Weber One-Touch Gold - Reviews

houtskool/briketten barbecue
Deksel
Thermostaat

Dennis1976 06-07-2009 Product half jaar in bezit

De 67 cm weber heeft een zeer groot grill oppervlak. Ook bij het indirect bbq-en waarbij je circa 50% van het totale bbq-oppervlak kunt gebruiken is dit ruim voldoende. Tevens zeer geschikt voor het bereiden van pizza's op een pizzasteen. Door de pizzasteen 50% boven de briketten en 50% indirect te leggen is het redelijk eenvoudig een prima (niet aangebrande) pizza te maken. Je draait de pizza gewoon zo nu en dan een kwart slag. Om de bbq op temperatuur te krijgen heb je 2,0 tot 3,0 kg briketten nodig, best wel veel zeker als je nagenoeg dagelijkt bbq't. Voor pizza heb je 3,0 kg nodig om de vereiste temperatuur van >300graden te realiseren. Voor indirect grillen van diverse vleessoorten kun je met minder briketten (lagere temp. (250 graden)) aan de slag. Indien je direct grillt kun je met nog minder toe. Het redelijk grote verbruik van briketten is wel een nadeel in vergelijking tot de 57 cm weber.
De ingebouwde tempeeratuurmeter werkt prima. Op enkele laspuntjes begint mijn weber een klein beetje te roesten. Ik heb hem nu een half jaar in bezit, gebruik de bbq dagelijks en gebruik geen afdekhoes. Ik ga ervan uit dat het roesten niet te hard doorzet.
Het onderstel van de 67cm weber is van dezelfde erbarmelijke kwaliteit als de onderstellen van de andere weber bbq's past totaal niet bij de kwaliteit van de rest van de bbq. Hierdoor ook maar 4 sterren i.p.v. 4. Zonde, gemiste kans.

Friso 28-06-2009 Product paar weken in bezit

Ik heb deze bbq nu een paaar weken in mijn bezig en het is een heerlijke barbeque. Ik heb voor deze barbeque gekozen omdat deze een roestvrij stalen rooster heeft. De barbeque even opstoken, rooster schoonmaken met een borstel en barbequeen maar. Heerlijk is ook de kip op de kiphouder. Weber levert er wel lekkere recepten bij.
Nadeeltje vind ik wel dat door zijn gewicht deze bbq een beetje wiebelt op zijn poten. en de constructie van de aspan vind ik niet geweldig. Die aluminium ring had voor mij wel wat steviger gemogen.