Alecto DVM-750 - Reviews

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marieke 15-05-2017

Fijne babyfoon

Deze babyfoon is makkelijk in gebruik. Ik kan mn dochtertje in de gaten houden dankzij de camera, maar ook een muziekje, geluidje of de sterrenprojector aanzetten vanaf de ontvanger wanneer ze onrustig wordt. Ik ben er zeer tevreden over!

Pim 13-05-2017

Compleet en intuïtief

De Alecto DVM-750 werkt prettig en heeft veel handige functies. Gemakkelijk de temperatuur in de slaapkamer van de baby monitoren is zo'n handige extra.
Beeld is ook 's nachts prima en het geluid komt goed door. Het lampje kan in drie standen worden ingesteld en voorzien worden van een timer. Erg handig.
De projectie van sterrenhemel op het plafond is leuk, maar werkt pas optimaal als de unit niet direct naast een muur wordt geplaatst.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Helder geluid
  • Uitgebreide extra functies

Minpunten

• Sterrenprojectie werkt alleen in midden kamer

Maartje 12-05-2017

helder scherm, projectie op plafond, slaapliedjes

Wat een mooi ding. Verbinding is goed. Beeld is goed, fijn dat de camera draaibaar is vanuit de ouderunit. Verschillende slaapliedjes; natuurgeluiden zoals de zee en huiselijke geluiden zoals de stofzuiger en zelfs baarmoedergeluidjes zitten op het apparaat. Projectie is ook leuk. Heb van tevoren getwijfeld ivm vrij hoge aanschafprijs, maar zeker geen spijt van!

Pluspunten

• projectie
  • allerlei geluiden ingeprogrammeerd
  • camera draaibaar

Nenzje 06-12-2017

Draaiende camera, helder beeldscherm met veel opties

Dit betreft een mooie variant voor een babyfoon met camera en monitor. Het beeldscherm is helder en de camera heeft een scherpe infrarood functie. Ook zijn er genoeg opties, zoals liedjes, sterrenhemel, temperatuur en voedingswekker. Helaas kan de sterrenhemel alleen gebruikt worden wanneer het ledikant midden in de kamer staat. Heel af en toe stoort de monitor (met de D700 was dit nog meer). Het gekke is dat dit vrijwel bijna altijd in de kamers ernaast gebeurd. Wat snachts voor een nogal schrik effect zorgt als het "alarm" daarvoor af gaat.

Pluspunten

• Scherpe camera
  • Grote monitor
  • Infrarood
  • Terugspreek functie
  • Slaapliedjes

Minpunten

• Sterrenhemel werkt alleen midden in de kamer
  • Camera is bedraad

Nenzje 18-08-2017

Goede kwaliteit camera en scherm

En babyfoon met veel opties, makkelijk in gebruik. De babyfoon heeft een scherpe camera -dag én nacht (infrarood).
Slaapliedjes, geluiden zoals stogzuiger baarmoeder en hartslag en klassieke muziek.
Verschillende instellingen zoals beeld bij huilen (gevoelig- middel - of alleen bij hard huilen) deze functie stoort soms alleen. Het beeldscherm gaat dan aan terwijl de baby geen geluid maakt.

Pluspunten

• Scherpe camera
  • Groot scherp beeldscherm
  • Veel opties zoals lampje en slaapliedjes
  • Voedingswekker

Minpunten

• Geen draadloze camera
  • Stoort af en toe
  • Camera is licht en valt makkelijk om

Rob 06-08-2017

Van alle gemakken voorzien

Voor onze eerste zoon hadden we ook een alecto babyfoon. Deze is ons toen zeer goed bevallen. Alleen miste ik een paar zaken. De DVM 750 is gewoon compleet. Fijne grote ouderunit die makkelijk bedienbaar is.
Als je alle functie goed wilt kunnen van de camera unit gebruiken (beweegbare camera, sterrenhemel) dan moet de unit goed geplaatst kunnen worden.

Pluspunten

• Scherp beeld ook in het donker

Minpunten

• Te korte kabels

R Veltrop 26-07-2017

Uitgebreide babyfoon!

We zijn zeer blij met dit product! Met name het bedienen vanuit de ouderunit. De sterrenhemel die geprojecteerd wordt is zeer helder! Ook de spraak vanuit de ouderunit is duidelijk te verstaan. Wat ons betreft is het beeld ook duidelijk genoeg, maar niet vergelijkbaar met een ip-camera. Zeer tevreden dus!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Heldere projectie
  • Spraak vanuit ouderunit is helder

Minpunten

• Geeft niet aan wanneer de batterij opgeladen is
  • Camera is prima, geen ip-camera

Monique 15-07-2017

Aan verwachting voldaan

Babyfoon is makkelijk te installeren, heeft een goed bereik van de eerste verdieping naar de begane grond. Beeld is helder.
Het sterrenhemeltje is een leuke gadget. Makkelijk te bedienen vanaf de ouderunit.
Het is zoals verwacht. Een iets groter scherm op de ouderunit zou fijn zijn, maar ondanks dat gegeven toch voor de babyfoon gekozen.

Pluspunten

• makkelijk installeren
  • goed bereik

Minpunten

• scherm mag wat groter

GHT 16-06-2017

Zeer tevrede

Perfect! Doet wat het moet doen, gebruiksvriendelijk, degelijk, sterk, goed bereik, beeldkwaliteit is perfect!

Pluspunten

• Goed beeld

Peter 09-06-2017

Mooie design werkt goed en met mooie muziek

Toen ik het uitpakte zag het er precies zo uit als ik had verwacht mooi en degelijk.
Het werk super en gemakalijk prima keuze voor die prijs..

purdy 26-05-2017

groot scherm, makkelijk via beeldscherm te bedienen

Persoonlijk had ik voor het bedrag veel meer verwacht. Ik vind de kwaliteit van het scherm niet voldoende. En als je de camera zelf ergens hoog plaatst bv op de kast van de babykamer heb je nauwelijks profijt van de sterrenhemel, omdat hij dan letterlijk maar iets van 10 cm qua oppervlakte projecteert. Dus de camera zou voor dat doel dus beter een stuk lager geplaatst moeten worden. En er moet een 1 meter afstand zitten tussen het kind en de camera en dit is eigenlijk ook misschien verstandig om deze niet veel groter te maken, omdat dan het beeld heel wazig wordt. Ik heb een stuk goedkopere camera's gehad, met allemaal een stuk zuiverder beeld. Dit laatste vindt ik best heel jammer.

Pluspunten

• groot beeldscherm
  • muziek
  • makkelijke vingertoets bediening
  • terugpraatfunctie
  • muziek ect vanaf beeldscherm weer aan te zetten

Minpunten

• duidelijkheid van het beeldscherm
  • de sterrehemel valt tegen

Numan 01-03-2017

Groot touchscreen scherm en goed bereik

Een echte aanrader. Makkelijk te bedienen menu. Goed bereik op de 2de verdieping. Groot touchscreen scherm

Pluspunten

• Goed bereik
  • Groot scherm

Arjan van den Herik 20-02-2017

Nieuwe standaard voor babyfoon met monitor

Gebruikers vriendelijke babyfoon met monitor en veel extra functies. Goed bereik (onze kinderkamer is op de 2e verdieping. Veel extra functies als nachtlampje, muziek en geluiden afspelen (zelfs baarmoeder geluiden) en projector met sterrenhemel. Alles op afstand bedienbaar.

Pluspunten

• Heeft plafond projector met sterrenhemel
  • Helder beeld bij nachtmodus
  • Speelt kinderliedjes & baarmoeder geluiden af
  • meerder camera's mogelijk

Minpunten

• geen interface smartphone