elkaar gezet wat zo gebeurd was,heel simpel te installeren.
Het gastankje erin en de ontsteker aan en gaan, de bbq was heel snel op temperatuur we konden eigenlijk direct beginnen.
De temperatuur was perfect te regelen en ideaal af te lezen op de temperatuurmeter op de mooie paarse deksel.
we hebben heerlijk gegeten kipspiesjes,speklapjes maar ook hamburgers alles was lekker en goed te maken op de Weber Q 1200.
Na de heerlijke middag hoort natuurlijk ook het schoonmaken erbij en hoe ideaal is het dat je een grillplaat hebt die makkelijk door 2en kan en daardoor gemakkelijk schoon te maken is.
Wij zijn er zeer tevreden over en gaan hier nog veel plezier van hebben laat het mooie weer maar komen;)..

ClaudiaB 21-05-2016

Ideale bbq

Geschreven voor: Weber Q 1200

Sinds een week deze BBQ in huis. Heb getwijfeld tussen de "standaard" BBQ met houtskool of deze op gas. Het gaf de doorslag dat deze een stuk veiliger is, vind ik . Vooral omdat het gas busje als het geplaatst in de houder zit niet meer onder de BBQ past maar veilig weg gedraaid kan worden. Ook de vonkontsteker vind ik een goede uitvinding. Het werkt perfect. Ik heb een klein formaat gasbusje gebruikt en het ging superlang mee. De BBQ was snel op temperatuur en gelukkig supersnel weer afgekoeld na het uitzetten. En dat is een voordeel zodat de schoonmaak snel kan beginnen. Ik was blij verrast dat de grilplaten makkelijk schoon te krijgen waren. Nog een bijkomende voordeel is dat de platen in twee delen zijn. Zodat ze makkelijk boven op elkaar in een afwas teil kunnen, om eventueel te weken en zo hardnekkig vuil te verwijderen. Nog niet nodig maar wel handig weetje.
De BBQ was makkelijk in mekaar te zetten, twee handvaten en twee klemmetjes aan de achterkant zodat de deksel niet losschiet en nog een paar kleine handelingen. Mijn negen jarig zoon had het allemaal zo voor mekaar.
Al met al een goede aankoop, lang leve het BBQ-en met gas ipv dat gestuntel en langwachten op de goede temperatuur met kolen of brikketten.
En nog een mooi handigheid, er zit een lekbakje bij om het vet op te vangen. In het lekbakje past een aluminium opvangbakje waarmee je dus het vet zo kan weggooien.
Het vlees werd mooi snel gaar en had een mooi kleurtje.
Echt een aanwinst voor ons gezin.
Dat de BBQ eens een andere kleur dan zwart heeft vind ik ook een leuk gezicht. Het is een mooie blikvanger.

F Hermsen 21-05-2016

Plaatje voor het oog, Heerlijke grillsmaak.

Geschreven voor: Weber Q 1200

De postbode stond met een blij gezicht voor de deur..gaan we BBQ’en? Nou inderdaad en wel met deze zeer mooi ogende blauwe Weber die dient als vervanger voor hetzelfde model maar dan elektrisch.
Gekozen voor gas omdat ik een buitenkeuken aan het maken ben waarbij ik dan vrijer ben en niet afhankelijk van een snoer met stekker.
Het aanpakken van de doos laat je de kwaliteit van de BBQ al voelen, 18kg zwaar deze gaat dus niet snel omvallen wat een veilig gevoel ook met kinderen in de buurt.
Nadat je het deksel,thermostaat, ontsteking en handvat heb geïnstalleerd brengen we de gasfles aan op de drukverdeler door deze heel simpel aan te draaien. De gasfles plaats je in het rekje, het rekje kan je niet terugbuigen zodat deze veilig bij het vuur wegblijft. Wanneer de gasfles leeg is kan je deze loskoppelen en het rekje weer terugdraaien onder de BBQ.
Het is ook mogelijk om met een grote gasfles te werken alleen heb je daar een andere slang met drukverdeler voor nodig. Hiervoor kan je het beste naar een winkel gaan waar ze kampeerspullen verkopen (gasflessen en slangen).
Dan plaats je het grillrooster en kunnen we beginnen. De BBQ is zeer makkelijk maar veilig aan te steken. Door de draaiknop ingedrukt te houden klik je de ontsteking in waardoor vervolgens de brander aangaat (wel de knop van de gasfles opendraaien).
De BBQ is met de dekseldicht heel snel op temperatuur binnen tien minuten zit je op 250graden en kan je het grillrooster vol leggen met allerlei heerlijkheden zoals spareribs, vis of groenten.
Met gemakt plaats je ook grotere stukken vlees zoals hele of halve kippen of een heerlijk steak.
Het deksel is hoog genoeg en bijna alles past eronder. Let wel doe niet te vaak je deksel open want je verlies snel wat temperatuur, ondanks het verlies blijft het door het grillrooster wel goed heet onder je vlees.
De BBQ geeft een echte heerlijke grillsmaak aan het bereide product en doet echt niet onder van kolen BBQ of elektrisch .
Ondanks dat het een tafelmodel is bestaat de mogelijkheid een onderstel erbij te kopen en een afdekhoes zodat de BBQ buiten kan blijven met wat minder weer.
Voor het schoonmaken van de BBQ gebruik ik HG Oven grill en BBQ reiniger, inspuiten even 5 minuten wachten en schoonspuiten en schoon is de BBQ. Voor de grillroosters is een goede borstel een must have. Nadat de BBQ is afgekoeld even schrappen met de borstel en daarna met een soepjes afspoelen.
Zeer mooie gebruiksvriendelijke BBQ en makkelijk in onderhoud. Diverse kleuren geven een extra dimensie in de tuin of waar je de BBQ ook mee naartoe neem.

johra68 21-05-2016

Super fijne BBQ

Geschreven voor: Weber Q 1200

Wat een mooie (alle kleuren)en fijne BBQ, hij is mooi compact maar heeft toch een redelijke formaat aan roosters(2).
Je kunt zeker voor 6 tot 8 mensen hierop bakken.
Of je nu kippenpootjes of spareribs bakt het ziet er allemaal goed uit.
De temperatuur is te regelen, hij is snel opgewarmd en makkelijk te bedienen.
Het schoonmaken is vergeleken met mijn grote gas BBQ een makkie!
Voor mij is jij een grote aanwinst zeker omdat je deze sneller even aanzet om je vlees te grillen!