Alecto DVM-70 wit - Reviews

tile-Outdoor bereik
300 m bereik (buiten)
Interface
FHSS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 73 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

just_nicole_d 01-10-2014
  • Product jaar of meer in bezit

6,2
Ik moet zeggen we hebben echt geen spijt van deze babyfoon! hij werkt uitstekend.
Echter de 300 meter bereik die ze in de handleiding zetten is zwaar gelogen! ik denk een meter of 50 en dan hebben we géén beeld meer.
Verder een prima babyfoon en handig in gebruik.

Officiele reactie van Hesdo 02-10-2014

Fijn dat de babyfoon goed bevalt!
Voor wat betreft het bereik: neemt u aub even contact op met onze helpdesk(073-6411355) voor tips hierover!

lexmarsman 15-09-2014

4,6
het bereik is echt zwak. soms binnenshuis gewoon slecht/geen ontvangst. Bij onze overburen moet de babyfoon in de keuken staan, want anders valt de verbinding weg(hemelsbreed 30 mtr).

DavyDG 19-04-2014

4,2
Het toestel is waardeloos, net zoals de service, en klantvriendelijkheid van ALECTO. Ons toestel heeft het begeven na amper een jaar. Bij het inpluggen van het toestel in het stopcontact, was het toestel zachtjes ter plaatse achterover gekiept, waardoor plots alles leek los te zitten vanbinnen, en het toestel niet meer werkte. Ons dochtertje kan hem nu waarschijnlijk als rammelaar gebruiken. Naar ALECTO gebeld, zeer onbeleefd de mededeling gekregen dat als je het toestel laat vallen, dat dit niet onder de garantie valt. Het toestel is niet eens gevallen,maar zachtjes van verticale stand naar horizontale stand gekiept, maar dat hoort volgens ALECTO ook onder vallen, dus bye bye garantie. Voor ons nooit meer ALECTO, ik raad het iedereen af.

Officiele reactie van Hesdo 22-04-2014

beste Davy,
wellicht is er toch wat storing in de communicatie geweest, het is zeker niet onze politiek om bij voorbaat iets al af te doen als "valt niet onder garantie". Het lijkt me daarom verstandig de babyfoon toch even aan te melden op http://www.alecto.nl/ondersteuning/reparatie-aanvraag-gebruiker#gebruiker dan kunnen we kijken wat er nou precies aan de hand is. Van zachtjes omvallen kan niet het hele binnenwerk los komen zitten dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.

BultenM 20-01-2014

5,6
Makkelijk te bedienen apparaat, maar voor ons totaal onbruikbaar. M.u.v. de temperatuursensor vinden wij extra's als slaapliedjes niet relevant, een goed bereik des te meer. Op basis daarvan is het voor ons een waardeloze babyfoon. Helaas geeft dit apparaat in ons huis op geen enkele plaats een goede ontvangst, terwijl alles ruim binnen de max. 50 meter ligt (te overbruggen afstand babykamer-woonkamer is nog geen 10 meter!). Toch krijgen we continu 'geen link'. We hebben voor de zekerheid het apparaat ook bij familie getest, om te kunnen bepalen waar het eventueel aan ligt. Daar deed 'ie het prima. Ik kan mij dus voorstellen dat de ene review een 10 geeft en de andere een 1. Wij behoren bij de laatste categorie en het apparaat gaat dus terug naar de winkel. We hebben bij ons thuis eventuele stoorzenders (die er volgens de fabrikant niet zijn, het werkt immers op DECT) zoals DECT telefoons, Wifi etc. uitgeschakeld, maar ook dat geeft geen verbetering. Onze woning heeft géén betonnen tussen vloeren en stamt uit de tijd dat er nog geen babyfoons bestonden, het huis van familie waar we een tweede test hebben gedaan heeft wel betonnen tussen vloeren incl. betonijzer. Daar had het apparaat zelfs op zolder goed bereik. Juist daarom is het extra vreemd en jammer dat deze babyfoon voor ons geen goede keus blijkt. In tegenstelling tot de verwachting die onder meer de Consumentenbond schept over dit product.

Han ten Berge 19-01-2014

5,8
De door de consumentenbond als beste beoordeelde Babyfoon , de Alecto DVM-70 is door de consumentenbond duidelijk niet beoordeeld op duurzaamheid.

Zowel bij mijn dochter al bij de buurvrouw 2 huizen verderop is de beeldmodule kapot gegaan binnen 6 maanden doordat de mechanische,electrische verbinding van de ontvangstantenne beschadigd raakte en het apparaat niet meer functioneert.
Apparaten worden vaak gekocht op dit soort beoordelingen en onderlinge aanbevelingen.

Officiele reactie van Hesdo 20-01-2014

De DVM-70 behoort tot de meest betrouwbare babyfoons op de markt, maar ook bij dit model kan wel eens iets kapot gaan, dat kunnen wij nooit helemaal uitsluiten. Wat er precies aan de hand is wordt niet geheel duidelijk uit de omschrijving, maar Alecto geeft 24 maanden garantie dus wij zullen dit netjes oplossen.
Ga even naar de volgende website:
In antwoord op uw aanvraag ontvangt u van ons een mail met instructies hoe het pakketje zonder kosten naar ons verstuurd kan worden.
De babyfoon wordt dan snel en vakkundig gerepareerd en aan u retour gestuurd.

arnoklaver 07-01-2014

dit apparaat gekocht zo dat de buren kunnen op passen.
als we de straat over steken schiet het bereik al te kort
de 300 meter komt in de praktijk neer op ongeveer 60 meter
beetje jammer, verder is het een leuk apparaat

Officiele reactie van Hesdo 08-01-2014

Over het bereik van uw babyfoon even het volgende: 300 meter is het maximale bereik onder optimale omstandigheden in de open lucht . Binnenshuis -dus tussen muren- geven wij maximaal 50 meter op.
Wanneer u een verbinding naar de buren aan de overkant maakt moet het signaal dus ook minimaal tweemaal door een muur, bijna vergelijkbaar met een situatie binnen in huis. Die 60 meter is dus wel reëel en conform onze opgave!
Wilt u grotere afstanden kunnen overbruggen dan kan dat binnen de grenzen die de wet stelt niet met de techniek zoals die in de DVM-70 wordt toegepast. Er wordt dan gebruik gemaakt van PMR techniek (net als bij portofoons), waardoor de geluidskwaliteit minder is en er een gerede kans bestaat dat anderen op de verbinding inbreken, nadelen die de techniek in de DVM-70 gelukkig weet te voorkomen.

Evert1973 23-07-2013
  • Product half jaar in bezit

Top toestel! Een verademing ten opzichte van audio only babyfoons. Bereik is zeer goed en in tegenstelling tot wat ik hier lees, het toestel werkt in de 1800MHz DECT band en niet in de 2.4GHz WIFI band. Een WIFI accesspoint kan dus niet storen op deze babyfoon!

KirstenVdA 03-07-2013
  • Product kwartaal in bezit

5,6
Ik heb deze babyfoon gekocht omdat hij tot 300m ver zou reiken en mijn werkruimte ligt achteraan op 150m op onze eigendom. Da babyfoon haalt nog geen 100m (in open veld, want daarop slaat die 300m). Na contacteren van Alecto zeiden zij dat Wifi het signaal ernstig kan verstoren. Elke babyfoon wordt gebruikt in huiselijke omgeving en bijna iedereen heeft wifi. Profileren van die 300m is naar mening aldus je reinste bedrog.

Officiele reactie van Hesdo 05-07-2013

goede morgen Kirsten, hieronder de regel die in de gebruiksaanwijzing staat:
BEREIK:
• Het bereik van de Video monitor bedraagt tot 300 meter in het open veld en tot 50 meter
in huis; het bereik is afhankelijk van lokale omstandigheden.
het bereik buitenshuis is dus TOT 300 meter, en afhankelijk van lokale omstandigheden, zoals bijvoorbeeld WIFI. als u een of beide units binnenshuis heeft, is er geen sprake meer van buitenshuis en kan het bereik terugvallen naar 50 meter.
aangezien wij niet kunnen zien hoe u de set heeft uitgeprobeerd, verwijzen wij naar deze omschrijving.

KirstenVdA 07-07-2013

Even verduidelijken wat ik hierboven bedoel : ik heb effectief beide units buitenshuis in open vlakte geplaatst en het haalde geen 100m.

Officiele reactie van Hesdo 08-07-2013

Beste Kirsten,
meldt de babyfoon even voor reparatie aan op de Alecto website(www.alecto.nl) dan gaan wij deze eens goed controleren.

frone 30-05-2013

6,8
wij hebben al een half jaar deze babyfoon. Echter krijgt hij nu kuren en kunnen we hem soms een paar dagen niet gebruiken omdat hij geen verbinding kan krijgen en gaat dan ontzettend hard lopen loeien. Heel vervelend. Dus weer terug sturen, maar dan zitten we wel een x aantal weken zonder babyfoon! Heel vervelend en nu willen wij daardoor misschien toch een andere gaan aanschaffen. Wat ik wel positief vind aan deze babyfoon is dat hij wel voldoende bereik heeft. Ik kan een paar huizen verder lopen, om een beeld te geven hoever het mogelijk is. Ook zijn de liedjes prettig.

Roekeloos78 23-02-2013
  • Product half jaar in bezit

Wij hadden eerst de Luvion. Dit is een behoorlijke verbetering! Terugsrpeekfunctie, muziekjes, makkelijk te plaatsen camera met zwenkbare lens, temperatuur insicator (met alarm!) maar wat met name veel beter is dan de Luvion is de accu van het scherm. Deze heeft ten eerste de mogelijkheid van een Eco-modus, maar ook zonder deze modus is het scherm uren te gebruiken zonder dat deze aangesloten hoeft te worden op het lichtnet. Ook geeft deze Alecto wel een signaal wanneer de accu bijna op is, iets wat ik heel erg miste bij de Luvion, die viel gewoon uit!
De kwaliteit van de camera is prima, details zijn niet noodzakelijk. Er zit een zoomfunctie op, maar die levert geen meerwaarde. De nachtmodus is ook uitstekend. Al met al zijn we heel erg tevreden met deze aanschaf.

albers1986 10-02-2013

9,6
Super tevreden over deze babyfoon! 100% storing vrij,perfect beeld in het donker/daglicht. De tril functie is perfect ( gaat trillen als je kind geluid maakt). Kan niet anders zeggen dat wij zeer tevreden zijn.

bakkermariska 16-10-2012
  • Product half jaar in bezit

De Alecto DVM-70 heb ik een paar maanden geleden gewonnen. Inmiddels is op 1 oktober onze kleine man geboren en hebben we de babyfoon in gebruik.
Ik ben uiterst tevreden over elke mogelijkheid die er op deze babyfoon aanwezig is. Wat mij het meest pleziert is uiteraard het beeldscherm in kleur en infrarood. De kwaliteit is super!
Ik zou deze babyfoon aan iedereen aanraden.
Nogmaals bedankt!
groeten Mariska Bakker

Laut van de Sanden 26-06-2012
  • Product maand in bezit

Op advies van mijn vriendin Alecto DVM 70 aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met deze babyfoon. Zelf ben ik niet de handigste, maar dit gebruiksvriendelijkheid van dit product is me erg goed bevallen.

Daarnaast vind ik de kwaliteit van het beeld en geluid ruimvoldoende. Ik vind het een aanrader voor toekomstige ouders!

Robert 41 12-06-2012

Wij zijn gewoon tevreden over de DVM 70
deze babyfoon voldoet gewoon waar hij voor is.
Je kan je baby zien en horen.
Je kan echt bij licht en in de donker zien wat je baby
aan het doen is en daar gaat het om!
Je moet ook niet verwachten dat je voor 110 euro een super de luxe babyfoon krijg die alles perfect doet.
Zet hem wel op een stevige plek en laat hem niet vallen want dan kan hij kapot gaan net zoals alle gebruiksartikelen.

samboo 24-04-2012

3,2
Het is jammer dat bij de aspecten beeldkwaliteit geen cijfer gegeven kan worden, want die is het donker enorm teleurstellend.

De babyfoon heeft veel functies, maar voelt aan als een spelcomputertje voor peuters, zo enorm licht.

Belangrijkste reden om hem te ruilen is het slechte beeld geweest, maar het is ook geen ijzersterk geluid. Soms hoorde ik mn dochtertje huilen, maar via de monitor lijkt alles heel ver weg. Absoluut niet scherp en helder.

Bereik niet echt getest (op ons hele kleine huis na).

vraagje 1972 18-04-2012

5,8
Mijn alecto DVM-70 viel gisterenavond om en toen brak de antenne af. Vanmiddag meteen gebeld met Hesdo maar ik kreeg te horen dat breuk NOOIT onder de garantie valt en dat reparatie of vervanging voor eigen kosten is. Mijn argument dat breuk bij omvallen voor een dergelijk apparaat niet mag en dat het product dan niet voldoet aan wat je van het product mag verwachten werd van tafel geveegd. Een prijsindicatie voor reparatie wordt van tevoren niet gegeven, ook niet bij schriftelijke aanvraag. Dit vind ik erg slecht, zowel wat materiaal betreft als de reactie van Hesdo voor een babyfoon van deze prijs! Bovendien sprak de medewerker aan de telefoon erg onvriendelijk en was niet hulpvaardig (stukje tape er om heen plakken vind ik persoonlijk geen goede oplossing) en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Fijne babyfoon, alleen jammer dat ie zo makkelijk kapot gaat en de service zo slecht is, en dat voor die prijs..... duurkoop is dus niet altijd goede koop! En 100 meter bereik buitenshuis klopt ook niet helemaal na 50 meter houdt t echt wel op.

Mirjam1981 13-04-2012
  • Product kwartaal in bezit

Wij zijn erg blij met deze babyfoon! De beeldkwaliteit is erg goed en helder! Heerlijk dat je niet bij elk kreetje hoeft te gaan kijken, maar gewoon even op de babyfoon kunt kijken, helemaal 's nachts! Echt een aanrader!

Ralbre 25-03-2012

We twijfelde even door sommige reviews maar zijn heel blij dat we deze babyfoon hebben gekocht! Zelfs als het helemaal donker is zie je de kleine nog goed (uiteraard minder scherp en niet in kleur). Echt prettig, zeker de eerste dagen wanneer je nog onzeker bent of hij goed slaap. Ook de temperatuur indicatie is erg handig. Wat ons betreft een super babyfoon die alles doet wat nodig is.

FrankJ82 06-02-2012

7,4
Ondanks vrij negatieve reacties op kieskeurig.nl heb ik deze babyfoon toch gekocht, omdat een vriend van me er enthousiast over was. Zelf ben ik er, na enkele weken gebruik, ook tevreden over.

Het gebruikersgemak is dik in orde; ik heb de handleiding nooit hoeven lezen. Syncen gaat in een vloek en een zucht en het menu werkt intuïtief.

De bouwkwaliteit vind ik persoonlijk gewoon goed, absoluut geen Chinees plastic zoals elders wordt beweerd.

In eerste instantie vond ik het jammer dat er batterijen in de camera-unit moeten i.p.v. een accu maar al snel had ik door waarom: het ding vreet stroom. Op 4 penlites gaat de camera-unit maar een 1.5 uur mee. Je kunt dat overigens wel verlengen door de eco-modus te gebruiken. Hoe dan ook; de bijgeleverde adapter is dus geen overbodige luxe. De accu van de ontvanger gaat overigens wel lang mee.

Het beeld van de camera is voldoende. Je moet geen HD-kwaliteit verwachten maar je kind is goed zichtbaar, ook in het donker. Qua mogelijkheden mis ik eigenlijk maar één ding, namelijk een klok.

koenen2012 22-01-2012
  • Product maand in bezit

prima babyfoon met uitgebreide mogelijkheden zoals spreekfunctie, terugspreekfunctie, muziek, beeld en geluid. Wel jammer dat de antenne al afgebroken is toen de babyfoon 1x omviel...

vraagje1972 18-04-2012

Bij mij is de antenne nu ook afgebroken toen de bebyfoorn omviel (en omvallen gaat makkelijk, hij staat niet erg stabiel) en Hesdo wil niet kosteloos repareren of vervangen omdat het door t omvallen komt. Mijn argument dat dit niet hoort te gebeuren bij een keer omvallen was tegen dovenmansoren gericht. Mijn vraag is, hoe is dit door Hesdo bij jullie opgelost?