Philips AVENT Premium SCF883/01 4-in-1 stomer/blender - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AVENT Premium SCF883/01 4-in-1 stomer/blender op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eva 07-03-2023

Veel geklungel , weinig hapjes

Heb hem tweedehands gekocht icm andere babyspullen.. Ik vind het apparaat lastig schoon te maken. In de kan zitten aangekoekte etensresten die je er niet uitkrijgt, en volgens de handleiding mag je geen schuursponsje gebruiken. Het apparaat bestaat uit vele onderdelen en je moet dus eerst goed de uitgebreide handleiding bestuderen voordat je aan de slag kunt. De bodem en handvat van de kan kun je niet uiteen halen terwijl daar water/vuil in achterblijft. De inhoud is beperkt, er gaat bijv. maar 2/3e bloemkool ( in kleine roosjes) in. Je moet het eten sowieso eerst in kleine stukjes snijden voordat je het in de kan kunt doen. Na het stomen zit er nog veel water in de kan en doordat je de kan moet omdraaien om te blenden komt dit water bij je groenten. Het blenden maakt veel lawaai (niet fijn met slapende baby). Na ruim een uur geklungel had ik 3-4 porties bloemkoolpap. Dus nee, ik vind het geen succes. Volgende keer weer zet ik gewoon weer een pan water op en de staafmixer erin! Dit apparaat heb je dus zeker niet nodig om zelf gezonde hapjes te maken!

Pluspunten

• Fijn om groente te kunnen stomen ipv koken

Minpunten

• Onhandig in elkaar te zetten
  • Weinig inhoud
  • Niet goed schoon te maken
  • Je moet groenten eerst klein snijden

Wouter 20-02-2021

Prima apparaat, maar kwaliteit is matig

Het apparaat functioneert prima. Helaas als je 1x pompoen stoomt krijg je het apparaat niet meer goed schoon. Feitelijk wordt het plastic snel aangetast wat vragen oproept of hierdoor geen schadelijke stoffen in het eten komen doordat goedkoop kunststof is gebruikt. De kan is voorzien van dubbele bodem waar water in blijft staan net zoals in het handvat, en is ook niet goed schoon te maken dit zou bij niet goed opletten in het eten van kind kunnen komen, grote kans op bacteriën! Het mes is ook snel bot, of was gewoon niet scherp. We hebben het product nu een jaar en het werkt nog ok, alleen je zou voor de prijs toch wat meer kwaliteitsmateriaal verwachten en doordacht design als het gaat om babyvoeding.

Pluspunten

• Functioneert prima
  • Makkelijk om eten mee te maken

Minpunten

• Goedkoop plastic wat snel vies wordt
  • Bot mes
  • Niet goed schoon te maken

Jasper 10-11-2019

Creatief met hapjes

Als Kok van beroep, werk ik in het dagelijks leven met veel producten in de keuken. Hierbij om mijn eigen creativiteit vaak om de hoek kijken. Dit product heeft mij de mogelijkheid gegeven om dezelfde creativiteit door te voeren in het maken van smaakvolle en ook vooral gezonde hapjes voor mijn kleintje.

Ik raad dit product aan omdat iedere ouder de mogelijkheid moet hebben, zelf te bepalen wat ze hun kindje aan hapjes geven.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Betaalbaarheid
  • Scheelt in kosten voor potjes uit supermarkt
  • Snel

Serge 04-11-2019

Gezond en makkelijk

Voor ons kleine heeft dit product echt veel waarde, de stoomfunctie en het blenden zorgen voor een veel gezondere hap dan de kant en klare potjes.

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Zelf maken en blenden

Nina Lenders 03-11-2019

Mooi en functioneel apparaat.

Ik hecht veel waarde aan het gezond bereiden van eten ,stomen is een goede variant hiervan. Net als we zelf ook een stoomoven gebruiken om maaltijd gezond te bereiden wil ik voor mijn kind ook het beste halen uit voedsel. De Philips AVENT 4 in stomer heeft mij positief verrast met het unieke concept van babyvoeding maken. Nu ik alles met één kan en apparaat kan maken kan ik diverse apparaten en pannetjes in de kast laten. Bovendien bespaart me dit afwas en dus ook energie en water! Als ik dan een verbeterpunt mag geven dan vind ik dat het zeefje lastig is los te halen van de kan wanneer ik het apparaat wil schoonmaken.

Pluspunten

• Het handige 4 in 1 concept.
  • Mooi ontwerp, past in iedere keuken.

Minpunten

• Zeefje is lastig los te halen

Rienk 03-11-2019

Met groot gemak een verse hap

De stomer/blender stelt ons als jong gezin in staat om snel en gemakkelijk een verse gezonde hap voor onze kleine te bereiden. Dit is precies wat we zochten, het ontzorgt ons. De hapjes die je kunt bereiden groeien me met de behoefte van de kleine, dus een prima investering!

Pluspunten

• Gemak
  • Duurzaamheid
  • Ontwerp

Yvonne 01-11-2019

Snel een gezonde maaltijd voor je kind!

ik heb de stomer/blender nu een aantal weken in gebruik en vind het erg handig en gebruiksvriendelijk. De ingrediënten kunnen samen in de kan, voldoende water onderin gieten, startknop indrukken en het apparaat doet zijn werk. Het fijne is dat je meerdere maaltijden tegelijk kunt maken. Na het stomen draai je de kan om en kun je met dezelfde startknop de voeding pureren. Nadien alles in de vaatwasser en klaar ben je!
Soms zit er na het stomen teveel water in de kan. Dit kun je eenvoudig afgieten door de deksel van de kan te halen.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • 1 apparaat met meerdere functies
  • vaatwasserbestendig
  • meerdere maaltijden tegelijk maken

More2930 31-10-2019

Een zeer goede gebruiksvriendelijke babyvoedingmaker

De Philips AVENT 4 in 1 Stomer Blender is een perfecte blender om gezonde en lekkere babyhapjes te maken. Onze baby heeft het als zeer lekker ervaren en wij als zeer gezond!
Het is een zeer gebruiksvriendelijk apparaat en gemakkelijk schoon te maken!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • gemakkelijk schoon te maken
  • gezond

Minpunten

• geluid

Hevel 31-10-2019

Gezonde babyhapjes in een handomdraai!

Ik ben ontzettend blij met dit apparaat. Ik ben zelfs een beetje verslaafd aan het maken van babymaaltijden met dit ding. De vriezer zit vol met hapjes, maar ik kan het niet laten. Het is zo gemakkelijk: je doet wat stukjes groente en aardappel in de kan, soms ook wat vlees/vis,
water in het reservoir en stomen maar! Na de piep omdraaien en blenden. Klaar is Kees!

Omdat je stoomt en blendt met het eigen vocht, worden alle vitaminen behouden, erg fijn.

Enige nadeel is het schoonmaken: ik krijg het zeefje niet gemakkelijk los van het deksel. Verder prima en alle onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Handig zou zijn als je ook rijst of pasta mee zou kunnen stomen/koken.

Pluspunten

• Mooi
  • Gezond
  • Gemakkelijk
  • Lekker

Minpunten

• Schoonmaken deksel lastig

Danielle 31-10-2019

Een uikomst voor gezonde voeding in een handomdraai!

Je wil toch het beste voor je kind? Dat wordt altijd gezegd. Uiteraard is dat waar. Maar het moet soms ook 'gemakkelijk' zijn om dat beste voor je kind te realiseren. Nou, dat kan met dit apparaat! Het bereiden van verse voeding is nog nooit zo makkelijk geweest. In een handomdraai maak pureer je de voeding en stoom je de voeding klaar. Met ongeveer 20 minuten werk heb je genoeg voeding voor een paar keer gemaakt. Het gemak zit hem natuurlijk in de combinatie van alle functies waardoor je veel snelheid houdt in het bereiden van je voeding. Echt een aanrader!

Pluspunten

• je bereid je voeding in 1 apparaat
  • korte bereidingstijd

Sabby23 31-10-2019

Top product

Top product waar je heel makkelijk gezonde hapjes voor je kind mee kan bereiden en vervolgens in een hand omdraai in elke gewenste consistentie kunt mixen. Echt super blij mee!

Pluspunten

• handig in gebruik
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Comfortabel voor mijn kind
  • Duurzaam
  • Fraai design

CD 31-10-2019

Super handig en snel hapjes maken

Super handig om hapjes mee te maken. We wilde graag zelf de hapjes voor onze baby maken en zochten daarom naar een handig apparaat waarbij je dit snel zou kunnen doen. Zonder dat het veel werk was. Dit product is echt ideaal. Je snijd de groente in stukken in de stomer en als dat klaar is hoef je alleen de kan om te draaien en dan kan je het fijn maken. Met de handige spatel om alles er makkelijk uit te scheppen.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • weinig rommel
  • vaatwasbestendig

MvdL 29-10-2019

Ideaal apparaat voor babyhapjes!

Heel erg blij met deze stomer/blender. Je maakt heel makkelijk verse hapjes voor de kleine, na het stomen hoef je de kan alleen om te keren en je kan het malen! Je kan meerdere porties in 1x maken zodat je het kan invriezen. Ook kan je makkelijk ontdooien ermee, ideaal!
Je kan alles in de vaatwasser doen, alleen blijft er in een loze ruimte wat viezigheid zitten. Dit komt niet bij het eten, maar het ziet er niet zo fris uit.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Verse maaltijden voor de kleine

Minpunten

• Viezigheid blijft achter in de bak

jasper 29-10-2019

handig in gebruik

Hoe handig is deze philips avent 4-in1 gezonde babyvoedingmaker.
Terwijl het eten aan het stomen is kun je bezig zijn met je kleine je hoeft hier niet bij te blijven. In een handomdraai maak je zelf je verse hapjes voor je kleintje ook handig om te ontdooien en warm maken van je zelf gemaakte hapjes.

Pluspunten

• stomen gaat snel
  • je kunt onder tussen iets anders doen
  • makkelijk te bedienen
  • kan in de vaatwasser
  • makkelijk in en uit elkaar te halen

Minpunten

• geen kraanwater gebruiken ivm kalkaanslag
  • oranje vlekken na wortel hapje maken

Snoepiejudge 29-10-2019

Fijne blender

Na het uitpakken en inelkaar zetten was hij al gebruiks klaar. Water in het reservoir voor het stomen en alle groentes erin en binnen 20 minuten is het hapje gestoomd, omdraaien en blenden maar! Dat vond ik zelf heel erg fijn, dat je hem alleen maar hoeft om te draaien en dan gelijk kan blenden. Hierdoor heb je meer ruimte in de keuken over en maak je minder spullen vies!
Ik vind de bijgeleverde spatel heel handig, je haalt alles er snel mee uit. Het ronde bewaar doosje is makkelijk in te vriezen en ook te ontdooien in de steamer. Deze functie heb ik zelf nog niet gebruikt helaas.
Hij is gemakkelijk schoon te maken en het gaatje onderin de deksel zorgt ervoor dat het water er(wel met enige moeite) uit kan lopen.
Wel verkleurd hij snel bij het maken van bijvoorbeeld worteltjes.
Al met al een hele goede aanwinst in de keuken voor het maken van gezonde voeding voor je kleine!

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in
  • Alles in 1

Minpunten

• Verkleurt snel

Mir-h 29-10-2019

Super apparaat

Over dit product zijn wij erg enthousiast. Wij hebben hele goede ervaringen met de Philips AVENT 4 in 1 Stomer Blender. Het apparaat ziet er mooi uit en is compact, waardoor het weinig ruimte in beslag neemt. Omdat het een alles in één apparaat is, heb je ook niet meerdere apparaten nodig. Dat scheelt erg veel in ruimte.
Het is tevens zeer makkelijk in gebruik. Je stelt de tijd in voor het stomen van de maaltijd en het apparaat geeft een seintje als het klaar is.
Het schoonmaken is ook erg eenvoudig want alles mag in de vaatwasser. Ik ben zeer tevreden en raad het iedereen aan die een makkelijk apparaat zoekt om gezonde voeding te maken voor de baby/kindje.

Ingrid 27-10-2019

Hele fijne babyvoeding maker en nog gezond ook

Ik wilde heel makkelijk hapjes gaan maken voor mijn zoontje. Met deze blender kun je groente of fruit eerst stomen en meteen erachter aan blenden. Super makkelijk. Ook kun je ook nog meteen de ingevroren hapjes opwarmen. Zo maak ik makkelijker hapjes voor mijn kleine en pak ik geen kant en klare potjes meer. Het schoonmaken van het apparaat is wel goed te doen in de vaatwasser. Er blijft alleen wat langer water achter in sommige onderdelen.

Pluspunten

• Stomen
  • Blenden

Minpunten

• Schoonmaken

Lawrence 28-08-2019

Koken/blenden prima, schoonmaak en algemeen gebruik drama

Dit is geen Philips waardige kwaliteit. Het afsluitrubber van het deksel komt telkens los bij openen. Schoonmaken van de beker is lastig door een niet te bereiken ruimte eronder.

Koken/blenden gaat prima, maar het apparaat is niet duurzaam in gebruik.

Pluspunten

• koken/blenden
  • oogt leuk

Minpunten

• hygiëne
  • afsluitrubber
  • prijs